ik heb een ongeluk gehad en wilde dat hier even vertellen

ik reed een heel lastig paard, dat veel staakte, bokte, steigerde en met haar hoofd gooide. (nanoeska) het klikte ontzettend goed ze had mij niet eens bij de eerste keer eraf gebokt, dat was zeer bijzonder.

ik had springles met haar en het ging super! maar ze begon in 1 keer weer vervelend te worden enzo. ik wilde aangaloperen, en ze begon te bokken. dat geeft niks want ik kan haar makkelijk hebben! de instructeur dacht dat ze naar hem toe kwam dus sprong opzij.
ze bokte mij naar voor, en steigerde. terwijl gooide ze haar hoofd omhoog en gaf mij een klap in mijn gezicht. toen ben ik waarschijnlijk mijn bewust zijn verloren, en viel op de grond. mijn tanden lagen bijna op mijn tong, gewoon naar achter geslagen. mijn moeder is snel naar de tandarts gegaan met mij.
hij duwde de tanden zo weer terug! hij maakte foto's en zei dat mijn kaak gebroken was. de volgende dag belde mijn moeder onze tandarts op om te vertellen wat er gebeurd was, dat was wel zo verstandig. ze wilde mij zien. dus toen zijn we naar de tandarts gegaan en heeft gekeken en foto's gemaakt.
ja hoor.. naar het ziekenhuis. daar foto's gemaakt en toen zei die dokter weer dat er zelfs 5 breuken in mijn kaak zat! fijn... 6 weken niet rijden en 2 tot 4 weken niet eten. ik herstelde bijzonder snel en had geen pijn.
mijn tandarts heeft mijn tanden getest. ze waren dood door de klap. mijn tanden zijn nu behandeld. ze hebben de zenuwen eruit gehaald en er rubber ingedaan. mijn wortels staan zelfs krom door de klap!
vandaag is het ongeveer vijf en een halve week geleden en mocht i.p.v. mijn moeder in de priveles rijden! het ging super! magic liep geweldig

hier een foto van vandaag:
dat was het.. het was niet leuk en heb op school elke pauze cup-a-soup gedronken.
ben het weer kwijt, bedankt voor het lezen
groetjes mandy13