Apen te koop?!?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 12:50

Ik was als gewoonlijk een beetje aan het rondspeuren op internet kom ik opeens een advertentie tegen waar er apen worden aangeboden!
Na enige tijd verder zoeken kom ik de ene na de andere advertentie tegen waar ze deze kleine beestjes aanbieden.
Hoe is dit mogelijk??????
Dit kan mag toch helemaal niet?
Zijn er dan nog steeds mensen die zo dom zijn om een aap in huis de nemen??

Kapucijn apen te koop: Advertentielink verwijderd.
Adorable apen koop: Advertentielink verwijderd.
Kapucijn baby's te koop: Advertentielink verwijderd.
Kapucijn aap: Advertentielink verwijderd.
Laat het alsjeblieft uit je hoofd om een aap te kopen, daarvoor plaats ik dit topic niet.
Alleen om te laten zien hoe krankzinnig mensen nog met beesten omgaan!
Als de apen groot worden zullen ze je hele huis slopen, gaan bijten, urineren over hun handen en het aan de meubels smeren, schreeuwen, alles uit de kasten trekken, en ga zo maar door.
Een aap is absoluut geen huisdier!
Laatst bijgewerkt door Ann op 06-02-08 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Advertentie links verwijderd.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 12:53

G*dverd*mme !!!! Moet niet gekker worden zeg.
Totaal belachelijk dat deze diertjes nog verkocht worden....

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 12:54

hmmm belachelijk volgens mij mag dit inderdaad niet Huilen
ik hoop dat mensen die dit zien wijs zijn en niet besluiten er eentje aan te schaffen deze dieren horen niet in een huis Boos!

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 12:55

kun je ier niet d dierenbescherming voor bellen???
dit is echt te gek voor woorden!!!!!!!!!! Boos!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 12:56

Even een mailtje sturen naar Stichting Aap, zij weten hier wel raad mee.

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 12:56

Ik vind het echt zo ontzettend zielig, die beesten horen in groepen te leven, en nu worden ze met kleding en een luier om in een woonkamer gezet, ze krijgen op hun kop als ze natuurlijk gedrag vertonen, ik vind het echt diep en diep triest.
Ik heb net een mailtje gestuurd naar stichting AAP maar ik denk niet dat ze er wat aan kunnen doen.

Citaat:
Even een mailtje sturen naar Stichting Aap, zij weten hier wel raad mee.

Dat heb ik al gedaan.

Karin_88

Berichten: 4858
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: Leusden

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 12:58

moet niet gekker worden...
Dit is echt niet normaal.
Zou het helpen als ik ook mail, of zouden ze hier met 1 mail voldoende aan hebben?

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 13:00


Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:00

Volgens mij mag dit wettelijk gezien nog wel.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:00

Misschien kinderachtig, maar ik heb de persoon die een bod gedaan heeft een "fijn" mailtje gestuurd.... Boos!

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 13:01

Vind ik helemaal niet kinderachtig!
Die mensen beseffen niet wat een aap in je huis houden in houd.
Misschien gaat die gene er nu over nadenken.

Djulitaa

Berichten: 1868
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:03

aan het nederlands te zien wat in de advertentie's vertoond word, zijn het geen nederlanders dus mensen die ze waarschijnlijk zelf hierheen hebben gebracht..
te ziek voor woorden zulke dingen...

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:03

Citaat:
DEN HAAG - Het houden van een aap als huisdier zal niet bij wet worden verboden. Voor het ministerie van Landbouw is controle op het bezit van verboden gezelschapsdieren ¨zeer lastig¨. Dierenwelzijnsorganisaties en handelaren moeten gezamenlijk afspraken maken om het leven van huisdieren te verbeteren.

Minister Veerman schrijft woensdag in een brief aan de Tweede Kamer dat het advies van de Raad voor Dierenaangelegenheden (RDA) niet in wet- of regelgeving zal worden omgezet. De RDA heeft afgelopen najaar een lijst opgesteld met daarop zoogdieren en vogels die beter niet als huisdier gehouden kunnen worden.


Wat overigens niet betekend dat ik het belachelijk vind om apen als huisdier te hebben. Het zou wél verboden moeten worden.

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 13:07

Maanling schreef:
Citaat:
DEN HAAG - Het houden van een aap als huisdier zal niet bij wet worden verboden. Voor het ministerie van Landbouw is controle op het bezit van verboden gezelschapsdieren ¨zeer lastig¨. Dierenwelzijnsorganisaties en handelaren moeten gezamenlijk afspraken maken om het leven van huisdieren te verbeteren.

Minister Veerman schrijft woensdag in een brief aan de Tweede Kamer dat het advies van de Raad voor Dierenaangelegenheden (RDA) niet in wet- of regelgeving zal worden omgezet. De RDA heeft afgelopen najaar een lijst opgesteld met daarop zoogdieren en vogels die beter niet als huisdier gehouden kunnen worden.


Wat overigens niet betekend dat ik het belachelijk vind om apen als huisdier te hebben. Het zou wél verboden moeten worden.


Waar heb je dat stukje gevonden?

Ik vond het volgende:
Citaat:
Verboden huisdierenlijst
Dinsdag heeft de Raad voor Dierenaangelegenheden een lijst gepubliceerd met exotische zoogdieren en vogels die wél en niet als huisdier gehouden kunnen worden. Deze lijst is gebaseerd op de aantasting van het welzijn en de gezondheid van het dier wanneer het als huisdier gehouden wordt.

