Vandaag wordt mijn kleine/grote vriendin ingeslapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monica_86

Vandaag wordt mijn kleine/grote vriendin ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 00:54

Onze hond, boerenfox, 15 jaar.

Afbeelding

De laaste jaren wilde ze al niet meer zo ver wandelen etc maar voor de rest was ze nog zo fit! Totdat mijn moeder donderdag opeens zag dat ze bloed plaste (dit had ze voor paar maanden terug ook een beetje gedaan en toen was het een blaasontsteking). Dus mams vrijdagochtend gelijk met barry's water naar de DA, hier kreeg ze al vreselijk bericht: Alles wat fout kon zijn was zo'n beetje fout. Ze had suikerziekte en allerlei waardes waren fout. Er werd meteen een afspraak gemaakt voor maandag om een bloedonderzoek te doen.

In het weekend ging ze erg hard achteruit, het eten kwam er vaak weer uit, het lopen werd steeds minder etc.

Vandaag zijn mijn vader en ik met dr naar de DA gegaan voor het bloedonderzoek en hebben we met het hele gezin besloten Barry morgen in te laten slapen...

Uit het bloedonderzoek bleek dat zowel dr nieren als lever kapot zijn en niet meer werken. Ook haar suiker is vreselijk hoog, mag 6 zijn en is bij haar 36. Schrok zelfs de DA wel ff van. Ze vertelde dat het een kwestie van dagen nog zou zijn en hij elke dag steeds verder af zou takelen. Wel kon ze ons garanderen dat ze nu (nog) geen erge pijn had, ze voelde zich niet lekker dat wel, maar pijn niet. Het hoofdje wil wel, maar dr lichaam kan niet meer.

Maar ze eet/drinkt niet meer, geeft vaak over, kan nauwelijks nog lopen. Doet niets anders dan slapen want ze is natuurlijk vreselijk verzwakt doordat ze geen eten binnen kan houden. Hierdoor kan ze als ze ligt niet meer uit zichzelf opstaan. Erg sneu allemaal om te zien... Ook het languit gaan liggen (wat ze zo graag doet) kan ze niet omdat ze dan moeilijk adem kan halen.. Wanneer ze plast is het bloed en poep ziet er ook heel raar uit en heel dun.

Dikke rotbeslissingen allemaal, maar een lijdensweg heeft ze absoluut niet verdiend!!

Het lijkt me allemaal vreselijk worden vandaag! Maar ik heb voor mezelf besloten dat ik erbij wil zijn, ook voor haar... Zij heeft zoveel voor mij gedaan en mij zoveel plezier gegeven dat ik me verplicht voel dit laatste voor haar te doen! Ook tegen het gemis zie ik vreselijk op, van elk broodje kreeg zij het laatste stukje, elke avond ging ze samen met mij Amber zn laatste hooi en koekje geven... en nog zoveel dingen meer... dat zal ik nu moeten missen en dat is zo enorm zwaar!

Afbeelding

Ik weet het, mensen zeggen "ze is al 15 jaar, heeft een prachtleven gehad etc". Tuurlijk dat is allemaal waar, maar toch blijft het een ontzettend moeilijke beslissing!

shadowprince

Re: Vandaag wordt mijn kleine/grote vriendin ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 00:58

ah wat sneu, ik heb stille hoop voor je dat ze t zelf op geeft ....vannachts.
het is een rotbeslissing, maar ze is gewoon op, je meisje

veel sterkte in deze moeilijke periode

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 00:59

Heel veel sterkte vandaag. Altijd erg klote om je maatje te moeten verliezen. Sterkte!

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 01:02

Dankje shadowprince, inderdaad daar hoopte ik zelf ook op en nog steeds. Maar ze is in dr koppie te sterk, zei ook de DA. Zo van in dr koppie wil ze zo graag, maar dr lichaam kan het niet meer.

Is net als met eten, ze gaat voor de etensbak staan zo van ik heb honger, maar als je dr dan eten geeft eet ze het niet. En als ze het wel doet, is het binnen een paar minuten weer uit. Zo sneu om te zien..

