Paracetamol/inbuprofen voor hond? Cold Water Tail

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Mila87

Berichten: 1961
Geregistreerd: 29-04-07

Re: Paracetamol/inbuprofen voor hond? Cold Water Tail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-08 11:03

nou het is geen weil..tenminste daar gaan ze niet vanuit..er zijn niet veel weil gevallen geweest, zij zijn nog niet gewaarschuwt..weil is ook gevaarlijk voor de mens, dus als het er echt is worden zij als 1e gewaarshuwd.
ze heeft een cold water tail, een steriele ontsteking in haar staart..ze heeft 39,7 (!!) koorts, dat is wel even serieus..ze heeft een ontsteking remmer en medicatie gehad, en het is nu afwachten of het beter wordt.
als het zo blijft, de koorts houdt aan, of ze veranderd (verslechterd) ga ik direct terug. want weil breekt pas echt uit na 3 weken, dus het kan best zijn dat ze het heeft.
ook hier heeft ze wat symptomen van. maar de dierenarts ging er in eerste instantie niet vanuit.
het is dus even afwachten..ze is al ietsje beter nu, kijkt iets anders uit haar oogjes, maar ik ben nog steeds op mn hoede voor dingen.
arme hond, wat deed het pijn toen ze aan haar staart zat. Ach gut Verdrietig

"I don't believe in Peter Pan, Frankenstein or Super man"


Mila87

Berichten: 1961
Geregistreerd: 29-04-07

Re: Paracetamol/inbuprofen voor hond? Cold Water Tail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-08 11:19

ohja wat ook wel verontrustend is, is dat haar enting voor Weil is afgelopen. In tegenstelling tot andere entingen gaat deze geen volledig jaar mee, maar ongeveer 11 maand. en Bailey moetin Juni geent worden, toeval of niet?
Ze mag nu niet geent worden vanwege haar medicatie, dus dat doen we in juni, maar volgend jaar doen we het om de 11 maand ipv om de 12. goed om te weten!

"I don't believe in Peter Pan, Frankenstein or Super man"

piewie

Berichten: 1920
Geregistreerd: 11-05-07

Re: Paracetamol/inbuprofen voor hond? Cold Water Tail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:24

Tjee, ik hoop echt dat het niet de ziekte van weil is, ondanks wel een paar symptomen.
Hou me op de hoogte aangezien ik bij je in de buurt woon.

16-1-2012 de mooiste dag van mijn leven!

Paarden scheren op een professionele manier, met rust en geduld, pb voor meer info!

Mila87

Berichten: 1961
Geregistreerd: 29-04-07

Re: Paracetamol/inbuprofen voor hond? Cold Water Tail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-08 17:52

ja zal ik doen..
als het toch weil blijkt te zijn laat ik het je horen, want het is ook besmettelijk voor mensen, en behoorlijk serieus.
ze heeft nu 38,4 graden koorts dus het gaat omlaag, dankzij die prik denk ik. hopelijk blijft het zo. ze doet nu niets anders dan slapen, haar hele nacht moet ze inhalen. ze heeft afgelopen nacht echt geen oogje dicht gedaan.
ze komt steeds als een klein kindje bij me, tussen mn benen zitten of op mn schoot, tis een kleine labrador dus het past wel..vindt het zo schattig en lief. het is een erg aanhankelijke hond, maar nu ze ziek is, is ze nog aanhankelijker Ach gut

"I don't believe in Peter Pan, Frankenstein or Super man"

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: Paracetamol/inbuprofen voor hond? Cold Water Tail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:05

38,4 is geen koorts, dus dat gaat goed, een hond kan ook gewoon verhoging krijgen, als ze zich niet lekker voelen, dat hoeft niet direct iets ernstigs te zijn, hou haar maar lekker rustig en goed in de gaten Knipoog

Mila87

Berichten: 1961
Geregistreerd: 29-04-07

Re: Paracetamol/inbuprofen voor hond? Cold Water Tail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-08 18:08

nee, verhoging idd..
ja ze krijgt heel veel rust, ze slaapt als een roosje..heerlijk beest is het ook Haha!
ben blij dat het de goede kant op gaat, haar staartje doet wel veel pijn. ze gebruikt hem minimaal, hij hangt een beetje vreemd. maar ze heeft pijnstillers, die beginnen morgen, en wie weet gaat het snel de goede kant op.
wel sneu hoor, had er eerder nog nooit van gehoord.

"I don't believe in Peter Pan, Frankenstein or Super man"

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: Paracetamol/inbuprofen voor hond? Cold Water Tail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:11

nou, 38,4 is zelfs geen verhoging, dat is een normale temp voor een hond Knipoog

alles wijst er op dat het idd " gewoon" een CWT is, dat is pijnlijk en kost even tijd, maar komt wel weer goed ..

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Paracetamol/inbuprofen voor hond? Cold Water Tail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:24

gelukkig dat de da een plaatsje had. maar pas op met de weil he. oo voor jezelf. een medeleerling van mn opeiding had op stage een hond gereanimeerd en die is uiteindelijk overleden maar ze hadden van te voren nog bloed getrokken van de hond. kreeg mooi de volgende dag een telefoontje dat die hond weil had. ze kon meteen de ggd enz gaan bellen en ze had het ook al. dus pas op he.

Mila87

Berichten: 1961
Geregistreerd: 29-04-07

Re: Paracetamol/inbuprofen voor hond? Cold Water Tail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-08 18:29

baroen schreef:
nou, 38,4 is zelfs geen verhoging, dat is een normale temp voor een hond Knipoog

alles wijst er op dat het idd " gewoon" een CWT is, dat is pijnlijk en kost even tijd, maar komt wel weer goed ..


ik heb mijn oudere hond eens mee genomen naar de DA, voor gewrichtspijn e.d. zit me niet mee met honden trouwens. heb al 4 honden verloren in 10 jaar.
de eerste na 1,5 jaar aan darmkanker, de 2e na 10 maand door een hartafwijking wat het asiel niet had verteld! maar wel wisten. dikke (mn oude lab) is mn derde hond, die we 2 keer voor de dood weg hebben gehaald maar nog leeft Lachen beertje is voor de auto gekomen nadat hij weg was gelopen, hij was me ontglipt. bailey heeft nu niets ernstigs maar ik wordt er niet goed van joh..

maar goed, was ik wou zeggen Clown zij had toen 38 graden en de DA noemde het een verhoging..vandaar dat ik ervan uitging dat dit ook een verhoging was. maar dat is niet zo dus goed nieuws!
wat dat betreft gaat het beter met haar Lachen wel wat suffig, slaperig en down, maar dat is logisch.

"I don't believe in Peter Pan, Frankenstein or Super man"

piewie

Berichten: 1920
Geregistreerd: 11-05-07

Re: Paracetamol/inbuprofen voor hond? Cold Water Tail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:21

Mooi dat het zo goed gaat. Ik hoop dat ze weer gauw de oude word!

16-1-2012 de mooiste dag van mijn leven!

Paarden scheren op een professionele manier, met rust en geduld, pb voor meer info!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Roosch, Tink89 en 124 bezoekers