Kat eet ineens traag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Kat eet ineens traag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 16:53

Ik maak me wat zorgen om Nasty.
Ze eet de laatste dagen wat traag. Kauwt alles erg lang.
Overigens kauwt ze wel goed, en ook stukjes bot kan ze nog steeds doorbijten (ik voer vers). Dus ik denk niet dat het een tandprobleem is. Misschien dat het slikken niet goed gaat. Maar ze verslikt zich ook niet.
Ze eet gewoon vreselijk traag. Echt een stuk langzamer dan dat ze voorheen deed. Ze haalt ook wat versnelt adem en lijkt gewoon moe van het eten. Wat vinden jullie, dierenarts bellen? Of nog even aankijken?

Ik ben momenteel echt overbezorgd als het om mijn katten gaat en zie echt overal spoken. Dat is gekomen nadat ik Bommel in moest laten slapen vanwege nierproblemen. Dus ik twijfel best wel om meteen te bellen.

Advies is meer dan welkom Nagelbijten / Gniffelen

melaniepk

Re: Kat eet ineens traag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:54

Ik zou toch even laten kijken door de da, ga gewoon tijdens het open spreekuur, ben je ook niet zo veel geld kwijt Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:55

da bellen en verhaal doen. dan kan hij/zij zeggen of t verstandig is langs te komen of nog even aan te kijken. zelf zou ik liever een keer teveel gaan dan te weinig eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:57

In geval van twijfel bel ik altijd. Maakt niet uit of het voor de paarden is, voor m'n katten of m'n oppasknagers als m'n vriendin op vakantie is.'

Een kat hoort niet moe te worden van eten. Ook niet als ze flink moeten knagen als je vers voert. Lui worden is normaal, maar verhoogde ademhaling en moe lijken niet.

Ik zou even bellen als ik jou was.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 16:58

Open spreekuur heeft mijn DA niet.
ikenindi: dat vind ik ook.
Alleen vandaag kan ik niet meer bellen. Alleen in geval van spoedgeval. En dat is ze niet. Dus dat moet dan morgen. Denk dat ik dat ook maar doe. Maar vandaar in ieder geval wel even de vraag hier. Misschien herkennen mensen de klachten Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:31

hoe is het nu met de kat? wat zei de dierenarts?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 08:02

Ik heb maandag een afspraak.
Kon niet eerder. Hij zat helemaal vol tot aan het weekend. En omdat het geen spoed was is dat ook niet heel erg.
Ze eet nog steeds goed. Waarschijnlijk zal het toch iets met de tanden/kiezen zijn. Vanochtend heb ik eens blikvoer geprobeerd in plaats van Carnibest en dat zat er zo in.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:50

En iets met het tandvlees zelf, een ontsteking?
Heb je al in de mond kunnen kijken of je niets verdachts zag?
Groetjes
Plotie

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 09:54

Ja, ik heb al gekeken. Tandvlees ziet er voor zover ik kan zien niet heel raar uit.
Maar het is nogal een worsteling om goed te kijken.
Dus dat laat ik verder aan de dierenarts over Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 08:47

Even een update.

Gisteren is Nasty onder het mes geweest. E zijn 4 kiezen uitgehaald, 3 grote en 1 kleintje.
De grote zijn afgebroken toen hij ze er uit wilde halen. De wortel is vergroeid met de kaak. Voorlopig kan dit blijven zitten in de hoop dat het inkapselt (wat 9 van de 10x gebeurt). De kleine was zo gevoelig dat ze zelfs door de narcose op de pijn reageerde.
Gisteravond heeft ze al wat kleine beetje gegeten. En vanochtend was ze een stuk sneller klaar dan mijn andere kat. Het gaat dus veel beter Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:28

achgossie arme poezel, dus toch wel het eea aan de hand, maar goed dat je toch gegaan bent. Verwen dr maar lekker en een hoop TLC en dan komt het vast goed!
Nou zal ze waarschijnlijk geen vers met bot en al kunnen eten omdat ze wat kiezen mist of zei de DA daar niks over?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:31

Ze hebben toch ook gepureerd vlees van Carnibest? Dat krijgen ze bij mij als ze klein zijn

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 13:13

TLC Verward
Ze krijgen 's ochtends Carnibest en 's avonds vers. Dat vers moet ik even kijken wat dat wordt en anders gewoon ook Carnibest. Ze heeft nog wel tanden en wat kleine kiezen + een grote kies over. Dus ik denk dat rundvlees of kippenvlees nog wel gaat. Met bot gaan we over een week of 2 gewoon proberen. Volgens de dierenarts verzinnen veel katten daar foefjes voor Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:28

TLC = tender loving care = Ach gut en Lovers
Dus veel knuffelen en aandacht geven. Volgens mijn docent (dierenarts) is TLC vaak net zo belangrijk bij het herstelproces als medicatie e.d. Knipoog

Ik hoop dat het gauw beter gaat met je kat, en dat ze snel weer normaal kan eten. Is ze al wat ouder? Was het dat de kiezen waren gaan rotten oid?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 13:34

De kiezen waren inderdaad gaan rotten. Maar de oorzaak weet hij niet.
Ze is pas een jaar of 5/6. Precies weten we het niet. Het is een zwervertje en is nu een jaar of 4 bij mij.
En knuffelen doen we genoeg Lovers
Ze eist, zoals het hoort bij een siamees, ook gewoon haar aandacht op Clown

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 20:43

TLC is inderdaad tender loving care (dacht dat dat algemeen bekend was... net als DA - dierenarts en niet de drogisterij Clown )

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 20:17

DA ken ik wel ja, maar TLC heb ik nog nooit van gehoord Haha!

Vandaag heeft ze trouwens kipfilet gegeten. Het ging wat moeizaam. Maar goed, de wonden zijn nog vers. Voorlopig krijgt ze alleen zachte dingen. De Carnibest gaat er in ieder geval goed in.