[Mededeling] Aangescherpt beleid BeestenBoel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

[Mededeling] Aangescherpt beleid BeestenBoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 22:31

In september 2004 is Beestenboel opgericht om (toen nog) Algemeen te ontlasten. De bedoeling van Beestenboel als forum was een verzamelplek voor topics over andere dieren dan paarden, een hoekje waar men gezellig over het wel en wee van hun huisdieren kon babbelen.

Beestenboel is inmiddels een stuk drukker geworden, net als de rest van Bokt.

Het valt ons als moderatorteam steeds vaker op dat bepaalde onderwerpen steeds vaker tot dezelfde discussie uitlopen. Topics van mensen die vertellen dat ze een nestje hebben of dat hun hond/kat aan het bevallen is, lopen steevast uit op discussies over broodfokkers en overvolle asielen. Heeft iemand een vraag over een al dan niet gevaarlijk hondenras, dan schiet een topic heel snel de RAD (Regeling Agressieve Dieren)-hoek in. Heeft iemand een muisje gevonden en vraagt hij advies, dan wordt het topic een uiteenzetting van allerlei mogelijke manieren om een muis/goudvis/etc. naar de andere kant te helpen. En ga zo maar door...

Dit komt de sfeer op Beestenboel niet ten goede. De drempel om nog een topic te openen wordt hierdoor steeds groter en dat kan niet de bedoeling zijn.

Wij hebben als modteam dan ook besloten dat wij strenger op dergelijke offtopic reacties gaan modden. Dit betekent dat een offtopic discussie zal kunnen leiden tot een sturende pb en verwijdering van het geplaatste bericht; wordt aan de sturende pb geen gehoor gegeven dan kan er een Officiële Waarschuwing (OW) volgen. De discussie rondom de RAD is inmiddels gecentraliseerd in één topic. Als men er behoefte aan heeft om een topic te openen over bijvoorbeeld broodfokkers en overvolle asielen, dan kan dat eveneens in een (nieuw) centraal topic. Dergelijke discussies worden vanaf heden niet meer getolereerd in topics waarin iemand over zijn of haar nestje verteld. We willen iedereen dan ook verzoeken om hier actief op te temmen.

Wij rekenen op jullie begrip en medewerking, zodat we Beestenboel toegankelijk kunnen houden voor iedereen! Lachen

ellepel

Re: [Mededeling] Aangescherpt beleid BeestenBoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 06:25

goed zo Haha!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:51

eindelijk Knipoog Vind dit een hele goede zet van bokt Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:02

Wel spijtig vind ik, want het is nu eenmaal de waarheid of wel of niet graag gehoord word. Dat het op een normale manier moet gebeuren ben ik met je eens.
Maar dat het niet mag gezegd worden niet, want zo ontstaan wel de problemen

jammer

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 08:35

Iedere discussie wordt zo wel monddood gemaakt. En mensen die iets met de dieren op hebben zullen lijdzaam toe moeten zien hoe er gesold en mishandeld wordt zonder daar commentaar op te mogen geven. Inderdaad heel jammer.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:55

ik probeer altijd te onderbouwen waarom ik ergens commentaar op heb, dat men het niet graag wil horen? of vinden "daar heb je dit gezeur weer" dat boeit me eigenlijk niet zo. ik vind dit beleid juist weer erg typisch, oeh en ah en verder kop houden. nee, niet mijn beleid, jammer bokt. Nors opkijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:03

katiavl schreef:
Wel spijtig vind ik, want het is nu eenmaal de waarheid of wel of niet graag gehoord word. Dat het op een normale manier moet gebeuren ben ik met je eens.
Maar dat het niet mag gezegd worden niet, want zo ontstaan wel de problemen

jammer

Ik kan niet anders dan em hier helemaal bij aansluiten.

En ik ga me dan ook ten zeerste afvragen of ik nog wel zin heb om hier te komen. Terwijl BB toch het forum is waar ik het meeste kom..

