Terecht boos? of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Terecht boos? of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:31

Als aller eerst bedankt dat je mijn topic wil lezen..
Ten 2de k heb dislexie dus dat jully het weten...

Het verhaal...

Ik dacht leuk op vakantie te gaan naar het buiten land... Toen heb ik mevrouw 1 gevraagt of zei mijn paard wilde doen... En dat wauw mevrouw 1 wel. Ik hoorde toen niks meer van mevrouw 1... Dus ik heb mevrouw 2 gevraagt of zei mijn haflinger wauw doen in die tijd dat ik weg was... Toen kreeg ik toch nog een smsje van mevrouw 1 die toen kwam kijken & even is gaan rijden ik heb toen aan me vrouw 2 gevraagt of zei het erg vond dat Mervrouw 1 mijn paardje ging doen. Dit vond mevrouw 2 niet erg dus mevrouw 1 heeft mijn paardje gedaan. Nu ben ik terug van vakantie & hoor ik van mevrouw 1 dat mevrouw 2 zonder toestemming op mijn pony is gestapt. Ik heb mevrouw 2 wel belooft dat zei als IK er bij ben dat ze een keer op mijn pony mocht. Nu is mevrouw 2 het dus achter mijn rug omgaan doen & heeft me niks vertelt... Ik ben nu dus erg boos want sorry zeggen doet ze dus niet .... Maar is het terecht dat ik boos ben? Of niet?

Reaciets zijn welkom maar hou het netjes & als je blieft niet aanvallend want anders ga ik flippen ...
Puur omdat ik heel erg boos ben hoor ^^

Emmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:37

Misschien is er een miscommunicatie ontstaan, is natuurlijk ook wel een beetje verwarrend gegaan. Ik zou het ook niet leuk vinden, maar zou niet erg boos worden. Ga het er eens over hebben met haar en zie dan verder, misschien heeft ze het helemaal verkeerd begrepen.
En, als Mevrouw 1 niet had gekunt, had Mevrouw 2 jouw pony bereden die tijd dat je weg was. Dus dan had ze sowieso op je pony gereden.. En nu tja, 1 keer.

Anoniem

Re: Terecht boos? of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:50

Emmaar, Dat vind ik ook niet so erg dat ze dr een keer op gerden heeft... maar wat nou als ze viel & ze brk dr been? Dan ben ik aansprakelijk... En daarbij je doet zulke dingen niet zondertoestemming van de eigenaar... vind ik persoonlijk hoor!

Emmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:53

Maar jij bent helemaal niet aansprakelijk hoor, als ze zonder toestemming erop gaat zitten rijden. Dat is haar eigen verantwoordelijkheid dan. Zij kan namelijk niet bewijzen dat ze toestemming gekregen had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:58

Jawle dan was ze msn gespreken gaan uit printen en had ze mensen dr bij gehaalt enso ... ze had wel wat verzonne so slim is ze wel.. Maar dat is gelukkigg net gebeurt.... Maar ik vind het ergeste dt e het me gewoon niet vertelde.. ik snapo dat niet... En Sorry zeggen kan ze ook niet of ingg dr excusse aanbieden...

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:59

Ik weet het niet..

Sowieso is het niet erg duidelijk gegaan, mevrouw 1 laat niks horen, dus vraag je mevrouw 2, zonder aan mevrouw 1 door te geven dat je een ander hebt gevraagd, later laat mevrouw 1 wel wat horen en mag zij je pony doen en mag mevrouw 2 niet.
Ik zou er zelf ook niet zoveel van snappen :P

Het is natuurlijk niet leuk voor jou als er iemand zomaar op je pony stapt.

Aan de andere keer, ach, het is goed gegaan, vraag gewoon een keer aan haar hoe het gekomen is dat ze erop is gaan rijden en of ze het de volgende keer aan je wilt vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 00:06

Neej ik heb het e vrouw 2 gevraagt ^$ k heb mevrouw 1 uit gelecht dat ik mevrouw 2 ook gevrgat heb maar mevrouw 1 heeft nog 4 andere bij rij pony's dus het maakte haar niet so veel uit..

