welke voeding Jack russel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Carolinef

welke voeding Jack russel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 12:44

onze JR hond Joppie, krabt zich suf, heb van alles geprobeerd; de goedkopere brokken zoals ALDI, lidl, AH etc, maar ookde duurdere zoals Eukaneuba (zat onder de rode blaasjes) smölke voor gevoelige huid, royal canin kleine hond (stonk uur in de wind en onwijze haar uitval) frolic, ging maar drink er ontzettend bij en nu weer even Bonzo, echter uit bloedtest komt niks naar boven maar helemaal lekker gaat het met eten en haaruitval/huidplekjes en krabben niet.
Heb voor de zekerheid konijnen al naar buiten gedaan, ander schoonmaakmiddel en niet zo geconcentreerd schoonmaken maar ze blijft krabben.

daarom mijn vraag, wat voeren jullie jullie Jr en herkennen jullie dit huid/krab probleem?

gr Caroline

Trieske_

Re: welke voeding Jack russel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:53

mijn grote hond heeft ook veel last van zijn huid en krijgt nu carocroc diet speciaal voor huidproblemen (deze hebben ze ook in kleinere verpakking voor de kleinere hondjes) mijn jack russel eet dit ook gewoon mee en vind het ook lekker..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:22

Mijn jack Russels krijgen allebei Eukaneuba dermatosis. Dit is speciaal voer voor huidproblemen/gevoelige huid. De ene heeft voedselallergie en de andere vlooien, huisstofmijten en huisschimmel allergie. Ze doen het er allebei prima op.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:46

Heeft je hond het het hele jaar door?
Mijn hond heeft er in de zomerperiode wat last van omdat dan alles bloeit en ze altijd als een idioot door het hoge gras en de bloemen/ planten loopt te ravotten. MIsschien reageert je hond hier ook op.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:54

Misschien heeft het niks met de voeding te maken?
Een vlooienallergie zou ook heel goed kunnen.
Onze hond heeft wel een voedsel allergie. Hierdoor kan zij alleen maar vis verdragen.
Ook helpt het als ze zo nu en dan eens in het zoutwater zwemt. Ik weet niet of jij de mogelijkheid hebt?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:56

Ik zou je graag vers vlees aanraden.. Er zijn veel goede resultaten voor dieren met een voedselallergie..

Lees deze websites/ fora eens:
www.voernatuurlijk.nl
www.barfplaats.nl

Een vlooienallergie is zeker ook iets wat je uit moet sluiten!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:07

Ik neem aan dat uit de bloedtest is gebleken dat hij geen vlooienallergie heeft Knipoog . Ik weet niet of voedsalallergie uit een bloedtest komt. Ik heb Daisy niet laten testen op voedselallergie, maar ze heeft het wel. Als ze ook maar iets anders eet dan haar eigen brokjes is het al helemaal fout.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:15

Stop in ieder geval met al die rotzooi die je nu voert (alles wat uit de supermarkt komt sowieso). Eukanuba is ook niet echt fijn voer. Eigenlijk is Smolke uit jouw rijtje het einige waar geen toegevoegde zooi in zit.

In normale hondenbrokken zitten rubberstabilisatoren om het voer langer houdbaar te maken. Sommige honden reageren hier erg allergisch op, en terecht.

Voer wat je zou kunnen proberen is
Smolke
Red Mills Leader (niet in NL verkrijgbaar helaas)
FarmFood
Cavom
Prins

Ik zou dan beginnen met een sensetive variant.

Het 2e grote verschil is dat deze brok voornamelijk uit vlees bestaat, en er weinig graan in zit. Graan heeft een hond vrijwel niet nodig, en al helemaal niet in de hoeveelheden die er in andere brok zit.

Mocht je open staan voor iets totaal anders, zou je er ook nog voor kunnen kiezen om vers vlees te voeren. Dit is er in een kant en klare variant (ideaal) en een zelf samen te stellen menu.

