pony wil niet springen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 16:11

Huh is dat nou een filmpje van ***?!

Ik heb over dit soort praktijken wel echt een heel duidelijke mening, whatever de reden ook mag zijn om dit te doen :r
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 03-02-24 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 16:15

_San87_ schreef:
Ik ben misschien naïef, maar als iets openbaar op internet staat is het niet moeilijk te vinden waar het staat/heeft gestaan, toch :o ? Dit staat nota bene gewoon op youtube, waar je filmpjes als favoriet kunt markeren.
Anywho, hoop voor TS dat ze les heeft en dit filmpje links laat liggen.

Dit is een verborgen link, die niet iedereen zomaar kan zien. Account heet
***.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 03-02-24 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd, is niet voor niets een verborgen link

DuoPenotti

Berichten: 29511
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 16:17

En dat is een bekend persoon die ***?

Die verslaat video's die niet kunnen of zo?
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 03-02-24 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd, is niet voor niets een verborgen link

fierefluiter
Berichten: 199
Geregistreerd: 03-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 16:18

Ik krijg hier ook sterke groentesoep vibes van, voornamelijk van de schrijfwijze van TS en de opmerkelijke link. Hoe dan ook, lijkt mij dit niet de juiste wijze om welk paard dan ook iets bij te leren. Word er zelfs een beetje naar van eigenlijk… :(:)

Rocamor

Berichten: 10873
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 16:26

MARenAMY schreef:
Misschien kun je voor het vertrouwen tussen jullie een keer een join-up proberen en daarna beginnen met balkjes draven enzovoort. Zodat je daarna steeds iets hoger kunt


Je mag niet reageren met oneliners, maar serieus?

Ik geloof echt dat ik soepballen ga maken

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 16:31

KootMiraDrum schreef:
_San87_ schreef:
Ik ben misschien naïef, maar als iets openbaar op internet staat is het niet moeilijk te vinden waar het staat/heeft gestaan, toch :o ? Dit staat nota bene gewoon op youtube, waar je filmpjes als favoriet kunt markeren.
Anywho, hoop voor TS dat ze les heeft en dit filmpje links laat liggen.

Dit is een verborgen link, die niet iedereen zomaar kan zien. Account heet
***.

Nou ja, als dit filmpje op bokt heeft gestaan, dan kan iedereen die het heeft gezien erbij en het opslaan, toch?
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 03-02-24 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam uit quote verwijderd

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78512
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 16:35

Moderatoropmerking:
Het is een nieuwe jonge gebruiker, flauwe opmerkingen kunnen weggelaten worden. Het filmpje is verwijderd omdat er geen toestemming is om dit filmpje te plaatsen. Het topic wordt verplaatst naar YRT.

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Re: pony wil niet springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 16:55

In dat geval 2 tips;
- Neem les
- Wil je persé leren springen van filmpjes, kijk dan iig naar filmpjes van goede springruiters ipv een dressuur ruiter die springen niet als doel heeft en waar geen uitleg oid bij zit...

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 17:22

MARenAMY schreef:
Misschien kun je voor het vertrouwen tussen jullie een keer een join-up proberen en daarna beginnen met balkjes draven enzovoort. Zodat je daarna steeds iets hoger kunt


Een join-up voor het vertrouwen? :')

lotlot2
Berichten: 1355
Geregistreerd: 21-09-12
Woonplaats: xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 18:40

Fortitude schreef:
Huh is dat nou een filmpje van ***?!

Ik heb over dit soort praktijken wel echt een heel duidelijke mening, whatever de reden ook mag zijn om dit te doen :r


Is dat zo ja? Wat vreselijk :n

TS, wat voor een tips geeft je instructrice?
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 03-02-24 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam uit quote verwijderd

xoxo_spetter
Berichten: 4
Geregistreerd: 03-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 19:37

Bielsje schreef:
Celebi schreef:

Ik zou toch zweren dat er eerst verzorgpony in de openings post stond maar dat zal ik er dan wel bij gedroomd hebben. :o

Die groentesoep is een Bokt term voor als er trol accounts bezig zijn om Bokkers een beetje op de stang te jagen. Gezien het een jonge gebruiker is die nét geregistreerd is en het een filmpje betreft waar in principe makkelijk kritiek op te geven is kreeg ik dat voorgevoel.

