Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:boehoe zeg,blijven dit soort janktopics voorbij komen?
lisaamor schreef:ik bekijk het zo:
ik vindt een pony/paard die geslacht word even erg als andere dieren zoals: een koe
vaak is het zo dat er in je profiel zo iets staat :
zal jij het leuk vinden??
als je in een keer werd mee genomen?
je weet niet eens waarheen.
je wordt naar een donkere ruimte gebracht.
je hinnekt een paar keer maar dat helpt niks!
de volgende minuute die daar op volgen zijn vresselijk!
de minuten daarna ben je der niet meer!
laat zien dat je tegen paarden slacht bent zet het op je profiel en laat zien dat je er tegen bent!
xKatleentjex schreef:Waarom zou het onzin zijn? Denk je dat het paard er van wakker ligt als hij er op een morgen niet meer is?
Alleen de mensen die aan hem gehecht zijn liggen er van wakker, misschien de eerste dagen ook zijn kuddegenoten...
Daarom dat ik mijn paard niet gezond naar de slacht breng, omdat IK er aan gehecht ben en ik geen afscheid kan nemen. Maar als er niemand is die niet zonder het paard kan leven, dan zou je hem zo kunnen meenemen. Dood is nu eenmaal dood. En dat hij dan nooit meer van het gras kan genieten, daar kan hij niet meer aan denken dus daar voelt hij zich zeker niet ongelukkiger van.
avanti4ever schreef:kathleentje
ik had het over wat degene boven mij schreef een paard/pony zonder enige indicatie -> reden naar slacht brengen vindt ik onzin.
Citaat:Dat vindt ik gevoelsmatig
xKatleentjex schreef:avanti4ever schreef:kathleentje
ik had het over wat degene boven mij schreef een paard/pony zonder enige indicatie -> reden naar slacht brengen vindt ik onzin.Spoiler:
Zonder H aub
Daar had ik het ook over.
Je zegt het zelf:Citaat:Dat vindt ik gevoelsmatig
JIJ vind het gevoelsmatig niet fair. Jij projecteerd je angst voor de dood op het paard.
Ik ook hoor. Ik vind het gevoelsmatig ook niet fair. Daarom zou ik ook nooit een gezond paard dat weg moet naar de slacht brengen. Maar voor het paard zelf maakt het niet uit als hij morgen nog kan grazen of niet, ook al is hij kerngezond. Pas als het paard dan iemand achterlaat op deze wereld die hem gaat missen (is dat nu paard, mens of goudvis), dan is het pas erg.
Snoevie schreef:boehoe zeg,blijven dit soort janktopics voorbij komen?
Redrumfox schreef:Snoevie schreef:boehoe zeg,blijven dit soort janktopics voorbij komen?
Nou nou, dat kan je ook wat vriendelijker brengen.Of gewoon je mening voor je houden.