Hoeveel weegt jou cavia?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Hoeveel weegt jou cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-08 17:53

Tsja beetje vreemd toppic misschien maar ik heb al eerder een toppic geplaats over mijn cavia. Zij heeft/had last van steentjes in de blaas en werd behandeld met plasmedicatie (furosemide) en ontstekingsremmers. Nu dat mijn andere cavia bij de beer zit om gedekt te worden (wat nog steeds niet wil lukken b.t.w.) weeg ik beide cavia's. De ene (mac) om te kijken of ze zwanger is en de andere (diesel) omdat ... weet ik niet... ik dacht als ik nou toch bezig ben..Lachen

Normaal weegt Diesel rond de 1040 gram maar nu weegt ze boven de 1100 gram. Dit varieert. Vandaag was ze op haar toppunt: 1200 gram!!!!! Haar buik is ook dikker. Ik heb de dierenarts vandaag gebeld omdat ik vorige week gestopt was met de medicatie omdat ze toen al wat dikker werd en ik dacht dat ze gewoon veel vocht binnen hield van de plastabletten, ze dronk een half flesje water per dag leeg! Maar nu na een week gestopt te zijn wordt ze alleen maar zwaarder.

Heeft misschien iemand ervaring hiermee..? De dierenarts zei dat ik haar misschien wat minder moest voeren maar ze krijgt niet meer of minder als anders... haar buik is ook niet hard of pijnlijk.. (ze vind het nooit leuk als iemand aan haar buikje zit).

Mijn andere caaf weegt rond een kilo, en die wordt helaas niet zwaarder hahaha, die moet juist zwaarder worden maar dat zie ik nog niet gebeuren!

Iemand ervaring??

http://www.csunallegra.come2me.nl


loveyoutoo

Berichten: 1053
Geregistreerd: 20-01-07
Woonplaats: Meppel

Re: Hoeveel weegt jou cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 07:38

Mijn cavia's zijn (volwassen) altijd rond de 1200 gram. Beter iets te zwaar dan te licht Knipoog

Sinds 9 februari 2010 moeder van Suze!
Op 21 september 2011 is onze zoon Boaz geboren!

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Hoeveel weegt jou cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:35

Mijn caafs zijn nu rond de 800 gram, ze zijn 5 maanden uit. Ze groeien nog en worden dus ook nog zwaarder.

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Re: Hoeveel weegt jou cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-08 00:09

Mijn andere caaf, een peruuf *(dus met een heleboel haar meegerekend, hihi) weegt 1 kilo. Vandaag woog ze 1045 dus iets zwaarder!! Hopen dat er wat kleine baby maccies inzitten Knipoog

http://www.csunallegra.come2me.nl

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Hoeveel weegt jou cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 15:58

Mijn Shelti dame van 1,5 jaar oud weegt 1200gram,
maar ze is dan ook zwaar verwend Bloos

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Re: Hoeveel weegt jou cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-08 19:03

Mmmm oke, ze is drie, dus dat gewicht is dus niet echt een uitzondering hahaah! Misschien heb ik toen der tijd toch verkeerd gekeken...

Ze schommeld nu tussen de 1100 en de 1200.... ze gedraagd zich normaal... en dan nog te bedenken dat ze een paar weken geleden bijna ingeslapen zou worden... hopen dat het goed blijft gaan!

http://www.csunallegra.come2me.nl

secricible

Berichten: 25681
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Hoeveel weegt jou cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:40

ik zou eigenlijk niet weten wat mijn caaffies nu wegen, goed idee omdat eens op te meten, thnx!

Mijn vorige caaf woog altijd 1,5 kilo geloof ik. Op een gegeven moment heeft hij anorexia gehad (wat inhoudt: stoppen met eten zonder verklaarbare reden) en woog hij nog maar 800 gram. Beestje was vel over been. Spuitje gehad, en binnen een week woog hij weer netjes een kilo!

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers