HELP de kat heeft vlooien!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annetm

HELP de kat heeft vlooien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 16:58

Hee bokkers,

We wisten dat onze kat vlooien heeft, dus hij heeft een vlooienbandje gekregen, (nu 1 week)
Maar nu zag ik net even, en ik zag die beesten gewoon kruipen, echt vies! Clown
En het waren er ook nogal wat, en verder allemaal bruine dingentjes, maar ik heb gelezen op internet dat dat poep is... Ik kon het goed zien, omdat hij een wat kaal plek op zijn rug heeft.

Wie weet wat we hier het beste mee kunnen doen?
En kunnen we de kat nu beter buiten laten?

Alvast bedankt!
En wat voor tips dan ook, ze zijn hier welkom!

simone_1986

Re: HELP de kat heeft vlooien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:18

De kat ontvlooien met anti-vlo druppels of met Spray.
En als de vlooien dan weg zijn het goed bijhouden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:21

vlooiendruppels van de DA, en je huis goed stofzuigen en eventueel nasprayen met een anti vlo spray

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:22

Je kan van die dingetjes kopen en dat is een kleine tube met een soort waterig spul in tegen vlooien die moet je in hun nek doen.
En je hebt spuitbussen tegen vlooien voor in huis, dat hebben wij toen vooral op het kleed en op de mat etc gespoten.

En elke dag goed stofzuigen en een tijdje een vlooienband om.
Nu hebben we er geen last meer van maar we houden het nu wel extra in de gaten!

En antwoord op je vragen, wij lieten de kat nog wel binnen alleen alleen hier beneden zodat die vlooien niet nog een keer boven in de bedden etc kwamen. En verder mocht ze gewoon binnen en buiten zijn maar die spray voor in huis is zeker aan te raden die hielp hier heel goed!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:26

Frontline Ja
Wordt ook altijd aangeraden door de dierenarts, alle vlooien gaan er dood van. Spuit je gewoon leeg boven in de nek. Normaal moet je dat om de 6 weken doen. Wij deden het altijd om de 3 maanden, dat is jarenlang goed gegaan maar nu zit ie toch onder en heeft de dierenarts ons aangeraden om voorlopig even elke 4 weken een pipetje in zijn nek te spuiten. Totdat de vlooien echt weg zijn, en dan weer elke 6 tot 8 weken.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:13

idd frontline, echt de beste,
vlooienbandjes werken over het algemeen niet zo goed,
andere middelen zijn we ondertussen ook erg voorzichtig mee
we door druppels tegen vlooien maanden slapende katten gehad, niet normaal slapend maar echt de hele dag!!
en de vlooien zaten er nog steeds, alleen die sliepen een beetje Slapen

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:15

Frontline werkt hier absoluut niet, de meeste vlooien zijn hier ook al resistent tegen, wat je t beste kan doen is een anti-vlooienmiddel bij de dierenarts halen, over het algemeen werken die wel!
Mijn dierenarts raadt Frontline vanwege deze resistentie trouwens juist af... Apart dat dat in andere delen van nederland anders is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:17

Frontline is idd weggegooid geld, vlooien zijn er al meer dan 2 jaar immuum voor zoek maar eens
op internet, genoeg hits.
Gewoon bijhouden met een Advocate of Drontal, helpt meteen tegen wormen en mijt.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:20

nou pardon, maar spreek voor jezelf. Onze kittens hadden laatst wat vloien, frontline gehaald en binnen een dag vielen er dooe vlooien van hun vacht, en nu zijn ze vlo vrij.

ik zou inderdaad een pipetje van frontline in de nek spuiten, en alles mega goed stofzuigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:22

Frontline kan je idd gebruiken als je je dier pijn wilt veroorzaken.
Waarom denk je dat erop staat bij sommige met handschoenen aanbrengen.
Het is zeer agressief spul, en ik heb er hele slechte persoonlijke ervaringen mee.

Je kan ze ook af en toe wat knoflook door het eten doen. Helpt ook heel goed.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:25

Wij verkopen Frontline in de DA-praktijk al twee jaar niet meer, de vlooien zijn er inderdaad resistent tegen geworden. Het is dan ook erg flauw dat z er nog steeds reclame voor maken.. Wij verkopen Practic (het nieuwste merk vlooienmiddel) en Advantage, beiden werken goed.
Ik heb nu in de tijd dat ik er stage loop al heel wat verhalen gehoord dat Frontline niet goed meer werkt.

Vlooien leggen per stuk tot wel 50 eitjes per dag, ook blijven de eitjes soms wel jarenlang in je tapijt liggen en komen dan uit en springen op de kat, daarom is een of twee keer ontvlooien zoals veel mensen denken dat genoeg is, echt niet afdoende.

