Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Mliss

Berichten: 2288
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Delft.

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 17:21

@Nakisha
Spel beten zullen het niet zijn mijn stief vader speelt altijd met zijn voeten met hem dan ziet hij het als een spel.
Ik zeg dat hij dit niet moet doen want mij grijpt hij wel degelijk gemeend, maar hier luisterd hij gewoon niet naar waar van ik daalijk weer de dupe ben.
Hoe erg is het door bijten ik heb een aardige schram op me voet met een mega blauwe plek der om heen bloede wel maar niet extreem erg maar zeer doet het wel.
En de hond is nu nog geen jaar ik denk zo 7/8 maanden.
Ook hebben we een bench waar hij in moet als hij iets heeft gedaan wat niet mag en die staat ook om de hoek.
En waar hij snachts in slaapt omdat hij alles kapot bijt.

@ellepel
Hij is nooit geschopt hij is van af pup af aan al bij ons jammer genoeg.
Het is meer een schrik reactie en doet het alleen als hij aan me voeten ligt en ik beweeg ineens of ik in de buurt kom zeg maar als hij voor de deur van de douche ligt en ik me voet richting hem doe om hem alleen maar een klein zetje te geven anders blijft hij gewoon liggen.

@Isabonny
Dat is een heftig verhaal zeg.
Ik heb zeg maar altijd grote honden gehad 1 Rottweiler en 1 Bullmastiff en heb het helemaal niet op kleine honden en nu al helemaal niet meer.
Met hun hebben wij vroeger ook gewoon puppie curssus gevolgt en was nooit wat mee aan de hand behalve met de bull maar daar was het zo erg mee wat zelfs wij er met training niet uit kregen hij is hier voor intern naar martin gaus geweest en moet er bij zette dat hij het ook niet helemaal verholpen heeft gekregen deze hond kon nooit met andere honden heel dominant en pakte rennende gillende kinderen en fietsers.
Vandaar dat hij ook naar martin gaus is geweest omdat dit te gevaarlijk werd en er anders niks anders op zat dan een spuitje dat risico wil je gewoon niet lopen dat hij een klein kind pakt.
Dit heeft overigs niets met die kleine rat te maken die ik nu heb teminste mijn ouders.
Wil er wel bij zeggen dat hij wel altijd profesiooneel is getraint van af puppie af aan dit zat er gewoon in.
En deze hond die ik nu heb heeft geen puppie curses gehad niks wat ik ook al tegen me ouders heb gezegt om dit tegaan doen want ik weet niet waar toe ik in staat ben als het nu nog 1x gebeurt waar me ouders bij zijn.
Want het bloed spoot onder me nagels vandaan toen het gebeurde en als ik alleen was geweest naja ........ weet ik niet of die nu nog 4 hele pootjes had gehad. Clown

@liev_meisjuh
Wij pakken hem altijd in zijn nekvel en zetten hem in ze benche.
op het moment dat ik hem daar pak deinst hij wel achteruit behalve als hij me in me voeten bijt en ik wil hem een schop verkopen dan ben ik echt zacht uit gedrukt de l.u.l. Clown

@Poohbeer
Dat word eigelijk al gedaan teminste hij word gewoon bij ze nek vel gegrepen en in ze benche gezet.

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:34

ziet je hond eigenlijk nog wel goed?
of word ie doof?
kan heel goed het bijten verklaren hoor Knipoog

anders toch maar de hond op een andere plek leggen verder van je voeten vandaan, een kleejde wat je kunt evrschuiven.deken ofzo?
hond rust en jij geen zere tenen Knipoog

x_Mliss

Berichten: 2288
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Delft.

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 17:36

Ja hij heeft haar voor ze ogen misschien is dat het?
En doof is hij niet want ik hoef ze naam maar teroepen en hij gaat al op ze rug liggen. Vork
Schijterd!
Terwijl ik hem nooit wat aangedaan heb ja gestraft in ze nekvel en hem in ze mand gezet.

x_Mliss

Berichten: 2288
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Delft.

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 17:39

@ikenindi en assie,
Zal volgende keer wel ff opletten maar hou der rekening mee ik ben dislecties.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:23

Nakisha schreef:
Oei Isabonny... jij bent een lichamelijke strijd aan gegaan met een dominante hond. Mazzel dat dit nog een relatief klein ras was... een groter ras had je, letterlijk, kunnen doden!
Pas altijd op als je een lichamelijke strijd met een hond aangaat... het is erg gevaarlijk.



