Beginnershond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:56

Een border collie wil echt graag werken (drijven). En vier rondrennende meisjes zou hij wel eens als een kudde schapen kunnen zien. (de mijne toch)

Anders kan je in het asiel een volwassen hond halen, dan weet jae al hoe die is enzo, en heb je een hond gelukkig gemaakt.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:56

Nadeel van Bouviers.. erg groot en erg enthousaist. De hond van m'n tante was iig gek op kinderen. Iets te gek.. hij sprong tegen me op, ik was negen ofzo.. hond was op achterpoten groter dan ik, gelukkig was er een hek achter me.. anders had ik op de grond gelegen.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:57

assie schreef:
@Hester; die eigenschappen die je van de smous van je tante noemt zijn niet representatief voor het ras Knipoog . Je hebt toevallig net een 'slechte' getroffen. Het dekken heeft in principe niets te maken met het nog dominanter worden. Dat zit al in de hond, dat wordt niet versterkt door het dekken. Het kan misschien iets meer opvallen daarna, maar dominanter door het dekken? Nee, dat niet.
Ik ging er ook wel een beetje vanuit dat 't geen raskenmerken zijn - als 't zulke rothonden zijn, zou er niet zoveel moeite gedaan worden ze terug te fokken Schijnheilig

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:04

Evelijn schreef:
Als ik die test doe.. kom ik uit op geen enkele hond Bloos


Haha...ik heb de test ook gedaan en kwam ook op 0 honden uit! Haha!

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:16

Victory-Boy schreef:
Evelijn schreef:
Als ik die test doe.. kom ik uit op geen enkele hond Bloos


Haha...ik heb de test ook gedaan en kwam ook op 0 honden uit! Haha!

Hup, weg met die honden Haha! Julie zijn duidelijk geen honden mensen *kuch* Haha!

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:24

assie schreef:
Hup, weg met die honden Haha! Julie zijn duidelijk geen honden mensen *kuch* Haha!


Haha...ik zocht niet voor mezelf, maar voor de oom en tante van TS. Clown
En ja...m'n Border staat nu naast me, staart me de hele tijd aan want ik heb belooft dat we zo naar het bos gaan en nog steeds zit ik achter de computer... Slapen Ik heb OOK gezegd...eerst om 14.30 uur de pony's op de wei en dan mest ruimen en dan pas gaan we naar het bos....maar ja, hij hoort alleen maar "bos". Haha!
M'n Piertje ligt trouwens te slapen op m'n bed en die zal wel weer niet mee willen...word je moe van. Ook Piertjes (Pyrenese Herders) staan bekend als hyperactief, nog een ergere uitvoering dan de Border. Tja, die van mij denkt daar anders over. Clown

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:29

Evelijn schreef:
Nadeel van Bouviers.. erg groot en erg enthousaist. De hond van m'n tante was iig gek op kinderen. Iets te gek.. hij sprong tegen me op, ik was negen ofzo.. hond was op achterpoten groter dan ik, gelukkig was er een hek achter me.. anders had ik op de grond gelegen.


Groot?
Ze heeft het ook over Golden Retrievers, die zijn net zo groot?
Bouviers zijn wellicht van breder gebouwd, maar zeker niet groter.

Het voorbeeld dat jij geeft is ook weer een kwestie van opvoeding! Die van mijn springen dus echt niet!

Hackie

Berichten: 4453
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Bonaire

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:30

Victory-Boy schreef:
assie schreef:
Hup, weg met die honden Haha! Julie zijn duidelijk geen honden mensen *kuch* Haha!


