Het Belgische Herdertopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odin

Het Belgische Herdertopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 20:47

Tsja, als den Ollanders en Duitsers hun eigen topic hebben, dan moeten de mensen met Belgische Herders natuurlijk niet achterblijven!

dus, ben je in het bezit van een:
Groenendaler
Laekense
Mechelaar
Tervuerense

of een Schipperke

Dan hier lekker meebabbelen!

Odin

Re: Het Belgische Herdertopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 20:51

Ik heb zelf 2 Belgen, namelijk beiden Laekense Herders.
Het zijn Sjefke (Yentl van de Schranshoeve op haar stamboom), geboren op 1 december 1999, en haar dochter Nozem (LongFields Nueva Esperanza Nozem, geboren op 23 april 2004.

Over een maand ongeveer heb ik er tijdelijk een aantal krullenbollen bij, omdat Sjefke momenteel drachtig is. Haar pups worden rond 16 mei verwacht!

Hier wat links naar foto's van mijn 2 meiden:
Sjefke:http://i7.photobucket.com/albums/y281/laekenseherders/wandelen%2012-3-06/IMG_0074.jpg
Nozem: http://i7.photobucket.com/albums/y281/laekenseherders/wandelen%2012-3-06/IMG_0078a1.jpg
Samen: http://i7.photobucket.com/albums/y281/laekenseherders/wandelen%2012-3-06/IMG_0051a1.jpg

Hier zie je nog veel meer foto's van mijn 2 belgjes:
http://laekenseherder.nl
http://laekenseherders.web-log.nl
Laatst bijgewerkt door Odin op 15-04-06 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:54

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 20:56

Jemig Rosita, wat zag die eruit! Die was zeker nog nooit eerder in een trimsalon geweest...
Heb je er nog wat van kunnen maken?
Helemaal onderaan in het album zie ik nog een Laekense, die ziet er beter uit moet ik zeggen!

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:14

da's dezelfde........

deze honden worden wel ieder jaar gedaan......

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:17

oh, 't waren allebei trouwens lieve honden en niet onaardig om te zien ook.... Dat lieve mag zeker wel gezegd worden want de meeste ruwharen die in de trimsalon komen zijn niet van die lieverdjes.

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 22:05

Ik vond de vacht van de Laekense er niet erg verzorgd uitzien moet ik zeggen. Maar na het trimmen was het een stuk opgeknapt.
Ik weet niet hoeveel ruwharen (neem aan dat je daar herders mee bedoelt en niet 1 van de vele andere ruwharige hondensoorten) je in je trimsalon hebt, maar van mijn eerste nest gaan er 4 naar de trimmer, en alle 4 zonder problemen.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 22:08

Prima nest dan

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 22:13

Ik weet dat sommige Laekense echt niet op vreemden gesteld zijn, maar ik moet zeggen dat je er in vergelijking tot een jaar of 10 a 15 terug minder zo ziet gelukkig. Maar er wordt ook hard aan gewerkt door de fokkers om de honden wat vrijer te krijgen door goede selectie op karakter van ouderdieren. Tsja, en de rest zal de pup-eigenaar vanaf een week of 8 toch zelf moeten doen (iets waar soms ook wel wat aan schort).

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 23:59

hay hay allemaal, wat leuk een topic over de belgische herders
Ik ben in het bezit van een mechels teefje van een half jaartje oud. Een lekker jong speels ding dus
Haar naam is Nikita, in een aantal topics en mijn profiel staan verschillende foto's van haar!
Ik ben echt helemaal dol op de mechelse herder! ik vind ze kei mooi

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 00:42

Ik meld me hier ook. In het bezit van een Tervuerense herder reu van 8 jaar genaamd Vasco.
Zal later vandaag fotolinks neerzetten als ik weer wakker ben

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 08:21

Hai Cinnepin, ik vind jouw Mechelaar echt heel erg leuk!
Zelf hebben wij ook een Mechelaar gehad, een teefje die we Rex genoemd hebben (vonden we destijds een hele mooie naam en jammer dan dat het eigenlijk een reuen-naam was...) Wij kregen Rex toen ze 14 maanden oud was, en ze is bij ons 14 jaar en 4 maanden oud geworden. Het was een heerlijke hond en ik zal haar nooit vergeten!

@ Faniek: leuk, een Tervuerense! Ik vind alle Belgische Herders leuk, maar heb zelf toch het meeste met de Laekense!

