Petitie tegen de RAD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Petitie tegen de RAD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 23:17

Citaat:
Beste dierenvrienden,
Zoals jullie waarschijnlijk allemaal wel weten, vallen Staffordshire bull terriers, American Staffordshire terriers en alle kruisingen die uit deze rassen voort komen en niet in het bezit zijn van een geldig FCI stamboom onder de zogenaamde Regeling Agressieve Dieren, oftewel de ''Pitbullwet''

Deze regeling eist jaarlijks enkele honderden hondenlevens. Deze honden hebben vaak niets misdaan en zijn ook geen Pitbulls, maar hebben slechts een aantal uiterlijke kenmerken van een ''Pitbulltype''.

De AID neemt deze honden in beslag, en brengt ze naar een ''geheime'' locatie, hier worden de honden gehouden tot de rechter zijn uitspraak doet. ''Ontrekken aan dagelijks verkeer'' Euthanasie dus.

Daarbij is tot overmaat van ramp gebleken dat deze honden soms onder zeer slechte omstandigheden worden gehouden tijdens hun verblijf, en nauwelijks worden verzorgd. Sommige Staffordshire terriers zijn vermagerd, hebben doorligplekken, diverse ( nog bloedende) wonden, schurft enz. enz. als zij dood terug worden gegeven aan hun baas. Deze honden worden na in beslagname dus ook nog eens onthouden van de medische zorg.
Dit dierenleed MOET gestopt worden! Deze wet wordt misbruikt om zoveel mogelijk Staffordshire terriers uit de weg te ruimen.

Er moet een ander systeem komen!
Help deze onschuldige dieren, en help ons een burgerinitiatief aan te bieden in Den Haag, oftewel ons punt op de agenda te zetten. Hiervoor zijn 40.000 handtekeningen nodig, en met jullie hulp moet dat haalbaar zijn!

Hoe kun je helpen?
Help ons de 40.000 handtekeningen bij elkaar te krijgen, alle hulp en iedere handtekening is heel hard nodig! Klik op onderstaand formulier, print hem uit en teken hem a.u.b.

Verder wil ik hier nog even aan toe voegen dat onze handtekeningenaktie akkoord is bevonden door Den Haag, hij is terug te vinden op de website van de tweede kamer. En dit handtekeningenformulier is dan ook de enige rechtsgeldige!
Alvast bedankt voor jullie medewerking!

http://www.dogs-with-spirit.com/tegenrad.html
voor meer info op deze website

let op!!! alleen tekenen boven de 18 jaar anders is het niet rechtsgeldig
maar je kan altijd je familie laten tekenen Haha!

als je vragen hebt kan je ze altijd stellen Haha!
help ons aub deze onschuldige dieren te redden van een dood die ze niet verdienen!!!!
Laatst bijgewerkt door Limanade op 02-10-06 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

JustNanno

Re: Petitie tegen de RAD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:20

Ik teken hem niet.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 23:20

JustNanno schreef:
Ik teken hem niet.

en de reden daarvan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:35

Ik vind het juist heel erg goed dat de RAD is ingesteld.
Helpt een hoop (dieren)leed te voorkomen.
Een echte liefhebber koopt gewoon een hond met de juiste papieren van een goede fokker.
Door deze regeling is ook het aantal hondengevechten fors afgenomen omdat de honden niet meer zo makkelijk zijn aan te schaffen en te houden.
Vind het heel raar dat er blijkbaar toch "liefhebbers" zijn die terug willen naar de oude situatie Verward

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:36

omdat ik niet geloof dat het:
a) zo gaat bij de AID zoals jij mensen wil doen geloven
b) er veel te veel tuig met dit soort honden rondloopt, wat nu eindelijk een stuk ingedamt word.
c) zo zijn er veel meer redenen te bedenken.

ben trouwens wel benieuwd naar je bewijzen dat het er zo aan toe gaat bij de AID. Ik geloof er geen bal van.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:38

