Een eigen hond; poedel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Een eigen hond; poedel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 00:59

Ik wil al heel erg lang heel graag een eigen hond,
inmiddels weet ik, dat zo lang ik thuis woon, dat slechts een droom zal blijven, en ik mag al van geluk spreken met mijn twee paarden natuurlijk!

Maar ik wil toch nog wat extra informatie over de poedel.

Hoe vaak moeten ze bijvoorbeeld naar de trimsalon?
Welke soorten zijn er allemaal, en verschillen die soorten veel wat karakters betreft of is het echt alleen maat?
Voordelen en nadelen van poedels? Watvoor soort kapsels? Welke kleuren zijn er allemaal? Wat zijn goede fokkers? Wat is de prijs die je ongeveer betaald voor een gemiddelde poedel pup?

etc.

En verder sowieso nog info over het houden van een hond, wat komt er allemaal bij kijken bijvoorbeeld. Ook wat entingen betreft, en wat vakanties betreft. Wat er allemaal bij komt kijken als je ze mee wil nemen op vakantie bijvoorbeeld.

en zo verder Knipoog

esperance

Re: Een eigen hond; poedel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 14:49

Ik werk ergens waar ze Poedels en labradoedels verkopen.. Lachen (En ook trimmen. Eigen trimsalon).Dat is een mix tussen labrador en poedel, ook heel leuk. Zie daar ook verschillende kleuren rond lopen. Wit wit/zwart/wit/bruin bruin zwart..

Poedels zijn 1 van de slimste honden.. Zijn lief en sociaal.
Uhmm voor de rest heb ik er nog niet zo veel verstand van..

Zou zeggen kom eens een keer kijken.. Is niet ver van EHV.. Lachen

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 14:53

esperance schreef:
Ik werk ergens waar ze Poedels en labradoedels verkopen.. Lachen (En ook trimmen. Eigen trimsalon).Dat is een mix tussen labrador en poedel, ook heel leuk. Zie daar ook verschillende kleuren rond lopen. Wit wit/zwart/wit/bruin bruin zwart..

Poedels zijn 1 van de slimste honden.. Zijn lief en sociaal.
Uhmm voor de rest heb ik er nog niet zo veel verstand van..

Zou zeggen kom eens een keer kijken.. Is niet ver van EHV.. Lachen

hm ze zijn wel erg slim maar ik heb gehoord
dat het 1 van de gemeenste kan zijn.. erg bijterig
maar ligt denk ik aan wat voor soort poedel het is en ik heb het maar gehoord
verschilt per dier

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 14:55

Hoi sinds kort heb ik een eigen poedel puppy Knipoog
Ik doe de opleiding honden trimmen dus ik kan je er wel wat over vertellen Knipoog
Ik heb ook een topic geopent op beestenboel in de pict kijk daar even zou ik zeggen voor het plaatje wat *ik* bedoel.

Je heb een dwerg/toypoedel, middenslagpoedel en koningspoedel.
er is duidelijk verschil te merken kwa karakter tussen bijv de dwerg en de koning.
dwerg zijn namelijk wat stresseriger blafferiger en daar aan tegen is de grote juist weer vrij rustig en heeft een koel karakter.

Wat wordt je bedoeling van je poedel:
Wil je een show model?
Wil je zijn neus, poten en staart scheren(zoals die van mij op het moment)
Wil je een puppymodel etc ?

Scheren is namelijk al wil je het het mooist houden om de 2 weken.
Knippen (bijv puppymodel) zou rond de 3 maanden zijn.
Zelf is het heel belangrijk dat je hem elke dag uitborsteld en de krullen er uitkamt (dus dat hij zacht en fluffy is).
Het is gewoon net wat je verlangens zijn.
Maar reken zeker op meer dan 60 euro per trimbeurt bij de salon! Knipoog

[BB-ITP] Mijn Schatje OLIVIER! (pup)

Jetty van der Hulst is altijd een goede .
Conny Vink in Ursem heeft op het moment grote Abrikoos poedels Knipoog
Ik heb mijnes bij Ocho's Friends vandaan.
de prijs begint vaak rond de 800 euro---->> en wordt natuurlijk duurder naar je verlangen kampioensouders etc .

