Labradoodle?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flabbergast

Labradoodle?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 15:16

Wij willen al heel erg lang een hond, maar ivm mijn broertje en moeder die redelijk allergisch zijn dachten we dus dat dat niet kon.

Nou las mijn moeder laatst een stuk over een labradoodle? Een labrador gekruist met een poedel, die schijnen een speciale vacht te hebben waar mensen niet allergisch voor kunnen worden, ze ruien niet en ze schijnen als ze nat zijn ook niet naar 'natte hond' te stinken Vork .
Alleen kan ik geen enkele fokker of wat in Nederland vinden, iemand een idee? Of ervaring met het ras? Het lijken me namelijk best leuke honden..
Laatst bijgewerkt door Flabbergast op 26-09-06 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sting

Re: Labradoodl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:22

Denk dat dat een grapje was.. .Heb er iig nog nooit speciaal van gehoord. Allergische mensen kunnen best honden houden, als je maar zorgt voor een hond die niet verhaard.Voorbeeld: Poedel, of portugese waterhond. Er zijn er vast nog wel meer te vinden, maar deze weet ik zo 123

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 15:23

Nee het is zeker geen grapje Clown, het ras bestaat echt.
In het buitenland zijn ze er namelijk wel, er is wel heel veel over te vinden, maar geen fokkers of wat in Nederland.

http://www.dieren-rassen.nl/honden/overige/labradoodle/

En met een poedel of zo'n portugese waterhond gaat mn vader echt niet naar buiten, die ziet ons aankomen zeg Clown

Anoniem

Re: Labradoodle?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:27

EEn poedel verhaart wel, maar de haren blijven in de vacht zitten, vandaar dat hin een steeds dikkere vacht krijgt.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:32

Klopt een labradoodle verhaart niet, maar stinkt wel hoor als die nat is geweest. En een poodle verhaart maar een heel klein beetje, en een labrador veel maar het maakt de kruising dat die niet verharen, maar hou er wel rekening mee dat die stinkernd duur zijn...

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 15:34

Nou het stinken is ook niet zo'n punt hoor, dat komt nou eenmaal met de hond Clown. Maar het gaat echt om de hypo-allergene vacht.
En we hebben ook een Brits Korthaar poes omdat die ook een ander soort vacht schijnen te hebben, zijn we ook niet allergisch voor. En die zijn ook niet bepaald goedkoop, dus het moet maar Vork

Was alleen benieuwd of er mensen zijn die het kennen en of er in gefokt wordt in nederland.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:38

al wel eens van gehoord.. worden gebruikt als blindegeleidehond.. ze hebben nl de vacht van een poedel (dus dat ras zou ook in aanmerking kunnen komen) en de bouw en karakter dan ook weer de lab eigenschappen die voor dat werk nodig zijn...

ennuh mochten ze niet te vinden zijn.. zoek iemand met een lab teef en poedel reu erop (andersom lijkt me sneu)... dan nog wat mensen met belangsstelling vinden.....

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:21

Smeejj schreef:
Nee het is zeker geen grapje Clown, het ras bestaat echt.
In het buitenland zijn ze er namelijk wel, er is wel heel veel over te vinden, maar geen fokkers of wat in Nederland.

http://www.dieren-rassen.nl/honden/overige/labradoodle/

En met een poedel of zo'n portugese waterhond gaat mn vader echt niet naar buiten, die ziet ons aankomen zeg Clown

Als je een poedel niet met bolletjes trimt zijn ze qua uiterlijk niet eens zo heel anders dan een labradoodle Clown
Afbeelding

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:41

Wij hebben een koningspoedel en willen haar waarschijnlijk laten dekken... we zijn achter een rasechte reu aangeweest maar met papieren aanvragen is het heel veelg edoe...
misshien dat we er dan wel een labrador op kunnen zetten... alleen krijg je die honden dan echt goed kwijt?!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:47

caat_eve schreef:
Wij hebben een koningspoedel en willen haar waarschijnlijk laten dekken... we zijn achter een rasechte reu aangeweest maar met papieren aanvragen is het heel veelg edoe...
misshien dat we er dan wel een labrador op kunnen zetten... alleen krijg je die honden dan echt goed kwijt?!

