Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Havanna__ schreef:Met guppies kan het opzich goed gaan, maar in principe alleen als ze ook in koud water geboren zijn...
salsaentango schreef:ik zou ook een beetje goudvis soorten nemen.. die kunnen beter tegen koud water
anneliesdj schreef:hij is ongeveer net zo groot als een standaard vissenkom, alleen iets hoger, ik mag toch aannemen dat daar wel een goudvis in past...
Maar zijn er ook kleine visjes die solitair leven, bepaalde algeneters ofzo? Dan zou ik er een aantal guppen in kunnen houden en 1 of 2 visjes van een andere soort.
Kuggur schreef:anneliesdj schreef:hij is ongeveer net zo groot als een standaard vissenkom, alleen iets hoger, ik mag toch aannemen dat daar wel een goudvis in past...
Maar zijn er ook kleine visjes die solitair leven, bepaalde algeneters ofzo? Dan zou ik er een aantal guppen in kunnen houden en 1 of 2 visjes van een andere soort.
Goudvissen hebben per vis minstens 40 (ja je leest het goed, veertig) liter water nodig. dat het ontzettend taaie beestjes zijn en ondanks slechte leefomstandigheden toch ongelovelijk lang kunnen leven doet daar niets aan af.
Een kom is per definitie een erg slecht onderkomen voor vissen. Relatief weinig wateroppervlak tov de inhoud. Moeilijk filters in onder te brengen (en ja die heb je nodig, waterpompje met sponsfiltertje is prima, goed & goedkoop)
Mijn inschatting is dat een gewone kom met een paar guppies al dichtbevolkt is.
Mijn advies lees je eerst eens in over beginners aquaristiek (google kan je sneller aan meer info helpen dan bokt op dit gebied...), en koop dan een echt aquarium, zo groot als je je kunt veroorloven, en begin met heel weinig vissen.
Pikeur schreef:salsaentango schreef:ik zou ook een beetje goudvis soorten nemen.. die kunnen beter tegen koud water
Aangezien die hier niet in passen gaat dat niet echt meevallen...
Neem hier anders ook eens een kijkje.
viewtopic.php?f=34&t=811549&hilit=
Pikeur schreef:Een goudvis is eigenlijk meer een vijvervis, in een kom passen ze ook niet. Helaas word dat veel te vaak gedaan.
Algeneters leven in principe allemaal solitair, enkele uitzonderingen daar gelaten.
Let wel op dat je geen agressieve koopt.
Pikeur schreef:Algeneters leven in principe allemaal solitair, enkele uitzonderingen daar gelaten.
Let wel op dat je geen agressieve koopt.
Citaat:Overigens; bedoelen ze met minimale grootte aquarium de lengte? (op die site)
salsaentango schreef:Havanna__ schreef:Met guppies kan het opzich goed gaan, maar in principe alleen als ze ook in koud water geboren zijn...
mee eenswij hadden ook altijd guppies in koud water maar die baby's zijn er ook in geboren.. het is niet erg om ze in koud water te doen alleen krijgen ze dan lang niet zo snel jongen.. (heb namelijk al 15 jaar guppen in koud water gehad
)
maar het is idd beter om ze in warm te doen maar heb nu zelf ook 26 guppen baby's en die zitten met een filter in koud wateren ze leven alle 26 nog
ik zou ook een beetje goudvis soorten nemen.. die kunnen beter tegen koud water