Paard met peesblessure, wel of niet kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RaGnaa

Paard met peesblessure, wel of niet kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 18:15

Haajj.. Pling

Ik wil jullie eventjes wat vertellen, en ik hoop dat ik - nadat jullie m'n Topic hebben gelezen - wat reacties en hulp krijg!

Een paar daagjes geleden kreeg ik een emailtje van iemand die haar paard wou verkopen. (Ik had nl. een berichtje geplaatst, waarin ik een paard zocht in een goedkope prijsklasse..) Het was een Kwpn paard van 11, bijna 12 jaar. Hij heeft een peesblessure (gehad), en hij moet nog even 1 1/2 maand stappen. Verder mag hij nooit meer springen, want dan kan hetzelfde gebeuren.. Dat is voor mij niet zo'n groot probleem, want ik ben toch van plan om alleen Recreatief en Dressuur te gaan rijden.. Hij was wel behoorlijk goedkoop! De vraagprijs - in overleg met haar ouders - was slechts €500,- inclusief z'n spullen! Ik snap er niets van, zo goedkoop?! Ik zou graag jullie mening willen horen, en wat jullie zouden doen, als je mij was.. Tips zijn ook meer dan welkom! Knipoog

Liefs, Ragna

Chantal_

Re: Is dit niet een beetje raar.. Kijk eventjes pliiesj!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 18:19

Idd wel super goedkoop! Je zou hem door de dierenarts moeten laten keuren, mischien kan die je meer vertellen! Cool Ja mischien moet je die mevrouw ook even bellen voor meer informatie en kijken kan nooit kwaad! Vork Mischien is het wel een droppie. En wel naar zijn papieren gaan vragen hoor! Of iets anders dat je bewijs heb dattie goed is!
Groetjes van mij! Vingers aflikken

N0_Limit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 18:31

Wij hebben ook wel eens een paard zo goed koop weg gedaan we konden der niets meer mee en tjaa dan is hij beter af bij iemand anders die hem liefde en alles kan geven dan dat hij bij ons bleef staan (wij hebben 20 springpaarden). Dus kon hij beter weg naar iemand anders... Ik zou als ik jouw was gewoon even de dierenarst der bij halen. Want als je dat niet doet zal je nooit weten of der meer mankeert dan alleen maar een peesblessure die hij gehad heeft.. Of dat hij gewoon kern gezond is Haha! sucses der mee

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:35

ik zal hem zekers laten keuren! aangezien die die blessure heeft! en als die niet goedgekeurd is moeten de verkopers de keuring betalen en gaat koop niet door. goedgekeurd? rekening voor koper en gaat koop door. zo hebben wij dat ook gedaan met mijn pony. overleg dit wel met de verkoper! en zet het desnoods op papier!
goedkoop is mooi megenomen maar dr kan ook een reden achter zitten!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:48

Ik zou het zelf niet doen, voor het zelfde geld maakt hij een hoge bok en krijgt hij weer een blessure. Maar als je het toch wil doen zal ik hem zeker laten keuren door een DA. Als je besluit 'm te kopen Vork veel plezier ermee.

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:50

Ik zou er inderdaad ook een DA naar laten kijken , en als het waar is wat ze zeggen ( de verkopers) dan zou ik het wel doen!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:46

Dubbelposten is niet de bedoeling op Bokt, ik heb twee andere topics van je op slot gezet. Ook heb ik je titel verduidelijkt. Hou je er voortaan ook rekening mee dat MSN taal niet is toegestaan op bokt?

