paarden slacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

P_A_R_Love

paarden slacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 22:41

ik weet niet of het hier goed staat
als het fout staat soryy daar voor...
ik weet niet of er al meerdere topics zijn over dit onderwerp
sorry voor de spellings foute

ik zie vaak op bokt en andere website's dat er een hijsa over paarden\pony slacht wordt gemaakt.
ik zou graag willen weten hoe jullie tegen dierenslacht aan kijken?
ik bekijk het zo:
ik vindt een pony/paard die geslacht word even erg als andere dieren zoals: een koe
vaak is het zo dat er in je profiel zo iets staat :
zal jij het leuk vinden??
als je in een keer werd mee genomen?
je weet niet eens waarheen.
je wordt naar een donkere ruimte gebracht.
je hinnekt een paar keer maar dat helpt niks!
de volgende minuute die daar op volgen zijn vresselijk!
de minuten daarna ben je der niet meer!
laat zien dat je tegen paarden slacht bent zet het op je profiel en laat zien dat je er tegen bent!

ik heb er toch wel een reactie op op dit soort verhalen versjes hoe je het ook mag noemen
ik zeg er meestal dit op :
ik vindt een paard niet beter dan een koe,gans,kip of varken
als de paarde slacht stopt vind ik dat de hele dieren slacht moet stoppn!

wat vinden jullie?

ZzzeiN

Re: paarden slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:44

Ik heb er opzicht niets tegen maar wel als die mensen vervolgens een frikandel eten oid.
Eet het dan ook niet.

Ik TeM trouwens.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:46

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 23:03

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 08:44

boehoe zeg,blijven dit soort janktopics voorbij komen?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:05

Snoevie schreef:

Ach, het houdt ons van de straat toch?? Knipoog

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 23:05

lisaamor schreef:
ik bekijk het zo:
ik vindt een pony/paard die geslacht word even erg als andere dieren zoals: een koe
vaak is het zo dat er in je profiel zo iets staat :
zal jij het leuk vinden??
als je in een keer werd mee genomen?
je weet niet eens waarheen.
je wordt naar een donkere ruimte gebracht.
je hinnekt een paar keer maar dat helpt niks!
de volgende minuute die daar op volgen zijn vresselijk!
de minuten daarna ben je der niet meer!
laat zien dat je tegen paarden slacht bent zet het op je profiel en laat zien dat je er tegen bent!

Ik bekijk het zo:
Ik vind een pony/paar die geslacht wordt even veel geluk hebben als een stervende die uit zijn lijden verlost wordt.
Vaak gebeurt het zo:
Als iemand ineens beslist je van je ondragelijke pijn en ellende te verlossen?
Je weet niet eens waarheen, dus aan de dood kan je nog niet denken.
Je baasje brengt je naar een mooie ruime plek waar een vriendelijke interessante meneer staat te wachten.
Je probeert een snoepje uit zijn zakje te stelen maar er zit niets in, flauw hoor!
Gelukkig heb je geen minuten de tijd om te blijven jammeren om dat snoepje, want voordat je goed en wel beseft is het over.
In minder dan een seconde ben je er plots niet meer! Geen pijn, geen verdriet, geen slapeloze nachten, alles eindelijk voorbij!

Laat zien dat je voor paarden uit hun lijden verlossen bent en zet in je profiel dat je er voor bent!

Clown

Het houdt je wel bezig ja Haha! .

