De staffordshire bull terrier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angel_ique91
Berichten: 40
Geregistreerd: 07-07-06

De staffordshire bull terrier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 19:28

Doei!

Zijn er nog meer bokkers met een Staffordshire bull terrier??
Ik zelf heb een engels stafford, ze word nu al 8 jaar, maar je zult het niet zeggen.. Haha!

Nou.. de eigenaartjes kunne zich melden.. Knipoog

Als hier al een topic over is.. sorry dan.. ik kon er geenten vinden

Angel_ique91
Berichten: 40
Geregistreerd: 07-07-06

Re: De staffordshire bull terrier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 19:47

Oja.. dit is whiskey.. mijn stafford.. Bloos

Afbeelding

loezke

Berichten: 218
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Lienden

Re: De staffordshire bull terrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:53

Ja wij hebben er ook eentje sinds een paar maanden, overgenomen van mensen die naar het buitenland zijn verhuisd. Hij ia al bijna dertien (!!!) jaar en hij is helemaal wit en heet Jordan.

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: De staffordshire bull terrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:19

geweldige honden vind ik het,als ik geen 3 katten had gehad,had ik een staf willen hebben...mijn nichtje heeft een staf pup,roodbruin achtig en hij heet Gabber,echt een scheet van een hond

Angel_ique91
Berichten: 40
Geregistreerd: 07-07-06

Re: De staffordshire bull terrier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 17:41

Volgens mij niet echt veel mensen die zo'n hond hebben..

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Re: De staffordshire bull terrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:40

Wij hebben thuis een amerikaanse stafford, kioni

Afbeelding

Daannn
Berichten: 586
Geregistreerd: 25-01-06

Re: De staffordshire bull terrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 19:02

Ik heb er geen, helaas! Huilen Maar ik vind het wel de mooiste honden die er zijn! Haha!

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: De staffordshire bull terrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 19:54

Helaas komen vaak de verkeerde lieden op dit soort honden af Verdrietig laatst nog 2 inbeslaggenomen staffords opgevangen via de politie, deze hebben we in de quarantaine hokken gedaan (groot ex-leeuwenhok) en pas sávonds, als alle andere honden en dieren binnen stonden, op de speelweide gelaten. Deze honden gingen spontaan aan een tak van een boom hangen, dit was ze dus waarschijnlijk aangeleerd Boos!
De volgende dag was echter een asielhondje- een oudje dat mocht blijven tot zijn dood omdat hij onplaatsbaar was vanwege zijn leeftijd toch in de weide belandt, en had blijkbaar geprobeerd tegen de trailies te plassen (de teef was loops) hierop hebben de staffords dit hondje (onvoorstelbaar maar echt gebeurd) tussen de trailies doorgetrokken en doodgebeten, letterlijk uit elkaar gescheurd. Ze zijn daarop natuurlijk gelijk ingeslapen.

Triest, maar er komen zoveel Staffords in asiels (vooral in Belgie) waarbij ze neits anders kunnen doen dan inslapen. Natuurlijk zijn deze honden niet zo geboren, maar ze hebben maar weinig prikkels nodig om gevaarlijk te worden in de verkeerde handen, en dan belanden ze uiteindelijk toch in het asiel, de meeste asiels nemen ze zelfs niet meer aan.

Angel_ique91
Berichten: 40
Geregistreerd: 07-07-06

Re: De staffordshire bull terrier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 16:25

Vaak worden deze honden agressief gemaakt door het ''baasje''.
Daarom zeggen ze ook.. Je kunt een hond zo maken, zoals je zelf wilt.
Een labrador, staat bekend om het lieve karakter, maar ook zó'n hond kun je vals maken.
En daar zijn de honde het dupe van.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Re: De staffordshire bull terrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:33

Mist schreef:
Deze honden gingen spontaan aan een tak van een boom hangen, dit was ze dus waarschijnlijk aangeleerd Boos!


Hm, dat doet onze staff ook, ik zie het er probleem niet zo van eigenlijk, bij Kioni is het puur omdat hij gék is op takken en er het liefst de hele dag een in zijn bek heeft om mee rond te sjouwen *LOL*

Natuurlijk zal het bij de honden waar jij over vertelde anders zijn, altijd naar om dat soort verhalen te horen Scheve mond

Mandy_

Berichten: 1560
Geregistreerd: 10-09-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De staffordshire bull terrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:52

Ik heb een engelse stafford van 5 maanden een reu.
Hij is helemaal geweldig en past echt perfect bij ons.
Helaas komen zulke honden gewoon bij de verkeerde mensen terrecht, ze worden niet vals geboren maar vals gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Re: De staffordshire bull terrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:58

Ik vind vooral die hierboven geweldig!
Wij hebben een Old English Bulldog, stamt af van Am. Stafford.
Over een paar jaar, hoop dat onze hond dan nog leeft, ze is nu 5, willen we 2 Engelse Staffordjes uit hetzelfde nest Lovers.

