activiteiten voor een konijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AH_scim

activiteiten voor een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 20:16

Wie weet er een activiteit voor een konijn.

Ik heb een nieuw konijn is er ook wat meermet een konijn te doen dan, vasthouden, knuffelen, uitmesten en gewoon buiten lopen (of binnen). Dit doe ik nu met mijn konijntje.

Weten jullie nog iets leuks?

Jokonootje

Re: activiteiten voor een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 20:23

ja... een maatje voor `m zoeken... en zorgen dat ze geen nakomelingen kunnen krijgen en dan lekker kijken naar hoe ze zich met elkaar vermaken ... iets leukers bestaat er niet !!

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 20:26

Jammer genoeg,, mag ik maar 1 konijn hebben. Mijn buurmeisje heeft een 'ram' en ik heb een 'voedster' Met mijn vorige konijn ging ik dan ergens naar een GROOT grasveld. Maar daar wil ik nu nog niet met zo'n kleintje heen.

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:30

Konijnen zijn gezelschaps dieren, zij horen niet alleen te zitten!
Ik hoef haast niks met mijn konijnen te doen want die vermaken zich de hele dag met elkaar.
Zo leuk om te zien dat ze lekker tegen elkaar aanliggen en met elkaar spelen Lachen
Vind het echt jammer dat mensen niet aan het gezelschap van een konijn denken..

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 11:40

Mijn konijn krijgt genoeg aandacht van mij + gezin.. En hij krijgt ook aandacht van dierlijk gezelschap namelijk mijn hond. Die hem niks doet, maar eraan snuffelt. En zoals ik al zei: ijn buurmeisje heeft een 1 konijn, (ram) kunnen ze als we erbij zijn samen spelen omdat ik geen kleintjes hoef van een klein konijntje;)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:06

Nu kun je haar nog wel met het rammetje laten. Ze is waarschijnlijk toch nog neit geslachtsrijp..
Een maatje is zeker beter en gezelliger..

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 13:35

Ze heeft omdat ze geen maatje mag, een knuffeltje in het hok, waar ze mee slaapt.

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:06

Kan je niet aan je buurmeisje vragen of ze hem wil castreren? Bloos
Misschien wel raar om te vragen maar dan kunnen ze af en toe bij elkaar, beter dan helemaal niet..

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 18:10

Als mijn meisje wat ouder is kan ze mee naar een speel tuin( met omheining) maar daar vindt is haar nu nog net iets te snel + klein voor op te vangen Knipoog Mijn schattigste konijntje is ook tegen onze kitten gaan liggen toen ze buiten liep Mijn poesje keek nogal apart Tong uitsteken Tong uitsteken

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 18:10

DuckyMjöll schreef:
Kan je niet aan je buurmeisje vragen of ze hem wil castreren? Bloos
Misschien wel raar om te vragen maar dan kunnen ze af en toe bij elkaar, beter dan helemaal niet..

Dat ventje is niet heel erg jong meer... Ik zal eens kijken Knipoog

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:29

natuurlijk is het voor een konijn beter om samen te zitten, maar als je dan toch maar 1 konijn mag... kun je idd het beste veel aandacht geven en een knuffel erbij werkt ook vaak goed.... gewoon lekker veel mee bezig zijn, ons oude konijn (rip Boos!) vond het heerlijk als ik tegen hem aan het praten was terwijl hij door de woonkamer liep, hij vond dat echt gezellig mensen om hem heen... en hij was dol op de radio en tv kijken!!!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:35

Laten traplopen (als het een dichte trap is met vloerbedekking). Mijn vorige konijntje vond dat geweldig en rende dan heel hard op en neer. Misschien dat die van jouw daar nu nog iets te klein voor is hoor. Mijn nieuwe konijntje vindt de trap veel minder boeiend, die speelt liever met ballonnen. Daar rent ie dan heel hard achteraan, schattig gezicht. Vaak vinden ze het ook leuk om tijdschriften of kranten te verscheuren.

Mijn konijntje zit trouwens ook alleen maar die is daardoor juist super aanhankelijk en heel erg op mij gericht (ipv op een ander konijntje).

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:38

ja kranten verscheuren vinden ze vaak geweldig!!! en dan van die lekkere dikke zaterdagkranten... mijn nijntje kon er uren mee bezig zijn!!!

en trap lopen zou ik nog ff mee wachten totdat je konijn volgroeid is.. en jong konijn kan daardoor verkeerd verder groeien

0nina0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:09

als je een knuffeltje in het hok doet maakt ie m dan niet kapot? doet mn konijn wel met bakjes mar als ie per ongeluk van die vulling eet kan dat dan geen kwaad? Tja je kunt het zelf natuurlijk ook in de gaten houden of die wel heel blijft..er was wel een keer een konijn die de hele tijd ging seksen op zo'n knuffel:P we hebben nu 1 groot aangelopen konijn en 1 kleine jonkie en die zitten niet bij elkaar kleine is bang voor 'm en ze vermaken zich volgens mij wel..zit er soms wel 's over na te denken om een ander konijn bij mn grote konijn te doen (kleine is nie echt van mij, ingewikkeld verhaal:p) maar die van mij is een mannetje en 2 mannetjes wordt toch vechten en een vrouwtje erbij moet ook maar niet..volgens mn moeder is castreren heel duur?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:11

nee castreren valt heel erg mee... je bent als ik het goed onthouden heb zo'n 30 euro kwijt... maar dit verschilt heeeeel erg per dierenarts

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:23

lekker in een ren zetten met iets nieuws. bijv. een huisje, een groot stuk touw, een tennisbal enz.
gewoon een beetje orgineel zijn

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:25

sommige nijnen vinden het trouwens ook helemaal geweldig als ze zich kunnen verstoppen in een kartonnen doos met meerdere gaten erin... waar ze in en uit kunnen...

