R.i.p Ukkie! Belangrijk dat je dit leest!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jenniferr

R.i.p Ukkie! Belangrijk dat je dit leest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 11:30

Hallo bokkers,

Ik heb dit forum geopent omdat ons hondje is overleden..
Er schijnen mensen op deze wereld te zijn die het belangrijk vinden om geld te verdienen over zieken diertjes hun rug, vanplaats dat ze wat aan het zieke hondje doen..
Me zusje wou graag een chihuahua hebben.. we waren aan het kijken op internet we vonden een leuk wat een schatje was het zeg! Wij naar die mensen toe.. we mochten het hondje gelijk mee nemen.. hij was speels.. in de auto ging die gelijk slapen..
Toen die thuis bij ons was de volgende dag was die allang niet meer zo speels als daaro.. we keken het nog een dag aan.. me zusje werd snachts huilend wakker en riep me moeder mama hij gaat dood.. me moeder naar de spoed dokter gegaan.. hij was onderkoelt en helemaal slap.. toen heeft ie 5 uur lang aan het infuus gelegen, toen ging alles weer wat beter.. Me moeder kreeg speciaal voer mee en veel druivensuiker en medicijnen tegen overgeven etc. dat ging weer een paar daagjes goed. Toen kreeg die opeens een aaval.. ze ogen gingen draaie hij kreeg allemaal trekkingen.. hij had een epileptie aanval gehad.. ze hoofie was naar achtergeklapt en dat kregen we niet meer terug.. me moeder heeft hem die dag nog laten onwormen en parvo prik laten geven. me zusje en het hondje hebben wat doorstaan met ze 2en.. me zusje leefde in onzekerheid met elke dag of die het wel zou redden. me moeder weer naar de dokter toe.. de dokter zei dat die hondjes dat wel eens vaker hadden.. lijk mij een beetje raar maar goed.. naja hij was weer opgeknapt. nu dachten we het gaat nu echt goed.. een hele week was die beter spelen als een gek zelf eten en drinken.. en lekker spelen met de grote hondjes.. hij kwispelde zelfs dit keer.. tot op dinsdag nacht. hij begon met overgeven.. en hij kreeg weer een aanval.. hij was zo moe van het vechten voor ze leven dat als die ging piepen het er gewoon zeurderig uitkwam me moeder is gelijk weer toen naar de dokter gegaan.. de dokter zou hem behandelen.. Me moeder moest die dag werken, de dierenarts zou bellen als het beter ging of niet.. toen werd me moeder gebeld om 3 uur smiddags dat ie zelf was ingeslapen door de pijn..
als je dat hoord zak je echt diep in de grond en breekt je hart in duizende stukje..
Ik ben toen gaan googlen over deze mensen.. er blijken meer als 500 gedupeerde mensen te zijn in heel nederland die zo een hondje hebben gehad.. deze hondje komen uit polen of tsjechie, daar kopen ze de hondjes voor 15 euro per stuk en halen ze hier heen.. het is allemaal insest op elkaar vandaar dat ons hondje zijn hersentjes ook niet goed waren, we kregen een boekje der bij met inentigen wat achteraf helemaal niet klopte, ze waren nooit geent etc.. de dierenarts had hem helemaal na gekeken toen die was overleden. en daar kwam dus uit dat ie aan ze lever had. en epileptie omdat ze hersentjes niet goed waren.. Dit heeft ons en het hondje heel veel verdriet geven.. dus ik wil jullie waarschuwen kijk uit wat je koopt op marktplaats. en haal je hondje liever bij een echte fokker. Dit moet echt stoppen. want dit is echt dierenleed, dit mag zo toch niet langer verder gaan?
Ik heb een filmpje gemaakt voor me zusje als herrindering aan het hondje..