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: De staffordshire bull terrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:28

ik heb even gekeken,maar King Ozzy is zeker een prachthond!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Re: De staffordshire bull terrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:58

Moderatoropmerking:
Reclame maken voor je eigen Staffordshire bull terrier kennel is hier niet de bedoeling (eventueel is EA-CO te gebruiken). Berichten verwijderd.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Re: De staffordshire bull terrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 07:54

Mist schreef:
Helaas komen vaak de verkeerde lieden op dit soort honden af Verdrietig laatst nog 2 inbeslaggenomen staffords opgevangen via de politie, deze hebben we in de quarantaine hokken gedaan (groot ex-leeuwenhok) en pas sávonds, als alle andere honden en dieren binnen stonden, op de speelweide gelaten. Deze honden gingen spontaan aan een tak van een boom hangen, dit was ze dus waarschijnlijk aangeleerd Boos!
De volgende dag was echter een asielhondje- een oudje dat mocht blijven tot zijn dood omdat hij onplaatsbaar was vanwege zijn leeftijd toch in de weide belandt, en had blijkbaar geprobeerd tegen de trailies te plassen (de teef was loops) hierop hebben de staffords dit hondje (onvoorstelbaar maar echt gebeurd) tussen de trailies doorgetrokken en doodgebeten, letterlijk uit elkaar gescheurd. Ze zijn daarop natuurlijk gelijk ingeslapen.

Triest, maar er komen zoveel Staffords in asiels (vooral in Belgie) waarbij ze neits anders kunnen doen dan inslapen. Natuurlijk zijn deze honden niet zo geboren, maar ze hebben maar weinig prikkels nodig om gevaarlijk te worden in de verkeerde handen, en dan belanden ze uiteindelijk toch in het asiel, de meeste asiels nemen ze zelfs niet meer aan.


Waarschijnlijk heb jij het over staffords zonder stamboom, PITBULLS dus?
Dat is wel een wezenlijk verschil....

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Re: De staffordshire bull terrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:25

hier nog een trotse eigenaresse van twee engelse staffs.....
bandit (reu) en Lilo (teefje)
bandit is 5 jaar en lilo 3.
het zijn geweldige honden, lief, aanhankelijk en erg gehoorzaam.
ze zijn allebei uiteraard voorzien van een stamboom.
ze komen allebei van dezelfde fokker (carro's) uit bunschoten.
voor mij geld:"eens een stafford altijd een stafford" Knipoog

tienus63

Berichten: 12076
Geregistreerd: 09-08-05

Re: De staffordshire bull terrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:50

Wij hebben een kruising Bull Mastiff/Am Stafford gehad. Mijn bejaarde !! oom en tante hadden hem uit het asiel gehad, omdat hij zo lief was.

We begrijpen nog steeds niet dat een asiel zo'n hond meegeeft aan bejaarde mensen. Een blinde kon nog zien dat ze absoluut geen overwicht hadden op honden.

Maar goed, Boris ging een goed leven tegemoet, heeft een fantastische maand op de boerderij gehad, totdat mijn oom plotseling terminaal kanker patiënt werd.
Ze moesten verhuizen, mijn oom was stapelgek met de hond, terug naar het asiel was voor hem geen optie.

Dus hij heeft aan ons gevraagd of wij de hond wilden hebben. Over nagedacht en uiteindelijk toegestemd mits de hond gecastreerd werd.
Dat is gebeurd.
Asiel was het er niet mee eens; wij gezegd moeten we hem terug brengen dan. Na veel 5-en en 6-eb ging asiel akkoord, ze zouden komen controleren, zouden ze ook bij mijn oom en tante doen.
Het is ruim 5 jaar geleden dat hij bij ons kwam, ze moeten nog steeds komen.

Hond meegenomen naar ons huis, maar niemand kon meer bij ons komen, want Boris was veel te waaks en beschermend. Mensen die hij inmiddels goed kende en gewoon binnen liet toen hij nog bij mijn oom en tante was, liet hij niet meer toe.

Dus los lopen op ons erf zonder toezicht was geen optie, voor nood heeft hij aan de ketting gezeten totdat we een kennel hadden. Hij sliep 's nachts altijd in de schuur, overdag en 's avonds was hij gewoon in huis.
Boris was lief en sociaal naar andere honden, maar er is een enorm vooroordeel over dit soort honden, en als hij uit verdediging zou bijten heeft hij het gedaan. Dus voor dag en dauw het bos in, om zo min mogelijk fietsers, wandelaars en andere honden te treffen.
Hij was hartstikke lief voor mijn neefje van 2, lief voor mijn kat, lief voor de kittens die er later bij kwamen, super lief naar mij toe. Hij was ook gek met mijn man.