Toekie

Re: Paard met peesblessure, wel of niet kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:48

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 23:45

Ik heb zelf ook een paard gratis gekregen, omdat ze na een klap niet te rijden zou zijn....ze liep ZZlicht en stond klap stil, dus liep erg stijf. Ze zou niet meer bereden kunnen worden en goed ik zocht een paard erbij, die meer als weidepaard en vriendje moest fungeren....nu een half jaar later word ze weer onder het zadel bereden (B nivo en verder gewoon recreatief) en ze heeft nog geen dag kreupel gelopen, maar dan ook geen dag!!! Ik heb haar helemaal laten keuren door 2 verschillende dierenartsen en haar been is wel dikker (botwoekering), maar verder heeft het geen belemmering om haar weer te rijden en misschien wel iets verder te komen in de sport..... Ja en nu wou ze haar paard terug, maar dat had ze zich eerder moeten bedenken!
Bij een paard met een peesblessure zou ik wel uitkijken, lange weg te gaan idd.....

Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 01:40

Als je denk dat iets te mooi is om waar te zijn is het dat meestal ook.. Dus ik zou het niet doen.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:20

Persoonlijk zou ik NOOIT zo'n paard kopen, stel je gaat er serieus op in, dan laat je het paard evt. keuren door je DA, de keurt hem AF.......
Dan weet je nog niks, je da zal je adv. om het paard als de bliksum terug te brengen naar de vorige eig. of het paard verder te laten onderzoeken om te kijken wat er nu precies scheelt.

Maar wat denk je zelf? als de verkopers het paard aanbieden voor 500,- dan scheelt er hoogswaarschijnlijk HEEL WAT aan het paard.
Zou het paard met wat rust en evt. medische verzorging weer aardig boven jan kunnen komen dan was de prijs heel anders geweest, DENK IK.
Tuurlijk misschien hebben die mensen daar geen zin in of willen ze een paard niet in dure pension hebben voor een bepaalde periode (hmm sommigge mensen) dat weet ik dus niet.

De kans is bijzonder groot dat jij met een paard komt te zitten waar je naar kunt kijken en misschien nog eens een stukje mee aan de hand of onder het zadel mee kunt wandelen, de medische kosten die er aan verbonden zitten nog daargelaten.

In het gunstigste geval valt het mee en hersteld het paard na en bepaalde duur, tja niemand kan in de toekomst kijken.......maar je kunt denk ik alleen zo'n paard kopen met de achterliggende gedachte......... mocht het tegenvallen en je kunt er niet of nauwelijks op rijden dat je dat niet erg vind en daar ook genoegen mee neemt.
Wil je absoluut een RIJpaard, dan kun je beter verder sparen....

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 18:15

Het lijkt mij dat keuren geen zin heeft, want geen enkel paard met een peesblessure wordt goedgekeurd.

Wat je wel kan doen ik je verhaal aan je eigen veearts (niet die van die mensen of het moet toevallig dezelfde zijn) uitleggen en vragen of hij het verstandig vindt. Hij kan je daar het beste in adviseren.

Persoonlijk zou ik zeggen, begin nooit met een paard wat bij voorbaad al niet 100% gezond. maar aan de andere kant ken ik het paard en die mensen niet.
Zelf heb ik mijn vorige paard ook voor weinig verkocht omdat ik het belangrijk vond dat ie het goed had maar ja, die was wel 100% gezond

succes met je keuze

twiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:39

je moet hem niet kopen een peesblessure kan snel terugkeren en in het ergste geval moet je hem dan afmaken, net als je een band met hem hebt er zijn genoeg paarden die goedkoop zijn zonder peesblessure

twiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:47

neem eens een kijkje op www.sporthorses.nl en dan naar ponys te koop, dan kan je je voorkeuren kiezen, neem dan de prijsklasse 0 tot en met 200 dan zijn er leuke paardjes die niets mankeren maar toch goedkoop zijn!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:07

Ik zou hem ook door 2 dierenartsen laten keuren! en dan kijken wat hun er van zeggen! maar sporthorses kun je ook wat zoeken voor niet veel...

_Romy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:40

Ik zou het niet doen. Ik heb een verzorgpaard dat ook een peesplesure heeft. Hij had 2.5 maand stilgestaan en toen was het over dus ben ik weer rudtig begonnen om te rijden, en toen heeft hij zich druk gemaakt in de wei en heeft hij het dus terug, en hij staat nu al 1 maand op rust, ik weet niet hoelang het nog duurd. En het is erg lang elke keer om weer zo lang te wachten dus ik zou gewoon nog even verder zoeken naar een leuk paard.

