[HK] Poedels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

[HK] Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 01:40

hallo,
ik ben de laatste tijd helemaal weg van poedels, je kunt voor hen ook geen vacht allergie krijgen, dus dat vind ik ook wel heel fijn!
nu wil ik wel eens weten wat jullie ervaringen met poedels zijn, hoe het werkt in de verzorging (ook met toiletteren ed.) en hoe hun karakter is, en wat voor soorten er zijn enzovoorts.
want ik zou echt héél graag een poedel willen (niet zo'n roze met een tut kapsel Clown )

groetjes
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 21-03-07 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel.

baroen

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 02:18

wat ik nooit zo goed begrijp. is dat iemand zegt "ik ben helemaal weg van poedels", maar dus niet weet hoe ze zijn of welke er zijn... hoezo kun je er dan helemaal weg van zijn?

maar goed, er zijn diverse maten, de toy, de dwerg, de standaard en de grote, en deze dus in diverse kleurslagen, ik raad je aan, om eens te kijken op de sita van de rasvereniging, eens op shows te gaan kijken, maar ook bij gewoon fokkers thuis, mee gaan met een wandeling enz.

persoonlijk vind ik qua karakter en maat, de grote het leukst.

dat ze 99 % geen vacht allergieen omhoog brengen, wil niet zeggen dat je er niet allergisch voor kunt zijn, huidschilfers heeft elke hond.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 02:21

en speeksel heeft ook iedere hond.

Enne, ook wanneer je je poedel roze verft en een tutkapsel aan meet zijn het nog steeds leuke honden!

Inmiddels ben ik meer gevallen voor de 'oerpoedels' als Portugese en Franse Waterhond. Net een tikkie minder verfijnd naar lichaam en geest en dat spreekt mij meer aan.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 02:35

Rosita schreef:
en speeksel heeft ook iedere hond.

Enne, ook wanneer je je poedel roze verft en een tutkapsel aan meet zijn het nog steeds leuke honden!

Inmiddels ben ik meer gevallen voor de 'oerpoedels' als Portugese en Franse Waterhond. Net een tikkie minder verfijnd naar lichaam en geest en dat spreekt mij meer aan.

die zijn ook absoluut leuk Haha!

gaaf trouwens , die portugees op de crufts, gebeurt niet veel he Knipoog

sorry off topic Koe

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 02:36

Hou er rekening mee, poedels zijn geen knuffel-/schoothonden maar jachthonden!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 10:56

Ik heb een poedel, een middenslag. Ze is nu 10 maanden oud en een heerlijk hondje! Ze is erg speels en actief maar niet op een vervelende manier. Ik trim haar zonder bolletjes of kale tenen ofzo Haha! Als ze dadelijk een jaar is ga ik behendigheid en flyball met haar doen en mss nog wat andere leuke dingen Knipoog

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:07

Mijn mentrix heeft een grote, ontzettend leuk en grappig beest.
Ook erg makkelijk in omgang, ze zegt dat ze nog geen seconde aan z'n opvoeding heeft besteed, maar hij is erg braaf en alles. Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:38

nouja.. lkijk kennisen van ons hebben poedels.. en ik ben dr echt helemaal weg van.. verder zijn de poedels die ik tegenkom als ik aan het uitlaten ben ook héél lief enzo.. altrijd nieuwsgierig snuffelen..
en ik vind ze kwa uiterlijk ook heel leuk!
dus ja.. het is niet zo raar
(en ik wist de soorten al wel een beetje maar dat was dus een voorbeeldje..)
en over dat 'roze met een tutkapsel..' daar heeft mijn moeder een hekel aan dus vandaar.. en er stond ook nog es dit bij: Clown dus aub geen commentaar daarover, maar gewoon wat ik gevraagd heb enzo..

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:45

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:05

Ik vind ze echt vreselijk Nagelbijten / Gniffelen
Maarja daar heb je natuurlijk niks aan Tong uitsteken

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:34

komt omdat ze bekent staan om hun truttige kapsels, en dan worden ze ook meteen gezien als truttige honden.. die kapsels hebben ze juist gekregen zodat ze beter op eenden konden jagen... want in het water is het natuurlijk niet erg handig om zo'n grote bos krullen te hebben, helemaal kaal was ook geen optie want dan kregen die beestjes het natuurlijk hartstikke koud (ze hebben niet voor niets een vacht gekregen..) dus toen maar zo!
maar ik vind ze juist héél stoer!
het zijn inderdaad jacht honden, maar dat grut kan ook leuk zijn Knipoog

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:28

ik vraag gewoon om ervaringen, veelvoorkomend gedrag etc..

en ik zeg toch ook vacht allergie?? dus ik snap niet waarom jullie zo boos doen allemaal metteen..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:46

