Noodoproep opvang verwaarloosde katten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Noodoproep opvang verwaarloosde katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 13:00

Samen met vrijwilligers door heel het land is in Groningen een beslagname van dieren aan de gang.
Het betreft katten die allemaal een permanente opvang nodig zijn.
Ze hebben oormijt, vlooien en zijn niet gecastreerd/gesteriliseerd en een aantal heeft niesziekte.
De omstandigheden waarin ze leven zijn erbarmelijk. Ontlasting en urine door heel het huis en in de wc en badkamer zijn bedolven onder de goorste drek. Ook in de rest van het huis ligt ontlasting en rotzooi.

De dieren zoeken een tehuis waar mensen met ervaring hun alle tijd geven bij te komen en hun een goed leven willen geven.
Om hoeveel opvangadressen het zal gaan is nu nog niet duidelijk omdat de kattenopvang nog niet het hele huis is doorgeweest.
Gezien het aantal 'vleesvliegen' dat er rondvliegt zijn de medewerkers van de kattenopvang bang dat ze kadavers in één van de ruimtes zullen aantreffen.

Een aantal katten is gisteravond onder politiebegeleiding weggehaald en vanmorgen ontdekten ze dat er veel meer katten aanwezig zijn dan de eigenaresse had vermeld.

De kosten worden vergoed door de woningstichting die de woning aan de eigenaresse verhuurd.

Graag serieuze reacties van mensen die deze katten een goed tehuis willen bieden.

Neverhere

Re: Noodoproep opvang verwaarloosde katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 14:38

De mensen van de opvang zijn inmiddels het hele huis doorgeweest.
Ze hebben gelukkig geen kadavers aangetroffen maar die moeten er wel zijn geweest volgens een medewerker van de verdelgings- en ontsmettingsdienst. Hij herkende de typische vleesvliegen die alleen op kadavers afkomen.

Er zijn 8 volwassen katten en 4 kittens van een paar dagen oud gevonden.
Waar de moederpoes van de kittens is is niet duidelijk. De kans is groot dat de eigenaresse die heeft meegenomen. Die is er namelijk vandoor gegaan met 3 katten voordat de hulptroepen vanmorgen arriveerden.
Voor de kittens wacht dus een moeilijke tijd met de vraag of ze het zullen overleven. Bovendien zijn ze ziek wat het nog moeilijker maakt allemaal.

Voor een paar van deze stumpers is inmiddels een vaste plek gevonden maar nog niet allemaal.
Dus wie o wie?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 16:33

Krijg zojuist te horen dat er nog 5 katten bij zijn gekomen.
Het lijkt niet op te houden Boos!

Kom op mensen! Wie wil zo'n lieverd een goed thuis geven zonder ontlasting en urine waartussen ze hun voer moeten zoeken?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:37

Sorry ik heb thuis al 3 katten die geen andere katten erbij meer accepteren.
Hopelijk vinden ze toch nog een goed plekje.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 16:48

@Laura, ik snap het maar als iemand iets weet...
Laat alsjeblieft horen.

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:07

ik zal hier ook mijn oren en ogen open houden, ik heb 2honden die niet ze gek zijn op katten dus ik kan er geen nemen...

als ik iemand weet dan laat ik het horen

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:11

Worden de kosten geheel vergoed als het diertje wat heeft, en om hoeveel katten gaat het nu, die nog een plekje nodig hebben?

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:16

Ik wil wel een kat opnemen hoor , maar ik woon erg ver bij jullie vandaan

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 17:40

Joss, you're a lifesaver!!!
Weet niet waar je woont maar desnoods kom ik de kat persoonlijk bij je brengen.
Ze gaan echt door het hele land. We proberen door kennissen, familie en fora zoveel mogelijk mensen te bereiken die deze stumpers willen opnemen.

Let wel, het zijn geen katten die uit een stabiele gezinssituatie komen. Ze ruiken behoorlijk onfris vanwege de plaats waar ze wegkomen en zijn angstig.
Enige ervaring met zoiets is dus gewenst.
Zeg maar waar je woont Joss. Ga ik even informeren hoe het er nu voorstaat met de opvangplaatsen.
Pb maar even als je wilt.

@Tulandro, de kosten van de DA voor castratie/sterilisatie en verdere behandeling worden door de woningstichting vergoed.
Zodra de kat gezond en geholpen is zijn de kosten uiteraard voor de nieuwe eigenaar.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 22:11

Het laatste nieuws is dat alle katten een nieuw onderkomen hebben.
Helaas zijn daarvan wel een aantal tijdelijk dus we blijven hopen op nog meer meldingen van mensen die één van deze dieren een goede plek wil geven.

De moeder van de kittens is goddank boven water.
Ze was door de eigenaresse met 4 andere katten in een vuilcontainer gestopt gisteravond na de eerste ontruiming.
Zonder eten, zonder drinken en moeder en kittens dus gescheiden! Hoe iemand het bedenkt Boos!
Er zat een andere kat bij de kittens opgesloten in de kamer maar dat was niet de moeder dus had ook totaal geen nut.