Je heb de kleur : zwart, grijs, wit, abrikoos, bruin en Harlekijn

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:01

Een poedel is een vrolijke, slimme, waakse en aktieve hond. De vacht heeft veel verzorging nodig. Dagelijks borstelen, afhankelijk van het model waar je ze in laat trimmen met grote regelmaat naar de trimster. Een groot voordeel is dat ze niet verharen. Goedkoop zijn ze niet. Een koningspoedel en de harlekijn zijn zeker goed aan de prijs.
Let er op dat je er een bij een goede fokker koopt waar beide ouders zijn getest. Er komen nog wel eens wat afwijkingen voor bij doorfok of niet geteste ouders.
Bij de Nederlandse Poedelclub staan alleen fokkers aangeschreven die fokken volgens de vereisten.
Koop een pup niet te vroeg maar ook niet te oud (als ze al wat ouder zijn als pup mis je de inprent periode en die is zo belangrijk en leuk!)
Je hebt ze in verschillende kleuren en maten. Kijk eens op de poedelsite : http://www.poedelsite.nl/frpoedel.htm

Wat heb je allemaal nodig voor een pup/hond:
Een mand, voer- en waterbak (bij een grote hond zeker een op een standaard), speeltjes, goede halsband en riem, borstel, eventueel een bench, gezond verstand en een goede puppycursus en nog veel meer...

Als je een pup koopt behoort deze gechipt te zijn, een paspoort te hebben waar in elk geval de 6 weken enting staat en afhankelijk van de leeftijd de 9/12 en 16 weken enting. Vanaf dan is het enten jaarlijks. Ontwormen is wel verstandig om dat meerdere keren per jaar te doen. Ze snuffelen tenslote overal aan......
Met vakantie is het voor veel landen verplicht om rabies te enten.

Nadeel is dat de poedel al snel als een truttige hond wordt gezien en dat ze als zenuwachtig worden betiteld. Dat is maar net hoe je ze opvoed.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:06

Wij hebben sinds kort een poedel x mechelaar. De vader van hem is een koningpoedel en hij is echt een super hond!
Heel sociaal, vriendelijk, echt een knuffelkont, vrolijk, slim en lekker actief maar toch heel kalm en koel in zijn hoofd dus echt geen zenuwpees.
Ik vind de koningspoedels toch wat meer hebben dan die kleinere varianten.
Hij gata ook niet naar de trimsalon maar de eigenaresse pakt af en toe gewoon een grote schaar en knipt ene beetje bij. Hij heeft dus ook niet zo'n kapsel met allemaal van die pompoenen maar gewoon overal krulletjes.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:10

Tja , wat je natuurlijk ook altijd nog kan doen als je de aanschaf van een poedel heb gedaan :

een workshop volgen (eigen hond knippen) bij www.specialgrooming.nl
dan zou je 1 malige een tonduese en scharen aan moeten schaffen maar ben je uiteindelijk veel goedkoper uit en kan je hem knippen naar eigen stijl . Haha!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:11

Als je gaat zoeken op koningspoedel kom je niet zo heel ver

De officiele naam voor de grote poedel, is gewoon de grote poedel Knipoog

Jetty van der Hulst ken ik alleen maar als Poedel fokker

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:13

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:13

Afbeelding

wat leuk Pluklief, heb je ook een recente foto van hem?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:15

Draverlove schreef:

Ach de 1 gebruikt koningspoedel en de andere weer niet.
Ik kwam dus wel op een puppy uit bij koningspoedel.
Ik had laatst een presentatie van jetty en die zei ook dat tegenwoordig de grote poedel als naam veel meer wordt gebruikt maar vroeger was dat anders Knipoog

de mijne
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:21

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:28

Zo kaal is wel erg makkelijk in het onderhoud!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:30

meggiemeg schreef:

Tja, dat is het zeker maar neem dan een labra of golden doodle hihi Haha!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:30

Draverlove schreef:

Daar werk ik dus...
esperance schreef:
Zou zeggen kom eens een keer kijken.. Is niet ver van EHV.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:33

ff offtopic hoor:
ik weet dat jetty ook paarden heeft, maar heeft ze zo'n grote stal?
omdat ik in jou profiel zie staan traint renpaarden? ben wel nieuwschierig ik dacht ze gewoon als hobby wat *rij* paarden had staan. Haha!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:38

meggiemeg schreef:

Al helemaal als je een hond hebt die iedere dag met de uitlaatservice (zijn eigenaar heeft namelijk zelf een uitlaatservice) mee gaat en van de stallen het huis weer inrent en met zijn korte vacht al behoorlijk onder het stro komt te zitten

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:40

Ze heeft ook renpaarden ja.. Gelukkig maar Knipoog S'ochtens train ik op een trainingstal. En s'middags ga ik naar Jetty.. Ze doet het wel meer voor de hobby..