Dus:
- Advantage of Practic gebruiken, strikt een keer in de maand. Er is geen middel dat langer dan een maand werkt;
- Ontwormen is altijd handig, want door vlooien op te likken kan de kat ook een wormbesmetting oplopen;
- Elke dag heel grondig stofzuigen (vooral als je vloerbedekking hebt liggen, dat vinden die krengen geweldig) en de stofzuiger telkens afsluiten na gebruik;
- Wanneer je kat op bed slaapt, op een kussen of in een mandje dan dat allemaal heel regelmatig in de was gooien;
- Andere huisdieren ook behandelen tegen vlooien, allemaal elke maand;
- Wanneer het in huis echt erg wordt met de vlooien kun je ook sprayen met een omgevingsspray.

Je beschrijft een kale plek op de rug, dat kan heel goed komen door het krabben. Ik zou even een bezoekje brengen aan de DA, die kan ook tabletjes geven tegen de jeuk. Het kan maar zo zijn dat je kat last heeft van vlooienallergie en dat kan echt een hel zijn voor ze, goed behandelen dus Ach gut

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:26

Frontline pijn veroorzaken? Nooit van gehoord. Onze kat kan zich nogal aanstellen, bij het woord pijn zit ie al aan de andere kant van de tuin, maar bij het spuiten van frontline nooit iets gemerkt. Geloof me maar, dan zou ik het wel weten als dat pijn zou doen.
Misschien was jou kat allergisch, jesper?

In ieder geval ga ik ook eens een ander middeltje proberen als mn kat nog steeds niet van de vlooien af is binnenkort Lachen
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 15-09-08 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:28

Sjapaz schreef:
nou pardon, maar spreek voor jezelf. Onze kittens hadden laatst wat vloien, frontline gehaald en binnen een dag vielen er dooe vlooien van hun vacht, en nu zijn ze vlo vrij.

Dat kan ook wel kloppen, wij hebben laatst ook ngo een kitten behandeld met Frontline puur omdat we het nog hadden staan en omdat het op korte termijn nog wel enigszins werkzaam is (eigenaar had het beestje net uit het asiel gehaald en kwam linea recta naar de DA toe voor een vlooienbehandeling omdat hij de kat die ie thuis had vlovrij wilde houden). Hoe dat precies zit kan ik wel eens navragen hoor Lachen

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:29

maar heo komt het dan dat het werkte bij ons? ik kreeg het van allemaal mensen aangeraden, en het werkte ook echt...

Dan zal ik volgende keer wel naar de DA gaan...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:29

__Jesper schreef:
Frontline kan je idd gebruiken als je je dier pijn wilt veroorzaken.
Waarom denk je dat erop staat bij sommige met handschoenen aanbrengen.
Het is zeer agressief spul, en ik heb er hele slechte persoonlijke ervaringen mee.

Handschoenen aan is volgens mij meer omdat frontline gewoon gif is en het niet heel goed voor je huid is. Maar dat het pijn doet, daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Kan best hoor, misschien was jij en/of je kat overgevoelig ervoor? Lachen

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:32

jahh heb er ook nog nooit van gehoord dat het pijn doet, er zijn zoveel dingen waarbij je handschoenen moet dragen, dus dat zegt ook niet zo veel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:32

Sjapaz schreef:
nou pardon, maar spreek voor jezelf.

Spreek niet voor mezelf, maar voor vele anderen.
Mijn pers heeft chonische dermatitus, toch raar dat dit niet weggaat door Frontline Pling
Met de reden die al jaren wordt rondgebazuind...Vlooien zouden resistent zijn.
Als ik advocate gebruik of Drontal verdwijnen alle vlooien, en ook nog eens voor weken lang.
Ik blij, en poes nog veel blijer want ik denk niet dat je half beseft hoe heftig die ziekte kan zijn.

Bovendien heb ik ook een ervaring met Frontline en een epilepsieaanval, dit was ook nog niet eens
wereldvreemd.

Ben blij dat dit middel steeds meer uit de handel gaat!

Zwartwitje schreef:
Wij verkopen Frontline in de DA-praktijk al twee jaar niet meer, de vlooien zijn er inderdaad resistent tegen geworden. Het is dan ook erg flauw dat z er nog steeds reclame voor maken..

Zwartwitje, is dat niet omdat het bij honden nog wel goed werkt?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:36

ik heb juist gehoord dat honden er epilepsie aanvallen van kunnen krijgen Bloos
maar voor mijn hond kan ik het sowieso niet gebruiken want ze is er allergies voor( niet alleen voor frontline, voor elke brok, shampoo, snoepjes noem maar op)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:38

Je kunt ook van binnenuit bestrijden, ideaal voor knuffeldieren en honden of katten die gewassen moeten worden of graag zwemmen. Minder risico op hotspots of andere allergische reacties!

Ik combineer Program (voor de kat bij de DA ook in injectievorm verkrijgbaar die 6 mnd werkzaam is) wat de vlo onvruchtbaar maakt met FleaFence, wat de vlo heel snel en heel krachtig laat sterven zonder gevaar voor het huisdier. Dat laatste kan besteld worden door de dierenarts bij de groothandel..