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 01:03

Wat een pracht hond. Dapper dat je er bij gaat zijn voor haar, zo'n maatje door dik en dun verdient idd tot het laatst je steun OK dan! Wij hebben hetzelfde meegemaakt en er ook voor gekozen om het te beëindigen voordat het nog erger werd. De DA komt het ook thuis op haar vertrouwde stek doen als je dat vraagt.
Heel veel sterkte en wat gaat blijven zijn de mooie herinneringen Ach gut

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 01:03

oh meisje toch!!

heel erg veel sterkte!!!!

je weet zelf hoe zo'n goed leven ze heeft gehad en nu mag ze heerlijk uitrusten.
heel goed dat je er niet voor hebt gekozen haar te laten lijden.

dikke knuffel voor jou Ach gut

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 01:05

ah ja dat is zo sneu, te sneu om aan te zien.
krijg je zo een brok in de keel van dan.

wij hebben eens 2 tegelijkertijd in moeten laten slapen, moet er niet meer aan denken.

goh omgeving winschoten ? wat is de wereld ook klein

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 01:17

Moon je weet het Lachen Lang leven telefoons en ik ben altijd bereikbaar!
Hoelaat morgen al enig idee van?
Ik heb je zo'n beetje alles in een sms gezegd ook ovet het erbij zijn Lachen Vind het erg goed van je
Barry is jullie vast dankbaar meid!! Dat dier heeft een op en top leven gehad en veel voor jou/jullie terug gedaan!!!
Sterkte morgen Vriendjes zijn? Ben er voor je !!! Ach gut
Gelukkig heb je voor een paar weken terug nog een stel mooie foto's gemaakt van haar en jullie buurhond.. Lachen

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 02:13

Dankjewel allemaal!

suus, ik ga morgenochtend bellen, dus heb nog geen idee van hoe laat

De gedachte dat dit dr laatste avond is. Vreselijk!!! Huilen

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 02:25

je doet het allerbeste ook al is het 1 van de moeilijkste en minste beslissingen....
zelf heb ik ook al meerdere dieren in moeten slapen en dat is vreselijk, maar je hebt geen keus meer...

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 09:37

Het gaat steeds slechter, ze is nu ook erg benauwd en kotst steeds vaker...

13:00uur vanmiddag moeten we bij de DA zijn.. Huilen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:40

Heel veel sterkte meis, heb je al een afspraak bij de DA? Misschien kan hij aan huis komen, is ook wel prettig, dan hoef je haar niet meer te vervoeren.

Edit: Zie dat je net je bericht hebt aangepast met een tijd. Kan je niet eerder komen?

Joey_Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:43

Heel veel sterkte!
Zoals je al zegt, ze heeft een mooie leeftijd, maar om haar te laten gaan, is en blijft een hele moeilijke beslissing! Ach gut

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 09:44

Nee het was eerst 19.00uur, maar dat is niet te doen..

Ze liep net naar buiten, de bek helemaal open om maar lucht te krijgen. Trillend op de achterpoten... heb dr weer naar binnen getild en nu ligt ze weer te slapen in de gang

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 09:45

Joey_Diamond schreef:
Heel veel sterkte!
Zoals je al zegt, ze heeft een mooie leeftijd, maar om haar te laten gaan, is en blijft een hele moeilijke beslissing! Ach gut

Ja weet ik wel, maar op dit moment maakt dat ff niet uit. Het is hoe dan ook nu zwaar

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:46

oh arm hondje.

misschien een idee om direct met haar naar de da te gaan?

sterkte!!!! Ach gut

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:47

Of een andere DA?

Nogmaals sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:55

sterkte... goed van je dat je ervoor kiest om haar tot op de laatste seconde te steunen... en dat je haar geen lijdensleven gunt, dus dat je haar laat inslapen... Ach gut Ach gut Huilen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:41

He bah meis, sterkte met het verlies, fijn dat je zo'n goed ebeslissing kon maken er zijn mensen die dat niet kunnen. Onnodig lijden tot gevolg. veel sterkte nogmaals. Liefs Merilyn

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:47

Bepaald geen makkelijke beslissing, maar als ik je verhaal zo lees wel de beste. Ze is al zo lang je maatje, dat verdient een waardig eind.