Wanneer ik dagelijks middenin de ellende van pretnestjes sta, en hier dan alleen vrolijk mag reageren? Sorry, dat kan ik niet.

Ik vind het dan ook een ondoordachte regel. Heel, heel erg jammer (en nog het meeste voor de dieren zelf) dat dit forum op deze manier kapot wordt gemaakt.

De herplaatsingssticky vind ik dan trouwens ook behoorlijk tegenstrijdig en misplaatst.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:35

Ik ben het met Wuis eens.
Ik vraag me af of deze regel misschien is ingesteld omdat er een moderator centraal staat in 1 van de discussies Rolleyes

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:44

Dus we moeten oogkleppen op als we in dergelijke topics gaan kijken? Helaas loopt niet iedereen met zijn ogen open de wereld door, of kijkt over de rand van zijn bord, en dan mag er in mijn ogen wel degelijk even verwezen worden naar de keerzijde van de medaille.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:21

loveyoutoo schreef:
Ik vraag me af of deze regel misschien is ingesteld omdat er een moderator centraal staat in 1 van de discussies Rolleyes

Je bent niet de enigste die dit wel heel toevallig vond.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:35

Tja, ik zie wat jullie bedoelen.

*Gaat ook op handen zitten*

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:58

slimmerik schreef:
Tja, ik zie wat jullie bedoelen.

*Gaat ook op handen zitten*

Maar dan is het wat moet je doen? Al die commentaar is van mensen die met hun handen in de haren zitten omdat ze het probleem kennen. En enigste dat bokt toelaat, is mooi en oooh leuk.
Stel je voor dat de ts van zo een topic geschokt zou worden, van mij mogen die mensen een dagje gratis asiel lopen, of erger nog de straatkatten opvang, want daar zitten er momenteel liefst 139 katten

En allemaal van nestjes waar je op bokt een un of ow voor krijgt als je wat zou zeggen Scheve mond

De meeste erfelijke gedragsproblemen komen ook door ongecontroleerde fok *aplauss voor bokt* stel je voor dat de mensen die verkeerd zijn, commentaar zouden krijgen Doei, doei
En zelfs dat heeft nog met de rad te maken.

Lekker meewerken met de problematiek Scheve mond voor mij is deze regel een dieptepunt.......en dat voor een dierenforum

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:05

katiavl schreef:
slimmerik schreef:

Lekker meewerken met de problematiek Scheve mond voor mij is deze regel een dieptepunt.......en dat voor een dierenforum

Precies hetzelfde had ik dus ook al getypt (met nog veel meer tekst, maar uiteindelijk maar weer weggehaald, maar zo kon ik de frustratie even van me af typen).

Een dieptepunt is het zeker weten. En ik denk dat je met zulke regels de grootste dierenliefhebbers tegen je in het harnas jaagt. Of sterker nog, van het forum wegjaagt.

Ik begrijp hier werkelijk niets van. En het valt mij dan ook zeer tegen van de moderators die dit besloten hebben. Ik kan eigenlijk bijna niet begrijpen dat dit besluit is genomen door de moderators van BB. Ik vind het meer een beslissing van kantoormensen die ineens ingrijpen vanaf de zijlijn, zonder zelf bij het onderwerp betrokken te zijn.

Trouwens, misschien is dat wel een heel goed idee: Een dagje 'uit' met bokkers, onder 'begeleiding' van mensen die werken in asiel/ opvang o.i.d. of daar in ieder geval erg mee bezig zijn. Om de mensen de ogen eens te openen. Al weet ik natuurlijk niet of dit haalbaar is en de mensen die interesse zouden hebben om mee te gaan, zouden waarschijnlijk toch al hetzelfde standpunt als 'ons' hebben...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:13

Het bokt team mag de waarheid aanhoren, elke keer ik het topic zie zit ik op het puntje van men stoel. Zwijgen ga ik daar niet voor. Geef meer om de dieren, dan op de mensen die een topic openen die het probleem in kaart brengen.

