waarom vinden jullie paardrijden zo leuk ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekJ

waarom vinden jullie paardrijden zo leuk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 17:07

samen met mijn vriendin doen wij sectorwerkstuk over paarden en alles eromheen Lachen
nou moesten wij uitzoeken waarom zoveel mensen paardrijden zo leuk vinden.
en omdat hier mensen zitten die paardrijden of ze hebben dachten we misschien kunnen we het hier vragen Lachen
als jullie willen vertellen alvast bedankt Haha!

ikenindi

Re: waarom vinden jullie paardrijden zo leuk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:13

dat is wel een hele ruime vraag. als je nou een rnquette had ofzo... je verwacht nu dat wij voor jou je werkstuk gaan schrijven?

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:14

Ik vind paardrijden leuk, omdat je doel is om je paard zo goed mogelijk onder controle te kunnen houden. en als dat lukt geeft dat echt een kick. (Maar dat lukt mij niet altijd Nagelbijten / Gniffelen ) en voor de rest zijn het echt super leuke en lieve beesten Haha!

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 17:16

ikenindi schreef:
    dat is wel een hele ruime vraag. als je nou een rnquette had ofzo... je verwacht nu dat wij voor jou je werkstuk gaan schrijven?

ehm nee hoor Clown maar willen weten waarom jullie paardrijden zo leuk vinden en daarna moeten we nog samenvatten en nog veel meer Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:18

nou ik vind het leuk omdathet je heel veel kan leren. niet alleen over het dier, maar ook over jezelf. plus ik vind het heerlijk om buiten bezig te zijn, en datkan lekker met paarden.

ook voel ik me heel vrij als ik paardrij( ben gehandicapt en in een rolstoel kun je minder makkelijk overal komen dan te paard in een bos bijvoorbeeld.

wat nog meer? rustgevend, geeft liefde en leert liefde geven. en nog heel veel meer redenen.

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:18

Omdat ik het leuk vind om samen met mijn dier te werken en hem onder controle te houden. Verder vind ik het ook leuk dat hij er plezier in heeft en de vertrouwensband.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:21

ik vind het leuk om paardterijden, omdat ik paarden leuke dieren vind, en je meer over het paard kan leren. En je verbeterd zelf ook elke x weer met het rijden (je leert steeds meer).
    Het is vooral leuk omdat je een goeie band meestal met zo'n pony/paard krijgt Pling
    en hem dan onder controle kan houden Lachen

Als je aan het paardrijden bent, dan vergeet je even alles om je heen, en ben je lekker op je paard geconcentreerd *LOL*

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:52

Ghehe ik moest denken aan een stukje van de lama's dat ruben en ruben de bedscene spelen "vinden jullie paardrijden ook zo leuk?" *LOL*

Maar even ontopic, ik vind paardrijden leuk omdat ik me dan kan ontsnappen. Het is inspannend maar ook weer niet zeg maar. En de band die je met je paardje opbouwd natuurlijk! Als je het goed doet heb je een vriendje voor het leven. Lachen

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:03

Ik vind het leuk om paard te rijden omdat je met een levend dier temaken hebt. En een dier is elke keer anders.. er kunnen onverwachte dingen gebeuren en dat houd het leuk!

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:08

Marloessjee schreef:
    Ik vind het leuk om paard te rijden omdat je met een levend dier temaken hebt. En een dier is elke keer anders.. er kunnen onverwachte dingen gebeuren en dat houd het leuk!

Hier hetzelfde Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:10

ik vindt paardrijden leuk omdat ik me dan altijd even goed voel. vooral als je met een paardje het bos in kan en dan gewoon even helemaal ontspannen Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:22

Het groeien als een team. Het beste halen uit ons beide. Dat is wat ik zo gewedig vind.

