hond valt aan...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roylinde

hond valt aan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 12:14

gatver gatver gatver.
onze hond rowdy heeft de moeder van de oppas kindjes aangevallen.
nou is er bij ons bekent dat het geen makkelijke hond is, maar dit had ik niet verwacht.
hij blafte de laatste tijd vel tegen bezoekers/vreemde die binnen kwamen. Alleen de moeder van de oppaskindjes kom hier elke dag....
ze kwam gewoon binnen en liep langs rowdy, plots staat rowdy op en vliegt haar aan... dikke wond in dr vinger en moet nu gehecht worden.
ik was er helaas zelf weer ns niet bij.... werd net gebeld nl door mijn schoonmoeder (wij wonen daar en de hond dus ook)
weet nu echt even van gekkegeit niet wat ik moet doen....
we hebben al cursus gelopen, en heb zelf ook de nodige ervaring met honden, maar weet nu toch even niet wat ik moet doen...
het is wel een dominante hond, ik laat hem dan ook nooit alleen bij vreemde of kinderen. Maar tja helaas je ziet maar weer... het kan dus kennelijk wel.

ik zit te denken om toch maar naar een gedragsdeskundige te gaan, maar bij de vorige hondenschool vonden ze het niet nodig om langs te gaan... Slapen

maar oke, heeft iemand een iedee?

(sorrie moest even mijn verhaal kwijt)

Draak

Re: hond valt aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:18

Je kent je eigen hond het beste, maar als die gebeten heeft, zou ik hem niet meer vertrouwen.. De volgende x gaat die misschien wel verder..

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 12:22

tja het is niet zo dat ik hem niet vertrouw, maar ik wil wel heel graag een oplossing, voor hij wel bestempeld wordt als "zijnde vals"

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:24

ik zou de hond apart houden....dus als er mensen in en uit lopen, dan zorgen dat hond er niet bij bezoekers kan komen....

de hond heeft de afgelopen tijd, fel geblaft, blijkbaar kan zij er niet goed tegen als er vreemden op haar terrein komen, als dan het blaffen niet helpt , zal de hond een tandje verder gaan, bijten.....

om de mensen de waarschuwen dat ze niet welkom zijn...

ik weet niet wat voor hond je hebt, maar je moet een oplossing vinden, waar je hond blij mee is,..zodat die lekker in zn vel zit en niet meer gaat bijten....

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 12:28

ja inderdaad, normaal gesproken had hij er nooit moeite mee en vond hij iedereen leuk en aardig, het is pas zins 2 weken.

het gaat trouwens om een 1 1/2 jarige kruising rottweiler/rodesion richback/ labrador.
een vrij dominante hond, maar zo dra je boven hem staat is er niets aan de hand.... ik kan alles met hem ...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:30

Ik begrijp dat er ook kindjes in aanraking komen met deze hond? Dát zou ik voortaan maar voorkomen.. Je vergeeft je zelf nooit, lijkt mij..

Een gedragstherapeut lijkt mij wel degelijk een goed idee. Daarnaast ervoor zorgen dat er geen dergelijke ongelukken kunnen gebeuren..

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 12:37

nee de hond komt niet bij de kinderen...
dat omdat ik het simpelweg niet vertrouw,
zoiezo haast geen enkele hond bij een kind Lachen

ik ben nog even opzoek naar een goede gedragstherapeut... hopelijk zijn die hier ergens in de buurt... heeft iemand mischien een tip? waar er iemand zit in friesland?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:41

Ik zou wel die gedragstherapeut inschakelen. Zoek daarbij wel naar een goede gediplomeerde therapeut. En eentje die een aanpak heeft die bij je past.
Ik bedoel, hij kan bijvoorbeeld van de harde aanpak zijn, maar als jij dat niet trekt, dan werkt dat dus niet Knipoog

Wat is er in de afgelopen 2 weken gebeurd? Hmm, hij is anderhalf zie ik; dan zal ie nu wel helemaal volwassen zijn en eindelijk eens écht op zijn strepen gaan staan.
Zaak om hem uit risico-situaties te houden. Dus oppassen als er mensen binnenkomen en eigenlijk gewoon zorgen dat hij niet meer kán bijten, door hem bij het bezoek weg te houden.

