Mijn SCHAAP @ vrijheidsdressuur en springen! (Veel foto's)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

polbo

Mijn SCHAAP @ vrijheidsdressuur en springen! (Veel foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 23:56

Ik was altijd al met mijn shetlander Polly bezig mar VD toen opeens mijn schaap Polly begon na te doen met stap.

Toen ben ik verder gaan oefenen en nu kent mijn schaap bijna meer kunstjes als polly.
Lambo kende al hier komen op comando. Dat had ik hem al heel vroeg geleerd omdat het wel erg handig was als die luisterde als die mee ging buiten rijden.

Het ziet er wel grapig uit als Lampie in eens op je af komt rennen als jij "hier" zegt.

Hier zijn de foto's (Ik maak zelfde foto's dus het is me zusje die je af en toe door beeld ziet lopen.)
AfbeeldingAfbeelding

Het eerst wat hij dus leerde van Polly was stap
Afbeelding

Laater leerde ik hem ook op dingen te staan en daar was de poetskist niet zo handig voor want af en toe wil die daar ook wel is op springen als die open staat en dus alle borstels over de grond rollen.
Afbeelding

Dit kun je natuurlijk ook combineren en dan krijg je dus stap op blok
Afbeelding

Stijgeren hebben we hem ook maar geleerd. Soms zit die naar een paar lekker blaadjes van een boom tekijken waardie net niet bij kan als je hemdan het comand geeftom tegaan steigeren springthij naar boven een eet hij snel de bladeren van de boom. Als je niks zegt doet die het niet net alsof die zelf niet op het idee kan komen
Afbeelding

Ook kan die tegen dingen aan steigeren en dat gebruikt hij dan wel weer zelf om door een raampje van de stal naar binnen te kijken of zijn biks er al aan komt.
Hier steigert die tegen polly aan die denk dan dat Lambo wil spelen en in de bak rennen ze dan ook snelachter elkaar aan. We waaren hier alleen niet in de bak maar ergens buiten in een parkje.
Afbeelding

Ook hebbenwe hem liggen geleerd. Dit had hij na 2 keer al door. Hij ging liggen omdathetzo warm was en toen ben ik naar hem toe gelopen en heb hem beloont en vaak lig tegen hem gezegt. Toen hij op stond en ik ligt zei snapte hij het nog niet helemaal bij ging stap doen en verder niks. Toen hij later die dag weer ging liggen en ik weer lig tegen hem zei en beloonde snapte hij daarna toen die opstond dat als die ging ligggen hij wat lekkers kreeg.
Ik ben al een jaar bezig om lig aan mijn pony te leren en Lambo had het in 2 keer al door.
Hij ligt ook heel vaak bij dezelfde paal en als je nu midden in de bak gaat staan en zegt lig loopt hij naar die paal toe gaat daar liggen springt weer omhoog en komt naar je toe rennen om biks te halen.
AfbeeldingAfbeelding en natuurlijk even belonen.

Het eerst volgende wat ik hem nu wil leren is knielen. Hij kan het al wel een beetje maar hij heeft het minder snel door als lig.
Afbeelding

Daarna zijn we nog even met hem gaan springen omdat die dit zelf zo leuk vind. Mijn zusje sprong gezellig mee
Eerst een paar lage sprongetjes waar lampie gewoon hoog over heen springt.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding
De laatse vind ik leuk, zie datoortje en die staat

De hogere sprongen
AfbeeldingAfbeelding

en nog een paar van de voorkant
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Nog een paar leuke van Polly en Lamborghini
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Er staan nog veel meer (spring) foto van Polly en Lambo in me profiel.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:58

Wow, wat een megastoer schaap

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:59

Hahahaha wat stoer

lodo

Re: Mijn SCHAAP @ vrijheidsdressuur en springen! (Veel foto'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:00

Wat doen jullie dat samen toch leuk en wat hebben jullie BEIDEN er plezier in !. Mijn vriend en ik hebben zonet zitten genieten van je foto's. Complimenten !!!!.

Phant0m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:01

dit is egt mega stoer
zou ik dit mijn geit ook kunnen leren ???
enne ons wel op de hoogte houden he..

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:02

whahahaha

wat een coowl schaap zeg
hij kan meer als mijn shettie

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:02

haha echt cool. Ik wist niet eens dat je schapen zoiets kon leren. Ik dacht dat die alleen maar dom konden blèren

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:04

Wat grappig ok te zien wat je allemaal wel niet met een schaap kan Ga vooral door, misschien kun je kleine showtjes gaan geven samen met je shet en het schaapje!!

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:05

Wat geweldig! Nu kan het vooroordeel dat schapen dom zijn ook eens in de prullebak.

Ik deed ook altijd VD met de schapen in het weiland van mijn pony. Ik leerde ze met de clicker een skippybal aanraken. Dat hadden ze heeeeeel snel door.

