Maak dit mee..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BlueMilk

Maak dit mee..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 11:00

Hoi, heb ik gisterenavond wat meegemaakt

Gisterenavond reden we met de auto terug naar huis, we reden over een redelijke drukke weg waar veel auto's voorbijkomen en opeens zegt mijn moeder: "hé! Wat loopt er daar over de weg?!" Mijn vader direct de auto aan de kant, mijn vader en ik liepen direct de auto uit..Er liepen 3 paarden los over de weg, 1 groot paard met nog een veulen en een jonge paardje, gok zo'n jaar of 2-3.. Ik heb me doodgeschrokken! Ben er dan naar toe gelopen, maar hoe dichter ik kwam hoe verder zij wegliepen, mijn vader is dan in een auto gesprongen met een mevrouw die ook wou helpen om ze te vangen en er voorbij gereden zodat ze toch niet verder konden lopen. Ik had één kunnen pakken, die met veulen en die andere had mijn vader ondertussen al vast. Toen hebben we ze aan de andere kant van de weg gebracht waar er een strook gras was en de politie gebeld. Het duurde echt lang tot de politie daar was. We stonden daar met 3 paarden langs de weg Toen de politie daar eindelijk aankwam wisten ze ook niet echt wat doen. Ondertussen was de zus van mijn ma er bijgekomen die daar niet ver van woont en die heeft een wei niet veel verder in de straat die ze gebruiken en we zagen geen andere oplossing om ze op die wei te steken. Nu, we hebben dus aangifte gedaan bij de politie en nu is het wachten tot er iemand meld dat hij 3 paarden kwijt is. Ik hoop dat de eigenaar uitkomt..Ik vond het echt zielig, de moeder van het veulen is echt graatmager en slenterde zichzelf vooruit, ze is volledig uitgeput van dat veulen te moeten eten geven en zelf waarschijnlijk geen eten heeft.

Zo, lopen er daar eens 3 paarden over de weg En al die auto's die voorbijkomen, iedereen stopte wel maar er zijn er niet veel uitgestapt om te helpen.. Het enige waarom sommige mensen stoppen is om geen buil in hun auto te hebben

Cubone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:05

Pff.. Lijkt me best eng om mee te maken! Ik vraag me alleen af of als die paarden er zo slecht uitzien de eigenaar wel om ze geeft..

BlueMilk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 11:07

Horsii_mine schreef:
Pff.. Lijkt me best eng om mee te maken! Ik vraag me alleen af of als die paarden er zo slecht uitzien de eigenaar wel om ze geeft..

Dat vroeg ik mij ook af, ze zien er echt niet goed uit. We hebben ook al zitten denken dat hij ze misschien express heeft losgelaten, maar daar mag je niet aandenken..

Marlies22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:11

goed van je dat je ze gevangen hebt ! Nu hopen dat de eigenaar ze ophaald, of dat ze een andere goede eigenaar krijgen

Lucy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:11

Gos wat zielig.., ze hadden wen dood kunnen gereden worden ofzo En die merrie.., dat is toch gewoon zielig? Dan kan je al niet voor een paard zorgen..
Maar goed van jullie dat je ze gevangen hebben!

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:02

Echt raar.. aan de maalsesteenweg é??
Zielig ... Hopen dat er gauw iemand komt..

Cubone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:05

missblue schreef:
Dat vroeg ik mij ook af, ze zien er echt niet goed uit. We hebben ook al zitten denken dat hij ze misschien express heeft losgelaten, maar daar mag je niet aandenken..

Straks heb je er 3 pony's bij als er niemand reageert! Dat zou dan wel weer leuk zijn

Heb je eigelijk ook al een berichtje op marktplaats gezet? Heb je foto's? (Ben ik altijd nieuwschierig naar.. )

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:08

Was er hier niet laatst een bericht van iemand? Waar ook een paard met veulen + 1 paard was ontsnapt, maar dat de eigenaar zich niet echt heel druk er om maakte?

Toen ik dit las moest ik namelijk meteen daaraan denken...

BlueMilk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 12:08

Horsii_mine schreef:
missblue schreef:

Straks heb je er 3 pony's bij als er niemand reageert! Dat zou dan wel weer leuk zijn

Heb je eigelijk ook al een berichtje op marktplaats gezet? Heb je foto's? (Ben ik altijd nieuwschierig naar.. )

nee we gaan afwachten tot er iemand aangifte doet van verdwenen paarden ofzo..

Cubone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:09

Ok dan

BlueMilk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 12:09

Splash_ schreef:
Was er hier niet laatst een bericht van iemand? Waar ook een paard met veulen + 1 paard was ontsnapt, maar dat de eigenaar zich niet echt heel druk er om maakte?

Toen ik dit las moest ik namelijk meteen daaraan denken...

ja? Weet je wie dat was die het bericht geplaatst heeft?

Dooortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:15

staan de paarden nu bij jouw?

BlueMilk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 12:22

Nee , in een wei recht over het huis van m'n tante waar we ze gevonden hebben.

Maaiikii

Re: Maak dit mee..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:27

Jeetje echt erg en dat dan bijna niemand meehelpt.

__Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:59

Goed dat je ze te weten te pakken gekregen hebt!
Dat niemand anders hielp..
Hoop dat de eigenaar snel naar de politie gaat...

