Krolse poes

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-08 18:45

Hay !

Na jah,ik zit hier met een 8 maanden oude,krolse poes.
We hebben wat info gezocht en blijkbaar kan ze dus in het huis gaan urineren (ze gaat normaal altijd op de kattenbak).
Ook het gemiauw is soms wel vervelend.
Weet iemand een oplossing ?
Ik & m'n zus denken aan een sterallisatie,maar das nogal duur.
Zijn er misschien nog andere oplossingen ?

Alvast bedankt ! Knipoog

- The essential joy of being with horses is that it brings us in contact with the rare elements of grace, beauty, spirit, and fire. -


AstraGirlie

Berichten: 3578
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Waardamme, België

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:48

Nou duur: bij ons was dat rond de 30 euro. Dat vind ik de urinesporen, gemiauw en evenentueel ongewenste kleine katjes kwijtraken wel waard, ...

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-08 18:51

Bij ons hier kost dat 160-200 euro normaal gezien..

- The essential joy of being with horses is that it brings us in contact with the rare elements of grace, beauty, spirit, and fire. -

Chichiba

Berichten: 1030
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:55

Alleen castratie lijkt me de oplossing...
Op de langere termijn veel beter voor de poes...Krols zijn is een enorme aanslag op een poes...
Vaak eten ze niet of erg slecht...Ook kan veel krols zijn baarmoederkanker veroorzaken. En dat
hoeft niet pas na een paar jaar...Dat kan ook al na 2 krolsheden.

Veel succes met je beslissing...

salsaentango

Berichten: 2195
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: woldendorp

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:03

bij ons is een sterelisatie 40.. ook erg duur maar vind het bij zarcotje wel heel goedkoop trouwens Tong uitsteken

wij geven onze kat de pil.. ook niet de beste oplossing want er kan kanker door ontstaan.. onze oude kat had ook altijd de pil en is gelukkig wel 13 jaar geworden maar ze had allemaal knobbels onder de buik..

maar het was al een mislukt katje helemaal kappot gefokt enz. dus 13 vonden wij voor dr al heel oud..

een pil is dus ook een optie.. niet altijd de beste maar niet het ergste Tong uitsteken

paddington

Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:08

Bij ons is het rond de 80 euro.. maar dit is de prijs van 4 a 5 jaar geleden Bloos

Maar mijn poezen hebben nog nooit in huis geplast tijdens de krolsheid... alleen
werdt ik gek van dat gejank dus snel na de krolsheid naar de DA gegaan... Duivel

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:00

als je geen sterilisatie/castratie kunt betalen moet je geen poes nemen!
dat is mijn persoonlijke mening, maar afijn, je hebt nu een probleem en dat moet worden opgelost.
Neem dan de poezenpil: kost ongeveer 8,- per doosje van 20 stuks en moet je wekelijks geven. Hou er wel rekening mee dat je eerst deze krolsheid uit moet zitten voordat je met de pil begint!
Beter is castratie (ja, heet bij poes ook zo) want zo hou je ook een eventueel ongewenste nestje in bedwang en het risico op kanker door gebruik vd pil is nihil.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Lynn_Nikita

Berichten: 25424
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:04

mijn kat is ook aantal jaren geleden geholpen en was iets van 90-
Ik werd gek van de gemiauw en na 1 keer ontsnapt te zijn nestje jonkies gekregen.
Was niet de bedoeling, zijn al genoeg katten in asiels, die wachten op een baasje. Vandaar dat ze niet kort daarna gesteriliseerd is
Ze is gelukkig ook beetje bij gekomen daarna, ze was altijd veel te mager.

salsaentango

Berichten: 2195
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: woldendorp

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:14

cissy schreef:
als je geen sterilisatie/castratie kunt betalen moet je geen poes nemen!
dat is mijn persoonlijke mening, maar afijn, je hebt nu een probleem en dat moet worden opgelost.
Neem dan de poezenpil: kost ongeveer 8,- per doosje van 20 stuks en moet je wekelijks geven. Hou er wel rekening mee dat je eerst deze krolsheid uit moet zitten voordat je met de pil begint!
Beter is castratie (ja, heet bij poes ook zo) want zo hou je ook een eventueel ongewenste nestje in bedwang en het risico op kanker door gebruik vd pil is nihil.

onze katten pil moet je om de week doen.. elke week is bij onze slecht voor de kat.. alleen onze poes is heel snel krols dus meestal krijgt ze heb om de anderhalve week ongeveer

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:16

Lilo is vorige maand voor het eerst krols geworden ( 13maanden oud). Toen viel het reuze mee!

Inmiddels is ze de 2e keer krols geworden en toen was het een stuk minder leuk Tong uitsteken

Ik weet nog niet of we haar gaan laten helpen.. We zien wel.

