sterilisatie hond... kosten? ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Re: sterilisatie hond... kosten? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:04

Ik heb 2 teefjes en 1 reutje, en alleen het reutje hebben we laten castreren zodat we geen nestjes zouden krijgen.
Maar waarom zou het eventueel nodig zijn mijn teefjes te laten castreren dan?

Girlgamer
Berichten: 4971
Geregistreerd: 12-01-06

Re: sterilisatie hond... kosten? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:47

Ze waarschuwen altijd voor melkkliertumoren en baarmoederontstekingen. Vooral als ze wat ouder worden en niet gedekt worden.

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: sterilisatie hond... kosten? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:46

wij hebben onze beide labrador teefjes laten castreren..

de een toen de baarmoeder al enigszins ontwikkeld was ( maar nog steeds voor de eerste loopsheid), de ander al ontzettend snel, waardoor er echt maar heel weinig verwijderd hoefde te worden..

bij onze eerste hond ( nu 4 jaar) zijn er ontzettend veel complicaties geweest..
de snee van die operatie was ook vrij groot ( van de andere hond was de snee/litteken ongeveer de helft!). en blijkbaar hadden ze inwendig niet goed gehecht want er kwamen vocht bulten onder de huid..die gingen maar niet weg.
uiteindelijk hebben ze de wond geloof ik 2 keer opnieuw open moeten maken en weer moeten hechten..
en waren wij weken verder, veel geld kwijt, en hadden we een hond die toen al doodsbang was voor de DA.

bij de 2e hond hebben we een andere dierenarts gekozen..
dit is allemaal super verlopen, hond heeft er amper last van gehad en is snel hersteld.

ik zou alleen niet meer weten hoeveel t ons gekost heeft..geloof ook rond de 300/400 euro per hond

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: sterilisatie hond... kosten? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:53

joozz schreef:
Heb niet alle reacties gelezen Bloos dus weet niet of je wat aan mijn reactie hebt...

Heb vorig jaar mijn hondje na haar eerste loopsheid laten steriliseren, als je het na de eerste loopsheid doet (is zoveel dagen erna, sorry weet niet meer precies het aantal dagen....) heb je ook minder kans op melkkliertumoren enz.

De prijzen bleken bij mij in de buurt nogal te verschillen, uiteindelijk was ik 160 euro kwijt.

Mijn hond was snel weer de oude en de wond genas goed. Heb het vooral gedaan omdat mijn hond nogal een struiner is, en er lopen wel een aantal reuen bij ons in de buurt....


als je het voor de eerste loopsheid doet is de boel daar nog minder ontwikkeld en heb je een nog veel kleinere ingreep Lachen

mariettek

Berichten: 1687
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: sterilisatie hond... kosten? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:59

Mijn kleine hondje (dwergkees) is korte tijd geleden ook gecastreerd/gesteriliseerd. Ze was 6 maanden en nog niet loops geweest. Dat wordt tegenwoordig aangeraden om de kans op kanker te verminderen.
Het kostte mij 260 euro (inclusief extra behandeling om de hechtingen te verwijderen). Nu weegt ze maar 1,3 kilo, en is de DA daarom extra lang met haar bezig geweest.

Ze was erg zielig de eerste dagen na de operatie, maar nu ben ik wel blij dat ik heb het gedaan. Zo krijg ik bijvoorbeeld nooit verveldende reutjes achter haar aan, en ik ben fel tegen het zinloos fokken van hondjes. Dus dubbel voordeel.

Girlgamer
Berichten: 4971
Geregistreerd: 12-01-06

Re: sterilisatie hond... kosten? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:45

Nou, Pasha is gisteren dus geholpen. Is allemaal goed gegaan.

Kostenoverzicht:

Sterillisatie hond (< 30kg): 260,50
Hondenkraag: 7,52
Toeslag dracht / uitgebr. operat: 58,24
Cyklocapron injectie: 10,25
BTW hoog: 63,94

Totale kosten: 400,45!

Ze was gisteren nog niet echt helder. Vandaag gaat het een stuk beter. We zijn net nog even op controle geweest en alles was in orde. Ze heeft nog voor 3 dagen pijnstillers/ontstekingsremmers (zat bij de kosten inbegrepen). Ook heeft ze net wat gegeten en ze begint weer echt Pasha te worden gelukkig!

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: sterilisatie hond... kosten? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 00:07

als ik eerlijk mag zijn vindt ik het een hoop geld!! Ik betaalde 200 euro incl alles en ook de pijnstilling voor de dagen erna. Maar natuurlijk lekker dat alles goed gegaan is en dat is natuurlijk het belangrijkste!!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: sterilisatie hond... kosten? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:22

Die kraag is ook wel erg sneu, als het zo'n plastic ding is. Veel beter werkt het om een oud t-shirt aan te trekken bij de hond, als een soort luierbroekje.
Of zo'n brede dikke halsband om te doen, waardoor ze hun hoofd niet zo ver kunnen draaien. Dat is een stuk prettiger voor de hond Knipoog

Wat een hoop geld trouwens!

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: sterilisatie hond... kosten? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:33

De kosten komen ongeveer overeen met die ik betaald heb. Ik heb een hondje van 8 kilo.

De eerste paar uur na haar operatie vond ik dramatisch! Ik kon zo goed aan haar merken dat ze niet lekker in haar vel zat en pijn had dat ik even een potje heb zitten janken omdat ik het haar niet uit kon leggen.. Huilen

Ze herstelde wel verbazend snel en is qua karakter en gedrag niet veranderd. Helaas is het wel lastig haar op gewicht te houden.

Een lampenkap heeft ze nooit omgehad. Onze DA spuit er van dat zilverspray op en ze had zo'n rolladegaasje om haar buik/rug. Ze heeft er nooit aan geknaagt of geslikt oid.

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: sterilisatie hond... kosten? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:43

wij hebben t ook geprobeerd met een tshirt..
de ene hond (eerste) ging net zolang door totdat dat shirt af was ( die kan er sowieso niet tegen)..dus die moest wel zo'n kap..

2e hond ging wel redelijk..maar die is altijd al zo mak als een lammetje

Girlgamer
Berichten: 4971
Geregistreerd: 12-01-06

Re: sterilisatie hond... kosten? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:05

Vandaag moest ik een antibiotica kuurtje komen halen. Pasha had last van groene afscheiding, dat dus het gevolg is van de bevruchtte eicellen. Niet erg, maar voor de zekerheid een kuurtje. Dus het totaal staat nu op:
408,95 Verdrietig.
Ze is vandaag weer lekker vrolijk en wil meer dan dat ze mag. Ze mag vanaf de operatie 10 dagen lang niet: spelen, rennen, trap lopen enz en moet aan de riem uitgelaten worden. Daar snapt ze echt niets van, want ze loopt bijna altijd los Bloos. Maar ze begint het te leren. Als ik haar loslaat gaat ze rennen, dus vandaar. Nog een paar daagjes doorbijten en dan moet het al een heel eind genezen zijn. Nu maar hopen dat ze niet te makkelijk dik wordt.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: sterilisatie hond... kosten? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 22:14

Ik geef ze eigenlijk nooit een kap oid mee. Doe de hechtingen in de huid dus ze kunnen in principe niks los trekken en mogen er dus ook aan likken als ze willen. Vrijwel nooit problemen, en anders raad ik ook een t-shirt oid aan. Van een kap worden ze vaak knettergek.