Haha...ik zocht niet voor mezelf, maar voor de oom en tante van TS. Clown
En ja...m'n Border staat nu naast me, staart me de hele tijd aan want ik heb belooft dat we zo naar het bos gaan en nog steeds zit ik achter de computer... Slapen Ik heb OOK gezegd...eerst om 14.30 uur de pony's op de wei en dan mest ruimen en dan pas gaan we naar het bos....maar ja, hij hoort alleen maar "bos". Haha!
M'n Piertje ligt trouwens te slapen op m'n bed en die zal wel weer niet mee willen...word je moe van. Ook Piertjes (Pyrenese Herders) staan bekend als hyperactief, nog een ergere uitvoering dan de Border. Tja, die van mij denkt daar anders over. Clown


Ow nog een bordercollie eigenaar, leuk Haha!
Die van jouw lijkt wel een beetje op die van mij Knipoog

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:25

@Assie : volgens CKR is hyper gedrag blijkbaar normaal bij een toller. Scheve mond Ik ken er drie die wel makkelijk zijn. Misschien zijn de Belgen wat rustiger dan de Nederlanders... Haha!
Vrienden van ons hebben een Australian Shepherd. Heerlijke hond. Toch zijn er hier blijkbaar mensen die hem afraden.

Ik zou een Sheltie ook bij de makkelijke honden plaatsen, maar ik hoor hier ook tegenstrijdige geluiden. Misschien is het wel omdat mijn "inspiratie" ligt bij hondenscholen en mensen uit mijn vriendenkring en buurt die heel veel met hun hond bezig zijn. (crossen, fokken, agility, enz) Dan zijn ze allemaal wel ergens makkelijk, want ze hebben al een bepaalde graad van africhting. Knipoog

je kunt natuurlijk ook altijd een opgezette nemen, gegarandeerd geen miserie ! Clown

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:27

sevke schreef:
je kunt natuurlijk ook altijd een opgezette nemen, gegarandeerd geen miserie ! Clown

Dan heb je wel wat aan die vier dochters uit te leggen Haha!

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:31

ik heb zelf een kruising tussen :
een engelse cocker spaniel
een amerikaanse cocker spaniel

ze is heel rustig maar ook druk als je met haar wil spelen Lachen
leergierig en luistert geweldig goed Lachen

zeker niet snel bang.. wel waaks Knipoog
*foto's zie profiel Lachen

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:33

Haha! Haha!
als je er wieltjes onder zet, kunnen ze er zelfs mee gaan wandelen.

ik heb de test ook eens gedaan voor mijzelf en kom uit op twee rassen die ik nog nooit heb gehad !!
de Japanse Spits (jammer, maar ik houd niet van Spitzen) en de Leonberger Lovers Wow!

Laat de Leonberger nu toevallig het ras zijn waar we ons de komende tijd een pup willen van aanschaffen...

@smurffie : spaniels rulezzzz !

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:42

sevke schreef:
@CKR zal mijn mening moeten herzien, dan over de toller. De honden die ik ken waren echt wel tamelijk makkelijk. Zo zie je maar, een mens is nooit te oud om te leren !
ps mijn cavalier is ook echt ballengek. Is denk ik wel eigen aan apporteerhonden !


Zelf ken ik ook meerdere tollers, deze voldoen allemaal aan de eigenschappen die ik net noemde.. Ik moet zeggen, mijn hond is wel een extreme type, maar de meeste tollers zijn wel zo.. Mijn hond is ook al 8 jaar, in toen de tijd zag je bijna nog geen tollers in NL, nu je ze meer ziet, zijn ze door het fokken misschien rustiger geworden..?

Ik ben naar verschillende shows, jachtproeven met tollers geweest, en dit waren bijna allemaal behoorlijk drukke opgewonden hondjes. Ik heb ooit 1 iemand met een toller gesproken waarbij haar toller helemaal niet last had van gepiep enz.. Het bestaat dus wel :p

Maar toch, ik raad het absoluut af! Op www.tollertales.nl is ook meer info te vinden over dit ras! Lachen


En het ras speelt idd wel een kleine factor, maar het is idd belangrijker hóe een hond wordt opgevoed. Ik ben het wat dat btreft met trudydejong eens. Lachen

Ilzjuh
Berichten: 7565
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Overal en nergens.

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:49

Die Tollers zijn wel mooie honden zeg! Ja

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:58

Bij ons op de cursus zitten toevallig 2 van zulk soort honden.
Heel toevallig is ook dat het voor beide gezinnen hun eerste hond is.