Op de lijst van ‘verboden’ huisdieren staan o.a. de volgende zoogdieren; apen, vleermuizen, marters (soort nerts), wezels, hermelijnen en sommige berensoorten. Wat vogels betreft mag je geen uilen, valken en gieren als huisdier hebben.

Dieren die volgens de Raad wél geschikt zijn als huisdier zijn o.a. wasberen, stokstaartjes, neusberen, lynxen, sommige wallabi soorten, pelikanen, kamelen, flamingo’s en kraanvogels.

De Raad bestaat uit organisaties en deskundigen die het Ministerie van Landbouw adviseren op het gebied van het welzijn van gehouden dieren. Het ministerie wil meer aandacht schenken aan de gezondheid- en welzijnswet voor dieren, dit is de reden dat zij de Raad voor Dierenaangelegenheden de opdracht hebben gegeven zo’n dergelijke lijst op te stellen.

Dieren die op de ‘negatieve’ lijst staan zijn verboden om te houden als huisdier. Bij het opstellen van de lijst is echter geen rekening gehouden met het gevaar voor de gezondheid van mens. Een wasbeer staat dan wel op de ‘positieve’ lijst, maar is volgens de Raad wel gevaarlijk voor de gezondheid van de mens omdat het beestje een dodelijke parasiet verspreidt.

Bron: Nu

http://www.collegenet.nl/collegedoc/ind ... 61&session

Midasje

Berichten: 1675
Geregistreerd: 16-09-07
Woonplaats: Cuijk

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:09

Cassidy schreef:
Even een mailtje sturen naar Stichting Aap, zij weten hier wel raad mee.

OK dan!

Anoniem

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:10

Wat vreselijk is dit! Mensen zouden beter moeten weten! Bah, wie wil er nu zo'n arm beestje in huis Misselijk Ik ga ook een mail sturen naar Stichting aap met deze links.

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 13:11

Heb ik ook al gedaan hoor Knipoog

moonsparkle
Berichten: 21720
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:12


messica

Berichten: 845
Geregistreerd: 05-03-05

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:12

Na ja belachelijk! Ik ben benieuwd wat stichting aap hierop antwoord!!

Anoniem

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:12

Arrabel schreef:
Wat vogels betreft mag je geen uilen, valken en gieren als huisdier hebben.


Huh? Bij mij in de buurt heeft iemand 2 enorme uilen en iemand een paar straten verderop heeft meerdere soorten roofvogels Verward (overigens vind ik dat deze dieren in de natuur horen, niet vastgeketend aan een paal)

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:16

Ja, ik heb dat stukje van de huisdierenlijst ook gevonden, maar ik dacht dat die lijst wel gemaakt is, maar nog niet goedgekeurd was. Verder is die lijst van 2003, en mijn stukje van 2004. Dus ik dacht dat het apenverbod er niet doorheen gekomen is.

Vandaar.

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 13:17

Citaat:
Huh? Bij mij in de buurt heeft iemand 2 enorme uilen en iemand een paar straten verderop heeft meerdere soorten roofvogels Verward (overigens vind ik dat deze dieren in de natuur horen, niet vastgeketend aan een paal)

Als je een cites papier en een vergunning hebt mag het volgens mij wel, maar dat geld voor alle beesten.

Anoniem

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:18

@Arrabel, ok bedankt. Dan weet ik dat ook weer. Jammer want ik vind ze echt zielig.

Kijk, van een van de adverteerders 'Adorable aapjes':
Afbeelding

Vreselijk... Waarom gaan we niet die adverteerders bestoken? Lips are sealed

moonsparkle
Berichten: 21720
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:18

volgens mij mag t idd met vergunningen ook, het licht aan hoe groot terrein je ook hebt voor de dieren. Als een particulier het dier op een groter gedeelte kan houden dan een dierentuin, dan zie ik ze toch echt liever bij een particulier.

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: Apen te koop?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 13:19

Dit vond ik op de site van het AID:

Citaat:
Berberaapje in beslag genomen

De Algemene Inspectiedienst heeft gisteren met assistentie van de Politie Groningen een Berberaapje in beslag genomen bij een inwoner van de stad Groningen. De AID kwam in actie nadat er een melding was binnengekomen bij de tiplijn van de AID. De eigenaar zei het aapje twee weken ervoor cadeau te hebben gekregen. Het twee tot drie jaar oude aapje is waarschijnlijk afkomstig uit Marokko en verkeerde in redelijke gezondheid. Het aapje is overgebracht naar het opvangcentrum van de Stichting AAP in Almere.

De eigenaar heeft afstand gedaan van het aapje. Hij verklaarde er niet van op de hoogte te zijn dat het volgens de Flora- en faunawet is verboden apen thuis te houden. Apen en halfapen (primaten) zijn niet geschikt om door particulieren te worden gehouden. Bovendien brengt het importeren van deze diersoorten risico's mee voor de volksgezondheid (risico's van besmettelijke dierziekten zoals ebola, gele koorts en hepatitis).Voor tips over apen in particulier bezit heeft de AID een speciale meldlijn met de naamGroendesk. De Groendesk is tijdens kantooruren bereikbaar via 030-669 26 40.


http://www.aid.nl/AIDNIEUWS0067