Babe gaat aan de Aloe Vera

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Babe gaat aan de Aloe Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 23:01

Onze witte Bull-Terrier heeft al jaren last van huiduitslag.
De ene keer weer wat erger dan de andere keer.
Volgens de DA ist het contact allergie. Ze heeft het namelijk onder haar oksels en buik.
We hebben al meerdere keren gedacht dat het parasieten of vlooien waren. Maar we hebben de laatste paar maanden haar echt goed bijgehouden met verschillende goede middelen van de DA. Nu ben ik met een kuur bezig van Advocate. Dat is ook tegen wormen en Demodex.

De DA zegt echter dat als het echt Demodex was, dat ze over haar hele lichaam kale plekken zou hebben en niet alleen onder haar oksels.

We hebben uiteraard ook gedacht aan voedselallergie. Het ging beter op diepvriesvoer van Smuldier, blikvoer en vers vlees. De allergie werd minder....en opeens was het krabben weer terug.
Ik ga nu nog een laatste ding proberen ....en dat is Aloe Vera. Als dat niet helpt, dan laat ik een allergie test doen.

Op dit moment is Babe dus helemaal kaal onder 1 oksel, een rondje van ca. 20-25cm diameter. Ik heb me Aloe vera Gel drank besteld om door het voer te doen, First om de plek mee te ontsmetten en Propolis creme om op de kale plek te smeren. Een kennis van me verkoopt deze spullen. Ze had nog 1 liter gel drank staan, dus daar ben ik vandaag mee begonnen. Ik ben ECHT benieuwd of het helpt.

De Gel drank zou de klachten moeten verlichten. Het heeft een verzachtend effect, wat "in positieve zin kan bijdragen tot de gevoeligheid van uitwendige irritaties bij het dier".

Over de Propolis word geschreven: Propolis is een natuurlijk middel dat door bijen gebruikt wordt om de bijenkorf gezond te houden. Door Aloë te combineren met bijenpropolis, hebben we een eerste klas product gecreërd dat niet alleen irritaties en infecties kalmeert, maar dat tevens vocht herstelt.

Nu duimen dat het helpt.

Afbeelding

Anoniem

Re: Babe gaat aan de Aloe Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 23:04

Goh dat is vervelend zeg! Hopen dat het helpt, is toch sneu en vooral omdat ze niet kunnen praten, voel je je zo machteloos he Scheve mond

Geef je ook al schapenvet? Dat gaat de jeuk ook tegen en ze vinden het nog lekker ook!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 23:06

Schapevet ook al geprobeerd, hielp helaas niet.

Ook Lam en rijst voeding van diverse merken: hielp niet.
Ik heb ook het vermoeden dat het erger word als ik haar weer eens brokken geef, alsof ze niet tegen de kunstmatige conserveringsmiddelen of zo kan.

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 23:09

He wat rot voor je..

Aan de ene kant snap ik niet waarom je niet meteen een test heb laten doen aan de andere kant wel!?:o

Ik kan je helaas niet helpen.. heb geen hond.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 23:18

Only_Kiekie schreef:
He wat rot voor je..

Aan de ene kant snap ik niet waarom je niet meteen een test heb laten doen aan de andere kant wel!?:o

Ik kan je helaas niet helpen.. heb geen hond.

Ik denk dat ik eerst eens moet gaan rond "shoppen" om te kijken wat zo'n onderzoek kost, want mijn DA denkt geloof ik dat ik een geldboom in de tuin heb staan Tong uitsteken . Ik ren me zowieso een ongeluk naar de DA. Dan zijn het weer de oren, dan de huiduitslag, dan is ze gestoken door iets en zit haar hele lijf onder gigantische bulten/brobbels (dat was een hele duidelijke allergische aanval). Het is toevallig dat de DA de laatste keer pas voorstelde om zo'n test te laten uitvoeren. Natuurlijk pas nadat ik eerst nog eens ander (duur) voer had geprobeerd. Speciaal voer van Science Hill Veterinairy of zoiets, wat alleen bij de DA verkrijgbaar is. NOU toen begon ze zich pas echt goed te krabben.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 19:44

Deze foto net gemaakt van Babe haar kale plek bij haar oksel. Ze glimt een beetje omdat ik haar net met Uierzalf heb ingesmeerd. Ik heb helaas nog niet alles ontvangen. Dinsdag krijg ik de Aloe Vera smeerseltjes. Ik ben echt benieuwd of dit nou het wondermiddel is wat Babe kan helpen.

Afbeelding

Isabonny

Re: Babe gaat aan de Aloe Vera/ toch maar ermee stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 19:01

Na nu toch al weer 3 maanden met de Aloe Vera bezig te zijn, moet ik helaas melden dat dit voor Babe niet het wondermiddel is.

Haar haren onder haar oksel zijn wel weer bijgegroeid, maar nu ziet haar hals net zo rood uit als de eerste foto die ik van haar oksels had gemaakt.

Het is dus een probleem wat blijft terugkomen. De Aloe Vara helpt wel om de boel te verzachten en de haren weer aan te laten groeien, maar het geneest de oorzaak niet: alleen het gevolg.

Ik heb de afgelopen maanden dus bijna niks anders gedaan dan smeren smeren smeren. Ik word er moe van. Soms sla ik dus een week over en dan begint het gekrab weer opnieuw.

