Daar stonden foto’s op over hoe die Vrijheidsdressuur deed en hoe die sprong en kon zwemmen.
Ik kreeg hier heel erg veel super leuke reacties op

Ook kreeg ik een aantal keer te horen dat het eigenlijk op tv moet. Maarja ik ben zelf niet de gene die daar heen gaat bellen en ach zo bijzonder vond ik het eigenlijk ook niet. Tja ik zie het elke dag.
Nu kreeg ik een paar dagen geleden ineen een PM van iemand die voor het Dagblad van het Noorden werkt. Of ik het leuk zou vinden om in de krant te komen. Ik zou het wel heel leuk vinden dus de krant had mij gebeld en Donderdag ochtend kwamen ze langs om er een verhaal over te schrijven en foto’s te maken.
Ik had donderdag avond mijn diploma-uitreiking er leuk en gezellig. Maar hier door lag ik dus de volgende dag nog wel om half 10 op bed.
Vrijdag was echt een rare dag. Ik werd wakker door de telefoon die ging “Met het NOS klop het dat jij degen bent die op de voor pagina van het Dagblad van het Noorden staat?” En ik met me duffe hoofd maar denken van huh??? waar hebben ze het over dus ik zei al ja zou best kunnen. Ze stonden volgends mij wel raar te kijken toen ik zei dat ik de krant nog niet had gezien. Wat wil je ook kom namelijk net me bed uit

Gelukkig waren ze zo slim om te zeggen dat ze met later op de middag nog terug zouden bellen.
Ik dus maar me werk kleren aan gedaan want ik zou weer even helpen op de boerderij. (ik had nog steeds geen krant gezien want wij hebben geen Nieuwsblad van het noorden. Ik had al wel allemaal smsje gehad van klasgenoten en zo.) Daar aan gekomen heb ik de krant kunnen zien. Onder tussen was ik daar net 5 minuten toen ik gebeld werd door RTL 4 of ze over een uurtje langs konden komen om Lambo te filmen. Eigenlijk zou ik helpen op de boerderij maar Hij zei dat ik ze toch maar even langs moet laten komen.
Ik was net thuis om maar even normale schone kleren aan te trekken en toen kwam toen ik weer werd gebeld door het NOS. Gelukkig was ik nu wel wakker en die wilden graag Zondag ochtend langs komen voor het jeugd journaal. Ik snel mijn zusje geroepen van schiet op mee komen snel schone kleren aan trekken en weer naar Lambo.
Daar even gewacht en Toen kwamen er 2 mensen aan met een super grote camera. Lambo was wel heel nieuws gierig en had meteen zijn neus afdruk op de lens gezet en een hapje ven de geluidsbondje genomen. We lieten een paar kunstjes zien en daarna wilden ze nog een paar filmpjes dat die tussen de huizen door liep. Ook moesten we toch naar mijn huis om foto’s van Lambo als Lammetje te pakken want die wilden ze ook graag filmen.
De mensen van RTL 4 filmden nog wat foto’s toen er weer werd gebeld. Dit keer was het Tv Noord met de vraag of ze het Weer bij Lambo mochten filmen. En ze wilden nu gelijk komen.
Maar we stonden nog met schaap en pony tuis dus over een half uurtje zouden ze bij lambo en Polly zijn. Ook lag er nog en briefje van de buurvrouw of ik SBS 6 wilde terug bellen (Ze hebben zelf mijn buurvrouw gebeld om mij aan de telefoon te krijgen.)
RTL 4 had zijn spullen gepakt en ging weer weg. Wij namen Lambo en Polly weer mee naar de wei.
Lambo kon even uitrusten toen ze van TV Noord kwamen. Lambo vond Derk Bosscher wel aardig en luisterde deze keer beter dan de eerste keer bij RTL 4 ( Zijn camera vrees was voorbij) Hij deed zijn praatje over het weer en ik moest op de voor grond wat kunstjes laten zien. Na minder dan een kwartier stond alles er op en waren ze weer weg. Toen had ik eindelijk tijd om thuis rustig wat te eten en SBS 6 te bellen.
Ook kon ik een aantal smsjes van mijn vrienden en vriendinnen terug sturen. Mijn moeder was op haar werk en belde ook nog. Ze zei je staat op de voorpagina. Ik heb haar toen maar even verteld dat ze niet wilde weten wat er verder nog allemaal gebeurt was. Ik vertelde het van de tv’s allemaal en ze moest wel heel erg lachen.
Toen belde SBS 6 weer terug met de mededeling dat de cameraman ieder moment bij lambo en Polly kon zijn en toen zijn we daar dus maar weer heen gegaan.
En weer voor de 3 keer vandaag moest lambo zijn kunstjes weer doen. En in plaats van dat hij het zat was deed hij alles meteen en vond het erg leuk af en toen maakte die zelfs een gek sprongetje van plezier.
Al met al was het vandaag een hele leuke maar toch ook ontzettend rare dag. Ik heb geen tijd meer gehad om op de boerderij te helpen. ( vonden ze gelukkig niet erg) En ik heb het erg druk gehad.
Toch merkte ik wel dat Lambo het allemaal heel erg leuk vond. Waarschijnlijk ga ik hem toch opgeven voor animalcasting.
En voor de mensen die Lambo nog op TV willen zien:
Kwart over ieder heel uur op TV Noord (het weer)
Voor de mensen die geen TV Noord hebben -> http://www.rtvnoord.nl/streaming/streamingtv1.asp
En om half 11 is die te zien bij Hart van Nederland op SBS 6 en ook bij RTL 4 Bij 4 in het land.
Hart van Nederland worde zaterdag om 12 uur herhaald.
Ik vind het zo grappig dat dit allemaal zo is gelopen en dat allemaal door bokt!
Echt Super!