Het filmpje

http://nl.youtube.com/watch?v=Sz2lGvaKCrk

Melanie_B

Re: R.i.p Ukkie! Belangrijk dat je dit leest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 11:50

Jeetje hé!
Sterkte Jen..!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 11:50

Echt een vreselijk verhaal, en ook wat vreselijk dat jij en je familie en ook het hondje dit hebben moeten doormaken.
Arm dier Ach gut
Ik hoop dat die mensen worden aangepakt want bij die mensen zit volgens mij iets heel erg los Koe
Mooi filmpjes trouwens, en ik wens jou en je familie veel sterkte x

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 11:52

Wat vervelend voor jullie, maar dit is de reden waraom rashonden alleen bij fokkers gekocht dienen te worden die zijn goedgekeurd door de rasverenigingen. Helemaal de chi's worden kapot gefokt op het moment.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 11:53

Dit is waarom ik af en toe een anti hondelhandel advertentie plaats op mp. Sterkte

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 11:54

Ach wat een sneu verhaal! Echt heel naar dat voorel het hondje, maar ook je zusje, jij en de rest van je familie dit heeft door moeten maken.

Kun je de verkoper van het hondje niet aangeven?

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 11:54

Dank je, Ik heb zelf ook een advertentie daar neer gezet maar word binnen een dag verwijderd

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 11:55

patsur schreef:
Ach wat een sneu verhaal! Echt heel naar dat voorel het hondje, maar ook je zusje, jij en de rest van je familie dit heeft door moeten maken.

Dat is het probleem we hebben dat al uitgezocht.. en pas als de verkoper een 3de hondje aanbied kan je hem aangeven.. de politie doet er niks aan..

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 11:57

Tjeetje wat een verhaal...
Heel veel sterkte!

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 11:57

wat ontzettend gemeen van die mensen, hoe kan je zo iets doen!
ook heel zielig voor je zusje..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 11:58

Mijn chi komt ook bij criminelen vandaan, kwamen we later achter. Hij heeft wel een stamboom en staat geregistreerd. Ze hebben hem wel flink mishandeld en daarmee getekend voor het leven.
Hij vertrouwd geen vreemde mensen, heeft zijn ribbetjes gebroken gehad en wat tandjes uit zijn bek geschopt. Hij heeft geluk dat we hem direct hebben meegenomen, de criminelen zijn niet lang daarna gevlucht en hebben alle honden achtergelaten om te vehongeren.

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 12:02

Jeetje wat erg. wij hebben onze uit alkmaar vandaan.. Die mensen staan al heel lang bekend der om maar dat wisten we pas achteraf. toen wij belde dat we ons geld terug wouden, wouden ze ons weer een pup geven toen zei me moeder die is zeker ook ziek? ik wil me geld terug we hoeven niet meer leed.. toen ging die dreigen kommaar met de politie.. hij weet zelf natuurlijk ook dat ze der niks aan doen.. is eigelijk belachelijk vind je niet? het is toevallig dat ik wist dat het een handellaar was want we hadden zondags een boot tocht en toen vertelde ik zo aan de vriendin van een vriend van mij dat me zusje der hondje zo ziek was en het eerste wat ze zei je hebt hem niet uit alkmaar he? haar eerste was ook overleden en toen kreeg ze ook een 2de aangeboden.. dies ook overleden.. zo kwam alles ineens boven water en gingen we zoeken zoeken zoeken.. op de site opgelicht staan ook verhalen over hun te erg gewoon deze mensen!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:02

Jenniferr schreef:
Dank je, Ik heb zelf ook een advertentie daar neer gezet maar word binnen een dag verwijderd

Dat zeggen ze van mp steeds maar hij staat er nog gewoon.
Toch is het jammer dat mensen nog steeds eerst kopen en dan pas op internet gaan zoeken.
Er staan toch overal waarschuwingen en als je dan toch een hondje koopt zonder papieren neem dan iemand mee die er echt verstand van heeft.(doe je toch ook als je voor een paard gaat kijken)
En maak even een koopcontrakt en laat die ondertekenen.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:02

Wat afschuwelijk om dit mee te maken!
Helaas gebeurd dit heel veel. Mensen onderschatten de ernst van broodfokkers, omdat het vaak ook goed gaat. Maar in jullie geval is het helaas mis gegaan.
Hopelijk komt er ooit een dag dat broodfokkers niet meer bestaan, maar om te beginnen is dit verhaal op Bokt een goed (maar afschuwelijk) begin.

Heel veel sterkte!

