Mijn oude caafje heeft botkanker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Mijn oude caafje heeft botkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 11:05

Hoi,


Omdat Chippie mijn 6,5 jaar oude beer sleepte met een pootje ben ik gister naar de dierenarts geweest. Ze heeft zijn gewrichten nagekeken en voelde een verdikking op het bot en zei dat het boktkanker was. Ik had van te voren allerlei dingen proberen te zoeken wat het kon zijn..dacht aan de Satijn ziekte, maar dat kan niet want hij kan nog wel bewegen en krabben met zn pootje.. Maar doordat er een verdikking zit kan hij zijn pootje niet meer buigen. Gelukkig heeft hij geen pijn vertelde de DA. Ik was al voorbereid dat ik misschien alleen naar huis zou gaan, maar dat is nog niet nodig..hij is nog heel vrolijk en eet en drinkt nog. Ik hoop dat het nog lang gaat. Ik vind hem opeens zo zielig, hij snapt er natuurlijk niks van dat zijn pootjes het opeens niet meer doen. Ook is krabben nu een echte klus, vertroetel hem nu nog meer dan ik al deed Want ik wil mn oude dibbes echt niet missen!! Gek hoe erg je je aan een beestje kunt hechten!

Afbeelding

Gr Kathelijn

Lennek

Berichten: 1261
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mijn oude caafje heeft botkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:24

Wat erg voor hem...
Gelukkeg kan je nu nog van hem genieten..
Heb je hem al ze'n hele leven?

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: Mijn oude caafje heeft botkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 22:40

Ja Lachen toen hij 10 weken was haha hij heeft al mn verhuizingen meegemaakt..tis echt een sterke dibbes

loveyoutoo

Berichten: 1053
Geregistreerd: 20-01-07
Woonplaats: Meppel

Re: Mijn oude caafje heeft botkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:08

Wat erg, ik hoop dat hij nog heel lang bij je mag blijven Ach gut

Maar mag ik vragen waarom je dacht dat hij satijnziekte had? Alleen satijncavia's kunnen deze ziekte krijgen en zo van de foto te zien is die van jou geen satijntje Lachen. Daarbij komt nog dat de satijnziekte (ook wel OD genoemd) meestal begint op een leeftijd van zo'n 1, 1,5 jaar oud.

Roverrr
Berichten: 701
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Maarn

Re: Mijn oude caafje heeft botkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:11

Tja 't is raar heveel je je aan zo'n beestje kan hechten
(ik heb dr ook 3, zou niet zonder ze kunnen!)
Ik hoop voor je dat die nog jaren (:P) meegaat zonder pijn Haha!

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Re: Mijn oude caafje heeft botkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:14

Nog nooit van gehoord dat een cavia dat kon krijgen. Maar hij is al aardig op leeftijd zeg! Fijn dat ie iig geen pijn heeft, hopen op een lang leven dan maar!

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: Mijn oude caafje heeft botkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 09:48

Citaat:
maar mag ik vragen waarom je dacht dat hij satijnziekte had? Alleen satijncavia's kunnen deze ziekte krijgen en zo van de foto te zien is die van jou geen satijntje Lachen. Daarbij komt nog dat de satijnziekte (ook wel OD genoemd) meestal begint op een leeftijd van zo'n 1, 1,5 jaar oud.


Ik dacht dat elk ras dat kon krijgen maar het vaker voor kwam bij de Satijn cavia Bloos