We hebben woensdag dus toch maar een allergietest bij de DA laten doen. Bloed afgenomen en de uitslag was: ATOPIE (=inhaleringsallergie). Dit kun je weer uitsplitsen in indoor en outdoor en Babe zou dus last hebben van de indoor Atopie. Dit zou dus kunnen betekenen dat ze allergisch is voor huisstofmijt e.d. Maar voor welke stofjes ze nu precies allemaal allergisch is dat weten ze nog niet. Als het goed is krijgen we morgen uitsluitsel daarover van het laboratorium. Dan kunnen ze gaan bepalen waar Babe de komende 7 maanden mee moet worden ingespoten om de allergie te kunnen bestrijden.
Kost een paar centen; laten we hopen dat het vruchten afwerpt

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:35

jeetje wat een gedoe heh met die allergie!!

Ik heb zelf een franse bull die er erge last van heeft.. die is bijna helemaal kaal geweest en blijft ook kale plekken houden Bloos .. is begonnen met ook de oksels en de buik wat helemaal open lag Verdrietig

Ook allergie testen gedaan en ook idd op atopie uitgekomen... ik heb ook dat inspuiten gedaan maar werd zo erg...dat ik daar mee gestopt ben hij lag tot bloedens toe open Verdrietig ... heb ook speciaal voer nu .. en ook op rijst met paarden vlees gehad dat moest van de da... maar die kreeg hij toen weer die kale plekken van....

pff zo ellendig voor die beesten! Ik ga wel dat middeltje proberen wat jij heb gebruikt Bloos

mijn da weet niet meer wat hij eraan moet doen.. dus heeft ie nu prednison.. ook troep maar werkt nu wel eventjes... ik ben ook in amsterdam geweest 4 verschillende da... en ook homeopatisch maar niks helpt helaas ....

heel veel succes met je beestje!!! Hopen dat het toch over gaat !

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 10:05

@Vera: Is jouw hond al lang aan de Pretnizon? Of heb je ook pas kort geleden de allergietest laten doen?
Tja, deze DA zei ook, dat als de spuitjes niet hielpen, dat dan Pretnizon de enige andere oplossing is. Maar dat hopen ze natuurlijk niet. Pretnizon geven ze normaal gesproken alleen als de honden al wat ouder zijn of als het een ras is waar de levensverwachting op ca. 8 jaar ligt.
Maar ja, als dit niet gaat werken, dan moet ze dus wel aan de Pretnizon.
Ik wil haar van de jeuk afhebben. Ik kan haar ook niet op 5-jarige leeftijd een spuitje laten geven en haar laten inslapen. Ik weet wel: jeuk is niet leuk, maar ze is voor de rest een heel levendige hond.
Onze paardrij instructrice heeft wel eens een hond laten inslapen. Die beet zijn hele poten kapot. Ook flink mee gedokterd. Maar daar hielp ook niks. Ik zou dat echter niet zo maar kunnen. Niet zolang het dier nog zo levendig is.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 11:37

nee idd wat je zegt die van mij is ook nogsteeds wel vrolijk en blij gelukkig... als dat niet zo geweest was mag tie van mij wel een spuitje krijgen Bloos want jeuk is het ergste wat er is Verdrietig

die van mij is nu 4 jaar dus ook te jong voor prednison eigenlijk want daar gaat je lichaam ook kapot van Bloos....

ik heb de allergie test denk ik ... 1,5 jaar terug gedaan.. maar kwam ook huisstofmijt allergie uit en atopie... maar niks helpt joh zo frustrerend... behalve de prednison dan.. Bloos hij is er ook erg dik van geworden .. hij zit op 1 pilletje per dag en zou er inprecipe 3 max mogen... dus dit is nog wel te doen is niet zo heel schadelijk nog Bloos

Maar die vacht ziet er niet uit... toch elke keer blijft er een stukje haar uitvallen... zal wel eens een foto tje maken ofzo...

Het ergste vind ik nog.. ze zetten mensen op de maan maar een hondje met allergie kunnen ze niet helpen Verdrietig

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 11:25

Tja, dat dik worden is idd ook een nadeel, maar dat werd ook gezgd van een sterilisatie dat ze daar dikker van zou worden. Ik heb hier niks van gemerkt. Ze is met haar 27 kg mooi op gewicht.

Ik vind het wel jammer dat we inmiddels zo veel geprobeerd hebben en dat niks heeft mogen helpen. We zijn zelfs met de behendigheidscursus gestopt, omdat we dachten dat het aan het nieuwe zand in de rijbak (cursus wordt op een manege gegeven) lag. Elke keer dat we namelijk op vakantie waren en de hond een paar weken niet naar de cursus ging (met name in de zomervakantie) en ze dan bij mijn schoonzus ging logeren, groeiden de haren weer aan.
Nu zegt de DA dat dat komt omdat ze dan in een andere omgeving was met veel afleiding (ook andere honden) en dan zou ze de tijd niet hebben om erg veel aan de jeuk te denken. Hierdoor zou het tijdelijk dus beter gaan. Op het moment dat ze dan weer thuis was dan ging het even goed, maar dan begon ze weer met krabben.

Maar goed, maar eens kijken wat het geeft met deze kuur. We hebben nog geen definitief antwoord op de vraag waar ze nou precies voor allergisch is.