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:42

Daar vraag je me wat Chiqa, geen idee eigenlijk, maar ik dacht dat vlooien die op katten zitten dezelfde zijn als die op honden zitten? Zou ik moeten weten eigenlijk. Pin me er niet op vast dus Bloos

Dermatitis is 'gewoon' (even tussen aanhalingstekens want het doet niet onder aan hoe vervelend het kan zijn) een ontsteking aan de huid en Frontline werkt daar sowieso niet tegen. Katten kunnne naar aanleiding van een vlooienplaag pulicose ontwikkelen, dat is dus die vlooienallergie zegmaar, overgevoeligheid voor vlooien dus. Of is dat wat jouw DA dermatitis noemt? Lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:43

Sjapaz schreef:
maar heo komt het dan dat het werkte bij ons? ik kreeg het van allemaal mensen aangeraden, en het werkte ook echt...

Dan zal ik volgende keer wel naar de DA gaan...

Hier ook hoor, heb net alle 7 katten ermee behandeld en binnen no time lagen de vlooien op hun ruggetjes met de pootjes omhoog dood te zijn Haha!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:48

Chiqa schreef:
Sjapaz schreef:
nou pardon, maar spreek voor jezelf.

Spreek niet voor mezelf, maar voor vele anderen.
Mijn pers heeft chonische dermatitus, toch raar dat dit niet weggaat door Frontline Pling
Met de reden die al jaren wordt rondgebazuind...Vlooien zouden resistent zijn.
Als ik advocate gebruik of Drontal verdwijnen alle vlooien, en ook nog eens voor weken lang.
Ik blij, en poes nog veel blijer want ik denk niet dat je half beseft hoe heftig die ziekte kan zijn.

Bovendien heb ik ook een ervaring met Frontline en een epilepsieaanval, dit was ook nog niet eens
wereldvreemd.

Ben blij dat dit middel steeds meer uit de handel gaat!

Zwartwitje schreef:
Wij verkopen Frontline in de DA-praktijk al twee jaar niet meer, de vlooien zijn er inderdaad resistent tegen geworden. Het is dan ook erg flauw dat z er nog steeds reclame voor maken..

Zwartwitje, is dat niet omdat het bij honden nog wel goed werkt?

ProMeris Duo veroorzaakt bij sommige honden ook rare dingen, overmatig slijmen, hijgen, bijna of helemaal in shock raken.
Onze DA heeft al verschillende patiënten met deze verschijnselen gehad, zij schrijft dus ook geen ProMeris Duo meer voor.
Over hoe het werkt bij katten heb ik nog geen rare berichten gehoord van haar, weet eigenlijk ook niet of het middel wel voor katten gebruikt wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:16

Zwartwitje schreef:
Dermatitis is 'gewoon' (even tussen aanhalingstekens want het doet niet onder aan hoe vervelend het kan zijn) een ontsteking aan de huid en Frontline werkt daar sowieso niet tegen. Katten kunnne naar aanleiding van een vlooienplaag pulicose ontwikkelen, dat is dus die vlooienallergie zegmaar, overgevoeligheid voor vlooien dus. Of is dat wat jouw DA dermatitis noemt? Lachen

Het is idd gediagnostiseerd als een vlooien allergie. Allergisch voor het speeksel van de vlo.
Eén vlo kan heel haar huid doen opzwellen en vertoond allemaal korsten en kale plekken.
Ze scheurd letterlijk haar vacht uit haar lijf van de jeuk.

Frontline werkte in het begin prima hiertegen, één pipetje en na een week waren de korsten verdwenen omdat de vlooien wegwaren. Dus het middel werkt niet direct maar indirect.
Na 2 jaar dit middel gebruik te hebben (steevast elke maand!!) merkte ik dat de korsten
weer terugkwamen en ook niet meer weggingen.
Tot mn DA dit verhaal vertelde, en gaf me een ander middel, dat werkte perfect!!
Na een week waren de korsten weer verdwenen, en dat terwijl ik geen vlo vinden kon
op haar!
Het hoeft er ook maar één te zijn, maar al genoeg om weer deramtites te veroorzaken.

Gelukkig heb ik het nu met Advocate weer onder controle.
Mijn kat is dus een goede graadmeter voor vlooien. (Helaas)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:14

Ja, okee, ik dacht dat je bedoelde dat Frontline direct tegen de dermatitis/pulicose werkt, maar dat is dus idd niet zo. Vlooienmiddel doodt vlooien > vlooien veroorzaken geen jeuk meer > kat krabt minder > korsten gaan weg. Tegen de dermatitis/pulicose werken andere jeukstillende middelen e.d. maar dan altijd in combinatie met vlooienmiddel.

Advocate ken ik niet, maar 't zal wel goed zijn als het helpt bij jouw kat Ja

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:29

Na vijf jaar gebruik van Frontline, is hier nog geen 1 vlo resistent tegen Frontline Koe
Heb 2 katten, en nog nooit een vlo gevonden, ook bij de hond niet

Overigens gebruik ik het voor de hond niet meer, zij krijgt Advocate ivm allergie voor mijten.
De katten krijgen wel Frontline, en ik ben nog steeds een tevreden klant