Nikki__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:44

Mijn buurman heeft een groenendaler, zoon van de eigenaren van de fokkerij Marajuyo.
Xorry Marajuyo:
Afbeelding

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:38

ik ken heel veel belgische herders.. en dan vooral uit asielen, maar thuis lopen er in de buurt ook veel rond

Anoniem

Re: Het Belgische Herdertopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:16

Ik heb 3 "Belgische" herders en 1 Australische herder.
De Belgische herders zijn alle 3 KNPV gefokt en getraind, ik werk nl. als hondengeleider bij de politie.

Kira, een teef van 9 jaar oud en mijn huidige diensthond, binnenkort gaat ze echter met pensioen
Met haar heb ik PH 1 en 3x het surveillancehond certificaat gehaald.
Ook heb ik aardig wat wedstrijden met haar gedraaid.
Afbeelding

Afbeelding

Jesse, een teef van 3 jaar oud, zij gaat Kira vervangen
Op 26 april gaat ze op voor haar surveillancehond certificaat (ze heeft nu al PH 1 en object 1).
Afbeelding

Afbeelding

Zilver, een teef van 2 jaar oud, ze was in opleiding voor PH 1 maar is te zacht van karakter......
Omdat het toch wel een erg leuke en mooie hond is (heb 10 jaar gewacht op een grijze herder) houden we haar toch.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zilver heeft hele aparte fel gele ogen......

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 13:20

Jeetje Ilindra, wat een beauty's van honden!
Ik vind Zilver wel enorm aansprekend, zowel qua bouw als qua uiterlijk en natuurlijk kleur. Zo'n kleur heb ik echt nog nooit eerder gezien!

Sky_Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:30

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:14

Odin schreef:
Hai Gast9373, ik vind jouw Mechelaar echt heel erg leuk!
Zelf hebben wij ook een Mechelaar gehad, een teefje die we Rex genoemd hebben (vonden we destijds een hele mooie naam en jammer dan dat het eigenlijk een reuen-naam was...) Wij kregen Rex toen ze 14 maanden oud was, en ze is bij ons 14 jaar en 4 maanden oud geworden. Het was een heerlijke hond en ik zal haar nooit vergeten!

@ Faniek: leuk, een Tervuerense! Ik vind alle Belgische Herders leuk, maar heb zelf toch het meeste met de Laekense!

dank je wel
zo dan heeft jouw mechelaar een aardige leeftijd berijkt, hoop dta demijne die leeftijd ook haalt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:16

Ilinda wat heb jij prachtige honden, vooral Kira spreekt me erg aan, maar ik ben dol op mechelse

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 23:18

@ Supah_Sky: Ceres is toch de kennel van Donald Ikkersheim?

@ Cinnepin: ja, Rex is echt respectabel oud geworden. Ze was op het laatst helaas echt versleten, dus we moesten haar wel laten gaan. Haar geest was nog niet op, maar haar lichaam wel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 23:21

dat is zonde, als ze geestelijk nog willen maar het lichamelijk niet meer kunne

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 23:24

Ja, het hoort er vaak bij helaas. Rex hoorde je nooit, ze was echt hard voor zichzelf. Tot de laatste dag, toen jankte ze enorm toen ze op wilde staan en dat was voor ons het teken om haar verder lijden te besparen. Ze heeft in ieder geval ruim 13 goede jaren bij ons gehad, en haar laatste zomer van de pups van Sjefke kunnen meegenieten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 23:32

je hebt dan de goeie beslissing genomen. En wat eens terke geest had Rex

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:34

Dan moest ik me toch ook maar even melden.Ik heb twee herders een duitse en een mechelse tenminste hij lijkt er op.Er zit bij Argos nog iets anders door maar wat dat laat zich raden.In elk geval iets groots want hij is veels te groot uitgevallen.Hij kwam bij me toen hij tien weken oud was en tot mijn hele grote schande moet ik er bij vertellen dat ik hem uit een dierenwinkel heb.Iets wat ik eigenlijk verafschuw omdat ze in een etalage zaten en je weet hoe dat gaat ....ach wat lief en dan kopen in een opwelling.Maar goed ik heb er ontzettend veel geluk mee gehad en ik zou Argos voor nog geen goud kwijt willen.Heb hem al een keer aan de politie kunnen verkopen omdat hij zo groot is.Ik heb altijd bouviers gehad maar sinds ik herders heb vind ik die toch een stuk leuker.

malie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:04

heey leuk topic

Ik heb 1 tervuerense herder reu van 11 jaar
zijn naam is Malec en heeft een stamboom. Hij heeft alleen basistraining gehad.