Alle dieren zijn door de DA nagekeken en een paar die gisteravond naar hun nieuwe huis zijn gegaan zijn zelfs vandaag al gecastreerd/gesteriliseerd.

Voor iedereen die me een pb heeft gestuurd of anders gereageerd, heel hartelijk dank. Dankzij jullie hebben deze dieren een goede toekomst Ja

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:44

Wat een vreselijk verhaal, wat gaat er nu met die vrouw gebeuren??! Ik neem toch aan dat ze een proces verbaal gaat krijgen en er niet zomaar vanaf komt? Zomaar de katten in een vuilcontainter stoppen, wat een gek.

Gelukkig zijn ze allemaal terecht.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 12:05

Marye78 schreef:
Wat een vreselijk verhaal, wat gaat er nu met die vrouw gebeuren??! Ik neem toch aan dat ze een proces verbaal gaat krijgen en er niet zomaar vanaf komt? Zomaar de katten in een vuilcontainter stoppen, wat een gek.

Gelukkig zijn ze allemaal terecht.

Er zal idd proces verbaal opgemaakt worden maar het verhaal is nog niet ten einde hoorde ik net.
Maandag moeten er nog minstens 4 katten worden opgehaald.
Naar het schijnt heeft ze nóg een kat verstopt gehad in de vuilcontainer. Het betreft een container die alleen toegankelijk zijn voor de bewoners van die huizen dus afgesloten.
Vandaar dat niet iedereen maar even zo in die containers kan kijken.

Gisteravond heeft ze nóg 1 eruit gehaald en naar het schijnt had ze nog 3 of 4 anderen ergens verstopt.
Deze worden maandag opgehaald.

Mijn oproep blijft dus staan:
Meld je alsjeblieft als je een van deze arme dieren een goede plek kunt geven. Door deze nieuwste ontwikkeling zijn we nog een aantal opvangadressen nodig.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:44

Ik woon weliswaar in Hellevoetsluis.. heb nu momenteel zelf 4 katten, waarvan 2 opvang katten, maar voor 1 is er nog wel ruimte hoor.. Maar kan ze helaas niet zelf komen ophalen, ben niet in het bezit van een auto!

Groetjes,
Ingrid

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 15:25

Saningie schreef:
Ik woon weliswaar in Hellevoetsluis.. heb nu momenteel zelf 4 katten, waarvan 2 opvang katten, maar voor 1 is er nog wel ruimte hoor.. Maar kan ze helaas niet zelf komen ophalen, ben niet in het bezit van een auto!

Groetjes,
Ingrid

O joh! Geweldig!!! Hellevoetsluis zeg je. Hoe dan ook, die kat komt bij je.
Gisteren is er een geweldige logistieke actie op gang gekomen tot in België aan toe waar katten zijn opgevangen dus Hellevoetsluis moet zeker lukken!
Dank je wel. Ga het direct doorgeven.
We doen de rest even per pb accoord?

0nina0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:27

wat een vreselijk verhaal zeg! wat een k.lerewijf:@ nee gewoon geen woorden voor! Helaas kan ik je niet helpen..k woon tegenover een drukke weg en k kan het mezelf niet vergeven als zo'n beestje wordt overreden! Hopelijk vind je voor alle katten een onderkomen, ze verdienen het! Ik kijk ook ff om me heen of iemand zo'n kat een nieuwe kans wilt geven ook al denk ik dat dat niet lukt..Boos! Bah dat mens moet een flinke straf krijgen!!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 19:22

annemiekJ schreef:
wat een vreselijk verhaal zeg! wat een k.lerewijf:@ nee gewoon geen woorden voor! Helaas kan ik je niet helpen..k woon tegenover een drukke weg en k kan het mezelf niet vergeven als zo'n beestje wordt overreden! Hopelijk vind je voor alle katten een onderkomen, ze verdienen het! Ik kijk ook ff om me heen of iemand zo'n kat een nieuwe kans wilt geven ook al denk ik dat dat niet lukt..Boos! Bah dat mens moet een flinke straf krijgen!!

Dank je Annemiek, mocht je idd iemand weten houden we ons zeker aanbevolen.
Morgen gaan we, hopenlijk voor de laatste keer, weer onder politiebegeleiding daar naar binnen en hopen de laatste dieren weg te halen.

De dieren die tot nu toe zijn opgevangen verkeren op een uitzondering na allemaal in shock. Ze zijn bijzonder angstig en een aantal is zo verstijfd van angst dat ze alles met zich laten doen. Ze worden door de mensen dan ook zoveel mogelijk met rust gelaten.
Er wordt dagelijks wel even aandacht aan ze gegeven maar de mensen blijven zo ver mogelijk uit de buurt om de dieren niet het gevoel te geven dat ze belaagd worden.
Het gaat een lange weg worden voordat dit enigszins normale poezen en katten worden.
Ws zullen ze voor vreemde mensen altijd extreem angstig zijn.