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

aswas

Berichten: 506
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Vlakbiej de NedCar

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:22

Ik heb één poes wel laten steriliseren, en de andere niet. Daar wil ik misschien ooit nog wel een nestje mee fokken. Het steriliseren was echt niet zo gigantisch duur, ik geloof dat ik rond de 30 euro moest betalen. Die 160-200 lijken mij eerder van toepassing op een grote(re) hond.
Overigens heb ik bij de gesteriliseerde poes wel last gehad van haar gemiauw, de nog niet gesteriliseerde poes merk ik nauwelijks bij dat ze krols is. Plasjes heb ik dan gelukkig ook nog nooit gevond mbt de krolsheid.

22-09-2008 onze Indiaanse trouwceremonie!!!

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:26

Als je het beste wilt voor de poes is er maar één oplossing: castreren! Zo duur is dat niet: bel gewoon eens wat DA in de buurt en vraag ernaar.

En als je dat niet kunt betalen had je geen poes moeten nemen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:45

De pil is geen blijvende oplossing omdat hij heel vervelende bijwerkingen heeft na langdurig gebruik! Pil wordt eigenlijk alleen aangeraden/voorgeschreven als je nog wilt fokken met je kat maar zelf wilt kunnen bepalen wanneer je kat krols wordt. Bovendien gaat het op termijn toch meer kosten dan sterilisatie denk ik. Met steriliseren moet je trouwens ook wachten tot de kat niet meer krols is!

aswas

Berichten: 506
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Vlakbiej de NedCar

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:53

SusanH schreef:
Met steriliseren moet je trouwens ook wachten tot de kat niet meer krols is!


Hihi, inderdaad. Dat heb ik dus niet gedaan, en nu zit ik met een poes met een stinkpoes! Echt geen aanrader! (Weet overigens niet of er verder nog medische consequenties aan verbonden zitten.....)

22-09-2008 onze Indiaanse trouwceremonie!!!

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:57

Poeh, en so what als het duur is? Het is maar een keer, en het is beter voor jou en je poes. Die ene keer wat langer sparen vind ik dan niet erg, want bespaar mezelf en me kat ene hele hoop leed.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:58

Dat is niet waar.
Steriliseren (feitelijk is het casteren) kan ook tijdens de krolsheid gedaan worden. De enige reden om dat niet te doen is omdat de eierstokken en baarmoeder dan aktief zijn (beter doorbloed), waardoor wat meer bloed zou kunnen vloeien.

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-08 14:19

Dat jullie zeggen : "Dan had je maar geen poes moeten nemen"
Vindt ik onzin !
Dit is gewoon de 1ste kat hier ín huis.
De andere moesten altijd buiten (lang verhaal).
Dus ik ben niet iemand die niets van katten afweet..
Mijn ouders kúnnen het trouwens wel betalen,alleen vinden ze het gewoon te duur !
De kattenpil heb ik zelf liever niet,ik vertrouw het niet zo.
Maar ik probeer mijn ouders te overhalen om Sammy te laten castreren..

- The essential joy of being with horses is that it brings us in contact with the rare elements of grace, beauty, spirit, and fire. -

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 14:41

Dan had je in de beginpost wat duidelijker moeten zijn. Daarin leek het alsof jij en je zus een kat hadden aangeschaft en alles zelf moeten beslissen/betalen. Betere uitleg was zinnig geweest.

Maar dan nog ben ik het er niet mee eens, maar dan richting je ouders. Als je dieren hebt/aanschaft hoor je er zo goed mogelijk voor te zorgen. Zo goed mogelijk is in dit geval: casteren. Doe je dat niet: had je het dier niet moeten aanschaffen.

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-08 19:10

Ja,das waar,maargoed..
Onze kat komt ook nooit buiten,wilt ze ook niet,en willen wij ook niet,dus ze zal nooit kittens krijgen (zijn we dus ook niet van plan).
Maarja,ik ga er nog eens over nadenken.
Vandaag was het al stukken minder.
Maar we maken ons gewoon zorgen als ze misschien gaat urineren in huis..
Dat gejank zijn we al gewend en stoort ons niet echt.
Maar op dat urineren zijn m'n ouders nogal gevoelig op,en daarom willen we haar laten castreren.
Maarja,zoals ik al zei,nog eens over nadenken Knipoog

- The essential joy of being with horses is that it brings us in contact with the rare elements of grace, beauty, spirit, and fire. -

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:36

Wat me al eens vaker is opgevallen is het verschil tussen Nederland en België. In Nederland zijn nagenoeg alle katten gecastreerd/gesteriliseerd muv fokdieren en zwerfkatten (en zelfs die zijn vaak onder 't mes geweest)

In België is het op de één of andere manier minder gangbaar om een kat te castreren/steriliseren. Ik heb al een aantal keer verbaasde reacties gekregen van Belgen over het feit dat ik het vreemd vond dat zij het vreemd vonden dat het in Nederland zo gangbaar is.