Maak uw kat onvruchtbaar

Katten zijn enorm vruchtbaar. Als er niet zou worden ingegrepen, waren er binnen een paar jaar meer katten dan mensen in Nederland. Dat zou voor de mensen noch voor de katten een goede zaak zijn.

Per jaar worden er circa 45.000 katten bij asielen aangeboden. Het is dan ook een constante strijd deze dieren weer te plaatsen. Om het kattenoverschot zo veel mogelijk te beperken is het onvruchtbaar maken de enige oplossing. Want hoewel de Dierenbescherming tegen ingrepen bij dieren is, vindt zij dat het aantal katten in Nederland niet ongebreideld kan groeien. Vooral omdat veel 'ongewenste' katten in het wild verdwijnen en deze dieren voor veel overlast zorgen. Met alle gevolgen van dien.

Besef dan nog eens het effect op ons inheems eco systeem, katten kan je niet kwalijk nemen, het is hun natuurlijk gedrag.
De mensen die een topic openen wel, de mensen die de gevolgen mogen voelen ga je nota bena dan nog eens afstraffen omdat ze zeggen waarop het staat.....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:16

Als je nu "jonge bokkers" (netjes hè?) erop wijst dat ze b.v. van de opbrengst van de kittens hun poes kunnen laten steriliseren...mag dat dus niet. Is toch een stukje opvoeding en je redt er hoop ongewenste kittens mee in de toekomst.

Mág dus niet. Of je legt uit dat ze met een bepaalde hond niet mogen gaan fokken omdat de pups waarschijnlijk direct afgemaakt moeten worden omdat ze onder de RAD vallen....mag niet.

Té gek voor woorden. Boos!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:17

loveyoutoo schreef:

nee natuurlijk is dat geen toeval Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:18

En zulke "jonge bokkers" verwijzen naar centrale topics van de RAD of eventueel "het domme Kittens topic" heeft geen zin. Daar hebben die "jonge bokkers" helemaal geen zin in. Bloos

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:25

slimmerik schreef:
Als je nu "jonge bokkers" (netjes hè?) erop wijst dat ze b.v. van de opbrengst van de kittens hun poes kunnen laten steriliseren...mag dat dus niet. Is toch een stukje opvoeding en je redt er hoop ongewenste kittens mee in de toekomst.

Mág dus niet. Of je legt uit dat ze met een bepaalde hond niet mogen gaan fokken omdat de pups waarschijnlijk direct afgemaakt moeten worden omdat ze onder de RAD vallen....mag niet.

Té gek voor woorden. Boos!

Inderdaad, maar het gaat zelfs nog verder lichamelijke problemen, gedragsproblemen, tot pathologische agressie.
Veel mensen beseffen nog altijd niet, dat de vuilbakkenhond veel bijtincidenten veroorzaakt.

Maar ogen, dicht mondje toe

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:26

Ik zal even proberen het iets te verduidelijken.

Waar het om gaat, is dat op het ogenblik bijna niemand meer een topic over zijn of haar nestje kan openen, zonder dat daar een felle discussie over ontstaat, of de TS tot op de grond wordt afgefikt, ondanks vaak de goede bedoelingen. Dát is niet nodig.

Wat wél kan, is iemand op een normale manier wijzen op de gevaren of risico's, of -indien het nest al in aantocht is- zo goed mogelijke adviezen geven. Niet iedereen gaat nu eenmaal op dezelfde manier met dieren om en niet iedereen is zich bewust van dingen, waar anderen wél van op de hoogte zijn. Hele volksstammen houden goudvissen in (ronde) kommen, honderden mensen lopen nog jaarlijks met zakkenvol kittens naar de slootkant om ze te verzuipen en hoeveel (niet voor de fok bedoelde) teefjes niet besprongen worden door de buurhond met ongewenste nestjes tot gevolg....