Maar je merkt ook hier dat deze mensen in het begin niet consequent genoeg zijn geweest en de hond de baas dus regelmatig in de maling neemt.
Als ze bij de baas moeten komen, rennen ze vlak voordat ze er zijn, keihard de andere kant op....

Hebben dus wel karakter Tong uitsteken

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 16:21

het begint me een beetje te duizelen van al die rassen Ziek . En de een vind dat het geschikt is als beginnershond en de ander niet. Ik vond de tip van de toepoels enceclopedie heel goed. Een lijstje maken en dan vergelijken. Die wie ze samen hebben kunnen ze dan verder info over aanvragen. In oktober is er een hondenshow in Zwolle zag ik. Dat is volgens mij de dichtsbijzijnde. Misschien dat ze daar eens moeten gaan kijken.

Jakary

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: België

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:49

wij gaan ook als eerste hond een Australian Shepherd nemen, zijn echt zalige honden Ja
Zijn absoluut een ander ras dan een Kelpie, niet verwarren dus

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:31

Jakary schreef:
wij gaan ook als eerste hond een Australian Shepherd nemen, zijn echt zalige honden Ja
Zijn absoluut een ander ras dan een Kelpie, niet verwarren dus

Ja, die zijn net wat bordercollie-achtiger. Net wat hyperder dus Tong uitsteken

Hackie

Berichten: 4453
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Bonaire

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:17

Ja, je heb ze met en zonder staart toch ? Lachen

Jakary

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: België

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:23

ja, ze kunnen een hele staart hebben, of een stukje, of geen Lachen

Anoniem

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:25

Evelijn schreef:
Nadeel van Bouviers.. erg groot en erg enthousaist. De hond van m'n tante was iig gek op kinderen. Iets te gek.. hij sprong tegen me op, ik was negen ofzo.. hond was op achterpoten groter dan ik, gelukkig was er een hek achter me.. anders had ik op de grond gelegen.


Dat deden onze Bouviers niet, denk dat dit meer met de opvoeding te maken heeft. Ze zijn op zich wel groot, maar niet extreem (niet te vergelijken met een 'koe' van een Duitse Dog bijvoorbeeld, die zijn echt mega, haha). Wel zijn Bouviers vrij breed, waardoor ze waarschijnlijk nog groter lijken Lachen

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:31

Roane schreef:
Ik ben goed... Schijnheilig *LOL*

edit; overgens, mochten ze voor het Kooikerhondje gaan weet ik nog een paar fokkers, welke fokkers niet, en iets over de vereniging etc. Knipoog



Ik dacht ook gelijk aan een kooikerhondje. Maar ik las dat er kleine kinderen waren?! Het wordt meestal afgeraden een kooiker te nemen met kleine kinderen in huis. Wij hebben zelf een kooiker, echt een super beestje, en heel lief. Maar je kunt er niet aan gaan hangen enzo, wat kleine kinderen wel vaak doen.

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:36

supertopic dit zeg!! die berner sennen variant vind ik echt een mooi dier

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:52

my_travers schreef:
Wij hebben zelf een kooiker, echt een super beestje, en heel lief. Maar je kunt er niet aan gaan hangen enzo, wat kleine kinderen wel vaak doen.


Ik raad geen enkele hond aan met kleine kinderen. Knipoog net nog op hart van nederland, amstaff grijpt meisje (met reden overgens) terwijl de familie zelf ook kinderen heeft. Lachen
Ik kan het trouwens misgelezen hebben hoor, maar hoe klein zijn de 'kleine kinderen?' Lachen

Ilzjuh
Berichten: 7565
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Overal en nergens.

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 23:00

Honden en kleine kinderen kan best. Zolang kinderen maar goed uitgelegd wordt wat wel en niet kan met zo'n dier. En de hond een goede opvoeding heeft gehad.
En kinderen geen moment alleen gelaten worden met de hond.

Met mijn oudste hond zou ik het aandurven hoor, kleine kinderen, grote kinderen, alles is lief. Al zouden ze aan haar staart gaan hangen, ze zou niks doen. Maar juist daarom laat ik haar niet alleen met kinderen, dat dier laat veel te veel over zich heenlopen.