Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En weet je wat? Die loopt gewoon zoals bij de anderen maar ja, ik gebruik wel mijn zit en benen meer.
lana_te schreef:Neen geen sporen!
Ik vind dat alle extra teugels en hulpmiddels veel te veel gebruikt worden omdat de basishulpen niet gebruikt worden zoals ze moeten!
Zo rijd ik een paard waar steeds met sporen word gereden gewoon zonder!En weet je wat? Die loopt gewoon zoals bij de anderen maar ja, ik gebruik wel mijn zit en benen meer.
Zonder sporen leer je gewoon je basishulpen genoeg gebruiken dus zeg gewoon nee tegen die sporen! Net zoals handschoenen, waarom handschoenen je mag toch niet trekken
. lana_te schreef:Neen geen sporen!
Ik vind dat alle extra teugels en hulpmiddels veel te veel gebruikt worden omdat de basishulpen niet gebruikt worden zoals ze moeten!
Zo rijd ik een paard waar steeds met sporen word gereden gewoon zonder!En weet je wat? Die loopt gewoon zoals bij de anderen maar ja, ik gebruik wel mijn zit en benen meer.
Zonder sporen leer je gewoon je basishulpen genoeg gebruiken dus zeg gewoon nee tegen die sporen! Net zoals handschoenen, waarom handschoenen je mag toch niet trekken
Wiwabalia schreef:Ik rij ook met handschoenen maar trek ook niet aan de teugels, ik krijg gewoon erg snel een geïrriteerde huid bij mijn handen, en dan voornamelijk dat stukje waar de teugel langsgaat.
ik doe ook heel veel met beendruk. om echt spoor te gebruiken moet ik mijn been iets verleggen, en dat gaat dus echt heel bewust