Hier is helaas niet tegen te vechten door hier op bokt mensen waarvan de poes is ontsnapt en zwanger thuisgekomen volledig de grond in te trappen. Of iemand die per ongeluk mannetje en vrouwtje konijn/caaf/rat bij elkaar heeft gehad.
Het enige dat we hier op bokt kunnen doen, is advies geven en proberen de schade zoveel mogelijk te beperken. Iemand de grond in trappen heeft alleen maar tot gevolg dat er geen topics meer gestart worden. Maar daar gaat het probleem niet van weg, je ziet het alleen op bokt niet meer! Wanneer iemand niet ontvankelijk is voor adviezen, heeft het geen nut om nóg harder er tegenin te gaan. Poes wordt waarschijnlijk toch niet geholpen en de kittens volgend jaar gewoon weer verdronken. De 'jonge bokkers' waarover hierboven wordt gesproken, hebben vaak geen invloed op hoe hun ouders met de dieren omgaan. Ik zeg niet nooit, maar vaak niet.

Dat er hier dus niks meer gezegd zou mogen worden, wil ik hierbij toch écht ontkrachten. Maar de de felle discussies die er keer op keer uit voortkomen, voegen niks toe en de TS is dan vaak allang uit het topic vertrokken, omdat hij of zij toch alleen maar wordt afgebrand. En dan schiet je je doel voorbij en is er -behalve een hoop herrie- niks bereikt.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:44

ik probeer al tijden geen enorme discussie te ontlokken ( en ja een algemeen topic erover is ook al een keer geopent) ik probeer steeds weer te onderbouwen waarom ik iets zeg en ja, dat er soms ook dingen gezegd worden ( ook door mij dus) die minder subtiel zijn, dat weet ik. maar wat ik nu merk , is dat bokt veelal de mensen aanpakt die iets kritisch schijven , of die monddood gemaakt worden, dat die maar een centraal topic moeten openen. het zou bokt sieren, als ze zelf wel eem standpunt in zouden nemen, geen oeh en ah over kruising katten en honden nestjes, laat de mensen die kritisch zijn, zonder grof of naar te worden vertellen wat ze willen zeggen.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:46

oh en daarbij wil ik nog toevoegen, dat in het topic van het modje, het al even stil was,. en toch komt er nog een mod opmerking, dat werkt bij mij iig en op lachspieren en op irritatie spieren

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:50

baroen schreef:
... laat de mensen die kritisch zijn, zonder grof of naar te worden vertellen wat ze willen zeggen.

My point exactly Lachen Ik weet ook dat dit topic dat ook tot doel heeft. Zeg wat je wilt zeggen, laat anderen profiteren van jouw kennis. Het enige dat je kunt doen, is het aanbieden. Of het aangenomen wórdt, is aan de TS. Soms lukt het en is er weer een dier geholpen, een ander is er minder vatbaar voor. Mensen zijn allemaal verschillend.

*gaat nu écht naar bed* Knipoog

edit: welke opmerking bedoel je precies, baroen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:51

Dus je mag het zeggen, maar gewoon vriendelijk.
Ok is wel heel wat anders dan dit laat vermoeden Lachen

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:52

Elles schreef:
baroen schreef:
... laat de mensen die kritisch zijn, zonder grof of naar te worden vertellen wat ze willen zeggen.

My point exactly Lachen Ik weet ook dat dit topic dat ook tot doel heeft. Zeg wat je wilt zeggen, laat anderen profiteren van jouw kennis. Het enige dat je kunt doen, is het aanbieden. Of het aangenomen wórdt, is aan de TS. Soms lukt het en is er weer een dier geholpen, een ander is er minder vatbaar voor. Mensen zijn allemaal verschillend.

*gaat nu écht naar bed* Knipoog

edit: welke opmerking bedoel je precies, baroen?

bedoel je welke mod opmerking?

een modopmerking, terwijl er al bijna 24 uur niet gereargeerd was, als je ingrijpt als mod, doe je dat op het moment dat het wat hard gaat, niet als het als geweest is en eigenlijk al stil ligt, dat wekt bij mij iig wat irritatie en ook wat lachen op

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 02:01

Of in mijn geval 2 weken later Doei, doei