Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-08 23:02

Ik zat naar een filmpje van Lambo (het schaap) te kijken, en toen het afgelopen was, stond daar zo'n link naar: 'Schieten Paard'
Ik dacht dat het ging over het slachten van een paard, en gewoon interessant was weetjewel..
Stond daar dus een hartstikke mooi, wit paard, en toen kwam er een man, die een lange zwarte staaf met iets eraan vasthield (geen gewoon pistool) en die hield het tegen het paard's voorhoofd, en toen hoorde je een knal, en toen ging dat paard zo neer..
Echt verschrikkelijk was het.. Huilen
Het ging echt supersnel, en ik had dus niet echt 'tijd' om het af te sluiten, anders had ik dat zeker wel gedaan, want dit hoef ik niet te zien..
Wat vinden jullie hier nou van?
Ik vind het niet echt normaal dat ze dit soort heftige filmpjes neerzetten, zonder dat er van te voren bij staat waar het om ging..
Bij 'schieten paard' verwacht ik niet dat je zo ziet hoe een paard neergeknald word..
Dit is dus even mijn mening he, wat is jou mening hierover?

[EDIT] Weet niet of het hier goed staat...

Buck i l o v e Y O U !


Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-08 23:06

Ja idd, maar ik dacht dat het meer ging over de slachterij zeg maar, en dat je deze beelden niet zomaar zou zien..
Verwacht dit ook niet van Youtube, want meestal zijn die filmpjes daar wel oke, of zie ik gewoon niet zoveel erge filmpjes? (niet dat ik die wil zien.. )
Goeie tip.. Lachen

Buck i l o v e Y O U !


Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-08 23:07

Miryamk schreef:
Is dat zeker het filmpje van de bokt-excursie?
Ik heb persoonlijk geen problemen met zo'n filmpje, altijd even goed nadenken of je zoiets wel wil zien....


Nou.. Als de mensen van de bokt-excursie ook hebben gezien hoe een paard daar door z'n hoofd geschoten werden..
Ik weet het niet..
Ja idd, meestal kijk ik er gewoon niet naar, maar had deze beelden niet verwacht..

Buck i l o v e Y O U !

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-08 12:30

crossmonster schreef:
Idd wat miryamk zegt Knipoog

Vind het niet zo slim van je om achteraf te gaan jammeren over wat je zeg.

Schieten paard lijkt mij een duidelijk genoege titel.
En om het filmpje te zien moet je eerst je geboortedatum doorgeven, dat bewijst al dat het om een gevoelig filmpje gaat.

IK was erbij toen dat filmpje gemaakt werd. Pony werd op een prachtige manier uit zijn lijden verlost.
Zie je liever dat een beest pijn lijdt?


Geboortedatum hoef je niet door te geven hoor.. Knipoog

Buck i l o v e Y O U !

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-08 17:53

geerke: Nee, idd dat wil je niet zien Knipoog
Ik vindt het idd wel heel goed dat een paard zo snel uit zijn lijden verlost werd, en mijn beschrijving: Echt verschrikkelijk was het.. Huilen
Is misschien een beetje overdreven, want ik weet wel dat dit beter is dan ... maar alsnog vond ik het zielig, maargoed.. Bloos
Het gaat er bij mij meer om, dat ik (nou jullie dan misschien wel, maar ik dus niet) niet verwacht bij 'schieten paard' dat daar zo 1,2,3 een paard neergeknald wordt.. Dacht dus meer dat het over informatie over het slachten ging.. Knipoog

Buck i l o v e Y O U !

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-08 19:10

Idd Paardje_13 Maar het was niet zo'n fijn aanzicht Tong uitsteken

Buck i l o v e Y O U !