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 12:06

kohtje schreef:
Jenniferr schreef:

Dat zeggen ze van mp steeds maar hij staat er nog gewoon.
Toch is het jammer dat mensen nog steeds eerst kopen en dan pas op internet gaan zoeken.
Er staan toch overal waarschuwingen en als je dan toch een hondje koopt zonder papieren neem dan iemand mee die er echt verstand van heeft.(doe je toch ook als je voor een paard gaat kijken)
En maak even een koopcontrakt en laat die ondertekenen.

Ja das allemaal achteraf Lachen wij hadden ons er eerlijk gezegt niet in verdiept Lachen en we hadden papieren en boekje maar helaas waren deze ook nep Lachen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:06

jeetje wat erg!
heeel erg veel sterkte!!

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:09

jee wat erg... wat een mooi filmpje... heel erg veel sterkte!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:09

Tsja, dat had je kunnen verwachten.
Klinkt niet leuk, en het is ook afschuwelijk dat het zo moest lopen natuurlijk, maar wat verwacht je anders als je via marktplaats een hondje aanschaft, dat je ook nog eens gelijk mag meenemen?!

Bij een gerenomeerde fokker zullen ze dit nooit doen!
Eerst maak je een afspraak om het nest te komen bekijken en er eventueel een uit te zoeken, je mag nooit zo, hop gelijk het dier meenemen!

zonde, en jammer dat jullie er aan meegewerkt hebben.
Had je liever eerst verdiept in de aanschaf.

Stoom uit je oren

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:10

wat een schatje was het zeg..
echt ziek dat er mensen zijn die dit doen
sterkte hè!

Yaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:13

Jeetje wat erg zeg!!
Dat mensen zoiets kunnen doen! Boos!

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:13

Politie doet hier inderdaad niks aan, maar ik weet niet of jullie een rechtsbijstandsverzekering hebben? Moet je eens vragen aan je moeder. Ik denk dat je hiermee civiel namelijk wel een sterke zaak hebt. Zeker als er meer gedupeerden zijn. Wellicht kan er gezamenlijk een rechtszaak aangespannen worden. Er moet echt wat gedaan worden aan dit soort praktijken.

Jullie hebben er nu wat van geleerd, maar het is jammer dat er zoveel mensen zijn die nog steeds hondjes kopen bij dit soort handelaren. Zolang er mensen zijn die bij ze kopen, blijven ze bestaan. Dit is een harde les geweest helaas.

In ieder geval heel veel sterkte voor jullie.

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 12:15

BarbaLala schreef:
Tsja, dat had je kunnen verwachten.
Klinkt niet leuk, en het is ook afschuwelijk dat het zo moest lopen natuurlijk, maar wat verwacht je anders als je via marktplaats een hondje aanschaft, dat je ook nog eens gelijk mag meenemen?!

Bij een gerenomeerde fokker zullen ze dit nooit doen!
Eerst maak je een afspraak om het nest te komen bekijken en er eventueel een uit te zoeken, je mag nooit zo, hop gelijk het dier meenemen!

zonde, en jammer dat jullie er aan meegewerkt hebben.
Had je liever eerst verdiept in de aanschaf.

Stoom uit je oren

Ja zulke reactie krijg je ook Lachen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:18

Jenniferr schreef:
patsur schreef:

Dat is het probleem we hebben dat al uitgezocht.. en pas als de verkoper een 3de hondje aanbied kan je hem aangeven.. de politie doet er niks aan..

Een 3e hondje aanbied aan jullie, of in het algemeen?
Want je hebt uitgezocht dat er meerdere negatieve ervaringen zijn met die handelaar toch?

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 12:21

Nee ik hoorde van de vriendin van een vriend van mij die had het ook helemaal uitgezocht. en die vertelde nadat ze een 3de hondje aan 1 persoon hebben aangeboden kunnen ze der pas wat aan doen.. Ik heb idd gegoogle, en kwam toen hele forums tegen.. dat ze meerdere plaatsen hebben in nederland waar ze verkopen het schijnt een heel netwerk te wezen, en als je daar komt hebben ze ook 5 chihuahuas en dan lopen der puppys rond en ze zeiden ook dit zijn de ouders.. hier heb je de papieren en het entingen boekje.. dus wij wisten ook niet beter Lachen

Yaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:24

erg dat mensen je zo in de val laten trappen hé!!
En zelf verdienen ze er lekker geld aan!!