konijn mee verhuizen!?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BlueLady

Berichten: 615
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Ridderkerk

konijn mee verhuizen!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 23:25

hoi hoi

Wil ff jullie mening..

sinds n tijdje willen mn vriend en ik gaan samenwonen nu hebben we iets op t oog.. 'n flat 3 hoog met 4 kamers enzo.
we weten nog nie zeker of t doorgaat maar in ieder geval gaan we in een flat omdat n huisje voor ons nie betaalbaar is in de buurt!

nu heb ik n lief konijn al 3 maanden en hij staat in de schuur (wat eigenlijk n ruim tuinhuis is). en die wil ik graag meenemen naar de flat als t zover is.. ik denk dat ik hem dan een eigen kamer zal geven waar hij lekker kan rennen en spelen..
hij staat nu in de schuur en daar is t nu met de wintermaanden ook best koud nog net nie zo koud als buiten hor..

Mijn vraag is kan hij dan binnen staan in de flat??
we laten hem nu ook regelmatig binnen in huis rond lopen hij gaat dan wel sneller liggen dan als we hem in de schuur rond laten lopen..
zie foto>>>

Afbeelding
Afbeelding
scoobie het pluiskonijn

en natuurlijk zal ik hem in de flat ook elke dag ff zijn ren uurtje geven..

Wat vinden jullie ervan???

groetjes natalie en scoobie

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:28

ik woon zelf ook in een flat en wij hebben altijd gewoon dieren hier kunnen houden, ook konijnen, hebben gewoon binnengestaan, en gingen dan los, ik heb ze nooit horen klagen

Rafarta
Berichten: 139
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:42

Ligt misschien ook aan de vloerbedekking, dat liggen enzo. Lijkt me dattie zo nogal uitglijd misschien?

Maar.. wij hadden vroeger ook ons konijn binnen staan, en nu hebben we er weer eentje binnen. Gaat prima, zeker als ze af en toe lekker kunnen rondhupsen.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 00:03

Het kan prima, maar je kunt niet opeens van binnen naar buiten en van buiten naar binnen doen. Dit is heel erg slecht voor konijnen ze zijn zeer vatbaar voor longontsteking etc.

Verder zijn konijnen zeer sociale dieren dus ik zou zeggen neem er dan meteen een 2e konijn bij als ze dan in een onbekend teretorium komen

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 00:04

Ik zou oppassen met temperatuurswisselingen...
MAar als ie nu ook wel eens binnen is kan het vast wel.
Zelf ben ik niet voor een konijn in huis houden, maar het kan wel.
Ik ben eigenlijk voor een konijn buiten, ook nu zitten die van mij nog lekker buiten. Ze kunnen harststikke goed tegen kou

goldflower

Berichten: 2288
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Westland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 13:10

Ik zou t konijn naar binnen halen als t buiten weer wat warmer is,Dus eind van de zomer ,dan is t konijn aan de warmte gewend en kan hij makkelijk mee naar binnen.
Heb ik met mn konijnen ook gedaan,nu hebben ze een nestje gehad en gaan ze in t voorjaar weer naar buiten ,en dan is de bedoeling dat ze ook de hele winter buiten blijven.
Dan gaat t tenminste geleidelijk aan ,en dan zal je konijn er weinig moeite mee hebben hoor.
Kijk mn konijnen gaan naar buiten omdat ze met meerdere zitten,maar als jou konijntje alleen zit,zou ik hem lekker meenemen naar jullie nieuwe huisje.
Is gezelliger voor hem want dan heeft tie tenminste ook lekker veel aandacht
Succes er verder mee .

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 13:13

Ik denk dat het wel kan. Maar dan wel wat de rest ook al zei met de temperatuur opletten. Misschien pas van de zomer binnenhalen, dan is hij eraan gewend, en kan je hem binnen houden.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 13:16

Ik zou hem meenemen, wel even op de temperatuur laten wennen.

BlueLady

Berichten: 615
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 20:57

bedankt voor jullie reacties en ik denk dat ik hem dat ook ongeveer in de zomer zal verhuizen..
en miss als ik mn vriend overhaal om nog n nijntje erbij te nemen hihi..

maar wat kan het beste bij n mannetje van bijna 5 maanden die niet geholpen is zeg maar???

groetjes

Sjen

Berichten: 1448
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Vught

Re: konijn mee verhuizen!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:03

Rammetje castreren en dan een vrouwtje erbij. Dit is de enige combinatie voor een rammetje. Met 5 maanden is hij ook al oud genoeg om te laten castreren

__manon__

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Vught

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:05

ik denk dat het kan.. ik denk dat je hem toch beter kunt laten castreren als je er een konijntje bij wilt. of je kunt een rammetje erbij, maar ik weet niet of hij nu te oud is en gaat vechten ofzo..

ik denk dat hij binnen eerder gaat liggen omdat de temperatuur van de grond binnen nu veel warmer is. onze konijnen liggen nu (behalve dombo, vaag konijn gaat rollen) niet op de grond, maar in de zomer wel..

