Wat zijn leuke knaagdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Wat zijn leuke knaagdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 13:26

Wat zijn leuke knaagdieren om te houden?

Heb een aquarium van 30 bij 70 en daar wil ik graag weer wat beestjes in. Sowieso meer dan 1, dus hamsters vallenaf. Heb gerbils gehad maar die wil ik niet weer. Nu vind ik muizen zo standaard maar misschien is dat ook wel leuk. En ratten, stinken die echt?

Iemand nog andere ideeen?

Anoniem

Re: Wat zijn leuke knaagdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:05

Hamsters vallen niet af hoor. Roborovski's en Campbelli's zijn sociale hamsters die je in groepen moet huisvesten.

In tegenstelling tot de syr en de rus (die van oorsprong en groepsdier is, maar de lijnen in nederland zijn te agressief en te onverdraagzaam ten opzichte van elkaar).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:06

ik vind kleurmuisjes altijd leuk om naar te kijken, verschillende kleurtjes, als 1 van mijn 2 hokken leeg komt, wil ik kleurmuisjes Ja

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:08

cavia's zijn ook erg leuke beestjes.
En nee als je de kooi goed schoon houd stinken ratjes niet.
Maar dat geldt voor alle dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:10

Ik vind ratten wel stinken, muizen ook. Ook als je de kooit goed schoonhoudt. Ik denk dat dat ook persoonlijk is, volgens mij heb ik een hele goede neus. Haha!

Maar de gur is voor mij de reden om nooit ratten te nemen. Meerdere vrienden van mij hebben ratten en houden alles super, superschoon. Toch vind ik het stinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:11

ratten gaan idd erg snel stinken! met muizen vind het meevallen, als je die goed schoon houd dan ruik je het niet, ik zou dan wel voor drinkflesjes kiezen, waterbakjes word een rotzooi, en dat kan ook erg gaan stinken (ook al verschoon je het elke dag)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:27

dees_daan schreef:
ratten gaan idd erg snel stinken! met muizen vind het meevallen, als je die goed schoon houd dan ruik je het niet, ik zou dan wel voor drinkflesjes kiezen, waterbakjes word een rotzooi, en dat kan ook erg gaan stinken (ook al verschoon je het elke dag)

Ik heb ongeveer een jaar geleden muizen opgevangen van de dierenambulance, het waren drie vrouwtjes en ik verschoonde het hok élke dag volledig, maar als ik mijn kamer binnenkwam verging ik echt van de stank (laat staan als ik met mn neus boven het hok hing). Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:30

Wuis schreef:
dees_daan schreef:

Ik heb ongeveer een jaar geleden muizen opgevangen van de dierenambulance, het waren drie vrouwtjes en ik verschoonde het hok élke dag volledig, maar als ik mijn kamer binnenkwam verging ik echt van de stank (laat staan als ik met mn neus boven het hok hing). Bloos

waar had je ze op zitten dan? wij hadden ze op stage op fijne beukensnippers zitten, en alleen de drinkbak stonk elke dag. (gooiden ze vanalles in, voer, keutels, beukensnippers, bah Nagelbijten / Gniffelen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:32

Ook op beukensnippers. Haha!

Maar ik zei al dat ik waarschijnlijk een érg goede neus heb. Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:33

dan denk ik idd dat je een hele goede neus hebt! (of ik een hele slechte)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:34

wat ook leuke beestjes zijn, zijn grasmuizen, het zijn alleen geen kroelbeestjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:58

Zebragrasmuizen bedoel je. Tong uitsteken

Veeltepelmuizen zijn ook leuk trouwens. Ruiken ook niet zo erg als gewone kleurmuizen, en zijn wat groter.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:59

ja die bedoel ik. Wij noemen die gewoon grasmuizen haha

ennuh in een aquarium kunnen natuurlijk ook vissen en schildpadden Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:01

Ladygiroc schreef:

schilpadden worden groot.. en een aquarium van 30 bij 70 vind ik te klein.. waar moeten ze heen als ze te groot worden? dan dumpt men ze ergens in een vijver.. lijkt me dus geen goed plan..

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:01

30 op 70 vind ik persoonlijk vééél te klein voor cavia's...
in zo een aquarium hou je beter visjes, of verkoop hem en koop met dat geld een grotere knaagdierenkooi?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:02

dees_daan schreef:
Ladygiroc schreef:

schilpadden worden groot.. en een aquarium van 30 bij 70 vind ik te klein.. waar moeten ze heen als ze te groot worden? dan dumpt men ze ergens in een vijver.. lijkt me dus geen goed plan..

Daar zit wat in..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:03

ik zou zowieso geen ratten in een aquarium doen, beestjes hebben veel ruimte nodig en klimmen graag. en tja ze stinken,heb ze ook gehad, vind ze super leuk maar door de stank hoef ik ze niet meer.

dwerghamsters heb ik ook groepjes van gehad, zijn erg leuk. verder vind ik chinchilla's helemaal geweldig allen die moet je echt groot huisvesten. de mijne heeft een kamervoilere ter beschikking

edit: al eens aan reptielen gedacht?? of kikkertjes?? zag laatst een keileuk aqariuem die voor de helft ong water had en verder land en takjes, daar zate wat visjes in en een paar kleine kikkertjes
Laatst bijgewerkt door trustHim op 20-07-08 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:04

hoezo hamsters vallen af..
ik heb ook 2dwerghamsters in een kooi samen en dat gaat prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:06

S0WHAT schreef:
hoezo hamsters vallen af..
ik heb ook 2dwerghamsters in een kooi samen en dat gaat prima

Ligt eraan welke soort je hebt.

Cartouchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:11

ratten zijn heel leuk. ze stinken niet en ze zijn heel sociaal je moet er alleen wel tijd voor hebben want ze houden er heel erg van dat je met ze speelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:19

Ratjes zijn ontzettend leuk en bij mij stinken ze niet. Alleen vind ik jouw aquarium te klein voor een stel ratten of cavia's.

Ik zou voor muisjes gaan of een stel hamsters. Nadeel van een aquarium is dat je behoorlijk creatief moet zijn wat betreft het gebuik van de ruimte en klimmen ect. Maar kan prima Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:15

Hoe kleiner het beestje hoe beter in dit geval. Want ik vind de kooi te klein voor gewone ratten en cavia's en voor schildpadden of iets. Stop er vissen in, maar geen beesten met pootjes.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:17

Ik heb ook ratten en ze stinken niet, maar dat ligt ook aan jezelf, als je de kooi niet goed schoonmmaakt ga je het ruiken, maar dat is met ieder dier. Daar komt bij dat je mannetjes wel wat meer kan ruiken dan vrouwtjes, maar kan het niet stinken noemen.

Verder vind ik de kooi wel te klein voor ratten en cavia's, dus ik zal toch voor gerbils, muizen of hamsters kiezen.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:19

ratjes zijn leuk! ik had mannetjes, die stinken wel beetje, maar vrouwtjes ruik je bijna niet hoor, welja, tenminste als je de kooi goed schoon houd

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:21

ratten zijn leuk en erg tam te krijgen
alsje corbo als ondergrond gebruikt of natuurlijke kattenbakkorrels ruik je er niks van
ik raad je dan voornamelijk aan om een vrouwtje te pakken
omdat mannen hun sproeien en meer piessen

en de afmetingen van je hok vind ik ook erg klein voor een rat

kleurmuizen zijn ook leuk maar die krijg je niet zo tam