Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
roest schreef:welk ras gaat het om? er zijn maar bar weinig honden waarvan het verstandig is om ze uberhaupt te scheren, je kunt er meer vacht/huid problemen mee krijgen als oplossingen.
wat ook vaak onderschat word, is dat een hond zich ontzettend kan schamen, maar vooral heeft een getrimde hond een paar dagen nodig om aan zijn 'nieuwe look' te wennen, net als dat wij mensen naar de kapper zijn geweest.
problemen met kou komen niet veel voor, als ze binnen zijn in een behaaglijke temperatuur (20 C is prima) dan hebben ze het doorgaans niet koud en buiten zijn ze (als het goed is) in beweging, dus niet stil laten zitten buiten in de kou, maar dit geld ook vaak voor honden met een langere vacht.
annepaardoes schreef:Zeker in dit jaargetij is het niet verstandig geweest om de dikke vacht er af te scheren. Nu is van van dikke jas naar hemp geworden zeg maar.
Je hond is waarcshijnlijk niet gewend aan deze nieuwe korte vacht in dit jaargetij.
Enige idee waarom je hond zo snel hijgde? Een gezonde hond maakt een goede vacht aan die niet te warm en niet te koud is.
Is je hond misschien te dik, op leeftijd of heeft hij/zij geen conditie?
paardje2005 schreef:de hond van mijn trainster is een week voor hem geschoren en die heeft nergens last van.
oja zijn vacht was niet super dik nog.
het is een kruising malthezer
naadje24 schreef:ik vind het zowiezo een onverstandige actie om je hond in de winter te scheren
doom schreef:Mijn bobtail wordt maandag weer geschoren door mij![]()
(loop stage bij een hondetrimsalon ben bezig met de opleiding)
wij hebben een regendeken voor hem met slecht weer.
Het hangt er gewoon puur vanaf hoelang jij buiten loopt met je hond per dag.
die van mij komt 4 keer op een dag 15 min buiten.
dan kunnen ze makkelijk geschoren worden heb een hond die in de tuin zit moet je niet doen dan is zijn vacht zijn bescherming tegen de kou.
Zit je hond binnen is het voor geen enkele hond geen probleem mits je wel een kleedje of dergelijk heb.
Het karakter van honden heeft er ook mee te maken meeste kleine hondje trillen meer omdat grotere honden wat meer bikkels zijn.
naadje24 schreef:ik vind het zowiezo een onverstandige actie om je hond in de winter te scheren