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-08 16:18

Maar inslapen doet toch niet pijn? Is toch gewoon een spuitje? kan iemand me hier wat meer over vertellen?
En wat is de link van dat 'excursietopic' ?
Het vervelendste lijkt me idd dat die paarden in stukjes worden gehakt en later opgegeten worden..
En doet het dan niet verschrikkelijk veel pijn als ie die paar seconden de 'pats, boem weg' voelt?
Dat weet niemand toch? Of het paard dáár niet heel erg pijn had..
Een mooie dood vindt ik het niet.. Maar voor het paard misschien wel het beste, maar ik kan niet zeggen dat ik dit een 'prachtige' manier vindt..

Buck i l o v e Y O U !

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-08 16:45

Dankjulliewel, nu snap ik het wat meer..
Ik heb geen idee wat ik zou willen doen.. Het is allebei idd vreselijk..

Buck i l o v e Y O U !

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-08 16:54

Ik heb een paar van de foto's van die excursie gezien.. Maar ik vond het té erg.. Hoe dat er ook stond: Effe afhakken enzo.. Nou sorry hoor, maar dat deel van de slacht vind ik wel verschrikkelijk!
Eeerlijk gezegd, alles ervan is verschrikkelijk om te zien, ookal is het misschien beter.. (A)

Buck i l o v e Y O U !

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-08 16:59

okee.. Knipoog
Ik ook..

Buck i l o v e Y O U !

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-08 22:50

Nouja.. Echt 'vriendelijk' was het ook niet.. Een man stond bij dat paard, komt er een andere man aan, zet het pistoolding tegen het hoofd, en knal..
Ik zeg niet dat het onvriendelijk was.. maar vriendelijk is iets anders Knipoog
Ik schrok ook meer van de knal, en dat dat paard zo neer viel, en bij die foto's dat je dat paard zo zag bloeden..

Buck i l o v e Y O U !

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-08 11:35

Trennie schreef:
Biebz95 schreef:
Nouja.. Echt 'vriendelijk' was het ook niet.. Een man stond bij dat paard, komt er een andere man aan, zet het pistoolding tegen het hoofd, en knal..
Ik zeg niet dat het onvriendelijk was.. maar vriendelijk is iets anders Knipoog
Ik schrok ook meer van de knal, en dat dat paard zo neer viel, en bij die foto's dat je dat paard zo zag bloeden..


Dat is je eigen gevoel die dit zegt. Daardoor wordt je beleving beinvloedt. Ik was erbij en ik kan je vertellen dat het heel vriendelijk en rustig verliep. Helemaal niet ruw of onvriendelijk.


Daar heb je gelijk in, ik weet niet hoe het meestal gaat, en dan was dit misschien wel heel vriendelijk, maar idd: Het is gewoon niet zo'n fijn aanzicht, maar ik geloof best dat die man een hele aardige dierenliefhebber was hoor.. Idd meer het gevoel die me dat zegt Knipoog

Buck i l o v e Y O U !

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-08 16:43

ma_rie_tje:
Van die berichten in je inbox, snap ik ook niks van..
ik bedoel: toen ik dit topic plaatste had ik ook geen idee van: Ik zal jou es effe lekker op gaan hangen, of neerknallen, maar meer dat ik het gewoon 'vreselijk' vond om te zien, en dat voor mij (misschien omdat ik blond ben? Tong uitsteken ) de titel niet heel duidelijk was..
Ik snap dan ook totaal waarom jij dit erop zette, en ik vind dat nu (na me wat meer verdiept te hebben in de slachterij) het ook heel logisch en goed dat je mensen laat zien (die verkeerde ideeen hebben over de slachterij) hoe het er werkelijk aan toe gaat.
Ik schrok gewoon van de knal, en dat paard die zo neerviel, enzo..
Overigens had ík dus níét genoeg tijd om af te sluiten, want je zag dat paardje zo staan, en toen kwam er eigenlijk heel snel een man en die zette opeens een zwart ding tegen het hoofd en KNAL, en dat was het.. Mijn mening dus Clown

Buck i l o v e Y O U !

