Carolinef schreef:en hoe zit dat dan met tandsteen etc als je alleen maar vers vlees geeft?
Tandsteen?! Dat kennen wij niet
Ik geef grotere lappen vlees en knaagwerk (rauwe botten): er is geen betere manier om tandsteen te bestrijden!
Dat er brokken bestaan die een stofje hebben tégen tandsteen is puur commercieel: juist van droge brokken krijgen carnivoren tandsteen.. Ook gehakt (vleespuree zeg maar: Rodi, Carnibest, Duck, AHV) heeft alsnog een goede invloed op het gebit en tandvlees, door de enzymen. Maar het echte knaagwerk werkt ook nog eens reinigend..
Billy schreef:Maakt niet uit welk merk vlees ik geef.
Hoho! Er is vlees (blikvoeding) en er is vers vlees. En dat laatste is geen merk, maar een diersoort. Zoals ons biefstukje, konijnenboutje of kipfiletje
Er zijn kanalen die B-kwaliteit vlees leveren, of de resten van het vlees voor humane consumptie (ribben, karkassen, koppen, etc). Daarmee zakt ook de prijs uiteraard.
TS, dit weekend bestel ik weer bij de groothandel. Als je wilt, kan ik je begeleiden bij een testperiode van een aantal weken. Dan kunnen we samen bekijken of dit voor jouw hondje de oplossing is. Het vraagt wel om behoorlijk wat commitment van alle verzorgers.
Ik moet er zelf nogal extra voor bestellen en op voorraad houden, dus als je geinteresseerd bent wil ik dat graag snel en oprecht weten