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:38

Wij hebben plastic buizen in de doe- het -zelf zaak gekocht. Dat vinden ze heerlijk om in te rusten en verstoppertje in te spelen. Ook Ook hebben wij een knabbelboom gemaakt. (een houten verticale blok waarin gaten zitten). Daarin kan je op verschillende hoogten groentjes steken. Nog enkele speelgoedjes = oude autobanden, grote zeilen waar ze onder kunnen kruipen, een graafplaats aanleggen, blokken waarop ze kunnen zitten, ...

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:19

ons konijn heeft een tuigje, daarmee laten we ze altijd even buiten lopen.

Maetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:31

ik heb een konijn ( vlaamse reus ) en ik heb voor een paar maanden een logeetje ( konijntje van mijn zus ) ze kunnen goed met elkaar om dus laat ik ze soms lekker los lopen in de tuin! hartstikke leuk om te zien die twee bij elkaar. mijn vlaamse reus Matcho vind het ook leuk om met een wcpapierkartonnetje te spelen!

Kuss mae_meag

P.s. ik blijf dit topic volgen! ik wil wel weten wat voor leuke dingetjes er zijn voor konijnen;)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:10

ja wcrolletjes daar was mijn knijn ook helemaal dol op!!!

en dan verscheuren tot inieminie stukjes!!!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:09

Kan je er echt niet een maatje voor hem bij nemen?
Ik heb ongeveer 7 jaar een konijn gehad die 5 jaar 'alleen' heeft geleefd nadat zijn moeder was overleden. Hij kreeg veel aandacht van ons, was ook erg aanhankelijk.
Nu is hij overleden en hebben we 2 hangoorkonijntjes, zusjes, en het is erg leuk om ze met elkaar te zien spelen. Die 2 doen alles samen en zijn echt dol op elkaar.
Nu ik deze twee zo samen zie besef ik echt dat mijn andere konijntje toch erg eenzaam is geweest, ook al kreeg hij aandacht van ons, het grootste gedeelte van de dag is hij toch alleen.

Maar nu je vraag: wij hebben een soort balletje voor konijnen gekocht, een speeltje, met eene belletje erin. Hier word heel enthousiast mee gespeeld. Gewoon ff bij de dierenwinkel zoeken of ze iets leuk hebben.
Ik weet ook niet of je konijn buiten loopt? Anders een lekker grote ren maken, vinden ze heerlijk!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:17

Geef je nijn lekker wilgentakken of fruittakken waar ie lekker aan kan knagen! En kijk eens op www.bunnybin.nl snap je meteen waarom mensen hier blijven praten over een maatje (of nog beter laat het je ouders lezen!!). Verder staat hier ook nog wel info over wat je hem kan geven en wat ermee te doen!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 17:40

ja ik snap heel goed dat jullie iedereen.. twee konijnen willen laten aanschaffen, maar denk ook een beetje mee met hun.

veel lui zijn al lang blij dat ze een konijn mogen van hun ouders en kunnen dus echt niet gaan zeuren om een 2de konijn...
ik vind zelf dat 2 ook beter is maar thuis hebben wij ook maar altijd 1 konijn tegelijk gehad, simpelweg omdat het gewoon niet mocht van mn ouders een 2de knijn erbij... en heeft mn konijn aandacht gemist, nee zou het niet zeggen er werd genoeg geknuffeld met het beest ze mocht dagelijks rond rennen door het huis en met mooi weer liep ze de halve dag los door de tuin, en speeltjes (hoeveel ik er wel niet heb gekocht) ze gaf er niks om...

maar goed een hond zou ook niet alleen mogen, een kat ook niet, een paard ook niet, een papegaai al helemaal niet, een parkiet ook niet, een vis ook niet, etc etc... snap je hem??!! dan moet je tegen iedereen roepen die een dier aanschaft: je moet er 2 nemen anders is het zielig....

soms is het gewoon geen optie een 2de konijn, maar moet je dan gelijk zeggen; zonder een 2de konijn mag je geen 1 konijn nemen want dat is zielig?? met de juiste aandacht en behandeling kan zo'n diertje ook echt wel gelukkig worden hoor....

dus nadat 1 keer de optie een 2de konijn is gegeven hou het daar dan bij en denk mee voor andere leuke oplossingen.. want het komt me nu een beetje de neus uit om heel eerlijk te zijn...

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 17:42

Misschien als je maar één konijn mag, kun je misschien kiezen voor het welzijn voor het konijn en er gewoon geen aanschaffen inplaats van alleen maar aan je eigen plezier te denken.

Mensen, ander dieren en knuffels kunnen nooit een soortgenootje vervangen