kijk eens wat leuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

kijk eens wat leuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 15:17

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: kijk eens wat leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:41

Ik zie anders nergens een hangertje...Nagelbijten / Gniffelen

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:51

Bij Bestel Ja goed dat je dat doet maar dat hangertje ziet er wat eng uit Tong uitsteken
(en btw ook bij Ik doe mee Ja)
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 14-03-07 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:51

Idd, hangertje is wat creepy, maar wel een goed initiatief om zo'n actie op te zetten lijkt me zo./ En ook goed om er eentje te bestellen Lachen

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:17

Hee maar wat ik niet begrijp in deze actie, mensen zijn zo tegen dierproeven, maar wat wordt er precies getest op dieren? ALs jij kanker krijgt bijvoorbeeld ben je blij dat er een medicijn is, en neem je dat, ondanks dat dat op dieren getest wordt.

Make-up op dieren testen vind ik vreselijke onzin, dat test men maarop zichzelf, maar hoe wil je anders mediicijnen testen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:21

Dierenproeven zijn nodig, het hangt er helemaal aan waarvoor er dierenproeven worden gebruikt. Hangertje vind ik walgelijk, zou ik dus niet dragen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:23

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 13:35

er zijn voor de meeste dingen andere methodes mogelijk ipv op dieren te testen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:37

Voor kanker idd niet. Ik zeg ook niet dat ik er helemaal tegen ben Lachen Ik vind alleen, dat bijvoorbeeld idd make-up en dergelijke ook gewoon op mensen getest kunnen worden. Maar idd, dingen zoals kanker.. Tja, als ik het ooit krijg en er is n medicijn voor *chemotherapie etc* ga ik het niet weigeren omdat het op dieren is getest..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:38

LimaGentle schreef:
er zijn voor de meeste dingen andere methodes mogelijk ipv op dieren te testen

Lees mijn mening daarover in het bovengenoemde topic, EN in de twee topics die hieronder opgenoemd zijn.

viewtopic.php?f=18&t=235764

viewtopic.php?t=196689

Beetje wrang om in een van deze topics als tegenstander tegen dierproeven de bokker Yellowfish tegen te komen de nu ook aan de chemotherapie moet omdat ze Leukemie heeft....
Ik hoop iig voor haar dat de therapie aanslaat.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:58

Geweldig hangertje en super dat je er eentje om je hondje(s) hangt! Ben hartstikke tegen dierproeven

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:01

Dan hoop ik voor jou dat jij nooit ECHT medicijnen nodig hebt die op dieren zijn getest.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:06

Je hebt een pb terug Cassidy..

Ik kan er met mijn gedachten gewoon niet bij dat mensen zichzelf boven een dier blijven stellen. Een dier dat ook zenuwen heeft en pijn heeft mág je niet zo mishandelen!
Waarom worden dieren behandeld als dingen en zijn mensen de heersers van het universum die alles met anderen/dieren mogen doen wat ze willen? Vertel mij dat dan eens?
En kom dan niet aanzetten met het 'survival of the fittest' verhaal oid want dat heeft hier niets mee te maken mijn inziens.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:07

geen leuk hangertje nee, wel een goed doel!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 17:19

Cassidy schreef:
Dan hoop ik voor jou dat jij nooit ECHT medicijnen nodig hebt die op dieren zijn getest.

zoals ik al zij.. er zijn ook andere methode's om iets te testen en dan heb ik het niet over kanker medicijnen oid.. maar over make up shampoo etc etc

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:21

Die mogen al niet meer getest worden op dieren. De meeste uiteindelijke producten worden al niet meer getest maar let daarop want soms worden de producten die nodig zijn om tot het uiteindelijke product te komen nog wél getest. Niet geheel proefdiervrij dan dus..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:23

Misschien kun je het aantal proefdieren zo minimaal mogelijk houden en ze zo goed mogelijk verzorgen. En er zijn echt huisdieren om iedereen heen die het slechter hebben. Want de mensen die zeggen zo een grote dierenvriend te zijn..........Maar ik ben een alleenstaande moeder en heb heel veel medicijnen gehad en zware operaties. Had ik maar dood moeten gaan? En mijn kind dan? Hoe hard huilen jullie als er iemand om je heen wegvalt? Ik heb er al zat moeten missen!! En wat als je straks een kind hebt? Piep je wel anders.