Anyhow, neemt niet weg dat mijn punt blijft: haal er een goede instructeur bij. Dat is denk ik het beste advies wat je kunt krijgen als je wilt leren springen met je jonge pony. Daar leren jullie beide van.


Ben het helemaal met je eens hoor, dit filmpje heeft maar heel even erop gestaan voordat het eraf gehaald is. Dat een nu nieuwe gebruiker maanden geleden precies dat linkje voorbij heeft zien komen én heeft opgeslagen of de link heeft onthouden, én ook nog probleemloos een YT video kan linken, lijkt mij ook wat onwaarschijnlijk :+
Bokt is niet het enige fora en ik lees al heel lang mee :o en ik heb het filmpje opgeslagen toen ik het zag want ik wilde verschillende springmanieren vergelijken.

Mn juf zegt dat ik veel been moet geven en best een tikje mag geven als de pony stout is maar dat helpt telkens niet als ik alleen ga oefenen :n

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:28

Kom op zeg mensen. Steeds even een naam noemen van iemand die niets met dit topic te maken heeft en even benoemen dat het allemaal niet vriendelijk is etc. Filmpje is weg, er is nooit door die persoon voor gekozen het op Bokt te plaatsen dus laat het gaan. Dit is een beetje op de man spelen.

Er zijn vast hele goede tips om Spetter op een enorme paardvriendelijke manier aan het springen te krijgen dus misschien kan de aandacht daarheen :Y)

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:41

Ik heb geen idee of dat klopt. Maar ipv het topic te laten draaien om een filmpje dat weg is, of een persoon op Bokt die niet in dit topic zit, is het vast een goed idee om ons te richten op de hulpvraag want als we zo goed weten hoe het niet moet, weten we vast ook hoe het wel moet :+

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: pony wil niet springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:59

En daarbij, als ts 13 is lijkt elke tip anders dan "haal een goede instructeur erbij" me ook geen goede tip.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78512
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: pony wil niet springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:03

Moderatoropmerking:
Ik heb enkele berichten verwijderd. Graag het bij tips houden voor de TS om de pony te leren springen en alles over het filmpje achterwege te laten.

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: pony wil niet springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:09


Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:20

Amber_anne schreef:
https://www.facebook.com/LucindaGreenMB ... 7S9Ucbxw6v

Ik zag toevallig net dit filmpje en moest aan dit topic denken


Ohh heerlijk om te zien dit. Dit is precies hoe ik 'problemen' graag oplos. Makkelijker maken, vertrouwen geven en langzaam moeilijker maken. Wat een fijne instructeur is dit.

Rocamor

Berichten: 10873
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:24

Dit is een hele andere benadering dan ik ken, ik vind het een prachtig filmpje!

Bedankt voor het plaatsen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:35


mce
Berichten: 654
Geregistreerd: 19-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 11:00

_San87_ schreef:
Amber_anne schreef:
https://www.facebook.com/LucindaGreenMB ... 7S9Ucbxw6v

Ik zag toevallig net dit filmpje en moest aan dit topic denken

Wat een fijn filmpje! En supergave rijhal/buitenpiste ook.


Lucinda Green ook niet de eerste de beste, engelse weten hoe je paard en ruiter moet opleiden, rust geduld kennis en kunde geeft vertrouwen, super filmpje dank je wel.

ik zou zeggen TS - en vele anderen - leer ervan

mareVV
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 16:37

Mss wil je pony gewoon niet springen... Ik heb zelf ook helemaal niets op met hoogspringen :D