Zeepaardjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Zeepaardjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 14:33

Hallo,

Ik vroeg me af of je zeepaardjes kunt houden. Ik bedoel, ik zag iemand in het topic van de 200 slakken zeggen dat het bij zeepaardjes zou houden, maar kan dat nou ook echt dan? Enige manier waarop ik ze heb gezien is gedroogd, en dat vond ik zielig Bloos

stephanie09

Re: Zeepaardjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 14:34

je kan ze waarschijnlijk ook in een mooie aqarium houden Lachen

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 15:02

stephanie09 schreef:
je kan ze waarschijnlijk ook in een mooie aqarium houden Lachen

Waarschijnlijk of weet je dat zeker? Want wat voor aqarium, moeten ze alleen of met velen? En hoe groot moet dat aquarium dan zijn. Wat voor water, wat voor voedsel, wat kan er nog meer in het aqarium mocht ik dat willen?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 15:04

ik heb wel een zeepaardjes in een aquarium gezien, ongeveer 1.20 meter breed en 1.00 meter hoog. daar zater er 2 in geloof ik.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 15:06

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 15:30

zeepaarsjes worden meestaal in een zoutwateraquarium gehouden. En dat kost veel geld en veel tijd. Het zout gehaald moet goed bij gehouden worden. het mag niet te zout zijn of te weinig zout anders gaan ze weer dood. vraagt dus heel veel tijd een heel veel geld.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 17:15

Zag net ook bij meerdere sites dat ze 9 van de 10 keer doodgaan, en op uitsterven staan. Dan gaat het dus niet door, dat gaat me als leek dan toch niet lukken.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:38

het houden van zeepaardjes kost inderdaad veel geld, een speciaal aquarium met zout water. het water moet zuiver en schoon blijven en er moet genoeg begroeïng in zitten.

ik heb zelf 1 1/2 jaar lang zeepaardjes gehad, en ze zijn echt super leuk om te houden, maar het vergt dan ook veel tijd en inzet om ze gelukkig en leven te houden Nagelbijten / Gniffelen die van mij heb ik weggegeven aan een vriend omdat ik een kat kreeg die pogingen deed om ze uit het water te vissen Nagelbijten / Gniffelen

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:10

LadyElmira schreef:
Hallo,

Ik vroeg me af of je zeepaardjes kunt houden. Ik bedoel, ik zag iemand in het topic van de 200 slakken zeggen dat het bij zeepaardjes zou houden, maar kan dat nou ook echt dan? Enige manier waarop ik ze heb gezien is gedroogd, en dat vond ik zielig Bloos

ze zijn met de juiste benodigdheden goed te houden (eiwitafschuimer, sump, hele grote het liefst biologische filter etc) Zo'n heel groot aquarium hebben ze niet eens nodig. Maar hoe groter het aquarium, hoe beter het biologisch evenwicht is, hoe beter het voor de zeepaardjes is. het kost wel een vermogen om dit allemaal aan te schaffen en ook een vermogen om het allemaal in stand te houden! Daarom later als ik groot ben veel centjes verdien Dromen of de loterij win natuurlijk Haha!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:11

Lijkt me zo leuk Go jij! Go jij! maar ik begin er maar even niet aan ROFL

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:25

shirley23 schreef:
zeepaarsjes worden meestaal in een zoutwateraquarium gehouden. En dat kost veel geld en veel tijd. Het zout gehaald moet goed bij gehouden worden. het mag niet te zout zijn of te weinig zout anders gaan ze weer dood. vraagt dus heel veel tijd een heel veel geld.

En een dosis geluk. Om een zoetwater aquarium goed op peil en goed gezond houden is al een hele kunst. Een zoutwater aquarium is ronduit moeilijk. Het is een hele dure hobby, en als het mislukt baal je dus extra hard.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 13:23

En het feit dat ze op uitsterven staan. Las ik ergens dan. Lijkt me dan niet zo'n goed idee om als leek even een 'paar' zeepaardjes voor de lol te gaan houden.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 17:46

LadyElmira schreef:
En het feit dat ze op uitsterven staan. Las ik ergens dan. Lijkt me dan niet zo'n goed idee om als leek even een 'paar' zeepaardjes voor de lol te gaan houden.

Wel als ze gewoon gekweekt zijn. MAar geen wildvang, daar ben ik zelf zowiezo niet zo voor.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 17:59

Zag vanmiddag nog iets in een blaadje staan, ze worden meegevangen met het vissen,

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:05

Zonde. Een hoop gaat dood op deze manier en sterft ook uit.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:06

Een vriendin van me in Ierland houdt ze in een aquarium en dat gaat super! Haha!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:18

Ja dat kan..
Ze moeten wel in zeewater, en de waterwaardes moeten perfect zijn.
Zeewater en perfecte waterwaardes --> geen goede combi voor een beginner.

Het is heel duur, en ook nog eens heel moeilijk te begrijpen wat er in een zeewater bak allemaal gebeurt.
Om zeepaardjes te houden moet je dit toch wel echt weten.

In Seaworld in Scheveningen kun je wel voorbeelden zien van zeepaardaquariums, daar hebben ze een hele gang vol Lachen

Ze wennen volgens mij erg slecht aan 'dood' voedsel, dus ze eten in principe levend voer, dus het voedsel ervan is ook nogeens vrij duur (of je moet zelf het voedsel gaan kweken)

Volgens mij kunnen Zeenaalden bij Zeepaardjes leven Ja
Er was nog een soort, maar dit is alles wat ik uit mn hoofd weet, als je meer informatie wilt pak ik m'n boek er wel even bij.. dan moet je het maar even zeggen als je meer wilt weten.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 18:24

Wat het houden van zeepaardjes trouwens ook erg lastig maakt, ik dat deze beestjes zich erg moeilijk kunnen voortbewegen en alleen levend voer eten dat voorbij komt drijven. Ook hebben ze geen maag waardoor ze zeer regelmatig moeten eten (meerdere keren per dag dus). Iets wat veelal in een aquarium niet gebeurd (denk aan mensen met goudvissen die ze maar 1 a 2 keer in de week voeren)
Dat te samen met de waterwaardes zorgt ervoor dat deze dieren moeilijk te houden zijn gevangenschap. Al met al dus eerst ervaring op doen met zoetwater, dan een keer overgaan op zoutwater met vissen en pas dan ergens zou ik persoonlijk voor zeepaardjes gaan (nakweek, geen wildvang)

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:33

Ik denk dat het lastig te verzorgen is en ze ontzettend kostbaar zijn...ik zou het niet doen. Maar het zijn wel erg leuke beestjes om te zien