Ik snap dat het voor kinderen echt naar en moeilijk is. Mijn kind van 9 vind die zielige hondjes op tv ook heel naar, maar doe eerst wat meer levenservaring op voordat je zomaar iets roept.

Heel veel dieren hebben het door heel veel verschillende redenen slecht, maar mensen en kinderen ook nog steeds!!!!!! Daar werken heel veel instanties aan in deze wereld, maar mensen die dierproeven doen, zijn echt niet de dierenbeulen!! Kijk eens verder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:24

ik ga even overleggen, wil het hangertje mischien ook wel bestellen Ja

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:24

Die andere methodes, Limagentle, daar moeten ook dieren het leven voor laten. Celkweken moeten toch ergens van gestart worden en soms moet daar een dier het leven voor laten. Wat in een celkweek werkt, hoeft in een lichaam niet te werken. Computermodellen kunnen theoretisch veel nabootsen, maar simulaties kunnen alleen gedraaid worden als er voldoende gegevens voor die tijd verzameld zijn om die simulaties ergens op te baseren.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:25

En dát vind ik ook altijd vervelend.. Dat dieren het ergens anders slechter hebben maakt dít toch zeker niet beter?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:26

Maar Cassidy dan wordt het eerst op muizen getest, waardoor je niet weet of he wel van toepassing is op mensen omdat ons lichaam nu eenmaal anders werkt. Dan wordt het getest op een ander dier om het wel zeker te weten en dan proberen we ook nog even aapjes uit voor we het heel misschien wel eens op mensen gaan testen. Waarom moeten er zo ontzettend veel dieren het leven laten?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 17:27

en nog niet te praten over die onzinnige ontledings lesjes op school..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:30

Daar struikel ik ook nog wel eens over ja.
Ik vind dat een ander verhaal als je konijnenlongetjes moet natekenen en bekijken (zoals wij in havo 4) en de rest van het konijn ook is gebruikt!

Wij moesten bij onze 'reproduction management'-module laatst een buidelrat zijn geslachtsdelen gaan natekenen. Maar deze gaat daarna weer de vriezer in. Net als met de vogels die wij moeten determineren deze zijn gevonden langs de weg en toen de vriezer in gemikt.
Dan mag je 1 dier opofferen om de rest hiervoor te laten leven vind ik.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:31

BrittKitt schreef:
Maar Cassidy dan wordt het eerst op muizen getest, waardoor je niet weet of he wel van toepassing is op mensen omdat ons lichaam nu eenmaal anders werkt. Dan wordt het getest op een ander dier om het wel zeker te weten en dan proberen we ook nog even aapjes uit voor we het heel misschien wel eens op mensen gaan testen. Waarom moeten er zo ontzettend veel dieren het leven laten?

Omdat het ene dier idd anders reageert dan het andere. Al die Softenon/Thalidomide kinderen hadden niet gehoeven als ze het geneesmiddel niet alleen op muizen en konijnen hadden getest, maar ook op cavia's. De muizen en konijnen reageerden namelijk niet, de cavia's wel.

En reken maar dat, voordat een middel op grotere zoogdieren losgelaten wordt, ze eerst kijken hoe de invloed is op muizen en andere kleinere zoogdieren voordat ze overstappen op apen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:34

Ja snap ik, maar waarom? Omdat apen hoger staan in de rangorde en duurder zijn in aanschaf?

Toen ik laatst hoorde van onze docent die ook proefdierbeheer geeft en hij over de site vertelde van de grootste rattenleverancier van de wereld draaide mijn maag stiekem wel om... Ratten die barstens duur zijn omdat ze een bepaalde leeftijd moeten hebben enz.