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 23:46

ik vindt m goed gevonden kathleentje en idd het duurt nog minder dan een seconde zo snel voor t paard (mits goed geschoten) er erg in heeft is t al gedaan dus kan hij verder niet denken dan hee nieuw hier intresting voor ie verder denkt is ie al van pijn af kortom van alles af

edit: moet er ff aantoevoegen want de vraag is geloof ik of je tegen alle slachten ben en niet alleen tegen paarden

mits het humaan en normaal gebeurt ben ik niet tegen
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 11-07-07 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 23:51

Mijn paard had niks..
Hij stond in de kudde iemand mocht kiee of de hele kudde kopen en dan verkopen of de slacht (persoon a) had de kudde gekocht Mijn paardje hoefde niet meer naar de slacht.
Toen Kocht (persoon B) hem eigenaar van de manege als manegepony, hij was daar niet geschikt voor dus hij moest of binnen 2 weken weg of de slager maar toen kocht ik hem .
Dus hij had eigelijk 2 keer in zijn leven naar de slager gemoete om niks terwijl he tnu een schat is ( heb wel de slachtprijs ervoor betaald 'dus goedkoop paardje')

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 23:59

tja voor niets nar slacht is idd onzin maar helaas kan je dat niet tegen houden zo zijn sommige mensen ..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 00:07

Waarom zou het onzin zijn? Denk je dat het paard er van wakker ligt als hij er op een morgen niet meer is?
Alleen de mensen die aan hem gehecht zijn liggen er van wakker, misschien de eerste dagen ook zijn kuddegenoten...
Daarom dat ik mijn paard niet gezond naar de slacht breng, omdat IK er aan gehecht ben en ik geen afscheid kan nemen. Maar als er niemand is die niet zonder het paard kan leven, dan zou je hem zo kunnen meenemen. Dood is nu eenmaal dood. En dat hij dan nooit meer van het gras kan genieten, daar kan hij niet meer aan denken dus daar voelt hij zich zeker niet ongelukkiger van.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 02:51

xKatleentjex schreef:
Waarom zou het onzin zijn? Denk je dat het paard er van wakker ligt als hij er op een morgen niet meer is?
Alleen de mensen die aan hem gehecht zijn liggen er van wakker, misschien de eerste dagen ook zijn kuddegenoten...
Daarom dat ik mijn paard niet gezond naar de slacht breng, omdat IK er aan gehecht ben en ik geen afscheid kan nemen. Maar als er niemand is die niet zonder het paard kan leven, dan zou je hem zo kunnen meenemen. Dood is nu eenmaal dood. En dat hij dan nooit meer van het gras kan genieten, daar kan hij niet meer aan denken dus daar voelt hij zich zeker niet ongelukkiger van.

kathleentje

ik had het over wat degene boven mij schreef een paard/pony zonder enige indicatie -> reden naar slacht brengen vindt ik onzin.

Bij een paard met pijn oid, dan niet dan is het voor het paard beter en is het idd de mens die er door het gehecht raken er een soort 'drama'van maakt Ok leuk is het niet verre van maar paard merkt er niets van

Marlous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 03:04

Een gezond paard/pony merkt er net zo min wat van hoor Knipoog
Ben het wel met kathleentje eens.
Een paard weet niet waar hij aan toe is als hij naar de slacht wordt gebracht, of hij nou gezond is of ongezond.. Hij denkt niet na 'oh over 1 minuut wordt ik doodgeschoten'
Denk dat je je paard liever naar de slacht wel hebben, dan naar 1 of andere gek die m mishandeld.. bijvoorbeeld..

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 03:18

@marlous dat is wel waar maar toch is dat voor mij puur gerelateerd naar mijn gevoel toch anders, Dat vindt ik gevoelsmatig niet fair zeg maar Lachen Ik snap dat die beestjes net zo min ervan merken maar toch maar dat is mijn gedachte mijn gevoel

en wat t laatste betreft tuurlijk dat zou denk ik geen 1 normaal mens willen dat zn paard /pony zo bij zo'n iem terrecht komt, dan idd 'beter'de slacht maar ik blijf het als het een gezond dier is het niet fair vinden Snap je ?

*geheel offtopic maar ik ga slapen kw over 6 de wekker tring *

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:57

avanti4ever schreef:
kathleentje

ik had het over wat degene boven mij schreef een paard/pony zonder enige indicatie -> reden naar slacht brengen vindt ik onzin.

Spoiler:
Zonder H aub Bloos

Daar had ik het ook over Knipoog .