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-08 20:36

aerdenhout1 schreef:
Wat een ophef weer zeg. En van een hele boel bokkers die waarschijnlijk nog nooit voor de keus hebben gestaan van het laten schieten of in slapen van een paard.
Laten we dan als eerste voorop stellen dat, op welke manier het ook gebeurd, het NOOIT leuk is.
Ik denk dat ik mag zeggen dat ik met beide manieren ervaring heb in de loop van 40 jaar. Bij mij mogen de paarden oud worden, maar eens komt toch het moment van de beslissing als ze pijn gaan krijgen. En geloof mij...zelfs na 40 jaar is dat verdomd moeilijk! Ik sta nog steeds te janken als een klein kind als het moment daar is, ook al weet ik dat de beslissing juist is..
En of je nu zo'n dier naar de slager brengt, of hem thuis in laat slapen ligt helemaal aan de situatie van het dier ( wat al is gezegd, een gebroken been vervoer je b.v niet. ) en zeker wat de eigenaar zelf het fijnste vind.
Dus slacht of in laten slapen...voor het paard meestal niet echt verschil, maar voor het gevoel van de eigenaar des te meer.


Het is gewoon een discussie hoor Knipoog
En natuurlijk vindt niemand het leuk, ik denk dat het voor het paard dus wel een verschil is, want het ene paard is beter af bij de slacht, en het andere om ingeslapen te worden, en jij geeft de punten heel goed aan vind ik Ja : En of je nu zo'n dier naar de slager brengt, of hem thuis in laat slapen ligt helemaal aan de situatie van het dier ( wat al is gezegd, een gebroken been vervoer je b.v niet. ) en zeker wat de eigenaar zelf het fijnste vind.
Alleen vind ik dat het niet om de eigenaar gaat, maar om het paard zoals Chikkie96 ook zegt Lachen

Buck i l o v e Y O U !

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-08 20:38

Miryamk schreef:
Er is een centaal topic over slachten. Lachen
[PP] slachten??


Jaa, er zijn wel meerdere topic's hierover, maar daar ging het niet helemaal om, lees de beginpost maar goed, meer over het filmpje, (wel weer over wat er nou eigenlijk beter is, en wat jou mening erover is) maar dus ook over dat ik het niet heel duidelijk vond waar het over ging, en het bijna zonder vermoeden aanklikte Knipoog

Buck i l o v e Y O U !

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-08 22:28

Haha okee, bedankt dan Tong uitsteken

Buck i l o v e Y O U !

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-08 12:36

Trennie: Dankjewel Haha!
Vaak worden meningen al snel gegeven als mensen zien dat ik 12 ben, terwijl ik dan misschien soms wel gelijk heb snap je Knipoog Dus ben blij dat je dat zegt Tong uitsteken

Buck i l o v e Y O U !

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-08 12:43

O, en Trennie, heb ik ook even in jouw profiel gespiekt, ik wilde even zeggen (offtopic Tong uitsteken ) dat je hele leuke paardjes hebt! Haha!
En je hond is ook heel leuk Clown

Buck i l o v e Y O U !

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-08 18:15

ma_rie_tje schreef:
gabiiy schreef:
/



Deze bokker is dus een van de mensen waar mijn post over ging

Citaat:
Gabiiy1991 (6 hours ago) Show Hide 0 Marked as spam Reply | Remove | Block User | Spam
waarom doen ze dat!?
echt hartverscheurend!!


Denk dat ik er wel vanuit kan gaan dat dit om dezelfde persoon gaat.

Erg jammer dat je het openvaar op You tube zet meid!

Heb nu gelukkig uitgevonden hoe ik ook comments kan verwijderen, en zal dat dus ook zeker doen.


Das ***, enne Gabiiy, echt leees het topic door! Dan weet je het vanzelf.. Koe
Penny.. Huilen van het lachen

Buck i l o v e Y O U !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers