Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
annepanne schreef:Kan je niet in hetzelfde gebied nog een hok neerzetten? Zodat Dennis daar in kan zitten en Droopy haar eigen plek heeft? Mijn ram zit ook nog weleens achter mijn voedster aan en wat bij mij goed helpt is veel schuilhoekjes en op verschillende manieren weg kunnen. Dus midden in het hok een soort wandje. In de ren een tunnel zodat ze weg kan. Zoals het holenstelsel van de wilde konijnen? Zelf heb ik gemerkt dat ze liever dat soort plekjes en hoekjes heeft dan een open stuk.
Meetje22 schreef:Ik vermoed dat een konijn telkens in een doos zetten weinig helpt aangezien konijnen niet de meest intelligente wezens zijn.
Heb zelf heel veel konijnen gehad ( gefokt) en een dominante vrouwtje is en blijft een ramp.
Sommige gevechten gaan door met de dood als gevolg.
Ik ben bang dat je maar twee opties hebt.
Of een extra hok met ren neer zetten voor Dennis of Droopy wegdoen.
Een andere dominant vrouwtje is denk ik geen optie omdat dat zeker knokken word en een onderdanig vrouwtje kan ook zomaar het slachtoffer worden van Droopy.
Onderschat een paar woeste konijnen niet want heb zelden dieren meegemaakt die zo ver gaan in gevechten en domineren.
edit: had je die kapster toevallig al gebeld?