De ene keer weer wat erger dan de andere keer.
Volgens de DA ist het contact allergie. Ze heeft het namelijk onder haar oksels en buik.
We hebben al meerdere keren gedacht dat het parasieten of vlooien waren. Maar we hebben de laatste paar maanden haar echt goed bijgehouden met verschillende goede middelen van de DA. Nu ben ik met een kuur bezig van Advocate. Dat is ook tegen wormen en Demodex.
De DA zegt echter dat als het echt Demodex was, dat ze over haar hele lichaam kale plekken zou hebben en niet alleen onder haar oksels.
We hebben uiteraard ook gedacht aan voedselallergie. Het ging beter op diepvriesvoer van Smuldier, blikvoer en vers vlees. De allergie werd minder....en opeens was het krabben weer terug.
Ik ga nu nog een laatste ding proberen ....en dat is Aloe Vera. Als dat niet helpt, dan laat ik een allergie test doen.
Op dit moment is Babe dus helemaal kaal onder 1 oksel, een rondje van ca. 20-25cm diameter. Ik heb me Aloe vera Gel drank besteld om door het voer te doen, First om de plek mee te ontsmetten en Propolis creme om op de kale plek te smeren. Een kennis van me verkoopt deze spullen. Ze had nog 1 liter gel drank staan, dus daar ben ik vandaag mee begonnen. Ik ben ECHT benieuwd of het helpt.
De Gel drank zou de klachten moeten verlichten. Het heeft een verzachtend effect, wat "in positieve zin kan bijdragen tot de gevoeligheid van uitwendige irritaties bij het dier".
Over de Propolis word geschreven: Propolis is een natuurlijk middel dat door bijen gebruikt wordt om de bijenkorf gezond te houden. Door Aloë te combineren met bijenpropolis, hebben we een eerste klas product gecreërd dat niet alleen irritaties en infecties kalmeert, maar dat tevens vocht herstelt.
Nu duimen dat het helpt.