Heel veel sterkte vanmiddag en ook de komende tijd.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:51

Vriendjes zijn? Wat enorm naar, het is een heel mooi hondje. Heeeeeel erg veel sterkte meid Ach gut Een dappere beslissing!

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:08

Heel veel Sterkte Moon!! Als ik het zo lees is het het best voor Barry, maar dat maakt het er niet makkelijker op!

Wel dapper dat je erbij wilt zijn voor Barry!
Ach gut Ach gut

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 21:35

Om 13:00uur moesten we er zijn... Was één groot drama met afscheid nemen hier thuis, mams/broertje/zn vriendin/buurvrouw rondom de mand en enorm huilen...

In de auto bleef ie al gewoon in de mand liggen, wat ie anders nooit deed want in de auto was ze altijd onrustig omdat auto betekende of nagels knippen of Da. nog een keer gespuugd in de auto, erg sneu!!

Om 13:00uur waren we (pa,ik,barry) bij de DA, we konden meteen doorlopen en er werd ff gepraat nog. Ik zat bij em met me handen om zn nekkie en koppie en maar kusjes geven op zn koppie... nou khad ut zo'n beetje niet meer, moest zo enorm huilen! Da waarschuwde me nog dat het heel snel ging en dat het heel snel gebeurd was. Hij mocht gewoon op zn eigen deken blijven liggen, wat ook heel fijn was.

Toen kreeg ie spuitje en binnen 2 tellen was ie al weg, ging zo snel. En heel kalm, hij heeft er niets van gevoeld en is in mijn armen ingeslapen, heel vredig! Ik had ook een heel rustig gevoel, tuurlijk was en ben ik enorm verdrietig en moest ik enorm huilen maar tegelijkertijd was het ook goed. Ze had geen pijn meer...

We hebben em mee teruggenomen, thuisgekomen heeft papa em begraven op een rustig plekkie in de tuin, waar ze altijd langsliep. Op een rustig plekje, onder een boom. Erg mooi!! In dr mand met dr eigen dekens erbij... Stenen erop, bloemen en een beeldje wat we jaren geleden een keer hadden gekocht, een hondje dat sprekend leek op haar. Die staat bovenop. Zal vanavond wel ff een foto plaatsen, echt heel mooi ligt ze!!

Vanmiddag bij de stomste dingen in dikke tranen uitgebarsten, met Amber buitenzetten... wilde ik kijken of ze niet voor de deur liep, maja dat kon niet. Met binnenzetten uitkijken of ze niet ergens voor de staldeur had gepoept, maja er lag niks. Met het avondeten, tafelkleed uitkloppen buiten liep ze altijd mee om de kruimels op te eten, maja nu stond er niemand. Allemaal dingen die je zo intens verdrietig maken!!

Vannacht heel erg slecht geslapen, misselijk hele tijd en draaien... vandaag ook hele dag met buikpijn/misselijkheid gelopen en van het huilen knallende koppijn gehad. Paar paracetmols genomen en dat gaat nu ook wel beter, maar toch het gemis is echt enorm!!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:38

Oh meid.. heel veel sterkte..
Laatst was ik je foto;s nog zo aan het bewonderen die je geplaatst had.. ik voel met je mee.. heb 3 jaar geleden ook mijn maatje op 15 jarige leeftijd moeten laten gaan..

Moedig dat je erbij bent gebleven..

Heel veel sterkte!!

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:53

Veel sterke met het verlies van je lieve hondje Ach gut . Je hebt een goede beslissing genomen. Maar je kan terugkijken op haar fijne leven wat ze heeft gehad en op haar hoge leeftijd die ze heeft gehaald. Het zal een heel gemis zijn Huilen .