Ook ik snap niet dat de liefhebbers van deze honden deze petitie gaan tekenen. De RAD moet juist het kaf van het koren scheiden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 23:41

JustNanno schreef:
b) er veel te veel tuig met dit soort honden rondloopt, wat nu eindelijk een stuk ingedamt word.
c) zo zijn er veel meer redenen te bedenken.

ben trouwens wel benieuwd naar je bewijzen dat het er zo aan toe gaat bij de AID. Ik geloof er geen bal van.

ik kan je bewijzen laten zien.. geen probleem... http://www.ukce.nl/tods.htm
en dat het ingedamt word ben ik het niet mee eens.. die wet is er al sinds 1993 en het heeft geen snars geholpen... sterker nog.. er lopen er meer rond dan dat er in 1993 waren...

en helemaal mee eens dat de mensen stom zijn om er 1 te kopen zonder stamboom... maar daar hoeven deze onschuldige dieren niet onder te lijden...
wat wij willen is een AANPASSING van de RAD... dus hij hoeft niet weg...
wij willen juist dat elke hond zonder stamboom getest word, onvruchtbaar gemaakt word en weer vrolijk verder kan leven zonder zorgen...
nu worden hondjes af gemaakt die vaak nog liever zijn dan de hondjes met stamboom...
dit is gewoon pure discriminatie en dat is dacht ik verboden in NL???
daarbij komt dat niet alleen stamboomloze staffjes in beslag worden genomen... maar heb je een kruising labrador boxer.. dan ben je ook de banketstaaf

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 23:44

Charos schreef:
Ook ik snap niet dat de liefhebbers van deze honden deze petitie gaan tekenen. De RAD moet juist het kaf van het koren scheiden.

enig idee hoeveel er met stambomen gefraudeerd word???
mensen kopen dan een pup voor het bedrag waar je normaal een echte stamboomhond voor hebt en uiteindelijk blijkt dus de stamboom vals te zijn...

en daarom willen wij ook de illegale fok aanpakken dmv hogere straffen bv een celstraf van een aantal jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:45

JustNanno schreef:

Zo gaat het idd niet
Inbeslaggenomen dieren gaan naar een schutstalhouder, dit is gewoon een particulier of een pension waar de hond normaal verzorgd wordt, als ze medische zorg nodig hebben krijgen ze die gewoon.
De AID heeft zelf geen kennels of verzorgers.
Ik ben zelf hondengeleider bij de politie en goed thuis in de RAD, ik werk veel samen met de AID en weet dus heel goed waar ik over praat.
Vind het erg jammer dat mensen zomaar klakkeloos zaken op internet gooien onder het mom van "zielig" zonder dat er echt naar de waarheid gekeken wordt....

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:45

?? de RAD is een klote wet, niks niet ingesteld om het kaf van het koren te scheiden en het gaat wel degelijk zo als er omschreven word just nanno.. ( http://www.ukce.nl/tods.htm )

maar.... ik vind de petitie niet de hele lading dekken

Zoals jullie waarschijnlijk allemaal wel weten, vallen Staffordshire bull terriers, American Staffordshire terriers en alle kruisingen die uit deze rassen voort komen en niet in het bezit zijn van een geldig FCI stamboom onder de zogenaamde Regeling Agressieve Dieren, oftewel de ''Pitbullwet''

dit stukje bv, dat klopt al niet, doet vermoeden dat het echt alleen gaat om de staffordshire bull, am staff en kruisingen DAARVAN , en dat is dus niet waar, het gaat om uiterlijke kenmerken en ook bv een boxer X pointer kan daar onder vallen

juist liefhebbers van deze rassen zijn tegen de rad, omdat het kortzichtig moord is, dat neemt niet weg dat men wel tegen het zomaar fokken en kruizen is, dat de pretnest en broodfokkers aangepakt moeten worden, en ook de koper van een stamboom loze hond, uit deze rassen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 23:46