Groetjes Sanne

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:50

niet doen!!! mijn vorige pony heeft een peesblessure gehad... na 7 maanden alleen maar stappen leek het bijna over, ik mocht weer rustig aan beginnen met een beetje draven, op een dag haal ik dr uit het land en kon ze niet meer lopen, waarschijnlijk net ff een verkeerde beweging gemaakt met dat been... 2 weken later is heb ik dr moeten laten inslapen Scheve mond

ik zou het echt niet doen hoor... al is ie maar 500 euro, zometeen ben je alsnog onwijs veel geld kwijt aan de dierenarts...
en denk niet alleen aan het geld... geloof mij maar het is absoluut niet leuk om een paard in te moeten laten slapen als je er aan gehecht bent

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 17:03

Ik zou het niet doen, en anders zou ik het paard maar heel goed laten nakijken door een dierenarts, want een peesblessure is niet niks en het zal altijd een zeer zwakke plek blijven (loop nu zelf ook al een jaar met paard met peesblessure, en die mag nu net weer wat draven).

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 22:30

RaGnaa, ben je er al over uit wat je doet?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 15:30

Ghehe, en toen werd er niet meer gereageerd. Haha!

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 23:04

idd, ben ook wel benieuwd wat je uit eindelijk besloten hebt???

RaGnaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 11:01

Quidou schreef:
idd, ben ook wel benieuwd wat je uit eindelijk besloten hebt???

Dat meisje heeft in overleg met haar ouders, besloten dat het beter voor Lucky Luke is om 'm in te laten slapen..
Misschien is dat ook wel het beste voor 'm..
Als hij maar geen pijn meer heeft, toch? Knipoog
Maar allemaal super bedankt voor jullie reacties!

Liefs, Ragna

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 18:24

Reageer een beetj laat misschien..
Maar een paard met peesblessure is nog best te gebruiken. Mijn oude pony heeft dit ook gehad. Zij kon ook niet meer voor het springen gebruikt worden. Maar een B L en M proef mocht zij zeker nog lopen en had bij de wat 'zwaardere' oefeningen geen last.
En recreatief ook nog zeer goed te gebruiken was.
Maar goed de eigenaren hebben het besluit nu al genomen Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 19:05

Nee nooit doen.

De kans is heel groot dat het nooit meer overgaat. Zeker als je weer wat gaat vragen aan zo een paardje, speelt het weer op.

Spaar dan maar wat langer, voor een gezond paard. Dan weet je zeker dat jij kan doen wat je wilt.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:49

RaGnaa schreef:
Dat meisje heeft in overleg met haar ouders, besloten dat het beter voor Lucky Luke is om 'm in te laten slapen..
Misschien is dat ook wel het beste voor 'm..
Als hij maar geen pijn meer heeft, toch? Knipoog
Maar allemaal super bedankt voor jullie reacties!

Liefs, Ragna

Dat is ook wat, eerst proberen te verkopen en dan toch maar in laten slapen. Van het ene uiterste naar het andere.

Wat voor peesblessure had dat paard dan? Idd wat wendely zegt, het kan nog best goedkomen hoor, met heel veel geduld. Ik weet niet hoe ernstig het is, maar mijn paard had een scheur in zijn pees en hij kan daar volledig van herstellen. Ben ik wel een jaar (en langer) mee bezig, maar dat is het meer dan waard. De scheur is alweer geheeld en de peesstructuur is op dit moment voor meer dan 70% hersteld. En Bonanza zit super in zijn vel, hij mag in een speciale mini-wei en ik kan korte bosritjes met 'm maken. Op deze manier bouwen we heel langzaam op.

Maarja, het is niet anders... Ik wens jou in ieder geval veel succes met het zoeken naar een gezond paard! Lachen