Omdat mijn moeder niet over wil op totaal vers vlees krijgen de honden hier een dag of 3 vers vlees, een dag of 3 brok, en 1 dag vasten of brok of vlees, net wat er is.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:16

M.i. is Orijen een betere brok dan de hier boven genoemde merken.. Als je het hebt over veel vlees en weinig graan Nagelbijten / Gniffelen

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:18

Dat geloof ik zeer graag, maar de hierboven genoemde merken zijn de betaalbare tussenwegen. Orijen is wel weer heel erg duur (en ik heb het graag voor m'n hond over, maar dan krijgt ze gewoon vlees). De brokken hierboven hebben geen toegevoegde rommel in ieder geval.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:20

Ik moet zeggen dat als TS bereid is Eukanueba te kopen ( Geld, geld! ) misschien ook wel bereid is wat meer neer te leggen voor vers. Ik denk dat je voor een Jack moet rekenen op 0,50 a 0,75 euro per dag aan kosten. Dierenartskosten nemen vrijwel gegarandeerd af Knipoog

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:21

Je weet zeker dat het aan de voer ligt?? Kan de dierenarts geen test doen om erachter te komen voor welk stof je hond gevoelig is? Ik gaf eukanumba (ook jack russel) maar daar zit veel zout in, ga nu over op royal canin, aangeraden door de dierenarts.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:23

Mijn jack russel doet het al 11 jaar erg goed op de royal canine. Hij is mooi slank, glimt en heeft genoeg energie. Hij krijgt er wel regelmatig wat groente bij. Sinds er de royal canine voor jack russels is, krijgt hij die. Ik ben er tevreden over! Haha!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 08:46

zie aan de antwoorden toch dat het heel verschillende is en niet iedereen het eens is over welk merk nu het beste is.
Royal canin is geen optie meer, hebben we al geprobeerd en ging ook niet goed.

vlooienallergie heeft ze niet en aan de graspollen ligt het ook niet, ze heeft er het hele jaar last van.

Wil best wat neerleggen voor n betere brok maar tot op heden heeft het nog geen resultaat gehad, ook die duurdere niet

en hoe zit dat dan met tandsteen etc als je alleen maar vers vlees geeft?

ik zal s wat van die bedrijven zelf aanschrijven, kijken wat die zeggen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 08:50

Mijn Jacks krijgen Best Choice vis en rijst icm vers vlees. Doen ze het super op. Ik geef 2 dagen in de week vlees en de rest van de week brokken.
AAls ik de hele week vlees geeft gaat het weer niet goed, dan krijgen ze hotspots. Maakt niet uit welk merk vlees ik geef.
Proplan heeft ook een zalm en rijst versie waar veel honden het goed op doen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:03

Carolinef schreef:
en hoe zit dat dan met tandsteen etc als je alleen maar vers vlees geeft?

Tandsteen?! Dat kennen wij niet Haha! Ik geef grotere lappen vlees en knaagwerk (rauwe botten): er is geen betere manier om tandsteen te bestrijden!

Dat er brokken bestaan die een stofje hebben tégen tandsteen is puur commercieel: juist van droge brokken krijgen carnivoren tandsteen.. Ook gehakt (vleespuree zeg maar: Rodi, Carnibest, Duck, AHV) heeft alsnog een goede invloed op het gebit en tandvlees, door de enzymen. Maar het echte knaagwerk werkt ook nog eens reinigend..

Billy schreef:
Maakt niet uit welk merk vlees ik geef.

Hoho! Er is vlees (blikvoeding) en er is vers vlees. En dat laatste is geen merk, maar een diersoort. Zoals ons biefstukje, konijnenboutje of kipfiletje Knipoog Er zijn kanalen die B-kwaliteit vlees leveren, of de resten van het vlees voor humane consumptie (ribben, karkassen, koppen, etc). Daarmee zakt ook de prijs uiteraard.