Papieren aanvragen is nog maar een fractie van het werk wat een nest fokken is....

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 21:49

Wij gaan dan ook echt voor een hond die meer op de labrador lijkt dan op de poedel, zoals die poedel hierboven komt al in de buurt maar vind het nog steeds niks Clown.

Je mag met mij altijd contact opnemen mocht je serieus een nestje gaan fokken Bloos

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:57

Een (gewone) peodel is toch ook hypoallergeen? waarom doen ze dan eigelijk kruisen met een labrador?

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:01

caat_eve schreef:
Een (gewone) peodel is toch ook hypoallergeen? waarom doen ze dan eigelijk kruisen met een labrador?

Omdat mensen een beeld van poedels hebben dat niet klopt. Ze denken dat het omahondjes zijn terwijl poedels een geweldig karakter hebben. Ik vind het uiterlijk ook niet super maar het karakter kan niet beter. Door ze met een labrador te kruisen heb je geen last meer van mensen die het uiterlijk niet leuk vinden en/of bevooroordeeld zijn over het karakter.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 02:17

Smeejj schreef:

Een labradoodle bestaat niet, althans niet in de kynologische zin van het woord. Het zijn gewoon bastaarden. Enne........ niet beledigend gaan worden over de Portugese Waterhond he?

Afbeelding

Afbeelding

Yep, da's de vader van de pups uit de link in mijn handtekening. Voor mensen die ervaring met honden hebben en er écht wat mee willen gaan doen qua sport enzo heb ik nog 2 reutjes te plaatsen. Het zijn niet verharende vachten dat is waar, of je er niet allergisch voor bent is erg persoonsgebonden en daar zal een (goede...) fokker dus ook niet zomaar een uitspraak over doen.

Het model wat aan de vacht bij diverse rassen gegeven wordt is vaak van oudsher ingegeven en heeft een functie (gehad) maar uiteindelijk is het 'maar' haar en kun je het net zo lang of kort houden als je zelf wilt. Wél moet de vacht ten alle tijden klitvrij gehouden worden.

Succes met jullie zoektocht naar een leuke hond. Wat altijd belangrijk is, is vragen naar de gezondheidsuitslagen van de ouders. Voor Labradoodles geldt ook dat zij minimaal op HD en PRA getest moeten zijn.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 10:07

Nou sorry maar ik vind het niks die honden, ze zullen vast een fantastisch karakter hebben maar het is niet ons ding.

Ik heb zojuist een site gevonden met labradoodles uit Nederland, ik ga maar eens een mailtje sturen. Ben toch benieuwd hoe dat nou allemaal zit.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:46

Lysette schreef:
caat_eve schreef:

Omdat mensen een beeld van poedels hebben dat niet klopt. Ze denken dat het omahondjes zijn terwijl poedels een geweldig karakter hebben. Ik vind het uiterlijk ook niet super maar het karakter kan niet beter. Door ze met een labrador te kruisen heb je geen last meer van mensen die het uiterlijk niet leuk vinden en/of bevooroordeeld zijn over het karakter.

dit was in eerste instantie voor hulphond... en daar zijn labjes juist uitermate geschrikt voor

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:21

Hier in de buurt loopt ook een Labradoodle.. En hij is schijtbenauwd voor mijn hond, alleen om haar vertoning (ze loopt nogal dreigend op andere honden af maar doet niks als de andere hond gewoon normaal blijft doen), nu hij haar wat heeft leren kennen rent ie niet meer voor haar weg maar loopt gewoon met een grote boog om dr heen hihi. Maar ik vind het een heel leuk beestej verder, zo leuk alsie huppelt...

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:53

chinese naakthonden verharen ook niet Haha!

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 22:30

Bij hondenschool herman Jansen in Almere werd deze kruising opgeleid als blindengeleidenhond Knipoog
maar waar ze gefokt worden? geen idee ??????