Je zegt het zelf:
Citaat:
Dat vindt ik gevoelsmatig

JIJ vind het gevoelsmatig niet fair. Jij projecteerd je angst voor de dood op het paard.

Ik ook hoor Knipoog . Ik vind het gevoelsmatig ook niet fair. Daarom zou ik ook nooit een gezond paard dat weg moet naar de slacht brengen. Maar voor het paard zelf maakt het niet uit als hij morgen nog kan grazen of niet, ook al is hij kerngezond. Pas als het paard dan iemand achterlaat op deze wereld die hem gaat missen (is dat nu paard, mens of goudvis), dan is het pas erg.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:29

xKatleentjex schreef:
avanti4ever schreef:
kathleentje

Spoiler:
Zonder H aub Bloos

Daar had ik het ook over Knipoog .

Je zegt het zelf:
Citaat:
Dat vindt ik gevoelsmatig

JIJ vind het gevoelsmatig niet fair. Jij projecteerd je angst voor de dood op het paard.

Ik ook hoor Knipoog . Ik vind het gevoelsmatig ook niet fair. Daarom zou ik ook nooit een gezond paard dat weg moet naar de slacht brengen. Maar voor het paard zelf maakt het niet uit als hij morgen nog kan grazen of niet, ook al is hij kerngezond. Pas als het paard dan iemand achterlaat op deze wereld die hem gaat missen (is dat nu paard, mens of goudvis), dan is het pas erg.

bang voor dood tav van het paard ben ik niet maar idd een gevoelskwestie Ja Zoals je zelf idd ook zegt Lachen
Zitten we op 1 lijn

Spoiler:
gebeurt niet vaak dat mensen het met avanti eens zijn lol Sorry voor de H Tong uitsteken

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:24

Snoevie schreef:

Nou nou, dat kan je ook wat vriendelijker brengen. Knipoog Of gewoon je mening voor je houden. Ja

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:30

Redrumfox schreef:
Snoevie schreef:

Nou nou, dat kan je ook wat vriendelijker brengen. Knipoog Of gewoon je mening voor je houden. Ja

ik ga zeker mijn mening niet voor me houden.
en precies om de reden die ik al noemde.

er komen 1000000000 topics hierover voorbij en er word maar gehuild(zo netter?)over het feit dat paarden ook weleens geslacht worden.
moet ook maar eens over zijn,en er is al een lang lopend topic erover waar ieder zijn mening al kan geven

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:37

En ik maar denken dat bokt eindelijk weer wat vriendelijk werd.. Ik vind dit soort reacties dus écht niet kunnen, een beetje respect voor anderen zou je goed staan! Als je je zo irriteerd aan die 100000 topics hierover, wat doe je hier dan?!? Weet je waar ík me aan irriteer? aan mensen zoals jíj. gelukkig zijn er maar weinig van die zich zo gedragen, maar helaas toch weer een paar die het niet kunnen laten..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:43

moet je het andere topic eens lezen,je reageert wel erg overdreven(ik ook,sorry hoor,maar dat krijg je van al die topicse, hoe jij reageert vind ik ook niet kunnen Knipoog )

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:58

maargoed voor degenen die ik op de ziel heb getrapt,sorry,en lees het andere topic eens door

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 16:06

wat is er mis met paardenvlees eigenlijk?

wat is er zielig aan een paardenbiefstuk en wat is er doodnormaal emotieloos aan een runder biefstukje??

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 16:07

ik vind het voor de een niet 'zieliger' als voor de ander.
ik durf zelfs te zeggen dat veel 'slachtpaarden' een beter leven hebben gehad als de bio kippen,koeien en varkens

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 16:09

daar ben ik t helemaal mee eens..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 16:11

maar ik eet toch geen paardenvlees,vind het niet lekker,en tja dan ben ik zo'n watje dat het me toch een raar gevoel geeft,maar niks tegen degenen die het wel eten