Haha! Ik zal dit ook echt niet met een Rotweiler proberen Haha! .
Ik weet ook niet wat ik zou hebben gedaan als het een rotweiler was die me een knauw had gegeven omdat ik hem bij het voer van zijn eigen moeder wilde weghouden! Ik denk eigenlijk niks. Maar ik zou hem ook niet meer in huis willen. Een grote valse hond mogen de mensen zelf houden! Die hoef ik niet te logeren. Een kleintje kan ik nog wel aan Clown .

Ik heb ook tegen mijn schoonzus gezegd, dat als de hond nog een keer zou bijten, dat ze dan maar eens moest gaan nadenken over wat ze met hem moest doen. Een grote hond die bijt krijgt een spuitje. Een kleine niet? Omdat die niet zoveel schade aanrichten? Hij had mij goed tot bloedens toe in mijn hand gebeten. Zelf hebben ze 2 kleine kinderen. Ik vind het maar gevaarlijk. Kinderen spelen zelf vaak op ooghoogte van de hond. Als ze in het gezicht gebeten worden, dan zijn ze voor hun leven verminkt. Mijn schoonbroer heeft zelfs op een gegeven ogenblik gedacht dat ze de hond maar moesten laten inslapen. Hij was zo ontzettend dominant en dan nog een echte terrier....stronteigewijs. Hij heeft een paar cursussen gehad, luisterd ook best goed....totdat hij een andere hond ziet. Of een kat...dan is ie helemaal foetsie. Dan kun je roepen wat je wilt, dan rent hij als een dolle achter de kat aan.

Ik denk toch ook dat het met zijn opvoeding te maken heeft. Hij ligt thuis altijd op de bank. Naar mijn mening is dat de plaats van de baas, de hogere in rangorde. En dan mag ie ook nog soms mee nar boven, met het vrouwtje mee in bed. Nou dat is helemaal funest voor zo'n dominante hond.


Je moet niet van me denken dat ik alles hardhandig oplos. Zo ben ik niet hoor! Haha!

Toen wij aan een Bull-terrier begonnen, hebben we haar heel voorzichtig opgevoed (met zachte hand, maar wel consequent). We zaten ook met een kind van 5 jaar, dus je zit niet op bijt-ongelukjes te wachten. Gelukkig was onze dochter al met een andere hond opgegroeid, dus ze wist wat ze wel of niet mocht doen en...ze voelde al heel snel dat puppytandjes heel scherp zijn. En omdat deze dus zo scherp waren, hebben we echt alle bijt- en trekspelletjes vermeden. Dat stond trouwens ook in het opvoedingsboek voor de Bull-terrier, dat je beter geen trekspelletjes met hem kon doen. Vooral als je een dominante hond hebt moet je dat niet doen. Nu is Babe heel onderdanig, een beetje te onderdanig, dus misschein zijn we wat te voorzichtig geweest met haar opvoeding. Toch ben ik blij dat ze zo is. Op de hondencursus werd ze een keer door een Jack Russel aangevallen, als ze had teruggebeten dan was er geen JR meer geweest. En dat geeft toch meteen weer zo'n negatieve naam aan dit ras. Ze heeft er niks aan overgehouden, want ze weert alles af met haar dikke keiharde eierkop Haha! waar alles op afschampt.

Nakisha

Berichten: 2309
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Buitenpost

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:50

Citaat:
Ik zal dit ook echt niet met een Rotweiler proberen .
Ik weet ook niet wat ik zou hebben gedaan als het een rotweiler was die me een knauw had gegeven omdat ik hem bij het voer van zijn eigen moeder wilde weghouden! Ik denk eigenlijk niks. Maar ik zou hem ook niet meer in huis willen. Een grote valse hond mogen de mensen zelf houden! Die hoef ik niet te logeren. Een kleintje kan ik nog wel aan .


Fijn om te horen joh; eigen veiligheid eerst he! Lachen Lachen
Hoewel ik me afvraag of dit hondje VALS was... ik denk eerder voernijdig en dominant. Maar dat moet zeker door de baasjes in hele goede banen geleid worden, anders kan het flink misgaan.

Citaat:
Ik heb ook tegen mijn schoonzus gezegd, dat als de hond nog een keer zou bijten, dat ze dan maar eens moest gaan nadenken over wat ze met hem moest doen. Een grote hond die bijt krijgt een spuitje. Een kleine niet? Omdat die niet zoveel schade aanrichten? Hij had mij goed tot bloedens toe in mijn hand gebeten. Zelf hebben ze 2 kleine kinderen. Ik vind het maar gevaarlijk. Kinderen spelen zelf vaak op ooghoogte van de hond. Als ze in het gezicht gebeten worden, dan zijn ze voor hun leven verminkt. Mijn schoonbroer heeft zelfs op een gegeven ogenblik gedacht dat ze de hond maar moesten laten inslapen. Hij was zo ontzettend dominant en dan nog een echte terrier....stronteigewijs. Hij heeft een paar cursussen gehad, luisterd ook best goed....totdat hij een andere hond ziet. Of een kat...dan is ie helemaal foetsie. Dan kun je roepen wat je wilt, dan rent hij als een dolle achter de kat aan.


