nieuwe grijze roodstaart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

nieuwe grijze roodstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 12:56

ik was al een hele tijd aan het nadenken om er een grijze roodstaart bij te nemen. vorig jaar brachten ze een grijze roodstaart bij mij aan. het diertje was achtergelaten toen de eigenaard verhuist waren, en had er een hele tijd gezeten . het arme diertje was enorm bang en mager. nu een jaar later is het echt een plezier om in huis te hebben. nu vond ik het zo zielig hem alleen, ik ben wel altijd thuis , maar een soortgenoot is toch leuker. een aantal weken geleden toch de knoop doorgehakt en naar een kweker gebelt. deze had kleintjes juist uit het ei. nu zijn we met onze papegaai en met de kleintjes van de fokker gisteren naar de dierenarts geweest om ze te laten sexen. onze "kobe" blijkt een meisje te zijn. dat wordt dus in het vervolg "kobientje" Knipoog. daarom dat ze nooit iets van mij moest weten en enkel naar mijn man kwam. de kweker had tussen het nestje één mannetje tussen zitten , dat wordt die van ons. hij is nu 6 weken dus binnen een week of 6 komt hij naar ons. ik kijk er echt naar uit en ben benieuwd wat kobe gaat doen. ik zoek enkel nog een leuke naam, dus alle suggesties zijn welkom.

savath

Berichten: 2655
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: belgie,ergens in de kempen

Re: nieuwe grijze roodstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:54

Leuk dat je er dan twee hebt,dan zal er s'avonds wel veel babbel in huis zijn.
Als ze dan beiden beginnen te blaffen als de honden,lijkt het net een hele kennel.
goby vind ik wel leuk voor een papagaai.

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: nieuwe grijze roodstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 15:50

Leuk joh! Dat gaat Kobientje vast erg leuk vinden.

In namen geven ben ik erg slecht, dus sorry, geen suggesties. Misschien wel handig om iets te kiezen dat niet op kobientje lijkt, dan leren ze hun namen goed uit elkaar te houden.

En oja, bedenk wel dat papegaaien hele persoonlijkheden hebben en dat die 2 elkaar misschien helemaal niet aardig zouden kunnen gaan vinden. De kans is klein hoor, maar het gebeurt. Ik ga iig duimen dat ze elkaar helemaal geweldig gaan vinden Knipoog

Anoniem

Re: nieuwe grijze roodstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:56

Wat leuk joh! Ik heb zelf een vent, Coco. Helaas niet erg origineel, maar zo heette hij al...

Wat assie zegt klopt wel ja, houd er rekening mee dat Kobientje en de nieuwe gaai elkaar misschien niet zo leuk vinden Knipoog

bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

Re: nieuwe grijze roodstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 12:50

hahaha, kobientje. zelf blijf ik kobe zeggen hoor. macht der gewoonte. het zou ook niet eerlijk zijn tegenover het beestje om zijn naam te veranderen. ze hebben bij de dierenarts al even kennis gemaakt en het was niet 100% met kobe zijn zinnetje. hij beet in de tralies en klikte met zijn tong. ik ga de eerste weken de baby gaai in mijn chinchilla hok onderbrengen en ze enkel bij elkaar laten als we ze in de gaten kunnen houden.