Maar ik snap je wel...

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 00:12

Ik snap wel dat je boos bent! Heel logisch iemand mag niet zomaar op jou paard rijden zonder dat jij dat weet!

en ik geloof best dat je dyslexie hebt, maar woorden als jully, so, dr en brk hebben daar niks mee te maken en het leest nogal vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 00:17

ik zal dr op letten =)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 07:16

daar ben je lekker mee zeg
denk dat als je boosheid over is je gewoon een goed gesprek moet aangaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:49

Ha ha Flurk dan sla ik door en wil ik dr slaan enso..
Dus dat lijkt me geen geod plan...
Ik heb gelijk gebelt naar een andere manege...
Waar ik nu ook ga rijden...
Want ik ree bij mevrouw 2 in de les...
En verder ja proberen te negeren?

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:56

macholoverr schreef:
Ha ha Flurk dan sla ik door en wil ik dr slaan enso.. Dus dat lijkt me geen geod plan...

Beetje overdreven vind je niet? Beetje stoer gelul :P

Maaarrgoed, het is natuurlijk niet prettig dat iemand anders zonder jou toestemming op je paard rijd. Dat kan ik mij voorstellen. Maar het is ook wel erg onduidelijk gegaan. Ik denk dat er gewoon een misverstand is geweest en dat mevrouw 2 het verkeerd heeft begrepen. Misschien dacht ze dat ze wel mocht rijden ofzo. Daarom zou ik gewoon even met haar gaan praten i.p.v. gelijk naar een andere manege verhuizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:00

Nope is niet overdreven... Mevrouw 2 kent mij al 3 jaar & weet dat ik nooooooit zomaar iemand op mijn paard laat gaan.. Zekers niet als ik dr niet bij ben! En toch heeft ze het gedan & ik ben het zat... Echt zat ze zegt dus ook geen sorry of so neej ze vind het normaal... Maar goed als een vriendin jou paard zou pakken? Zonder je toestemming? Terwijl je op vakantie bent? En je die gene vertrouwt? Zou dr dn niet een hoop gaan veranderen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:03

Ben je voordat je op vakantie ging wel duidelijk genoeg geweest tegen je 'vakantiehulpen'? Je komt erg warrig over en als je ook zo hebt afgesproken met beide dames, kan ik mij voorstellen dat zij er ook niet veel wijzer van werden.

Had je een briefje of iets in je kast opgehangen met wie wat zou doen en belangrijke telefoonnummers?

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:09

als mevrouw 1 niet kon waarom vraag je mevrouw 2 dan, als jullie eigenlijk al niet door een deur kunnen samen .
of snap ik het niet goed mevrouw 1 liet niks meer weten dus jij vraagt 2 maar 1 kan wel en 2 gaat rijden zonder toesteming.
maar als 2 wel moest verzorgen mocht ze van jou dan wel een keer rijden of alleen verzorgen.
en 1 die mocht rijden en verzorgen.
zo bedoel je het toch ;)

praat anders een keer met 2 die dacht misschien 1 mag ook rijden dus ik dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:23

Ha ha neej ik had mevrouw 2 gevraagt omdat we toen wel met elkaar over weg konden. Er waren ook duidelijke afspraken mevrouw 2 dee mijn paard dus NIET in de tijd dat ik weg was... Ik heb og gevraagt vind je het het erg ALS mevrouw 1 haar toch gaat doen? En zei vond het NIET erg want ze had haar handen vol an haar 4 bijrijpaarden. Mevrouw 1 wauw toen de spullen ophalen met het gevolg dat mevrouw 2 er zonder toestemming op ree. Terwijl ze het niet erg vond dat mevrouw 1 mijn paard ging doen. Maar mevrouw 2 zegt nu : "Ja je had belooft dat ik er een keer op mocht dus ik heb dr maar lekker gepakt." Met andere worden ik heb het toen maar gedaan anders mocht het niet meer & kreeg ik nooit de kans...

