Goed hondenvoer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 22:21

Ik vroeg me af wat nu echt goed hondenvoer is. Lachen

Ik heb een Jack Russel (kruising) pup van nu 9 weken. Toen ik haar kocht kreeg ik er wat brokken bij, ik denk gewoon merkloze goedkope brokjes. (die je zelf schept in de winkel Knipoog )
Ik heb toen zelf voor haar een zak van Hill's gehaalt. Deze heb ik mijn andere honden ook altijd gevoerd en volgens mijn dierenarts toenertijd was dat een heel goed merk.
Ze krijgt twee keer per dag wat brokjes en daarbij ook twee keer per dag wat brokjes gemengt met vlees van Pedigree. Normaal ben ik niet zo gek op Pedigree (geen idee waarom trouwens) maar was naar mijn mening de beste die ik in de dierenwinkel kon vinden. (verder stonden er alleen merkloze blikjes) Ik heb van die zakjes met 'vers' zachtgekookt vlees, met 4 verschillende smaken.
Nu vroeg ik me af of dit zo goed hondenvoer is, of wat is nu eigenlijk het beste om te voeren?
is Hill's gezond voor mijn pup of niet? Ik heb er zelf vrij weinig verstand van als ik kijk naar ingredienten.
Mijn dierenarts in Turkije zei dat het het beste voer was, maar daar is veel minder te krijgen als hier.

Wie helpt me? Wat is het beste voer om aan mijn pup te geven? Lachen

kekaro

Re: Goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:25

mijn jacky krijgt farm food brokken en vers vlees.

hill's hoor ik ook een hoop goede berichten over Lachen

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:28

Farmfood of Prins brokjes als je brokjes wilt geven, anders Kompleet Vers Vlees van Carnibest, Bibi, Duck, Rodi enz enz Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:29

Farmfood wat brokken betreft en vers vlees van AHV.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:32

Hill's is een erg goed merk (daar is dan prijs ook wel naar, jammer genoeg). Ik heb zelf Bento Kronen, is ook goede kwaliteit. Vlees zou ik inderdaad ook vers geven, zoals carnibest. Goedkoop blikvoer lijkt me minder. Maar mijn honden krijgen alleen brok, dus ik heb met vers niet zoveel ervaring.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 22:41

Blikvoer vind ik ook niet echt, daarom koop ik de zakjes. Bij de dierenwinkel zeggen ze dat dit verser (en gezonder) is dan het blikvoer. Geen idee of dat echt waar is.

Waar kun je vers vlees halen?

Hill's is duur maar ik heb het er wel voor over. Voor mijn Rottweiler en Kangal kocht ik ook altijd Hill's en die vraten samen met gemak een zak van 20 kilo in hele korte tijd op. Kost wat maar was toen het beste dat ik kon krijgen. Maar in Nederland is er zoveel meer keus en hoor ik zoveel verschillende merken.

Alle merken die hier overigens genoemd zijn heb ik dus nog nooit ergens gezien... Zijn deze gewoon in een dierenwinkel te koop? (en ook in kleine zakken? en in de puppy-variant? Knipoog )

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:43

Ik heb voor mijn jack russell (1 jaar oud) Royal canin. Dit krijgt ze al vanaf dat ze kon eten.

af en toe zet ik haar op Rodi hamburgers om de darmen 'goed' te krijgen. (en vooral voor het lekkere)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:45

Hills is een goed merk, Pedigree zit vrij veel zout in, net als de andere goedkope merken, daardoor eten en drinken ze meer. onze pups krijgen DenkaDog. dat vind ik het beste voer, de laatste 3 honden zaten op DenkaDog met zo min mogelijk eiwitten, zo weinig dat ze niet meer te traceren zijn, zij hebben een allergie, wat verder vrij goed voer is Royal Canin. dit kan je gewoon in een dierenwinkel kopen, wat voor vlees wil je? er is ook diepvries vlees, dit kan je ook gewoon in de dierenwinkel kopen, waarom voer je vlees bij als ik vragen mag? Lachen

edit: ik kon even niet op de naam komen, maar waar ook heel veel zout in zit is Bonzo. en dat soort merken, de brokken die je in een supermarkt kunt halen, zijn vaak niet zo goed voor de hond Lachen

