stelling 1.
een paard slachten is zielig.
ik vind het zielig om te horen, maar het ligt eraan hoe het paard is. Als het paard een vechter is, vind ik slachten beter. Zo komt hij sneller van zijn lasten af, en om een paard te zien vechten tegen de dood is geen pretje, geloof mijn woorden maar.
stelling 2.
paard in laten slapen is diervriendelijk.
als je een paard in ziet slapen ziet het er vriendelijker uit, ik heb het altijd gezien als een soort narcose. Paard krijgt een spuitje, doet z'n oogjes toe en word niet meer wakker. Tevens blijven er paarden die er tegen vechten. dan vind ik het zielig om te zien.
stelling 3.
paardenvlees eten is zielig.
niet mee eens.. als het paard al eenmaal geslacht is, of het nou een koe of een paard is. Mensen hebben ook hun voedingsstoffen nodig, en als het er zowiezo is, waarom dan niet gebruiken.
Een paard/koe fokken e.d voor het vlees vind ik wel zielig. Omdat dat meer met een doel is. Dus dat ze leven met het doel om op gegeten te worden.
stelling 4.
erbij blijven tijdens het levensbeeindigende proces voor zekerheid.
Als mijn paard in geslapen moet worden, zal ik er zeker bij willen zijn. Het diertje heeft mij altijd vertrouwd, en het lijkt mij het fijnste om in een vertrouwde omgeving je ogen te sluiten. Als het geslacht moet worden vind ik het een ander verhaal, dat is gewoon heel rot om te zien. En heb je dus geen 'vredige/aangename' laatste beeld van het beestje.