Hej,
Kennissen van mij fokken poedels. Ik vind het gewledige honden. Ze zijn heel erg nieuwschierig, en ook vriendelijk. Ze leren ook graag dingen. Vaak worden ze iig niet leuk bevonden omdat ze er truttig uitzien, maar het tegendeel is waar.
De vacht is wel mooi, maar heeft dan ook ontzettend veel verzorging nodig. Maar een kennis van mij heeft gewoon een alle poedels (17) kaalgschorven, omdat ze ze los over het terreijn had lopen soms, en dan gaan ze gewoon dwars door alle planten heen enzo. Maar ik vind het een erg leuk ras.
Poedels zijn uitermate slimme, elegante, niet op dringerige, vrolijke, niet echt waakse honden. En daarom vind ik dat het een leuk ras is. Maar ze maken wel soms herrie, maar goed, daar kan je ook mee leren leven Lachen
Groejtes, mij

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:00

mijn moeder houdt niet zo heel erg van poedels.. door de reden dat er vaak erg vreemde kapsels aan worden gegeven.. en dat er om die reden ook vaak truttige dametjes naast lopen (niet altijd hoor, maar dat is bij ons in het park vaak te zien Knipoog )
wat zouden jullie nou zeggen van, poedels zijn juist wél hartstikke leuk? wat is de doorslag?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:02

Ja, poedels zijn hartstikke leuk. En dan vooral door gewoon het absoluut niet tuttige karakter Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:05

Poedels zijn enig...en niemand dwingt je om ze dat poedelkapsel te geven hoor.

Wat ik in mijn omgeving zie (de toys en middenslag) zijn het vrolijke, intelligente honden, speels en toch voorzichtig.

Zelf zou ik ooit nog een keer een grote willen hebben, en dan in het zwart...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:12

Laatst bijgewerkt door Sylvia op 21-03-07 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in links veranderd.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:14

ik vind die kleinere poedeltjes ook wel héél leuk!
ook omdat ik mensen kende die twee kleine witte poedeltjes hadden.. dan gingen we daar film kijken en dan kwamen die poedeltjes bij je op schoot liggen (gewoon uit zichzelf) en dan vielen ze tegen je aan ik slaap.. echt prachtige beestjes.. zo'n grote lijkt me dan ook wel weer helemaal het einde!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:16

ohja, heeft iemand toevallig een foto van zijn/haar poedel, en dan een close-up van het hoofd?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:31

www.poedelpret.nl Lachen Is de site van een kennis van me. Kleine poedels blaffen trouwens wel veel meer dan die andere maten Lachen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:54

Ik heb in mijn tiener jaren gewerkt bij een hondentrimster die tevens poedels fokte en daar heb ik dit schatje aan overgehouden
[url]]http://i3.photobucket.com/albums/y83/JellyBelly2/IMG_0098.jpg[/url]
http://i3.photobucket.com/albums/y83/JellyBelly2/IMG_0088.jpg

Pipi is een rode dwerg poedel die besloot dat een middenslag beter bij mij paste, ze is iets te groot geworden. Inmiddels is ze 10 jaar en nog steeds de leukste hond ter wereld voor mij. Van huis uit ben ik opgegroeid met duitse herders, maar sinds ik Pipi heb weet ik dat er geen herder meer zal komen. Misschien wel volgend jaar nog een middenslag of een grote en het liefste weer een rode of een abricote.

Als je een poedel wilt kopen is het belangrijk om te weten dat het karakter per kleur verschilt en per maat. Hoe groter hoe meer beweging en uitdaging ze nodig hebben. De toy poedels keffen wat meer, maar die van mij heeft het blaffen nog steeds niet uitgevonden. Ze luisteren overigens erg makkelijk, en leren snel, maar je moet wel consequent zijn, zeker bij de grote want honden die snel leren leren ook snel de verkeerde dingen. Voor wat betrefd de kleuren, zeggen ze dat de bruine en rode wat aanhankelijker zijn, de abricote is iets nerveuzer en de witte en zwarte zijn meestal redelijk ongecompliceerd. De grijze en de harlekijn ken ik niet zo goed en tegenwoordig zie je ze ook in black en tan die ken ik helemaal niet. Inderdaad hebben veel mensen de asociatie dat peodels tuttige hondjes zijn, maar die van mij rent mee naast het paard en door de modder, dus dat valt ook wel mee. Verder krijg ik vaak de opmerking ik vind poedels niks, maar die van jou is leuk en dan zeg ik och dan vind je eigenlijk ook poedels leuk, want die andere die ik in de trimsalon meegemaakt heb leken toch allemaal wel op Pipi qua karakter.

Het vooroordeel valt vaak weg als ze kennis maken met een poedel, mijn vriend wil niks anders meer en dacht voorheen ook altijd poedels dat zijn toch geen honden, nu roept hij om het hardst dat er nooit meer een ander ras in huis komt.
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 21-03-07 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 07:57

Laatst bijgewerkt door Sylvia op 21-03-07 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:48

Heb je ook foto's van erna? Op deze kan hij echt niet meer uit zijn ogen kijken *LOL*

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:52

Laatst bijgewerkt door Sylvia op 21-03-07 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:54

Die onderste lijkt me geen foto...

Maar die roze....gut, arm ding....