hondenbelasting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

hondenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 18:18

Sinds 14 mei hebben wij Benthe in huis. 15 mei kwam de hondencontroleur, mn moeder gaf aan dat we een pup hadden. Die vrouw gaf aan tegenover mn moeder dat t in orde zou komen.
Diezelfde week heb ik via internet aangifte gedaan voor de belasting.
30 mei dus 2 weken later heb ik wederom een mail gestuurd om te verifieren of mn aanvraag goed is gegaan.
Nou, t hele jaar niks gehoord, af en toe intern gebeld (zit een verdieping hoger)

Nu 25 januari mail ik via de hondenaangifte hoe t zit met t belastinggeld van 2007, en dat ik geen (verhoogde) aanslag verwachtte van 2006.
Krijg ik een mail terug: Ik zou benthe vanaf 16 mei in huis hebben, en pas op 30 mei aangifte hebben gedaan (dit viel buiten de vastgestelde termijn?) en daarom moest ik alsnog aanslag van 2006 betalen. Breekt mn klomp!

1) We hebben de dag dat we dr hadden daarna een controleur aan de deur, mn moeder geeft haar via die vrouw aan, die vrouw zegt, alles komt in orde. Krijg ik vandaag te horen dat dit niet de officiele weg is en dus ook niet telt. Wat doet zo;n controleur dan thuis??
2) Ik doe netjes aangifte, krijg niets te horen, pas in 2007. Er word aangegeven dat mn aangifte is ontvangen.
Waarom hoor ik daar in 2007 pas iets over en niet in 2006? Ben ik verplicht om achter zo'n belastingpersoons reet aan te lopen om eindelijk te mogen betalen? Zodra zij die aangifte ontvangen sturen ze toch een penning en aanslag?
3) Waarom staat er niets over wettelijke termijnen

Ik ben echt heel pissig en weiger dan ook om die aanslag van 2006 te betalen. hadden ze hun administratie maar op orde in 2006 moeten hebben en niet omdat IK erover begin (wederom) toch maar denken, ooh laten we dat ook maar incasseren.

Heb ik gelijk.. of sta ik maar een beetje onnozel te stampvoeten?

Marjo_Wystan

Berichten: 1819
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: R'dam

Re: hondenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:24

Boos! jeutje ja internet aanmeldingen vertrouw ik nooit zo ... heb nu precies hetzelfde verhaal, maar dan bij eneco...
hoeveel is hondenbelasting als ik vragen mag?

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: hondenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:20

jaja, ik liep toen in hengelo nog stage in het stadskantoor in hengelo.
dus geluk gehad dat ik het formulier zo heb kunnen meenemen.

Jammer dat er ook mensen zijn die daar helaas oneerlijk over zijn.

je hebt in mijn ogen helemaal gelijk dat je aan het stampvoeten bent.
zij zijn verkeerd bezig geweest, moeten ze alles maar klaar hebben daarvoor.

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: hondenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 21:27

Ik vind gewoon, als ze binnen een redelijke termijn contact op namen, hadden we betaald.
Maar ze geeft NU toe dat ze in mei de aangifte binnen had, en als ik vraag waarom ik tussen mei en januari niets hoorde, is er momenteel e-mail stilte.

Bedrag is nu voor 2007 89,- per jaar.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: hondenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:31

ik vind het vreemd voor je, dat ze in de tussentijd niks hebben laten horen.
misschien de volgende keer persoonlijk naar de gemeente gaan om het aan te geven
scheelt een hoop werk.
(denk ook dat sommige mensen die papieren ineens kwijt zijn en vervolgens een paar maand later terug vinden)
ik heb het dus toen gewoon zelf meegenomen voor me ouders.
scheelt een hele hoop.

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: hondenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 21:38

Dan nog. Ik werk zelf bij de gemeente. Als ik een fout maak, laat ik de klant er absoluut NIET voor opdraaien maar ben ik de eerste die het toegeeft

Al hoor ik veel ergernissen over de belastingdienst (vooral t grote kantoor in lelystad)

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: hondenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:42

hmmzzz ja, dat is dan heel erg vreemd.
maar ja, sommigen durven dan geen fouten toe te geven he.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: hondenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:28

--> BB

empyree
Berichten: 80
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Verneugheol (Frankrijk)

Re: hondenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:53

Volgens mij is dat waardeloze klets bij die gemeente !

Je denkt toch zeker niet dat iedereen binnen een paar dagen netjes zijn nieuwe hond aanmeldt ?

Als ze daar zo streng in zijn zou je dat ook in een informatiegids van de gemeente terug moeten kunnen vinden.
Daarbij zijn in de meeste gemeentes pups de eerste 6 maanden 'vrij' van honden belasting want anders zou iemand die een nestje fokt en geen kennelregistratie heeft ook voor die pups moeten betalen terwijl hij/zij ze zal verkopen/weggeven........

Het lijkt mij dat jullie juist supergoed je best hebben gedaan om melding van de hond te doen en wat is nu 14 dagen op een (honden/mensen)leven..........

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: hondenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:02

ik wist niet eens dat dat moet, heb ook nog geen controle gehad blijkbaar. Nou ja, ik w8 wel af, als controle komt betaal ik dan wel.
Wel raar dat al sjij alles netjes aanmeld en hun fouten maken dat je ineens moet betalen

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: hondenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 18:43

Wettelijk is vastgesteld: Pups tot 3 maanden bij de moeder.
Dat is wat jij bedoelt empyree.

Mn moeder belde vandaag met een andere collega, die gaf aan dat er wel een aangifte binnen was van het weekend van 13 mei. Dus 30 mei is inderdaad een verificatie of mn mail goed was doorgekomen.

Rara ik heb geen mail meer terug na mn vragenvuur (A) toon aan dat t zwart op wit staat binnen die termijn en b) Waarom ze toegeeft dat ze mn mail heeft gehad maar GEEN aanslag heeft verstuurd)