Boris was zo waaks, wanneer een vreemde hier zijn fiets of auto hier parkeerde en hij liep alleen buiten dat je de fiets niet mee kon nemen.
Hij is iemand die hij al vaker had gezien, maar die persoon komt binnen loopt door naar de kamer waar Boris en ik waren, Boris springt op, en vliegt die man naar de keel. Niets gebeurd, maar iedereen was wel heftig geschrokken. Waarom hij dat deed, geen idee, later speelt hij weer als vanouds met die persoon.

Ik wist dus dat hij niet zonder toezicht los op het erf kon lopen, maar op een dag staat er een gezin met kinderen aan de bel, papa, mama, dochter, jaar of 6, 2 meter daarachter schuchter zoontje jaar of 8, hij glipt tussen mijn benen door en doet zo een uitval naar dat jongentje. Niet gegrepen, maar wel duidelijk de intentie.
Ik heb me niet bedacht, Boris heeft op zijn flikker gehad en ik heb de DA gebeld om hem af te laten maken.

Da kwam een uur later, hij staat te kwispelen toen hij binnen kwam, speelt met die man.
Bij het injecteren bleek dat het bloed hartstikke zwart was, waarschijnlijk had hij kanker en deed hij daarom van de onberekenbare acties.

Hij had al vaker van dit soort acties gedaan, maar elke keer kon ik nog een excuus verzinnen, die buurman loopt mank met zijn kunstbeen, dat vinden honden raar, de buurvrouw op skeelers, dat is raar. Mijn vader in een overal op met een pet op, en zo waren er nog wel meer voorbeelden.
We hebben tot de aanval op dat jongentje nog gepropeerd om hem te herplaatsen als echte waakhond op bijvoorbeeld een sloperij, terug naar het asiel wilden wij ook niet, omdat we de kans veel te groot achten dat ze hem weer bij een gezin of niet honden mensen zouden plaatsen.
Plus het feit van alle stress van het verblijf in een asiel.

Ik ben van mening dat ik uiteindelijk de eerlijkste beslissing naar Boris heb genomen. Ik ben ook erg blij dat het waarschijnlijk niet aan het karakter van de hond lag, maar aan zijn ziekte.

Maar voor ons toch niet weer een dergelijke hond, ook geen herder o.i.d. We hebben regelmatig vreemden op ons erf, een hond die niet vrijelijk op het erf los kan lopen omdat mensen er bij voorbaat al bang voor zijn, is in onze situatie absoluut niet handig.

We hebben nu een grote, goed waakse Bernerteef. Wie bang is voor honden blijft in de auto zitten, de meeste mensen lopen gewoon langs onze blaffende hond.

Maar Boris was een hond die absoluut voor mij door het vuur ging.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Re: De staffordshire bull terrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:03

Toeties schreef:
Waarschijnlijk heb jij het over staffords zonder stamboom, PITBULLS dus?
Dat is wel een wezenlijk verschil....

??
is wel iets helemaal anders Lachen en het lijken me inderdaad wel pitbullachtigen. Klinkt nogal een typische aanval... Maar hier weer zelfde uitkomst als in de andere topics, de opvoeding.

Van Boris ja, die kanker is best mogelijk, of een of andere kronkel in de kop.
Daar wordt op dit moment trouwens onderzoek naar gedaan... agressiviteit en die kronkels. Komt meer voor dan je denkt...

tienus63

Berichten: 12076
Geregistreerd: 09-08-05

Re: De staffordshire bull terrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:47

Oja, Boris is destijds in het voorjaar gevonden aan een boom, hij heeft maar een maand in het asiel gezeten toen mijn oom en tante op zijn pad kwamen.

Daarna heeft hij ondanks zijn einde, toch nog bijna 1.5 jaar een leuk leven bij ons gehad.

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Re: De staffordshire bull terrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:50

Yep, mijn vriend heeft een zwarte engelse staff, teefje van 5 jaar.
Ze woont bij zijn ouders omdat wij hele dagen werken.

Super lieve hond alleen echt een zenuwepeesje, brommers onweer e.d. is ze als de dood voor.

Cello
Berichten: 183
Geregistreerd: 27-03-04

Re: De staffordshire bull terrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:14

Mijn neef heeft er 1... Duke heet hij! Het is een amerikaanse staff... erg leuke hond!

Kellyy

Berichten: 2089
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Overijssel,Deventer!

Re: De staffordshire bull terrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:09

Vind deze honden echt super mooi! Haha!
Die van Mandy_ vind ik echt een mooie kleur zeg! en dat koppie! *LOL*