Tja, hoe zal ik beginnen. Toen ik mijn eerste verzorgpaard kreeg (Savage) was ik natuurlijk hartstikke blij. Opeens hoorde ik zat Savage verkocht werd. Ik vond het vreselijk. Ik mis hem nog steeds.
Gelukkig kreeg ik snel daarna 2 andere verzorgpaarden. Willy en Sundance.
Ik ging ook nog verzorgen op paardenverhuurstal Stal Bainczijk. Ik kreeg daar een lieveling, Chico. Heel plotseling en onverwacht werd Chico ook verkocht. Ik heb hem vréselijk gemist.
Nog steeds bleef Stal Bainczijk zo ongeveer mijn thuis. Ik kreeg een goede band met Sebillo. Dat leek op een Happy ending.
Maar helaas. 4 maanden geleden is Stal Bainczijk ermee gestopt. Alle paarden weg... alles. Een hele tijd lang heb ik gefunctioneerd als een lijk en ik voelde me vreselijk. ik ben er nog steeds niet overheen. Ik mis het zó ongelofelijk erg.
Gelukkig had ik Willy en Sundance nog.
Ik ben een paar weken na dat de Stal weg is gegaan eens gaan kijken op Pensionstal Happy Horse. Daar kreeg ik 2 verzorgpaarden. Iola en Hoya. Het was liefde op het eerste gezicht

Kort daarna hoorde ik dat Willy en Sundance waren verhuisd. Ik kan ze wel nog bezoeken...maar dan nog. Ik vond het heel erg.

3 weken geleden ontmoette ik daar nog een geweldig paardje. Benen vol mok, aan de magere kant, en stond aandachtsloos in een weitje: Erik.
Sinds die keer heb ik hem ook verzorgd. Het ging steeds beter. Zijn benen gingen vooruit. En Erik werd vrolijker en vrolijker. Ik kwam weer eens uit school. En ging Eriks benen weer behandelen. Ik was tevreden, want ik zag goed dat het echt steeds beter ging. Verder had ik hem nog fijn geknuffeld, en hem laten eten uit de wortelbak. Dat tevreden koppie zal ik nooit meer vergeten.
De dag erna kwam ik weer op stal. Ik pakte Erik's halster om hem uit de wei te gaan halen.
De staleigenaresse kwam naar me toe om te zeggen dat ik nog even moest wachten met Erik halen. Nou goed, ik kon wel wachtten. Even later kreeg ik te horen dat ze Erik net hadden gevonden in zijn wei....dood.
Ik kan het niet geloven. Mijn Erik....niet Erik...dat kan niet. Het ging zo goed.

Ik heb me in die paar weken dat ik hem heb verzorgd al erg aan hem gehecht. En opeens was hij er niet meer. Ik kan het gewoon niet geloven. Het is pas 4 dagen geleden dat ik je verloren ben.

Erik, ik vergeet je nooit meer jongen. Ik hoop dat ik je laatste weken fijn heb kunnen maken...
Vaarwel jongen...ik zal je nooit vergeten. Ik ben er kapot van.