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:48

quiltity&perfect hoort er ook nog bij vind ik..7forseven ook maar dat is eigenlijk onbetaalbaar..

blikvoer is slecht naar mijn mening, er is van alles toegevoegd om het langer houdbaar te houden, en je betaald hoofdzakelijk voor water..

probeer een brok/vlees te kopen waar geen kleurstoffen en conserveringsmiddelen in zitten

pedigree,bonzo ect zou ik niet doen, er is van alles aantoegevoegd en er zitten bestrijdingsmiddelen in, wat niet goed is voor de hond

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:50

Wij hebben nutro choice (als ik het goed schrijf Tong uitsteken ). Vind het zelf persoonlijk een goede brok.

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:51

Mijn hond krijg Eukanuba voer ook toen ze pup.
Ik vind het zelf goed voer en me hond eet het op dus dan zal het wel prima zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:54

Eukanuba vind ik persoonlijk geen fijn voer.. het feit dat de hond het eet, zegt niets over de kwaliteit.. als jij je hond de slechtse brokken voor zou houden, zal hij het wss gewoon op eten.. ik merk bij onze honden, dat ze minder eten en drinken dan dat ze doen bij heel zout voer, vaak komen er mensen in de winkel met de vraag, mijn hond plast heel veel, ook in huis, hij kan het niet ophouden, op de vraag wat ze voeren, is het antwoord vaak al wat ik verwachtte. pedigree, bonzo, of een ander soortgelijk merk...

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:55

Royal Canin vinden wij erg fijn, 'fokker' is hiervan eigenlijk de goedkopere variant Lachen

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:57

madameke schreef:
Ik vind het zelf goed voer en me hond eet het op dus dan zal het wel prima zijn.

Honden eten ook vlees met rattengif dus als ze het eten wil het niet altijd zeggen dat het prima is Knipoog niet om slecht te praten over het merk hoor, maar alleen even aangeven dat honden vaal alleseters zijn die ook dingen eten die niet goed zijn voor ze, zoals bijv.druiven en chocolade (beide giftig voor een hond)

Voor de mensen die zich afvragen waar je de genoemde merken kan krijgen? je kan het bestellen via het i-net http://www.versvoeding.nl of je kan op merk zoeken en dan de verkooppunten op de diverse sites vinden, veel dierenspeciaalzaken verkopen het ook Knipoog

Blikvoeding bestaat voor het merendeel uit vocht en is alles behalve goed voor je hond, dat kan je ook niet echt vleesvoeding noemen Clown

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:01

dees_daan schreef:
Eukanuba vind ik persoonlijk geen fijn voer.. het feit dat de hond het eet, zegt niets over de kwaliteit.. als jij je hond de slechtse brokken voor zou houden, zal hij het wss gewoon op eten..

Onze hond kreeg als pup dus Eukanuba mee van de fokker. (Haar vader stond zelfs destijds in de advertenties afgedrukt van Eukanuba.
Omdat het vrij prijzig is zijn we diverse keren overgestapt op ander voer. RoyalCanin, Farmfood, Bonzo etc. De hond vond alles even lekker, toch veranderde zijn vacht. Van glanzend naar dof en de hond werd een stuk minder aktief.

Steeds dus na enkele weken maar weer terug gegaan naar Eukanuba wat nu sinds ongeveer 4 jaar het enige is wat ze nog krijgt Haha!
Duur, maar voor onze hond zonder meer het beste. Drinken doet ze normaal en zeker niet overmatig veel. Wij hebben trouwens een zwarte labrador. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:04

wij voeren DenkaDog, sinds onze staf (inmiddels ingeslapen) niet tegen eiwitten kon, dat is ook vrij duur voer, maar ze doen er hier langer mee dan ander voer, (onze oude hond kon alleen over merkloze brokken, pepernoten noemde we die) maar Denkadog bevalt mij toch het beste, ik heb zoiets, je kan wel heel goedkoop voer nemen, maar toch zie je dan meer gebreken, dus met duurder voer, bespaard je het vaak dierenartskosten. het verschild ook per hond denk ik. Lachen