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:43

Tja, zo lijkt het wel. Maar ik denk toch dat Mevr. 1 dacht dat Mevr2 er wel op moch van jou. Misschien dat ze daarom er niets van zei? Maar ik denk dat ik ook kwaad zou worden als er iemand zonder toestemming op mijn pony reed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:22

Neej 1 heeft 4 bijrij pony's en zei wauw eventuweel [***], mijn pony. Er wel bij doen ... Mevrouw 2 heeft geen eigen pony meer die heeft ze verkocht. Maar ik vind het nog niet kunnen dat ze zonder toestemming op mijn paard stapt & dan dr mond er over houdt en dat ik het dan via een ander hoor & dan ben ik dus boos.. En dan zegt ze niet even Sorry ofso .. Neej en daar bij er waren echt duidelijke afspraken... Dat zegt zelfs de eigenaar van het land waar mijn paard op staat....

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:31

dan zou ik er ook niet blij mee zijn als ze gewoon jou paardje pakt.
ik zou er toch een gesprek mee aanknopen dat dit niet echt netjes was en jij er niet van gediend bent dat ze zomaar je paard pakt.
probeer niet te kwaad te worden want straks heb je ruzie en kan alles een nog grotere ruzie worden ;)

succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:43

Weet wat ze dan zegt?

"Ja en? Je had het belooft ><P "

Of

"Jammer dan... niet mijn probleem"

En dat maakt mij zo boos.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:55

macholoverr schreef:
Ha ha Flurk dan sla ik door en wil ik dr slaan enso..
Dus dat lijkt me geen geod plan...

En dat is 17.. Volwassen gedrag hoor..
Het kan best een kleine miscommunicatie zijn geweest, ik zou haar gewoon rustig vragen waarom zij op je paard heeft gezeten. Ik zou me er niet te druk om maken (tenslotte vertrouwde je haar eerst wel je paard toe, waarom nu ineens niet meer?), een keertje, daar gaat je paard heus niet dood aan. :n

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:56

Jah, het zou mij ook boos maken. En ik vind het helemaal niet goed dat ze haar excuses niet aanbiedt. Op dit vlak heb jij eigenlijk volkomen gelijk om kwaad te zijn. Maar toch zou ik niet te zeer 'uitflippen' Gewoon ook negeren. Ofja, dat zou ik toch doen. Je zeker niet laten onderdoen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:00

Als ik het zo lees denk ik gewoon miscommunicatie, tuurlijk is het heel vervelend maar je hebt alleen jezelf ermee door zo boos te blijven. Ga een goed gesprek aan, zo te lezen ben je 17 jaar en dan neem ik aan dat je wel een normaal gesprek kan voeren. Want als je zelf al op een slechte manier een gesprek start, kun je ook niet verwachten dat je gesprekspartner dat ook doet.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:04

Mij zou het ook niet leuk lijken, maar je hebt het van een ander gehoord. Waarom vraag je het dan niet aan mevr. 2? Ik vind het nog al kinderachtig om te zeggen dat je der in elkaar gaat slaan enzo hoor je bent 17 toch, tenminste dat staat in je profiel, ik gedraag me niet zo hoor als n 17 jarige, kom op je bent bijna volwassen, dan kun je het toch ook normaal uit praten i.p.v. een beetje stoere taal uit te spreken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:33

Mensen voor de duidelijk het was GEEN miscommunicatie!
Daar bij ben ik mishandelt door mijn vader en geestelijk heb ik niet alles 100% op een rij..
Dat is eigenlijk niet belangrijk om te weten maar geod.
Uit praten heb ik geen zin meer in... Hoeft van mij gewoon niet meer, Klaar