Benno de asielhond.

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tetris

Benno de asielhond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 20:32

Hallo allemaal!!

Sinds 2 weken loop in nu stage in een asiel. Toen ik mijn stage rond september geregeld had, had mijn moeder gezegd dat als ik een leuke hond daar zou tegen komen, ik hem misschien wel mee mocht nemen naar huis.
Dit heb ik me natuurlijk geen twee keer laten vertellen, en heb dit goed onthouden.

Twee weken geleden ben ik begonnen met mijn stage, waar ik het erg naar mijn zin had en nogsteeds heb. Mijn oog viel meteen op één hond. Het was echt liefde op het eerste gezicht, zonder dat ik er bij nadacht over wat mijn moeder had gezegd. Het is zo'n lieve hond, en echt een heel hoog kwijlgehalte vind ik zelf.
Tot op de dag van vandaag heb ik hem elke dag heel veel geknuffeld en ik heb hem inmiddels 4 keer uitgelaten, waarvan maar 1 keertje alleen. De rest van de keren waren mijn ouders mee!!
Mijn ouders hadden hem namelijk op foto gezien, en ze hebben mijn verhalen moeten aanhoren en wilde hem heel graag zelf ook een keer bekijken! Ook dit klikte!
Toen we weer thuis kwamen is mijn moeder meteen naar boven gegaan en heeft alle honden boeken naar beneden gehaald en is meteen gaan lezen. Ze heeft ook meteen op internet gekeken naar honden cursussen. Ze was meteen helemaal enthousiast!

Afgelopen zaterdag ben ik weer geweest, samen met mijn ouders, mijn broertje, en onze hond. De allergrootste voorwaarde was namelijk dat het goed zou gaan met mijn 15 jarige hond. Wonder boven wonder ging dat echt heel goed! Ze snuffelden een beetje, maar vervolgens gebeurde er niks meer. Het ging hardstikke goed en liepen zij aan zij (of naja.. poot aan zij, mijn hond is veel kleiner) voorop.
Nu was er nog een nadeel. Er waren ook andere mensen in hem geinteresseerd. Deze mensen hadden hem al een tijdje geleden gereserveerd, maar waren erg aan het twijffelen of ze hem wel wilde...

Vandaag kwam ik op het asiel, en vertelde mijn stagebegeleider me dat ze deze mensen hadden afgebelt. Wij mogen Benno hebben! Haha! Ik kon het niet geloven! Ben meteen naar Benno toe gegaan en heb hem is flink geknuffeld!!
Als ik nu thuis ben moet ik steeds maar denken hoe het zou zijn als Benno erbij is! Het lijkt me zo leuk Haha!

Nog even wat info over Benno. Het is een kruising tussen een Labrador en een Canadese herder. Hij is 3,5 jaar oud. Hij is een beetje terughoudend en angstig soms. Maar wel heel aanhankelijk daarna. Het is een hond die heel snel leert en ook ervan houd om te leren.
Hij is in eerste instantie in het asiel terecht gekomen als zwerfhond, en is daarna weer geplaatst geweest voor een paar maanden. Hij is weer terug gekomen omdat hij blijkt te bijten. Hij had gevochten met een andere hond en de vorige eigenaar was er tussen gesprongen. Toen heeft Benno haar gebeten.. Tsja logisch toch?
Alleen heeft hij nog 2 keer verder gehapt naar de wandelaars van het asiel. Telkens als hij naar een andere hond toe wilde. Hij is namelijk echt heel agressief tegen sommige honden.

Met onze hond gaat het heel goed samen met Benno, dus dat is geen probleem, mijn hond is de baas en dat is bij Benno ook duidelijk. We moeten met hem op cursus (wat we helemaal niet erg vinden, want we zitten nu al te "ruzieen" wie er met hem op cursus gaan. Maar denk dat mijn moeder dat gaat doen, en dan wil ik regelmatig mee). En we moeten gewoon heel goed uitkijken voor andere honden en hem leren dat hij op ons moet letten en dat wij wel op die honden in het bos letten, en niet andersom...

Dit zijn de nadelen, maar er zijn echt heel veel voordelen aan hem!!

Ik zal één foto plaatsen, dan kunnen jullie zelf zien dat hij écht niet alleen agressief is.. Waarschijnlijk is hij niet goed behandeld vroeger, maar wij gaan er alles aan doen om al het slechte eruit te krijgen. Denk dat het dan echt een wereld hond is!!

Ben zo blij Haha!

Afbeelding

Beetje lang verhaal geworden.. Sorry.. Haha!

Pauline

Re: Benno de asielhond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:36

He gaaf voor je en voor Benno zeg! Geniet ervan samen.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:40

Leuke hond en geniet ervan idd:D

Beter voor benno ook Tong uitsteken

Tetris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 20:42

Dank jullie wel!
Het is zéker beter voor Benno.. Hij heeft namelijk echt van die asiel trekjes gekregen. Hij zit hier nu geloof ik alweer 4 maanden en hij loopt steeds doelloos rondjes enzo.. Zo sneu is dat!
Ik kan echt niet wachten! Ben benieuwd hoe hij is buiten (voor hem) bekend terrein.

Hij heet nu trouwens Benno, maar dat vind ik niet echt een super naam.. Iemand een idee? Het moet wel een beetje hetzelfde klinken, aangezien hij wel luisterd naar zijn naam...
Dus iets als Bello, enzo oid? Iemand nog een idee?? Lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:46

benno heette mn vroeger hondje, die is doodgereden. zag de naam, en dacht er gelijk aan.
mooie hond zeg en super dat het klikt met je ouders en de ander hond

waarom zat hij in asiel, of heb ik daaroverheen gelezen?
ik zou echt niet kunnen werken daar, zou alle dieren mee willen nemen!!!

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:48

fijn dat benno zo een goed huis heeft gevonden en jij en je hele familie, geniet van alles met hem en je andere hond......
alle geluk van de wereld toegewenst

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:23

Rello of Rolo Haha!

Super dat je hem een goed tehuis gaat geven!
Veel plezier met hem!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:25

Wat een schatje zeg, van harte met je nieuwe huisgenoot!! Lachen

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:41

wat een leuke hond

gelukig krijgt die nu een goed huisje en gaat die goed met jullie hond

Tetris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 15:45

Dank jullie wel Haha! Haha!

Aanstaande dinsdag komt hij een dagje bij ons in huis. Kunnen wij kijken hoe dat is, en dan kunnen we kijken hoe mijn hond er op reageerd als hij op haar terrein is Lachen

Tetris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 17:04

Hij is een dagje bij ons geweest en het ging super Haha! Haha! Haha!

Vandaag was er iemand gekomen op gesprek en we hebben hem meteen daarna opgehaald !!!! Hij is nu thuis en hij blijft bij ons!!

Ik heb gewoon een nieuwe hond erbij! Kan het niet geloven! Zo gaaf!! Haha!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:05

Proficiat! Heel veel plezier met hem Haha!