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:08

Cavom en farmfood zijn bijv erg goede merken zonder rare en slechte toevoegingen.
ook caracroc is een fijne brok.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:12

Het is per dier verschillend hoe hij/zij het voer opneemt wat hij/zij gevoerd krijgt. Wat voor de een goed is hoeft het niet te zijn voor de ander.
Persoonlijk vind ik het wel zonde dat je een goed merk gaat mengen met blikvoeding. Blikvoeding is ruim 80% vocht en dat zit ook in de kraan.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 23:34

En is er ook nog enig verschil tussen blikvoer en dat voer uit van die maaltijdzakjes? Of is dat toch hetzelfde?
Ze vind de zakjes iig een stuk lekkerder en het ruikt ook echt naar het vlees zelf. Als je het zo ziet zijn het gewoon kleine stukjes vlees. In blik is het zo'n 'prakje'. Clown

En hoe zit het nu met Hill's? Is dat goede voeding of niet?
Merken die bij de supermarkt te verkrijgen zijn heb ik sowieso al nooit een fijn gevoel over. Heb ik ook nooit gevoerd.
Ik heb eigenlijk altijd Hill's gehad en volgens mij ook Nutro Choice, die naam komt me tenminste erg bekend voor. Mijn Rottweiler en Kangal heb ik toenertijd ook een hele tijd vers vlees gevoerd wat in Turkije goedkoper was dan brokken, maar volgens mij is dat hier anders?

Omdat het dus idd per hond verschillend is vraag ik me dus eigenlijk gewoon af in welk voer de belangrijkste voedingsstoffen zitten enzo.
Is Hill's dus een goed merk of zeggen jullie, nee beter overstappen?
Ik kan me best voorstellen dat er in Nederland betere merken verkrijgbaar zijn.
Ik zal zo ook eens even de website hierboven genoemd bekijken.

marle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:53

Wij zelf voeren ze Pro plan, en dat bevalt prima! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:56

Hills is goed voer hoor Lachen als het je bevalt zou ik daar op blijven zitten! als je goed voer hebt, heeft je hond geen vlees nodig. dus je hoeft het niet persee te gaan voeren Lachen

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 00:00

farmfood is bij ons in de dierenwinkel te krijgen, alleen in een kleine zak....is het er ook in grote zakken?

ik ben wel eens overgestapt op een andere brok maar idd gaat het plassen dan ineens erg slecht! als ik weggeweest ben, ligt er dan spontaan een plasje terwijl hij het normaal echt wel uuuuren vol kan houden!

vers vlees krijgt ie bij mij idd alleen omdat ie het heeeeeeeeeel erg lekker vind Haha!
maar is absoluut geen noodzaak.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 00:03

Ja 15 kilo zakken.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 00:12

waarom geef je blikvoer? ik zou het gewoon bij brokken houden, is mijn mening hoor. en wil je wel perse blikvoer geven heb je ook blikvoer van Hills, maar denk dat de meeste dierenartsen wel zeggen gewoon brokken voeren, is ook mijn ervaring door stages bij dierenartsen. en hills is zeker een goed merk brokken.
en zowiezo beter in het begin zou ik een pup alleen maar brokken geven zonder vlees of iets er doorheen strax lusten ze geen brokken meer zonder iets er doorheen. en daarbij aanslag ontstaat daardoor ook eerder op de tanden.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 00:23

hyawatta schreef:
waarom geef je blikvoer? ik zou het gewoon bij brokken houden, is mijn mening hoor. en wil je wel perse blikvoer geven heb je ook blikvoer van Hills, maar denk dat de meeste dierenartsen wel zeggen gewoon brokken voeren, is ook mijn ervaring door stages bij dierenartsen. en hills is zeker een goed merk brokken.
en zowiezo beter in het begin zou ik een pup alleen maar brokken geven zonder vlees of iets er doorheen strax lusten ze geen brokken meer zonder iets er doorheen. en daarbij aanslag ontstaat daardoor ook eerder op de tanden.

Een hond krijgt geen aanslag op zijn/haar tanden door Vlees Knipoog