Edit: heb vroeger ook een leblam gehad waarmee ik ging wandelen in het park. Ik liet hem daar los (om te grazen). Hij luisterde beter naar zijn naam dan menig hond!
Laatst bijgewerkt door HippoLogic op 03-06-06 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

aisie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:05

Dit is echt geweldig! Wat een superleuk schaap heb je!
Ik heb zelf een dwerg (ex)bokje, die kan ook van alles wel (heb ik ook al 10 jaar).
Veel succes nog met hem, blijf foto's plaatsen zou ik zeggen!

RoxyVip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:09

Wat geweldig om te zien!!!! Hahahaha, mn vriend en ik vinden het echt heel erg stoer van je schaap!!!!

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:09

in een woord Geweldig!!!
Wat onzettend stoer. Ik heb even in je profiel gekeken, dit schaap leid een leven waar velen anderen van dromen volgens mij!
Ik wist niet eens dat ze zo leuk konden springen! Leuke shet heb je ook. Veel succes nog.

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:11

Jeetje wat ontzettend gaaf, knap hoor dat hij alles kan en alles zo doet. Snelle leerling? Hoe je er zo op komt geweldig.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:15

Geweldig!
You made my day!

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:15

Echt leuk zeg!
Wist niet dat schapen dit allemaal konden aanleren.
Echt gaaf.
't Schaap heeft er geloof ik ook wel plezier in .

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:16

ow dit vind ik echt gaaf .....wat een super sschaap:d
ziet er echt heel leuk uit

Vera_noes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:16

écht grappig !

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:17

Je moet je schaap een cape aandoen, met de 'S' op, van Superschaap!!!

justahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:19

hahaha gaaf man ziet er echt leuk uit.

heb nog nooit een schaap dat zien doen.

polbo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 00:23

Vonnie84 schreef:
haha echt cool. Ik wist niet eens dat je schapen zoiets kon leren. Ik dacht dat die alleen maar dom konden blèren

Ja eerlijk gezegt dacht ik dat 2 jaar geleden ook maar sinds ik Lambo heb gekregen kijk ik nu toch op een andere manier naar schapen. En Lambo kan ook wel bleren hoor . Haha als ik weer naar huis fiets of hij een keer niet mee mag naar buiten blijft hij minstends een half uur bleren.

Ik werk op de boerderij waar van ik Lambo heb gekregen en die moet ook wel vaak lachen als die ziet wat het schaap kan en of die niet bij mij thuis een eigen honden mand kan krijgen.

Toen die een lammetje was had ik hem wel in huis en sliep die bij mij op de kamer. Hij wist zelf de weg naar zolder trap op en af was geen probleem. Hij poept een plaste nogal veel. Want je kan schapen dus best veel leren maar ze zullen nooit zindelijk worden.

Als we tijdens een buiten ritlangs huiskomen en de deur staat open moet ik hem snelpakken anders rent hij meteen naar boven naar me kamer.

Op de boerderij hebben ze meer dan 300 schapen en lammetjes. Soms zet ik Lambo wel is bij ze in de wei maar die vind het niet zo leuk en blijft het liefst bij mij in de buurt. Veilig bij mensen en paarden maar andere schapen zijn eng

Haha en verder bedank voor de leuke reacties

Lambo vind hetzelf inderdaad ook erg leuk om te doen en heeft er veel plezier in. Als die dat niet had zou die het ook niet doen want naar "hier" luisterd hij ook alleen als hij wil. Dus als die net een lekker gras sprietje aan het eten is ben ik degene die op hem moet wachen en ik moet dan ook niet proberen om hem op te halen want dan rent hij gewoon voor me wegen komt pas naar me toe als hij dat wil. }>

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:32

Coool!!! Wat über cute!

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:35

HAHAHAH SUPER!

polbo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 00:41

PeruaansePas schreef:
Wat geweldig! Nu kan het vooroordeel dat schapen dom zijn ook eens in de prullebak.

Ik deed ook altijd VD met de schapen in het weiland van mijn pony. Ik leerde ze met de clicker een skippybal aanraken. Dat hadden ze heeeeeel snel door.

Edit: heb vroeger ook een leblam gehad waarmee ik ging wandelen in het park. Ik liet hem daar los (om te grazen). Hij luisterde beter naar zijn naam dan menig hond!

Haha wie zegt dat schapen dom zijn

Wat leuk idd van een skippybal aanraken kunnen we straks nog een wk schapen voetbal houden

Ik dacht vroeger dat ik de enigste was die met een schaap liep maar nu ik hier op bokt zit zie ik dat er best veel zijn die het nog meer doen.
Als er een hond aan komt is het idd wel erg grappig. Helemaal als die hond dan van verbaastheid niet luisterden en Lambo na 1 keer "hier" op je afkomt rennen. Die gezichten van die honden baasje Geweldig

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:50

Nu alleen maar nog zadelmak maken

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 01:05

Ha wat gaaf.... ik zag SCHAAP staan...ik denk zal toch geen ecvht schaap zijn, zal wel een paard met krulletjes zijn ofzo
Maar dit is echt te gaaf!
Top joh!