hoe ziet jouw konijnenhok eruit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

hoe ziet jouw konijnenhok eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 11:47

het hok zoals het was: kant en klaar gekocht:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DIUUHYNV.jpg

we vonden het hok al heel snel te klein voor onze (toen nog) 2 konijnen, dus hebben we er een flinke ren aangebouwd:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OYICOSV4.jpg

Vanaf zolder is dit op de momenten dat we thuis zijn het uitzicht. De ren kan op allerlei manieren geopend, de tuin is volledig konijn-proof gemaakt en zo hebben ze dus een uitloopt van ruim 30 vierkante meter.
Afbeelding

Nu zijn er 3 konijnen, nadat er helaas een jonge dame is overleden in het najaar. Hopelijk kunnen we binnenkort weer succesvol koppelen en komt er een voedster bij. Ruimte zat!

poes

Re: hoe ziet jouw konijnenhok eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:56

Ziet er goed uit Ja Blijkbaar zijn er steeds meer mensen die niet langer voor het standaard konijn-in-een-hok kiezen Lachen Komen ze vaak los?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:04

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-06-23 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 14:52

poes schreef:
Ziet er goed uit Ja Blijkbaar zijn er steeds meer mensen die niet langer voor het standaard konijn-in-een-hok kiezen Lachen Komen ze vaak los?

als wij thuis zijn zitten ze los. dus in het weekend hele dagen en door de weeks vanaf een uur of 5 tot we naar bed gaan. vind het geen fijn idee dat wij liggen te slapen en er eventuele beesten als katten de ren in kunnen. is nog nooit gebeurt hoor, maar je weet het nooit.
de tuin is volledig konijnproof en heeft dus geen enkel kiertje waardoor ze kunnen ontsnappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:09

Fijn om al die ruime hokken en rennen te zien. Ik ben geen fan van stilzittende konijnen, dus ook ik heb een ren.
Mijn ren is 7x 3 meter, we hebben hem net 2 maanden geleden gezet. Het hok is 1.5x1.5 met 2 verdiepingen, 2 grote ligbakken en eten en drinken.
Ik heb 4 konijnen, 2 kleintjes en 2 groot lotharingers (zijn nog jong, dus nog in de groei.

Mijn hok
http://www.mijnalbum.nl/Album=RQODPSDS

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 15:11

wat een heerlijk hok mindim! helaas hebben wij hier de ruimte niet voor...
ben nu druk heen en weer aan het mailen met www.opvangkonijnenberg.nl om advies in te winnen. wel of geen vrouwtje erbij?

het is nogal een twijfelgeval voor ons. We zijn natuurlijk nogal huiverig voor het bijplaatsen van een nieuw konijn door onze zeer verdrietige ervaring met Mika. Of zij dood is gegaan door het gejaag van Droop en de opgelopen abcessen is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen, maar volgens ons speelde het wel een rol.

Als we kijken naar Dennis denk ik wel dat hij het fijn zou vinden om een meisje aan zijn zijde te hebben. Hij is soms het vijfde wiel aan de wagen. Toch kan hij ook heel gezellig bij de anderen liggen. Met dit slechte weer liggen ze met zijn drietjes op een hoopje in het hok om elkaar warm te houden en om natuurlijk droog te zitten.

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:13

leeg... we hebben deze week ons konijntje Snoes weggedaan...

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:15

Hoi kan je niet ook ergens een zandheuveltje maken zodat ze ook wat kunnen graven. Ik merk aan mijn konijntjes dat ze dat heerlijk vinden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 15:16

waarom bosefoso?

wil wel een zandbakje ofzo, maar liever niet een losse hoop in de tuin. dan blijf ik helemaal vegen. nu is dat niet zo erg, maar we willen er van de zomer ook graag zitten Clown
had al aan een speciekuip gedacht (ingraven), maar hoor van veel mensen dat het een soort verkapt toilet wordt dan.
heb jij ideeen dinopino?

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:18

Nou, t was gewoon zielig... wij zijn haast niet thuis, haalde snoes haast nooit uit haar hokje, en vergaten soms helemaal te voeren. Nu is ze naar een vriendin, die nog 2 konijntjes heeft, een complete konijnenflat als hok, en ze gaan dagelijks los in de tuin. Veel beter! Nu zijn we peettantes Knipoog

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 15:19

verstandig om zo'n beslissing te nemen.
maar hoe kom je zo dat je vergeet haar eten te geven? je vergeet toch ook niet om zelf te eten?