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 22:33

Ze zijn ontzettend duur... maarja das ieders keus. Ik vind het wel grappige hondjes!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:33

Ik wou dat ik het bedacht had, een labradoodle, geweldige marketing om je kruising voor grof geld te verkopen Haha! Zorg dat mensen denken dat het hip en exclusief is en hoppa....je loopt binnen Haha!
Ik denk dat er een heleboel kruisingen met Poedels, waterhonden ed zijn die minder allergeen zijn dan een gewone hond. Maar ik denk ook dat dat per hond en per persoon verschilt, en je dus ook zeker een goede regeling zult moeten treffen voor het geval het toch niet gaat met de hond. Ik was trouwens ook nooit fan van poedels, maar ik ben eigenlijk alleen nog maar leuke koningspoedels tegen gekomen. Ze zien er ook echt leuk uit als ze niet in zo'n truttig modelletje getrimd zijn.
Succes met je zoektocht iig.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 23:27

Ellebel schreef:
Ik wou dat ik het bedacht had, een labradoodle, geweldige marketing om je kruising voor grof geld te verkopen Haha! Zorg dat mensen denken dat het hip en exclusief is en hoppa....je loopt binnen Haha!
Ik denk dat er een heleboel kruisingen met Poedels, waterhonden ed zijn die minder allergeen zijn dan een gewone hond. Maar ik denk ook dat dat per hond en per persoon verschilt, en je dus ook zeker een goede regeling zult moeten treffen voor het geval het toch niet gaat met de hond. Ik was trouwens ook nooit fan van poedels, maar ik ben eigenlijk alleen nog maar leuke koningspoedels tegen gekomen. Ze zien er ook echt leuk uit als ze niet in zo'n truttig modelletje getrimd zijn.

Het is niet gewoon een kruising, er is heel wat aan vooraf gegaan.
uit eindelijk is er een hele arergie vriendelijke hond uit gekomen.
De gemiddelde prijs van zo's hond is 1250 euro.
Het is ondertussen een echt ras geworden.
en niet elke kruising poedel x labrador is een labradoodle.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 09:28

kimmy1985 schreef:
Ellebel schreef:

Het is niet gewoon een kruising, er is heel wat aan vooraf gegaan.
uit eindelijk is er een hele arergie vriendelijke hond uit gekomen.
De gemiddelde prijs van zo's hond is 1250 euro.
Het is ondertussen een echt ras geworden.
en niet elke kruising poedel x labrador is een labradoodle.

nee, idd, niet elke kruising, maar zo worden ze wel verkocht, daarbij, het is geen echt ras geworden, ze hebben geen erkenning, geen officiele rasstandaard.

als men dus een labradoodle wil, eentje die echt gefokt is uit geselecteerde labradoodles, dan moet men naar australie, of iig een hond van daar laten komen.

het is en blijft tot nu toe, een grappig naampje plakken op een kruising.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:45

nee, idd, niet elke kruising, maar zo worden ze wel verkocht, daarbij, het is geen echt ras geworden, ze hebben geen erkenning, geen officiele rasstandaard.

als men dus een labradoodle wil, eentje die echt gefokt is uit geselecteerde labradoodles, dan moet men naar australie, of iig een hond van daar laten komen.

het is en blijft tot nu toe, een grappig naampje plakken op een kruising.
[/quote]

In australie is het al een ras, hier in nderland nog niet.
wanneer je een echt labradoodle wilt hebben moet je ze bij een fokker kopen die aan gesloten zitten bij de internationale labradoodle vereninging.in europa zitten maar 3 echte fokker.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:42

Ook in Australië is de Labradoodle níet erkend door een kennelclub die door de FCI erkend is. Je kunt dus nóóit een labradoodle importeren en er hier een stamboom bij krijgen.

Dat het lieve en aardige honden zijn geloof ik onmiddelijk, dat is mijn Barbet ook namelijk. Van de Barbet wordt wel gecontroleerde 'boekhouding' bijgehouden en op die manier weet ik eerder wat ik koop dan wanneer ik een Labradoodle koop. Al met al betaal je dus veel geld voor een bastaard. Als vergelijk, voor een Barbet (mét erkende stamboom) ben je 500 a 600 euro kwijt.