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:27

het zou wel kunnen maar ik zou het absoluut niet doen. Konijnen horen niet binnen. Echt, ik ben er tegen, ook in een hok is niet leuk..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 00:28

Is dat een teddy widder konijntje? Je kunt een leuk vertrek maken op het balkon. Maar zorg wel dat hij uit de tocht blijft. Dus het hok achter een scherm of zo plaatsen. Met vorst kun je voor het hok dan ook nog een deken hangen.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: konijn mee verhuizen!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:13

Ik ben blij te lezen dat sommige mensen konijntjes wel echt 'als kinderen' beschouwen, iedereen schaft veel te makkelijk een konijn aan en vervolgens kwijnen ze weg in een veel te klein hok

Wij hebben ook te weinig ruimte en ik vond de hokken bij de dierenwinkel nog wat klein, dus heb ik maar even creatief gedaan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En mijn zilvervos loopt ook nog elke dag een halve dag op mijn kamer los

Marjon_

Berichten: 2144
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: friesland Sintjohannesga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:39

ze kunnen wel binnen hoor

BlueLady

Berichten: 615
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 23:10

Desiree schreef:
Is dat een teddy widder konijntje? Je kunt een leuk vertrek maken op het balkon. Maar zorg wel dat hij uit de tocht blijft. Dus het hok achter een scherm of zo plaatsen. Met vorst kun je voor het hok dan ook nog een deken hangen.



wat is n teddy widder nijntje??
hij is erg pluizig nog maar boven op zn rug krijgt hij nu n nieuwe vacht zeg maar.. veel korter en wat donkerder
heb er ook al aan zitten denken om hem op het balkon te zetten want ik heb van mn lieve vriendje n buiten hok gehad duss..
maar het is 3 hoog en wil nie dat er door wind ofzo hooi naar beneden valt bij de buren dat zullen ze nie leuk vinden
ik twijfel dus nog heel erg ..

bedankt voor je reactie
en van de rest ook natuurlijk!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:16

teddywidders zijn langharig (maar niet zo lang als angora) en zijn hangoortjes. Een dwergras. Jouw konijntje lijkt er sterk op.

Zoals ik het beschreef kan een konijn best op een balkon. Maar de zon en de wind mag er niet direct op staan. Dus vandaar het hok afschermen. Op die manier kan er ook geen rommel vanuit het hok bij de buren vallen.

BlueLady

Berichten: 615
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 23:21

Nimmedorbedankt voor je reactie mooie foto's heb en n erg schattig nijntje..
dat is n super oplossing voor je nijn miss ook n goed idee voor mn nijn!!
mijn nijn krijgt dan ook in de flat n eigen kamer zeg maar dus ja hij hoort er echt helemaal bij als mn eigen kindje zeg maar hihi..

groetjes en veel plezier met je nijn..

caspertjuh
Berichten: 61
Geregistreerd: 28-01-06

konijn mee verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:29

vin het knap dat je in een flat wilt wonen en er mee kan leven! Ik zou er echt nooit voor kiezen! Heb er zo'n hekel aan he! Ik woon gelukkig buitenaf en heb veel land bij ons achter waar allerlei beesten staan in weitjes en hokjes ed.
Dus je konijntje mag wel mee in de flat dan?
Het is trouwens een kei lief klein mooi ding! Echt waar!
succes ermee!

groetjes.....

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:46

nimmerdor ik ben het helemaal met je eens, ik ben nu met iets begonnen; ik verzamel konijntjes in de buurt oid. ik doe ze in een ren voor een paar weken(het zijn knijnen die bijna allemaal in een 30x30x30 hokje hebben gezeten hun hele leven) daardoor leven ze op en gaan ze territorium uitzetten, dan doe ik ze los in mijn weiland.
Ik heb vandaag mijn 10e gekregen in een jaar.
Nummer 10 zit nu binnen, precies in zo'n hok als jij hebt, en ze loopt steeds los, alleen scheit ze alles onder beetje irritant maarja, ik zuig gewoon iedere dag
Maar wil je niet een mede knijn? T zijn toch groepsdieren of heb je dat ook?

BlueLady

Berichten: 615
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 11:59

bedankt voor jullie reacties allemaal...
groetjes natalie

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 17:55

Mijn konijn zit ook binnen, en eerlijk gezegd ziet hij er niet erg ongelukkig uit... Tuurlijk had ik hem liever buiten gehad, maar dat kan nu gewoon even niet. Hij loopt altijd los door de huiskamer en heeft zijn eigen plekjes.

Zorg er wel voor als ze een eigen kamer krijgen dat er vloerbedekking of een paar kleedjes liggen waar hij lekker op kan scheuren (de vloer waar hij nu op ligt zal hij wel uitglijden!). Maar wel zodanige vloerbedekking dat niet alle zaagsel die uit zijn kooi kont niet vast komt te zitten. Dat is een crime!

Veel plezier met samenwonen, gefeliciteerd!

_Wieke_
Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:41

hier was ik ook wel benieuwd naar, mijn konijn leeft al zijn hele leven in een buitenhok en heeft flinke wintervacht, is zoiezo van wilde afkomst, zijn vader is een wild konijn. Maar we hebben ontdekt dat er soms wel eens gewoon een paar mensen in onze tuin zitten, en ik hoorde ze eerst ook zeggen: kom we doen dat hok open... ik wil mijn konijn dus niet meer buiten laten!