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:21

haha klopt, daarom... waardeloos van ons. ik was gewend dat een konijn 2 a 3 dagen met het voer deed. Dit konijn echter maar net een dag. waardeloze baasjes waren we!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 18:01

Nou de prijs van meest eerlijke baasje heb je Haha! Niet netjes van je, maar volgens mij zijn er miljoenen mensen die zo omgaan met hun dieren en ham dan toch maar houden. Fijn dat je een leuke thuis voor ze hebt gezocht!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 18:31

Geweldig zo'n hok: deden meer mensen dat maar, i.p.v. een zielig binnenhokje. OK dan!
Misschien een idee om een plekje misschien tegel-vrij te maken, die van mij vond het altijd het einde om te graven. Clown

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 18:35

Wow, wat een super mooie hokken zeg, tot nu toe! Haha!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 18:39

Super zulke hokken, ben absoluut voor een mega uitloop. Momenteel heb ik mijn 2 konijnen in een (naar mijn zin) veel te klein hok. Ben ook nog steeds ideetjes aan het opdoen voor wat groters. Het is wel zo dat overdag mijn konijnen eigenlijk altijd loslopen, dan hebben ze zo'n 50 bij 20 meter tot hun beschikking. Helaas durf ik het 's nachts niet aan om ze los te laten in de schuur, wil er wel wat zicht op hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 18:40

Super zo'n grote ren... Ja

Wij hebben 2 van deze hokken voor onze 2 dwergen. Ze komen nu om de dag in de binnenren maar van de zomer gaan we een stevige ren om de hokken bouwen zodat ze vaker (en ook buiten) eruit kunnen. Zijn we tot nu toe nog niet aan toegekomen (geen tijd) en omdat mijn konijntje nogal goed is in ontsnappen moeten we er goed over na gaan denken hoe we het gaan doen. Als iemand ideeën heeft, graag. De hokken staan op tegels en die blijven ook.

Afbeelding

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 18:56

ik heb het dezelfde hok als de TS, alleen 3 konijnen met een grote ren erbij. ik ga binnenkort een vlaamse reus halen. ik maak een slaap hok erbij voor de vlaam omdat hij niet in dat andere hok past.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:55

benangelique schreef:
waarom bosefoso?

wil wel een zandbakje ofzo, maar liever niet een losse hoop in de tuin. dan blijf ik helemaal vegen. nu is dat niet zo erg, maar we willen er van de zomer ook graag zitten Clown
had al aan een speciekuip gedacht (ingraven), maar hoor van veel mensen dat het een soort verkapt toilet wordt dan.
heb jij ideeen dinopino?

Ik heb toendertijd toen ik mijn ren ging maken, flink gegraven,stoeptegels eronder gelegd,en daar zand overheen gedaan!
Kunnen de konijnen toch lekker graven,en niet ontsnappen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:17

Ik heb nu een klein zandbakje van tegels, komende zomer maak ik een grotere of ik graaf er een in. Vinden ze toch wel leuk.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:23

Mijn konijn heeft zo ondertussen de complete woonkamer in beslag genomen! Sigaar

Haha nee, gelukkig valt dat wel mee, maar hij heeft wel de ruimte. Ons nijntje heeft de beschikking over een grote binnenkooi. Het deurtje staat altijd open, en leunt op een voetenbankje. Via het voetenbankje kan meneer dan op de grond. Zijn kooi staat op een laag tafeltje, en onder het tafeltje heeft hij een kleedje waar hij op ligt. Verder heeft hij het onderste huisje van de krabpaal van de kat in beslag genomen, en huppelt hij lekker de kamer door! Lachen

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 01:18

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 03:10

Toen we onze eerste konijntjes kregen hebben we ook zelf een groot hok gemaakt. Later hebben we ze gewoon los laten lopen bij ons schuilstalletje, wel een hok erbij dat ze naar binnen konden. We hadden ook wel veel konijnen later, maar ze liepen niet weg ofzo. Echt hartstikke leuk om te zien ook, die loslopende beestjes.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 08:31

annepanne, hebben jullie het zandgedeelte ondergraven met zand of tegels tegen het ontsnappen?
wordt het niet onwijs vies en modderig?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 08:36

ik heb een ren van 4 bij 5 meter buiten. op tegels. 1 deel zijn de tegeld er uit gehaald, is een gat gegraven en zijn tegels in gegaan en weer zand er in zodat ze daar kunnen graven (doen ze alleen niet :s
verder heb ik een hok zoals standaard met een deel van de voorkant open...

ik wil nog wat speeltjes er in doen. heb al eeen berg boomstronken. pvc buis lijkt mij niet geschikt omdat ze daar misschien aan gaan knagen of niet? wat hebben jullie er nog meer in liggen?