Rosita

Berichten: 2001
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Rhenen (achterberg)

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:13

Cathelijne schreef:
Wat me al eens vaker is opgevallen is het verschil tussen Nederland en België. In Nederland zijn nagenoeg alle katten gecastreerd/gesteriliseerd muv fokdieren en zwerfkatten (en zelfs die zijn vaak onder 't mes geweest)

In België is het op de één of andere manier minder gangbaar om een kat te castreren/steriliseren. Ik heb al een aantal keer verbaasde reacties gekregen van Belgen over het feit dat ik het vreemd vond dat zij het vreemd vonden dat het in Nederland zo gangbaar is.


Kijk over een paar maanden eens op marktplaats.nl? Dan staan er weer duizenden (jawel) kittens die gratis af te halen zijn. Allemaal van poezen die niet zo nodig gecatreerd hoefden te worden......... TS wees een verantwoordelijke kattenbezitter en laat poeslief castreren voor ze de volgende krolsheid wél naar buiten gaat en jullie met een ongewenst nestje zitten.

Dit is wel een grappige site om te bekijken http://www.leukeennestje.nl en dit ook http://www.zwerfkattendordrecht.nl/Alle ... reren.shtm

**'Typical' - De honden**'The Logicats'- De katten**à Compagner - De salon**

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:16

@TS, het valt me op dat je (of je ouders) alleen denkt aan de nadelen die de krolsheid voor jullie heeft. Het plassen en het janken.
Weet wel dat de krolsheid in eerste instantie heel erg slecht voor het poezenlijfje is. Het is een hele aanslag telkens, en echt niet gezond voor de poes.
Ik hoop dat je eruit komt met je ouders.

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 10:08

Salsaentango: er zijn verschillende soorten poezenpillen, de 1 is om de week en de ander is elke week (lichtere versie blijkbaar), ik heb de laatste en die geef ik om de 11 dagen en dat werkt prima. Maar het is wel een fokpoes dus als ik er geen nestje mee had willen nemen was de hele boel er al uit geweest.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 10:20

Hallo

Ik heb maine coone van 3 jaar en wilde haar nooit laten helpen.
Maar ze werd zo vaak krols dat ik het zo sneu voor haar vond en ook voor mezelf
Uiteindelijk de stap genomen en bij het ophalen werd mij verteld dat ze heel veel cyste's had waardoor ze zo vaak krols was.
Dus ik ben heel blij dat ik het heb gedaan en ik wil ook niet weten wat er op langere termijn was gebeurd als die cyste's niet ontdekt waren..
En de kosten..ja je houdt van je beestje en als ze ziek wordt dan kost dat je ook geld. Ik heb alles voor de mijne over
En dat weet je als een je een dier in huis haalt..

Maar het wil niet zeggen dat ze altijd in huis plassen, de mijne deed dat dus gewoon niet

Je moet niet dronken dat ik denken ben!!!!!!!!!!!!!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Re: Krolse poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 11:08

Rosita schreef:
Cathelijne schreef:
Wat me al eens vaker is opgevallen is het verschil tussen Nederland en België. In Nederland zijn nagenoeg alle katten gecastreerd/gesteriliseerd muv fokdieren en zwerfkatten (en zelfs die zijn vaak onder 't mes geweest)

In België is het op de één of andere manier minder gangbaar om een kat te castreren/steriliseren. Ik heb al een aantal keer verbaasde reacties gekregen van Belgen over het feit dat ik het vreemd vond dat zij het vreemd vonden dat het in Nederland zo gangbaar is.


Kijk over een paar maanden eens op marktplaats.nl? Dan staan er weer duizenden (jawel) kittens die gratis af te halen zijn. Allemaal van poezen die niet zo nodig gecatreerd hoefden te worden......... TS wees een verantwoordelijke kattenbezitter en laat poeslief castreren voor ze de volgende krolsheid wél naar buiten gaat en jullie met een ongewenst nestje zitten.

Dit is wel een grappige site om te bekijken http://www.leukeennestje.nl en dit ook http://www.zwerfkattendordrecht.nl/Alle ... reren.shtm


Klopt, lang niet iedereen laat hun kat castereren/steriliseren maar in Nederland is het wel meer gangbaar.
Mijn kat is zelf het resultaat van een lompe zak die z'n kat niet wilde laten steriliseren en daarom het nestje en de (wederom) zwangere moeder in oktober 2005 op straat parkeerde.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 44 bezoekers