TS, dit weekend bestel ik weer bij de groothandel. Als je wilt, kan ik je begeleiden bij een testperiode van een aantal weken. Dan kunnen we samen bekijken of dit voor jouw hondje de oplossing is. Het vraagt wel om behoorlijk wat commitment van alle verzorgers.

Ik moet er zelf nogal extra voor bestellen en op voorraad houden, dus als je geinteresseerd bent wil ik dat graag snel en oprecht weten Knipoog

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 09:10

super aanbod ik ga er alleen op dit moment niet op inj aangezien wij volgende week op vakantie gaan voor 2 wkn, als ik terug ben (in aug) wil ik alles nog eens uitgezocht hebben bij DA (andere) en dan moet er toch een oplossing komen, maar hou jouw aanbod zeker in gedachten, thanx

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:12

Chubby, er is ook diepvriesvlees zoals Kivo, Smuldier, Carnibest en zo. Doe niet alsof jij de enige bent die van voeding weet, ik heb me er echt wel in verdiept....
Wat jij vers vlees noemt noem ik rauw voer.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:14

Chubby schreef:
Ik zou je graag vers vlees aanraden.. Er zijn veel goede resultaten voor dieren met een voedselallergie..

Lees deze websites/ fora eens:
http://www.voernatuurlijk.nl
http://www.barfplaats.nl

Een vlooienallergie is zeker ook iets wat je uit moet sluiten!

mee eens Ja mijn jack russel staat ong 6maanden op een barfmenu en bevalt heel goed.. maar idd eerst even uitzoeken of het wel van het voer komt

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 09:15

eeh ja dat versta ik er ook onder gewoon rood vlees vers van t mes zeg maar, niet voorgepakt oid

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:15

Oh Billy, da's absoluut mijn bedoeling niet hoor! Er gingen blijkbaar 2 termen door elkaar lopen nu, had niet door dat je KVV bedoelde. Veel mensen die zeggen dat ze vlees geven van een bepaald merk, bedoelen blikvoer..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:16

Er staat duidelijk vers vlees, maar dat is helaas voor mijn honden dus ook niet zaligmakend.
Bij mij doen ze het het beste op een combinatie.

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:10

ik reageer erg laat, ik weet het maar kwam dit topic tegen en heb sinds kort de oplossing voor mijn hond,en omdat het zo'n ongelofelijke genezing was: heb 11 jaar lang gezeur gehad met mijn jack russell, krabben, jeuken, wonden bijten, peuteren etc.
enorm allergisch zei de dierenarts (heb er heel wat afgelopen), heb al het voer geprobeert wat er maar te krijgen is (zelfs vegetarisch), testen zou geen zin hebben, dus het zou zijn:voedselallergie en vlooienallergie. voedselallergie herken je omdat ze dan tussen de voortenen gaan knagen. vlooien lijkt me duidelijk.
en nu dus na 11 jaar hebben we de oplossing gevonden (ze is nu 13)
we geven geen kraanwater meer maar regenwater! en na ruim een week is de jeuk weg, het bijten, krabben etc! (afentoe wat terugval door de gewenning, zoals nagelbijten bij mensen).
dus wie weet: probeer eens regenwater te geven, gewoon opvangen bij regenpijpen, bakjes etc.
honden drinken ook liever uit plassen, sloten etc,
oja de voeding die ik nu geef zijn brokken op basis van lam en rijst van het eigen merk van tuincentrum ranzijn.
succes!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:15

Wat apart dat honden allergisch kunnen zijn voor regenwater. Fijn voor je dat je erachter bent gekomen dat het dat is Lachen
Hoop dat TS ook een oplossing vind.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:34

C_arola schreef:
Wat apart dat honden allergisch kunnen zijn voor regenwater. Fijn voor je dat je erachter bent gekomen dat het dat is Lachen
Hoop dat TS ook een oplossing vind.

volgens mij moet jij een leesbril kopen Knipoog was niet allergie voor regenwater maar voor kraanwater Vork