Ilindra schreef:
Ik vind het juist heel erg goed dat de RAD is ingesteld.
Helpt een hoop (dieren)leed te voorkomen.
Een echte liefhebber koopt gewoon een hond met de juiste papieren van een goede fokker.
Door deze regeling is ook het aantal hondengevechten fors afgenomen omdat de honden niet meer zo makkelijk zijn aan te schaffen en te houden.
Vind het heel raar dat er blijkbaar toch "liefhebbers" zijn die terug willen naar de oude situatie Verward

de hondegevechten zijn er echt nog wel hoor.. alleen in de illegale circuitjes... en daar hoor je niks van
er is momenteel een afgaanse bende actief die het voorzien heeft op stamboomloze staffjes... om ze te gebruiken voor dit soort gevechten... er staan overal waarschuwing op internet over deze bende

alleen omdat je het nooit hoort op tv betekend niet dat het er niet meer is... helaas...

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:46

Ilindra schreef:
JustNanno schreef:

Zo gaat het idd niet
Inbeslaggenomen dieren gaan naar een schutstalhouder, dit is gewoon een particulier of een pension waar de hond normaal verzorgd wordt, als ze medische zorg nodig hebben krijgen ze die gewoon.
Ik ben zelf hondengeleider bij de politie en goed thuis in de RAD, ik werk veel samen met de AID en weet dus heel goed waar ik over praat.
Vind het erg jammer dat mensen zomaar klakkeloos zaken op internet gooien onder het mom van "zielig" zonder dat er echt naar de waarheid gekeken wordt....

heb je de link al bekeken? dat dit niet altijd zo gaat? tuurlijk dat zal best, maar het gebeurt wel, en wel meer als incidenteel

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 23:50

Citaat:
dit stukje bv, dat klopt al niet, doet vermoeden dat het echt alleen gaat om de staffordshire bull, am staff en kruisingen DAARVAN , en dat is dus niet waar, het gaat om uiterlijke kenmerken en ook bv een boxer X pointer kan daar onder vallen

nou... zo staat het wel op de website van de AID/ ministerie van landbouw...
maar inderdaad is het irl anders... de AID lapt zelf de wet aan de laars...

Citaat:
Zo gaat het idd niet

zo gaat het dus WEL en heb het met eigen ogen gezien hoe de honden eruit zien... en dat is verschikkelijk!!! om te janken!!!
vriend van mij heeft 2 amerikaanse bulldoggen.. en die zijn in beslag genomen terwijl ze niet eens onder de RAD vallen!!!
hij is nog steeds bezig om ze terug te krijgen en zijn honden zijn 20 (!!!!) kilo afgevallen!!!!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:52

LimaGentle schreef:
Citaat:

nou... zo staat het wel op de website van de AID/ ministerie van landbouw...
maar inderdaad is het irl anders... de AID lapt zelf de wet aan de laars...

nou... ja en nee, de omschrijving van rad honden, daar gaat het om, en dat het al jaren duidelijk is dat dat niet alleen om bepaalde rassen of afkomstig van die twee rassen is ? dat is al wel duidelijk. de AID voert alleen de belachelijke wet uit, op uiterlijke kenmerken.

Citaat:
Zo gaat het idd niet

zo gaat het dus WEL en heb het met eigen ogen gezien hoe de honden eruit zien... en dat is verschikkelijk!!! om te janken!!!
vriend van mij heeft 2 amerikaanse bulldoggen.. en die zijn in beslag genomen terwijl ze niet eens onder de RAD vallen!!!
hij is nog steeds bezig om ze terug te krijgen en zijn honden zijn 20 (!!!!) kilo afgevallen!!!!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:53

LimaGentle, ben toch wel benieuwd waar jij die wijsheid allemaal vandaan haalt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 23:53

JustNanno schreef:

ik zit er met mijn neus bovenop.. dat zegt genoeg...