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:06

jeetje wat een verhaal! goed dat je ze gevangen hebt!!
maar ik hoop niet dat dit die paarden zijn van die vent die zich er niet zo om druk maakte zoals Splash_ al zei...dan zijn de paardjes beter af zonder de eigenaar. hopelijk hebben de paarden een ander baasje....hoewel hopelijk...als ze zo graatmager zijn lijkt me dat de eigenaar niet echt best met de dieren omgaat.

kun je ze niet zelf houden, haha...heb je zo ineens 3 paarden erbij!!

Borntotry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:06

Gelukkig dat je ze kon vangen.

NewGirl_BQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:41

hej,
njaajaa ik ben dus de nicht van phoebe..
en ik woon recht over die weide ( die wij dus normaal gebruiken)
vanmorgen toen ik opstond zag ik ineens 3 paarden in de wei
nja ik direct vragen aan m'n moeder van heuh?! hoe kan dat ?!
en m'n moeder had dus heel het verhaal gedaan..
Ik zat nog maar 5 min. in m'n bed toen ze m'n moeder opbelden ..
Had ik het geweten dan was ik mee gegaan!
Nuja vanmorgen toen ik m'n bus moest halen, ben ik nog vlug even naar hen toegeweest en ik had hier nog oud brood en heb het gegeven.
En er staat nog luzerne korrels bij ons dus heb ik ook 2 scheppen en een half gegeven .. ze zien er echt nie goed uit.. super mager! en dat veulen ze kwamen wel direct naar me toe enzo..
noujah nu staan ze hier hé.. wie weet kunnen ze hier nog weken staan .. ( niet dat ik et erg vind )
maar m'n moeder heeft vandaag gebelt naar de eigenaar van de wei en hij vond het wel de beste oplossing om ze voor vannacht hier in de wei te steken,maar tegen begin juli moeten zijn paarden ( en mijn paard ) daar terug op die weide kunnen!
dus eigenlijk wilt de eigenaar die paarden zo vlug mogelijk van zijn weide hebben omdat hij dat gras laat groeien voor zijn en mijn paard..

aan de ene kant begrijp ik hem wel, maar als je de paarden dan ziet ..
ze zien er echt vermoeid uit , graatmager en niet gezond

nuja het enige wat we kunnen doen is afwachten en hopen dat de eigenaar ( als ze die nog hebben ) zich meld!

Edit : kga straks nog eens gaan kijken en kga eens kijken of ik geen fotos kan nemen

NewGirl_BQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:26

hoi,
ben té laat
ik was op zoek naar m'n digi. en ineens roept m'n pa..
: tzijn daar mensen aan het kijken en ze rijden met een grote camion.. ga es na buiten gaan kijken
ik na buiten na die mensen en jah ze zeiden dus dat het hun paarden zijn. ik m'n vader gaan halen
En geholpen om die paarden op de camion te laden.
Ze zeiden dat ze die paarden ook nog maar 2 dagen hadden gekocht ... en ik maar steeds van die subtiele hinten geven:
" ja maar ze staan wel ERUG mager! , ik heb ze vanmorgen ook al eten gegeven en ze bleven maar eten " en toen zei die vent: jah maar we hebben ze zo gekocht dus ik kan er nix aan doen..
Maar ik maar steeds zeggen dat ze er niet echt gezond uit zien
*kdenk dat hij het wel begrepen heeft! *

nuja , de paarden zaten in de camion en toen hebben we nog even staan babbelen over gisterenavond en over de paarden.
En toen ze weg reden kwam bart ( de eigenaar van de wei) juist aan en hij was dus blij dat de paarden weg zijn..
Alleen is hij nu nog eens naar die mensen om te vragen wie er naar de politie enzow moet bellen, en de mensen waren echt blij dat we ze gevangen hadden en ze hier in de wei gestoken hebben en ze gingen nog eens terug komen om iets binnen te smijten

toen ik die mensen zo zag.. dacht ik van: wat smijten ze hier binnen?!
tzien er zo'n sigeuner mensen uit

noujah alles is opgelost.. en dast voornaamste zeker

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:28

Als ze zo slecht zijn behandeld is het misschien wel beter als de eigenaar niet komt opdagen zodat of jij of iemand anders wel goed voor deze paarden kan zorgen!
Ik vind het knap van je dat je ze gevangen hebt!
Heel veel succes ermee

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:32

Oeps
Berichtje hierboven net gelezen!

daniekjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:48

maar weet je wel zeker dat het de eigenaren zijn..?
straks dachten ze ff die paardjes mee te nemen ofzo, terwijl ze helemaal niet van hun zijn!!
xxx

NewGirl_BQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:55

het zal wel van hen zijn..
De dreef waar die paarden normaal zitten kunnen wij vanuit het huis zien..
en ze stonden daarnet nog met de camion in die dreef bij die wei waar die paarden dus zaten..
en vanavond versteek ik m'n paardje en die meneer ging nog eens langs komen kijken omdatie geïntresseerd was in het ander paardje die nog bij ons te koop staat..dus als het hen niet zouden zijn zou het maar dom zijn van hen om nog eens terug te komen..
En bart ( eigenaar van de wei ) kwam dus net aan toen zij net vertrokken waren en hij is dan vlug nog naar die wei gereden waar ze waren om hun naam te vragen en hij heeft het plak van de auto opgeschreven en hij ging nog bellen naar de politie om het te zeggen..

silverlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:16

wat een verhaal.. Ik heb het gehoord dat er gisteren wat gebeurd was op de maalse steenweg. Maar wat het precies was.. Ik ken Bart ook, want hij komt altijd om wortels voor z'n paarden bij ons. Ik zal die paarden wel eens zien als ik naar bos ga met m'n paard. Hopelijk zien ze er dan al wat gezonder uit !