Terriers... ja, het zijn karaktertjes! Ik vind zelf ook niet dat deze genoemde hond veilig is om bij kids te laten vanwege zijn dominante inslag. Dat kan inderdaad gemakkelijk misgaan! Als hij denkt het kind te moeten ''corrigeren''... kids zitten op de juiste hoogte om in het gezicht gebeten te worden. Te gevaarlijk!

Citaat:
Ik denk toch ook dat het met zijn opvoeding te maken heeft. Hij ligt thuis altijd op de bank. Naar mijn mening is dat de plaats van de baas, de hogere in rangorde. En dan mag ie ook nog soms mee nar boven, met het vrouwtje mee in bed. Nou dat is helemaal funest voor zo'n dominante hond.


Daar zit in dit geval zeker wat in! Bij dominant-agressieve honden richt de agressie zich dan 9 van de 10 keer op het eigen gezin. En waar angstbijters ''waarschuwingsbeten'' (niet door) geven, bijt een dominantere hond vaak door! Een dominante hond hoort inderdaad steeds weer herinnerd te worden aan zijn lage rang; NIET op de bank en zéker niet op bed. Helemaal mee eens!
Ik denk dat deze hond met strenge roedelregels best een vriendelijk dier kan zijn. Maar de wil om te stijgen in de roedel mag je nooit onderschatten....

Citaat:
Je moet niet van me denken dat ik alles hardhandig oplos. Zo ben ik niet hoor!


Geen zorgen, dat dacht ik ook niet. Lachen Ik wijs alleen mensen er regelmatig op hoe gevaarlijk het kan zijn, omdat ik het teveel zie. Te vaak gaan mensen lichamelijk de strijd met hun hond aan, en te vaak gaat het fout. Het resultaat zijn meestal lelijke beten (soms in het gezicht!) en een spuitje voor de hond. Ik zou het heel akelig vinden als die kleine terrier jou eens flink te grazen neemt... of natuurlijk je kids. Ik denk dat deze hond gewoon niet bij jullie kan logeren... Het brengt teveel risico's mee.

Citaat:
Toen wij aan een Bull-terrier begonnen, hebben we haar heel voorzichtig opgevoed (met zachte hand, maar wel consequent). We zaten ook met een kind van 5 jaar, dus je zit niet op bijt-ongelukjes te wachten. Gelukkig was onze dochter al met een andere hond opgegroeid, dus ze wist wat ze wel of niet mocht doen en...ze voelde al heel snel dat puppytandjes heel scherp zijn. En omdat deze dus zo scherp waren, hebben we echt alle bijt- en trekspelletjes vermeden. Dat stond trouwens ook in het opvoedingsboek voor de Bull-terrier, dat je beter geen trekspelletjes met hem kon doen. Vooral als je een dominante hond hebt moet je dat niet doen. Nu is Babe heel onderdanig, een beetje te onderdanig, dus misschein zijn we wat te voorzichtig geweest met haar opvoeding. Toch ben ik blij dat ze zo is. Op de hondencursus werd ze een keer door een Jack Russel aangevallen, als ze had teruggebeten dan was er geen JR meer geweest. En dat geeft toch meteen weer zo'n negatieve naam aan dit ras. Ze heeft er niks aan overgehouden, want ze weert alles af met haar dikke keiharde eierkop waar alles op afschampt.


Ik denk dat Babe gewoon een schatje is. Lachen Maar ik vind veel bullterriers echte knuffels hoor. En lieve staffords stikt het ook van... Het ras zegt mij niet meer zoveel, op een uitschieter na. Ik ken krengen van minihondjes en schatten van rottweilers.

Cuddie_

Berichten: 1442
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Heerlen, Limburg

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:22

''Ook hebben we een bench waar hij in moet als hij iets heeft gedaan wat niet mag en die staat ook om de hoek.
En waar hij snachts in slaapt omdat hij alles kapot bijt.''

Zelf vind ik dit niet zo geweldig. Het is gewoon een plaats waar hij slaapt EN hij wordt er heen gestuurt als hij iets fout doet..

Maargoed, wat betreft die voernijd.. Dit kan vooral met kinderen heeeel erg gevaarlijk zijn. Je weet hoe kinderen zijn.. óh hond heeft koekje, ik wil koekje van hond..
Kinderen pakken voor 'te spelen' dingen van de hond af en gooien er eventueel mee of iets dergelijks. Als een kindje iets van de hond afpakt en de hond valt aan....... ( vul maar in )