Maar nogmaals, haal er een goede GT bij, eentje die langskomt en kijkt naar de hond in zijn gedrag. Én heel belangrijk, naar jouw gedrag, of het gedrag van je schoonmoeder (als jullie daar wonen, speelt haar gedrag ook een rol Knipoog ).

Succes ermee.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:44

Ik zou inderdaad ook een gedragstherapeut inschakelen. Jammer dat je zo ver weg woont, anders had ik er nog wel een geweten. Maar dan zou je helemaal over de afsluitdijk moeten en dat is ook weer zo wat. Knipoog
Inderdaad mijn vraag, wat is er gebeurd in de afgelopen weken dat de hond de laatste tijd al fel was tegen vreemden en bezoekers (het zijn ook de kleine dingen die tellen)?

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 12:45

bedankt voor alle reactie's trouwens,

tja ik denk dat dat dan inderdaad misschien het geval is wat jij zegt assie, ziezo houden hem nu zeker uit de buurt.
ik ben zelf bezig met het trainen van honden op de positieve manier, en hebben in het verleden een cusus met deze hond gelopen die op de "harde" manier trainde, dat werkte in mijn ogen inderdaad niet. ik hoop dat ik iemand kan vinden...

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:46

Op een harde manier trainen is sowieso zonde. Een hond herhaalt gedrag wat hem succes oplevert. Op een harde manier trainen betekent dus ook straffen als de hond iets fout doet, en straffen is ook succes voor een hond.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:46

1,5 jaar: zo'n lekker puberleeftijd, zeker met een dominante hond. Daar kan het aan liggen.

Maar omdat het pas 2 weken zo is: is de hond lichamelijk in orde: oren? ogen? ergens pijn? Als hij slecht hoort/ziet, kan hij geschrokken zijn, zou ook zijn felle blaffen van de laatste tijd kunnen verklaren. Misschien eerst bij de DA laten checken of de hond oké is.

Verder kan het laten beoordelen door een gedragsdeskundige nooit kwaad. Er sluipen altijd inconsequenties in bij het opvoeden. Zeker in de puberperiode.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 12:48

ja daarom, dat is niet voor mij weg gelegd, ik zoek nu echt iemand die er verstand van heeft, tja ik ken wel iemand maar die woont te ver weg...
weet iemand een gedragstherapeut in de buurt van lemmer?

freaky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:10

Pittige kruising...
Wij hebben een Ca de Bou reu die met 1,5 jaar ook zo heeft gepuberd. Wij hebben toen een gedragstest laten doen en zijn met hem op cursus gegaan. de gedragstest was goed. We zijn nu consequenter en het gaat erg goed. Geen problemen meer met vreemde mensen over de vloer. Ook al gaat het goed we weten dat we bij hem altijd op moet letten en handelen daar ook naar. Als je niks doet en je hond niet opvoedt komen daar geheid problemen van. Je weet als je zo'n kruising in huis haalt dat het er wel een beetje in zit. Voor ons is Tyson ook een grote schoothond maar we weten waar hij voor gefokt is en houden daar ook altijd rekening mee.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:43

Ik zou zeker professionele hulp zoeken. Je schreef al dat het nooit een gemakkelijke hond was en als ik het me goed herinner heb je eind vorig jaar ook al een keer hier een topic geopend over een vervelend incident met deze hond.
Veel succes. Het is nooit leuk als een hond waar je aan gehecht bent iets doet wat je aan zijn karakter doet twijfelen.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 12:04

ja klopt, hopelijk komt het goed... ik ben druk bezig met zoeken naar iemand

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 17:23

Wat een vervelende toestand.
Kan mij goed voorstellen dat iedereen enorm geschrokken is.

Ik heb met mijn hond getraind bij Ronald Brugman. Hij is tevens gedragstherapeut.
Hij is voor jou ver uit de buurt.
Maar misschien kan je contact met hem opnemen of hij een goede gedragstherapeut bij jou in de buurt weet.

http://www.ronaldbrugman.nl/

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 17:49

is er niet iemand die met honden kan praten.. net als een paardenfeluisteraar.? misschien kan je er dn achter komen wat er is en waarom hij zomaar aanvalt.?

verder zou ik het ook echt niet weten.

in iedergeval veel succes Lachen