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:55

LimaGentle schreef:
JustNanno schreef:

Zegt mij niet genoeg anders, zulke vage uitspraken koop ik niets voor

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 23:55

Citaat:
nou... ja en nee, de omschrijving van rad honden, daar gaat het om, en dat het al jaren duidelijk is dat dat niet alleen om bepaalde rassen of afkomstig van die twee rassen is ? dat is al wel duidelijk. de AID voert alleen de belachelijke wet uit, op uiterlijke kenmerken.

klopt..maar we moesten het voor de petitie duidelijk houden Knipoog
veel mensen weten niet eens wat een pitbull is nmlk.. ik heb zelf 2 bullterriers.. die niet onder de RAD vallen.. maar mensen denken serieus dat dat juist pitbulls zijn...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 23:56

het zijn geen vage uitspraken.. het is realtiteit...

www.ukce.nl
kijk en hou de zakdoekjes klaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:58

LimaGentle schreef:

Ik ook, en zie het toch heel anders Knipoog
Zie wel meer vreemde uitspraken op de site uit je onderschrift en dan heb ik het niet eens over de banner waarin pitbulls vergeleken worden met allochtonen Koe

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:58

Ik ben niet voor de RAD zoals het nu gaat, maar misschien moeten we niet bij de regering zijn om daar wat aan te veranderen. Sommige rassen vallen niet onder die regels omdat de rasverenigingen zelf gedragstesten voor de honden organiseren. Alle honden die voor de gedragstest (MAG-test = Maatschappelijk Aanvaardbaar Gedrag) slagen mogen voor de fokkerij gebruikt worden, de niet geslaagde honden niet. Op die manier hebben ze bijvoorbeeld de Rottweiler buiten de RAD kunnen houden.
Is zoiets niet een veel beter oplossing?? Het lijkt me dat daarmee de kern van het probleem aangepakt wordt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 23:59

Ilindra schreef:
LimaGentle schreef:

Ik ook, en zie het toch heel anders Knipoog
Zie wel meer vreemde uitspraken op de site uit je onderschrift en dan heb ik het niet eens over de banner waarin pitbulls vergeleken worden met allochtonen Koe

dan snap je duidelijk de intentie van die banner niet...

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:59

JustNanno schreef:

denk je echt dat het allemaal zo is, zoals men vanuit de overheid doet beweren?

heb jij het met eigen ogen gezien? dat denk ik dus niet, ik ben TEGEN de stamboomloze honden en tegen de zomaar fok en verkoop, maar dat maakt de RAD niet oke, dat is nl puur moord, niet op hond, maar op uiterlijk.

juist door de groep idioten, die er stoer mee willen doen, die alleen een pik verlenger aan een touwtje willen, die fokken met dieren die de ras eigenschappen hebben, daardoor is de wet ontstaan, niet bekeken naar het ras zelf, niet bekeken naar de grote groep echte liefhebber en verantwoordelijke mensen.

ook die honden met boom, stammen af van de honden die nu als gevaarlijk en rad hond bestempeld worden, die dus dood moeten, dus als je als staff liefhebber voor de RAD bent? ben je niks meer dan hypocriet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 00:00

of jij snapt de maatschappelijke realiteit niet.....

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 00:01

Aurora3 schreef:
Ik ben niet voor de RAD zoals het nu gaat, maar misschien moeten we niet bij de regering zijn om daar wat aan te veranderen. Sommige rassen vallen niet onder die regels omdat de rasverenigingen zelf gedragstesten voor de honden organiseren. Alle honden die voor de gedragstest (MAG-test = Maatschappelijk Aanvaardbaar Gedrag) slagen mogen voor de fokkerij gebruikt worden, de niet geslaagde honden niet. Op die manier hebben ze bijvoorbeeld de Rottweiler buiten de RAD kunnen houden.
Is zoiets niet een veel beter oplossing?? Het lijkt me dat daarmee de kern van het probleem aangepakt wordt.

te laat dus al, de wet is er al, dit helpt bepaalde honden niet meer, dit had dus eerder gemoeten.