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:23

doom schreef:
meggiemeg schreef:

Tja, dat is het zeker maar neem dan een labra of golden doodle hihi Haha!

Een poedel is toch een poedel door zijn karakter? Toch niet door een fluffykapsel o.i.d.?

Ik heb een poedel, een middenslagje. Heerlijk vrolijk en blij hondje. Super makkelijk en sociaal ook, maar wel actief. Ze moet echt heel regelmatig een flink stuk lopen. Zoekspelletjes vindt ze helemaal geweldig en ook behendigheid vindt ze ontzettend leuk (dat is ook de enige keer dat ze echt moe is, na een uur behendigheid Knipoog )

Vachtverzorging is wel veel werk. Ik trim mijn hondje zelf in een heel simpel modelletje (of niet eens echt een modelletje). Alles op één lengte (pootjes iets langer maar niet overdreven en op koppie iets langer maar geen kuif ofzo) en alleen haar neusje gaat wat korter. Teentjes laat ik lekker haar op zitten. Maar ik heb dan ook helemaal niks met die modellen Knipoog

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze komt overigens uit Duitsland en de prijs per pup was 750,-

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:33

doom schreef:
Draverlove schreef:

Ach de 1 gebruikt koningspoedel en de andere weer niet.
Ik kwam dus wel op een puppy uit bij koningspoedel.
Ik had laatst een presentatie van jetty en die zei ook dat tegenwoordig de grote poedel als naam veel meer wordt gebruikt maar vroeger was dat anders Knipoog

Ik weet alleen dat ze in de catalogus op shows als grote poedel erin staan, vandaar Knipoog

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:34

esperance schreef:
Ze heeft ook renpaarden ja.. Gelukkig maar Knipoog S'ochtens train ik op een trainingstal. En s'middags ga ik naar Jetty.. Ze doet het wel meer voor de hobby..

Leuk dat je bij Jetty werkt, hoor haar naam heeeel veel op mijn stage in de trimsalon
Leuk blad ook, de Groomers Europe Vork

Heb vorig jaar nog een trimtafel bij haar gekocht Dromen

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:40

meggiemeg schreef:
De vacht heeft veel verzorging nodig. Dagelijks borstelen, afhankelijk van het model waar je ze in laat trimmen met grote regelmaat naar de trimster.

Serieus?? Nooit geweten.. Ben ik blij dat onze borders er tip top pico bello uitzien als ze één keer in de week geborsteld worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:42

tantjeuh schreef:
meggiemeg schreef:
De vacht heeft veel verzorging nodig. Dagelijks borstelen, afhankelijk van het model waar je ze in laat trimmen met grote regelmaat naar de trimster.

Serieus?? Nooit geweten.. Ben ik blij dat onze borders er tip top pico bello uitzien als ze één keer in de week geborsteld worden..

idd wist ik ook niet naja ik heel erg blij dat wei een collie hebben die we nooit borstelen (1 X per 2 a 3 maanden) en ook nooit naar de trimmer gaat maar er nog wel tip top uit ziet Tong uitsteken

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 15:04

tantjeuh schreef:
meggiemeg schreef:

Maar jij hebt haren door het hele huis Knipoog
Ik borstel mijn poedel overigens niet iedere dag. Alleen als ze weer heel nodig aan een trimbeurt nodig is. Anders is 2-3 keer per week voldoende. Maar ik hou haar ook redelijk kort dus dat scheelt.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:38

Lysette schreef:
tantjeuh schreef:

Maar jij hebt haren door het hele huis Knipoog
Ik borstel mijn poedel overigens niet iedere dag. Alleen als ze weer heel nodig aan een trimbeurt nodig is. Anders is 2-3 keer per week voldoende. Maar ik hou haar ook redelijk kort dus dat scheelt.

Nee hoor, valt reuze mee Clown. Tenzij je natuurlijk de stoelpoot bovenop de haren van hondlief zet.. Dan durft er nogal eens een haartje achter te blijven.

Maargoed, onze honden zitten ook meer buiten dan binnen.. Hangen elke dag van boven tot onder onder de modder/paardenmest/hooi. Tegen het einde van de dag zijn ze altijd weer proper (zelfreinigers Haha!).