Dus zorgen dat je communicatie (erop en ernaast) goed is, je je houding onder controle heb. Want het afhankelijk besturen van je lichaamdelen is niet zo makkelijk, veel doe je automatisch (verkeerd Knipoog )
    De zorg dat je paard voor je wilt werken en als je dat steeds meer voor elkaar krijgt, geeft dat een kick.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:04

Het bezig zijn met paarden!
    Daarnaast vind ik het ook een machtig gevoel hebben om een paard onder controle te hebben.
    Zo'n hoeft maar heel weinig moeite te doen om je eraf te sodemieteren, maar doen dit niet, door wederzijds respect.
    Daarnaast is 't ook een uitdaging om een paard en jijzelf nieuwe dingen te leren.
    Daarnaast ben je natuurlijk met paarden nooit uitgeleerd en uitgeprobeerd.
    Heerlijke sport; paardrijden Haha!

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 22:05

Waarom ik het luek vind:
    Omdat ik dan lekker bezig ben met dieren waarvan ik hou. Vind het heerlijk om lekker buiten te zijn. Ik leer er zelf ook meer van en er zijn steeds meer uitdagingen.

_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:37

Mikkiej schreef:
    Ghehe ik moest denken aan een stukje van de lama's dat ruben en ruben de bedscene spelen "vinden jullie paardrijden ook zo leuk?" *LOL*

hahaha ja ik ook Huilen van het lachen
    maar ik vind het zo leuk omdat je met een dier samenwerkt dus je moet leren om hem te vertrouwen en als je dat eenmaal hebt kun je steeds meer proberen om samen dingen te bereiken en zoals al boven is gezegd: als dat lukt is het echt een super gevoel Knipoog.
    en het zijn gewoon super leuke en lieve dieren Lachen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:41

Ik vind paardrijden zo leuk omdat een je samen met je paard dingen bereikt en een vluchtdier zoveel vetrouwen heeft dat hij de gekste dingen voor je doet.

MsKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 15:37

ik vind het leuk omdat ik dan even alle zorgen van de wereld vergeet, en gewoon 1 ben met het paard Lachen
    verder vind ik het geweldige dieren en vind ik het ook heerlijk om met welk weer dan ook buiten te zijn

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:45

Heerlijk bezig zijn met een levend dier, met eigen gevoelens en reacties

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:47

vind het leuk omdat ik met beesten bezig ben je leert ze wat je kan vooruitgang zien en je kan heerlijk genieten van de natuur vanaf een paardenrug. ziet dan ook veel meer wild zoals hertjes.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:19

ik vind het leuk omdat ik van de dieren houd, ik geniet als hun genieten, het geeft me een blij en vrij gevoel van binnen! Verder vind ik het leuk omdat het me helpt aan wat anders te denken als al die zorgen in deze wereld. En ik kan dan alles even van me los laten, terwiljk er ok moenten zijn wanner ik het niet leuk vind, zo als de momenten dat het evn niet lekker gaat met rijden. Maar eigelijk vind ik het het grootste deel wel super leuk hoor Lachen

vosscot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:35

er zit uitdaging aan de sport en je hebt altijd een nieuw doel wat je wilt berijken.
    en de same werking meet een dier is gewoon gaaf en als je daar een bepaalde band van respect mee opbouwt helmaal

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:40

Zoals vosscot zegt, eigenlijk heb ik daar weinig aan toe tevoegen. Een doel hebben, een uitdaging, samen met je paard iets bereiken, een band hebben met een dier. Het is gewoon zo speciaal allemaal. Je kunt er je gevoel in kwijt, je emoties instoppen en je krijgt er zoveel liefde en plezier voor terug.

madeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 03:08

Omdat je voor je op je paard stapt, wel kan bedenken hoe het ongeveer zal gaan.. Maar je weet nooit hoe het gaat lopen, en dat is leerzaam.
    Ook vind ik het buitenrijden iets geweldigs aan paardrijden Haha!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 12:55

Het vrije gevoel, altijd iets kunnen leren en de liefde die je geeft en krijgt.

Lkkerding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 13:31

Ik vind het leuk,omdat het elke dag anders is!