Hoe trek je het mooiste manen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sesamstraat

Berichten: 20
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: t'harde

Hoe trek je het mooiste manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 12:53

Ik kan wel een beetje manen trekken maar soms doe ik het heel scheef.
Weten jullie een handige en goeie manier hoe ik mooie rechte anen kan krijgen en trekken? OK dan!

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 13:53

elke x goed kijken of je ngo wel recht trekt ?
en om het eind laaste plukjes wegwerken ?

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:29

Ik begin altijd zelf bij het dikste gedeelte, en constant controleren of het nog een handdikte lang is. Oefening baart kunst!

develsgirl

Berichten: 294
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:27

bij het hoofd beginnen en naar achter werken tuusen door iedere keer kijken of het recht is en iedere keer goed opletten waar de de kan plaatst en of je m niet scheef houd

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:49

Oefenen Oefenen Oefenen! Vork
Ik heb er van geleerd.. geen trekkammetje meer voor mij Nagelbijten / Gniffelen
Of ik pak een snijmesje om het uit te dunnen..
Of de schaar erin.
Tegenwoordig knip ik mijn paard dr manen, trekken vind ze totaal niet fijn (kan ik me ook wel wat bij voorstellen.. dat getrek aan je nek Scheve mond )

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:22

Marwszjeuh schreef:
Oefenen Oefenen Oefenen! Vork
Ik heb er van geleerd.. geen trekkammetje meer voor mij Nagelbijten / Gniffelen
Of ik pak een snijmesje om het uit te dunnen..
Of de schaar erin.
Tegenwoordig knip ik mijn paard dr manen, trekken vind ze totaal niet fijn (kan ik me ook wel wat bij voorstellen.. dat getrek aan je nek Scheve mond )


Trekken kan idd niet erg fijn zijn voor sommige paarden..Ik kende een paard die bokte bij elke pluk wat eruit getrokken werd, moest uiteindelijk een praam op, maar ook paarden wat dit helemaal niet erg vinden. Ik vind wel dat trekken mooier en veel natuurlijker wordt, dan knippen, of knippen en uitdunen. Ik heb dit ook gedaan, knippen en uitdunnen en je bent veel langer bezig en je hebt altijd van die plukjes die je dan net gemist hebben..Manen trekken hoef je niet elke dag te doen maar eens in de paar maand, en ik kan het wel binnen 10 min doen. Dus ook al vinden ze het niet fijn, overleven ze wel 10 minuutjes hoor..

monteaura
Berichten: 1477
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:58

Missg. klinkt dit dom hoor.. zeg t maar, maar waarom zou je door gaan met manen trekken als je paard t totaal NIET fijn vindt :| kon diegene geen betere oplossing vinden?? :|

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:49

ik heb daar een speciaal kam/mesje voor. dan trek je het dus niet maar snij je het af. je krijgt het effect van gettrokken manen zonder dat het paard het lastig vind

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:57

monteaura"]
Missg. klinkt dit dom hoor.. zeg t maar, maar waarom zou je door gaan met manen trekken als je paard t totaal NIET fijn vindt :| kon diegene geen betere oplossing vinden?? :|
[/quote]

Ik heb deze paard zijn manen getrokken, en het paard was van mijn stage. Daar hebben ze meer als 50 paarden, dus er wordt niet zo secuur gekeken naar wat een paard 'leuk vindt'. Er kwam iemand [belangerijk] langs en ze wouden de paarden netjes 'uit laten zien' en dus moest het maar. Ze gaan echt niet van die tien paarden waar de manen te lang waren ff kijken of het het leuk vinden of niet. En nogmaals, het is niet zo dat je elke dag de manen van je paard trekt, dus dat half uurtje wat ze 'niet zo leuk vinden' hebben ze bij ons gewoon pech. En de rest van de 3 maand doen ze verder niks als in de paddock staan hooi vreten. Dus ik vind ze niet zielig

[quote="noortje schreef:
ik heb daar een speciaal kam/mesje voor. dan trek je het dus niet maar snij je het af. je krijgt het effect van gettrokken manen zonder dat het paard het lastig vind


Dit kan een oplossing zijn, maar niet voor een paard wat dikke manen heeft. Als daar namelijk door gaat met zo'n ding (Ja die hebben wij ook) Wordt het alleen korter, maar valt dan nog alle kanten op. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. En dan kun je nog even langs met een uitdunschaar gaan, maar dan ben je nog langer bezig dan als je ze gewoon even snel trekt. Bij ons bepaalt namelijk niet het paard wat we gaan doen, maar wij.

I_love_noor
Berichten: 663
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Noord-Holland, Nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:59

Uuuuh, iig NIET eerst er een stuk afknippen, dat hadden we ook gedaan met de manen van die van ons en dan wordt het beetje te recht....
Bah, manentrekken is moeilijk

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:10

Oefenen is de weg naar succes Knipoog

Blijven oefenen dus. Haha! Makkelijk is om het steeds te controleren met je hand, en een beetje op het oog. Of je nog wel recht gaat Lachen